Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nästa Generations Diskformat(Rätt Tråd)


Citerar PumpkinEater:
Citerar gameplayer:Mmm förstår dig. Undrar vart dom personerna är just nu?

Jag har ett väldigt bra svar på det där men det vill jag inte säga pga av vissa orsaker...


Nej det är lugnt, Pumpkin. Feel free! Låt mig höra, tro mig jag vill höra.
The fuzz is here!
  • 0
Allt handlar om pengar, Sony betalade mest och fick över Warner på sin sida vilket avgjorde.
The right man when things go wrong
  • 0
Citerar Macgyver001:
Allt handlar om pengar, Sony betalade mest och fick över Warner på sin sida vilket avgjorde.


Hahahahahahahahahahahahah........ha......hahaha....aaaah......pfe
w. Skönt skratt. Var det verkligen det bästa du kunde få fram?

HAHAHAHAAHHAH JAG.....KAN....INTE...SLUTA....SKRATTA!
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Hahahahahahahahahahahahah........ha......hahaha....aaaah......pfe
w. Skönt skratt. Var det verkligen det bästa du kunde få fram?

HAHAHAHAAHHAH JAG.....KAN....INTE...SLUTA....SKRATTA!


Moget
The right man when things go wrong
  • 0
För mej tycker jag att film kvalitet inte spelar någon stor roll. Jovisst man vill ju inte ha flimrig bild eller något sådant men jag tycker nog att DVD:n fortfarande håller bra. Dom gångerna jag har sett Blueray tycker jag inte att det har varit något magiskt dirket. Visst man ser ju självklart skillnad men det är liksom inte "oh holy shit". Tycker själv att ljud är viktigare än bild.
  • 0
Citerar gameplayer:
Nej det är lugnt, Pumpkin. Feel free! Låt mig höra, tro mig jag vill höra.


Jag precis, han har ju redan fått sin stämpel så det kan väl inte skada?
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Baxter:
För mej tycker jag att film kvalitet inte spelar någon stor roll. Jovisst man vill ju inte ha flimrig bild eller något sådant men jag tycker nog att DVD:n fortfarande håller bra. Dom gångerna jag har sett Blueray tycker jag inte att det har varit något magiskt dirket. Visst man ser ju självklart skillnad men det är liksom inte "oh holy shit". Tycker själv att ljud är viktigare än bild.


Precis! Sedan att personer som Petter kan överdriva så mycket så det bara blir löjligt är en annan sak.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar PumpkinEater:
Citerar gameplayer:Mmm förstår dig. Undrar vart dom personerna är just nu?

Jag har ett väldigt bra svar på det där men det vill jag inte säga pga av vissa orsaker...


De står i kö för sin PS3 ;D
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
Citerar PumpkinEater:Citerar gameplayer:Mmm förstår dig. Undrar vart dom personerna är just nu?

Jag har ett väldigt bra svar på det där men det vill jag inte säga pga av vissa orsaker...

De står i kö för sin PS3 ;D


Hahahahahahaha
Damn you crack me up Tosca!
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Precis! Sedan att personer som Petter kan överdriva så mycket så det bara blir löjligt är en annan sak.


Vad man får för resultat beror mycket på vilken TV man har och hur långt man har till TVn osv. Jag har sett olika resultat beroende på TV och liknande och ibland syntes det inte någon större skillnad men när bildkvaliteten var som bäst med ett par meter till rutan som hemma hos mig är det bara

Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Citerar PumpkinEater:
Vad man får för resultat beror mycket på vilken TV man har och hur långt man har till TVn osv.


Precis, tycker att man bör ha minst 42 tum för att verkligen kunna se någon större förbättring med Bluray. På lägre tum märks det knappt.
The right man when things go wrong
  • 0
Diskformat är onödigt. Inte helt ännu då blu-ray är enda sättet att få 1080p just nu, men snart. När IPTV har tagit över.

Min senaste blogg om saken: http://www.gamereactor.se/blog/Marfy/88338/

Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
Citerar Marfy:
Diskformat är onödigt. Inte helt ännu då blu-ray är enda sättet att få 1080p just nu, men snart. När IPTV har tagit över.

Min senaste blogg om saken: http://www.gamereactor.se/blog/Marfy/88338/


Nästa generations diskformat? Hårddisk.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
The Sheriff:

Touché.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
Kommer få fina spel i framtiden: Laser TV.


