Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassin's Creed III (3)


I fallet Brotherhood så håller jag med om att många klagomål är obefogade. Med tanke på hur mycket nytt det införde i SP plus att det introducerade MP så var det en värdig uppföljare.

I fallet Revelations så var det, trots att jag gillar spelet skarpt, inte mycket nytt under solen.
Luke, mah boi!
  • 0
Men måste ett spel alltid ha "nytt"?
Storyn i sig är ju bra och hela spelsättet är bra.
Varför måste man ändra saker hela tiden? Vad är det med dagens gamer...
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Jaha. Då blir det väl ännu mer skjutvapen och andra onödiga nymodigheter. Inte åt det hållet jag ville att serien skulle gå (läs: fortsätta) åt i alla fall. Synd.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Men måste ett spel alltid ha "nytt"?


Ja du, kanske för att det känns lite surt att betala för samma sak två gånger?
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Trombley:
Jaha. Då blir det väl ännu mer skjutvapen och andra onödiga nymodigheter. Inte åt det hållet jag ville att serien skulle gå (läs: fortsätta) åt i alla fall. Synd.


Definitivt, det blir skönt med miljöbyte och intressant med en annan tidsepok och miljö. Men skjutvapen passar inte i Assassins Creed då det enligt mig alltid har kännts som ett närstridsspel.

Det som de kan ta vara på är ju att gevären på den tiden inte var alls pricksäkra utan det var mest tur att någon träffade. Detta kan som tur var leda till några trevliga bajonettstrider
  • 0
Citerar Eternal:
Ja du, kanske för att det känns lite surt att betala för samma sak två gånger?


Men oj titta då på alla andra spel och deras uppföljare! Då är alltså allt samma sak?
Jag tänker inte ens gå in på en disskussion.
Folk som inte gillar serien är inte löna att disskutera med ~
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Folk som inte gillar serien är inte löna att disskutera med


Då kan du fortsätta diskutera med mig då, eftersom jag gillar serien.

Du måste ha läst lite vad du ville läsa i mina inlägg. Jag skrev aldrig att det var försvarbart att andra spelserier släpps utan någonting nytt, och så skrev jag aldrig att Assassin's Creed var ensam med det.

Jag gillar alla de spel i serien jag har haft nöjet att spela, det jag skrev var:
Citerar Eternal:
I fallet Revelations så var det, trots att jag gillar spelet skarpt, inte mycket nytt under solen.
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Eternal:
Citerar Psycho_JJ:

Då kan du fortsätta diskutera med mig då, eftersom jag gillar serien.

Du måste ha läst lite vad du ville läsa i mina inlägg. Jag skrev aldrig att det var försvarbart att andra spelserier släpps utan någonting nytt, och så skrev jag aldrig att Assassin's Creed var ensam med det.

Jag gillar alla de spel i serien jag har haft nöjet att spela, det jag skrev var:
Citerar Eternal:
I fallet Revelations så var det, trots att jag gillar spelet skarpt, inte mycket nytt under solen.


Okej då Nej men är trött på gnället, spelen har jättebra historia och helt ärligt så skiter jag i spelsättet det behöver inte förnyas jag vill bara ha mer story ~ (Är lite övernördig menar var på ubisoft o fick snacka med dem )
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Aaandy:
http://www.computerandvideogames.com/333754/assassins-creed-
heads-to-american-revolution-rumour/


Wiiie ~
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Tre år i utveckling, det låter lovande!
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Hoppas verkligen de utvecklar serien mer, Revelations låg på gränsen av mjölkning.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Det är ju lite komiskt att folk snackar om att "man så klart kan klättra i träd i skogen" som motargument för att det mestadels finns 2-3våningshus i Amerika under den tidseran, då Ezio inte ens kunde klättra upp för ett två meter högt träd.
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Eternal:
Det är ju lite komiskt att folk snackar om att "man så klart kan klättra i träd i skogen" som motargument för att det mestadels finns 2-3våningshus i Amerika under den tidseran, då Ezio inte ens kunde klättra upp för ett två meter högt träd.


Det jag inte förstår är att spelet hittills har bestått av hur som är 2-3 våningar och varför det skulle bli något problem just nu. Visst de högar tornen från medeltiden är borta men vi kan i sin tur kanske få klättra på höga klippor och skåda ut över en orörd vildmark.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Guendolin:
Det jag inte förstår är att spelet hittills har bestått av hur som är 2-3 våningar och varför det skulle bli något problem just nu. Visst de högar tornen från medeltiden är borta men vi kan i sin tur kanske få klättra på höga klippor och skåda ut över en orörd vildmark.


Exakt, plus det faktum att det lär finnas vakttorn och fort att apa omkring på.
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Eternal:
Det är ju lite komiskt att folk snackar om att "man så klart kan klättra i träd i skogen" som motargument för att det mestadels finns 2-3våningshus i Amerika under den tidseran, då Ezio inte ens kunde klättra upp för ett två meter högt träd.


Frihetskänslan av att kunna klättra i träd kommer säkert bli fantastisk. Hoppas animationerna ser riktigt snygga ut.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Ser ut att bli exakt samma grej igen. Trist.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Men kom ihåg att han fightars för assassins(frihet) och tempelar killarna finns ju övererallt så det måste inte betyda att britterna är onda och americarna goda....+ jag vet hans namn fick redan på en massa info som blev leaked....av det jag har läst så ser spelet väldigt lovande ut och mp kommer tillbax.... men hoppas den blir bra.
nothing is true everything is permitted
  • 0
Citerar Nooboo:
http://www.ps3trophies.com/forums/playstation-trophy-news/1295
4-assassins-creed-iii-lots-info-screens.html = Klicka på spoiler för att öppna upp den flera sidor långa informationen om AC3


Okej, fel av mig. Härligt att de äntligen tar tag i serien och förnyar.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Citerar Nooboo:
http://www.ps3trophies.com/forums/playstation-trophy-news/1295
4-assassins-creed-iii-lots-info-screens.html = Klicka på spoiler för att öppna upp den flera sidor långa informationen om AC3


Hur spolierande är texten? Står det något om handlingen?
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
En officiell tråd för det här spelet har redan funnits sedan februari 2010, så det är nog bättre att skriva där då den här troligtvis försvinner rätt snart.
hånobing
  • 0
Citerar mickemilanista:
Hur spolierande är texten? Står det något om handlingen?


Står lite om huvudpersonen och vart det utspelar sig, inga stora spoilers direkt.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Vi använder den officiella tråden, som Valerin länkade, framöver. Missade helt och hållet att det fanns två. /Aaandy