Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect


Citerar Ribcage:
lite off topic men, vad tror ni om chansen att EA skapar en konsol och hur bra skulle de lyckas?


EA känns som ett småbarnsföretag, när jag var liten var typ alla mina spel från EA, men alltid bra med konkurrens.
  • 0
Inte bra om konkurrensen publicerar typ alla spel.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Inte bra om konkurrensen publicerar typ alla spel.


Det förståss, men om dem gör en bra och prisvärd konsol kan man ju köpa den. Sen lär de ju inte hinna färdigställa den i tid till den här generationen.
  • 0
Ludde, kan inte du skapa en tråd om EA-konsolen med ett bra och genomtänkt startinlägg? Jag har som inte ork. Men skulle gärna diskutera i den.

Sök innan.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Ludde, kan inte du skapa en tråd om EA-konsolen med ett bra och genomtänkt startinlägg? Jag har som inte ork. Men skulle gärna diskutera i den.


Ska de ens göra en?
  • 0
Citerar ludde1991:
Ska de ens göra en?


Nej, men rent hypotetiskt. Bara spekulera i hur den skulle bli i så fall.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Nej, men rent hypotetiskt. Bara spekulera i hur den skulle bli i så fall.


Jag ska tyvärr gå och lägga mig snart, men kanske gör en imorgon. Håll utkik
  • 0
Jag kommer fan börja gråta snart. Seriöst.
  • 0
11/10: Allmän sorgedag
  • 0
Citerar Rubrik:
BioWares Nya Spel - Mass Effect


Borde det inte vara EAs Nya Spel - Mass Effect ?
Remember, even the greatest gamers have once been n00bs. "I'm a gameoholic!"
  • 0
Citerar RageW:
Borde det inte vara EAs Nya Spel - Mass Effect ?


Nej, MS är utgivare. Bioware är utvecklare.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
EA köpte Bioware?!?!

NEJ!

wtf... Bioware har varit ett av mina absoluta favoritutvecklare... EA får inte sabba dem också...

edit:
sitter fortfarande och hoppas att detta är en mardröm...
afBeaver
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
EA = BU FY USCH TVÄ!
  • 0
May this affair be a bad dream...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Innan de utannonserar PC-versionen ser jag ingen anledning till att slösa tid på att finna information om detta spel.
För en PC-version känns som en självklarhet i detta fall.


Citerar afBeaver:
EA köpte Bioware?!?!

Bah. Jag tvivlar på att det kommer påverka kvalitén på deras spel.

BioWare är en av de få kvarvarande spelutvecklarna som man verkligen kan lita på. Jag tvivlar på att EAs pengahunger kommer att smitta dessa skickliga kanadensare. Bara positivt att de förses med pengar från stenrika EA för att kunna satsa så mycket som möjligt på sina projekt.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Citerar madosopia91:
Bah. Jag tvivlar på att det kommer påverka kvalitén på deras spel.


EA kan dräpa vilka utvecklare som helst, fast du har ju självklart rätt.
Digital Illusions utgivare är ju EA och Battlefield-spelen är ju asbra.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det var en riktigt riktigt bra nyhet att EA köpte Bioware och deras spel! Ska bli spännande att se vad som händer med Mass Effect nu.
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Troligtvis (och förhoppningsvis) gör EA's uppköp ingen skillnad på spelet i sig.

*håller tummarna*
  • 0
Microsoft har för övrigt bekräftat att det första spelet i Mass Effect-serien förblir X360-exklusivt. Hur det kommer att stå till med uppföljarna är dock ett frågetecken.

Citerar Chaos Spirit:
Troligtvis (och förhoppningsvis) gör EA's uppköp ingen skillnad på spelet i sig.

*håller tummarna*


Inte precis så att de hinner. De äger inte BioWare förräns i Januari om jag har förstått det rätt. Har jag förstått det fel så spelar det ingen roll ändå, spelet släpps liksom nästa månad.

Hur det blir med uppföljarna och framtida BioWare-spel är vad som oroar mig främst.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
Hur det blir med uppföljarna och framtida BioWare-spel är vad som oroar mig främst.


Vad kan EA göra med spelen? Plocka bort vitala delar eller ändra? Fräcka typer det där...

Kan dem rent av dra in hela spelserien om den inte lönar sig tillräckligt mycket?
  • 0
Citerar ToScA-:
Inte precis så att de hinner. De äger inte BioWare förräns i Januari om jag har förstått det rätt. Har jag förstått det fel så spelar det ingen roll ändå, spelet släpps liksom nästa månad.


Tack, det värsta hade ju varit om dem skulle skjutit upp spelet för att göra konverteringar.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Citerar ToScA-:Hur det blir med uppföljarna och framtida BioWare-spel är vad som oroar mig främst.

Vad kan EA göra med spelen? Plocka bort vitala delar eller ändra? Fräcka typer det där...

Kan dem rent av dra in hela spelserien om den inte lönar sig tillräckligt mycket?


Skulle jag tro, men känns föga sannolikt att det skulle gå så långt som att man skulle lägga ned hela serien. Överdrivet orolig behöver man nog inte vara heller, BioWare har trots allt en bra relation till EAs nuvarande VD.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Kan dem rent av dra in hela spelserien om den inte lönar sig tillräckligt mycket?


Det hade nog Bioware gjort också
  • 0
Citerar ludde1991:
Det hade nog Bioware gjort också


Men, jag tror att Bioware kankse hade tuffat på, trots ganksa dålig försäljning.
Dem har en stor kärlek till projektet. Men EA å andra sidan är mer hänsynslösa och skulle dra in klabbet utan att blinka...

Blink!
  • 0
Citerar ToScA-:
Microsoft har för övrigt bekräftat att det första spelet i Mass Effect-serien förblir X360-exklusivt. Hur det kommer att stå till med uppföljarna är dock ett frågetecken.


Tro mig, Microsoft kommer att fortästta med exklusivitet ifall spelet drar in mycket pengar.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!