Angående din blogg Marfy-
Läste slutet på den:
Live och Apple TV är framtiden.
Live? Skulle Live ta över? du är ju dum...
Apple TV kommer kosta för mycket för medelmänniskan att köpa.
AnZen Hegevall / Gamereactor "Skärp dig. Jag tänker inte ge dig någon mer chans. Ytterligare provokation från dig (och jag menar det) så är du ute och inte välkommen tillbaka mer." - Iqaros.
  • 0
Enda dumma personen här är du, som uppenbarligen är fattig också. 2000 kronor för Apple TV är ingenting.

Apple kommer troligtvist vinna, men Microsoft kommer inte ge upp lätt. De har budgeten till att erbjuda enormt motstånd i digitalakriget.

Live är nog bara början för Microsoft.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
Kommer en Apple TV kosta en 7e del av vad deras datorskärmar på 20" (ca) kostar?
Eller vänta, AppleTV, berätta mer om denna, jag förstår inte det som står i bloggen..

Live hoppas jag verkligen att det är början för MS, för man ska inte behöva betala för att få spela lite online, det är sämst.
AnZen Hegevall / Gamereactor "Skärp dig. Jag tänker inte ge dig någon mer chans. Ytterligare provokation från dig (och jag menar det) så är du ute och inte välkommen tillbaka mer." - Iqaros.
  • 0
Anzen:

Ja, Apple TV kostar under 2000 kr. Du har uppenbarligen problem med ekonomin, jag ser inga problem alls med Live att betala 399 kr per år. Det är ingenting jämfört med vad man får.

Har inte orken att förklara något mer för en person som dig. Ta reda på fakta själv.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
haha, ok.
AnZen Hegevall / Gamereactor "Skärp dig. Jag tänker inte ge dig någon mer chans. Ytterligare provokation från dig (och jag menar det) så är du ute och inte välkommen tillbaka mer." - Iqaros.
  • 0
Så kul var det faktiskt inte.

Vi kan väl lyssna på vad David Jaffe har att säga om det i stället?

http://ps3.qj.net/David-Jaffe-clip-on-skipping-GDC-08-and-Blu-ray-
winning-next-gen-HD-race/pg/49/aid/114095
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Citerar Macgyver001:
Allt handlar om pengar, Sony betalade mest och fick över Warner på sin sida vilket avgjorde.


Oh geez, här kan man dra klara paralleller till varje gång Sverige förlorar VM. Argument som "Domaren gjorde felaktiga beslut" och "Publiken störde vid straffen" när sanningen alltid är att Sverige spelade sämre än motståndaren. Det är samma sak här. Sony har PS3, Sony har filmstudios, Sony hade därav vunnit kriget innan det ens nådde de flesta av oss. Om du sen inte vill inse det utan skyller på att de köpte vinsten så försöker du bara rationalisera det. Precis som alla Sony/BD-hatare nu kommer börja heja på något annat format.

Citerar ToScA-:
ÅRETS ARTIKEL (hittills), ALLA SPELSIDOR, ALLA KATEGORIER


Haha, det är något om Straight Edge som knäcker mig varje gång.
Do you have any good old ham?
  • 0
Finally! Paramount goes Blu-ray

Citerar qj.net:
It's official: Paramount Pictures has given notice that it's going to support the victorious Blu-ray format. This comes a day after Toshiba announced that it's withdrawing its HD-DVD format from the market, halting all activities by March's end.

With the Paramount announcement, all six major Hollywood studios are on the Blu-ray side. Universal Pictures announced their switch to the Blu-ray camp yesterday, just a few hours after the historic Toshiba statement.

"We are pleased that the industry is moving to a single high-definition format, as we believe it is in the best interest of the consumer," the Paramount statement reads. "As we look to (begin) releasing our titles on Blu-ray, we will monitor consumer adoption and determine our release plans accordingly."


Sådär. Inte för att någon säkert betvivlat att det skulle hända rätt omgående men nu är alla samlade och enade.
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
  • oejl
  • oejl
blu-ray har jo redan vunnit det visste man jo redan från början. Fattar inte varfö microsft satsade på HD-DVD?
Jollz
  • 0
Holografiska skivor kommer att ta över inom 3-4 år, så slösa inte pengar på HD-DVD/Bluray än. Det finns redan fullt fungerande holografiska fomat som kan lagra +50GB per lager.

För övrigt så är Bluray onödigt dyrt. (Så, då fick jag det sagt.)
There's no place like ::1
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!