Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Last of Us - Officiell Tråd


Citerar putterman:
Kom nyss till Bill. Pilbågen var satans svår att använda....

Uppgradera Joels weapon sway och det blir genast enkelt.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Spelet har sålt i klass med Uncharted 3 just nu och det är en ny IP

UC3 ligger på ca 6 mil. Kanske kan TLOU en dag komma upp dit
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
MP är kul, men lite trasigt är det. I alla fall om man, som jag, vill försöka få så många survivors som möjligt.

Hade väl ca 93 st överlevare efter 12 veckor. Låste upp allt.

Kör nu en till omgång, har som max haft 153 survivors, är på vecka 9. Ligger rankad 250 i världen, när jag skriver detta. Det går framåt alltså. Men så plötsligt, mitt i ett game, så ser jag hur en i mitt lag fryser mitt i ett steg, "wtf?" tänker jag. Sedan ser jag att folk droppar ur båda lagen, och så får även jag "lost Connection". Mitt internet funkar felfritt, så det var inget fel på min ände. BOOM, så har jag 100 hungriga och 48 sjuka varav 5 dog på fläcken.

Så nu måste jag alltså verkligen kämpa ihop supplies varje runda, för att göra mina överlevare friska, vilket inte är alltid så lätt.

Jag brukar alltid samla mest parts av alla, och när man är i ett lag som totalt dominerar, vinner 4 rundor på raken, då hinner man aldrig samla ihop mycket supplies. Samma sak om man förlorar 4 på raken givetivs. Det bästa är när det är jämna matcher, och det blir en 7:e och sista avgörande rond. Då tjänar man massor med parts.

Vilket gör att om jag är i ett lag som vinner.. Så VILL JAG INTE vinna en rond till. För det är bara till nackdel för mig och mina survivors. Jag tycker inte att det ska vara så. Liksom, jag går ibland och dör med flit (hehe...) för att fiendelaget KANSKE ska kunna vinna en rond. Jag känner att jag kan inte köra "mitt bästa" för att vinna, för att då får jag ju inga parts...

På så vis är det ganska trasigt tycker jag.

En annan sak, är att jag valde Boosten som gör att man tjänar 10% mer parts. och får då komma in i en match, till ett lag, som har förlorat 3 ronder och spelar en fjärde, jag som precis joinat får ju inte vara med den ronden. Mitt lag förlorar ronden, alltså 4, och game over. Och då gick jag ca 70 supplies minus och ännu fler av mina överlevare dog/blev sjuka...

Annars tycker jag ju att MP:n är rolig. Men jäkligt trist att det funkar så dåligt ur vissa avseenden.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Min klan dog när jag kom till 86 survivors för jag spelade dåligt helt enkelt

Men allt det gör är att du väljer faction igen och börjar om. Men din rank stannar och allt du låst upp. Så egentligen skiter jag i klan systemet men visst är det är en kul grej haha

Mitt nöje är under själva spelandet. Det är så sjukt roligt och nervöst när man kör.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Min klan dog när jag kom till 86 survivors för jag spelade dåligt helt enkelt

Men allt det gör är att du väljer faction igen och börjar om. Men din rank stannar och allt du låst upp. Så egentligen skiter jag i klan systemet men visst är det är en kul grej haha

Mitt nöje är under själva spelandet. Det är så sjukt roligt och nervöst när man kör.


Ja, alltså det här med klanen är ju egentligen helt oviktigt. Men samtidigt så är det något att sträva efter att förbättra. Så det inte enbart blir en massa dödsmatcher.

Roligt är det, absolut. Nervöst är det nog inte längre, tycker jag. Nu kan man ju varenda karta utantill, samt vet precis hur man ska springa, vad man ska bygga, vilka vapen man ska ha osv. Men det beror mer på lagspelet, är man ensam och möter 3-4 st så är det svårt, om man inte har några Molotovs ^^
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Roligt är det, absolut. Nervöst är det nog inte längre, tycker jag. Nu kan man ju varenda karta utantill, samt vet precis hur man ska springa, vad man ska bygga, vilka vapen man ska ha osv. Men det beror mer på lagspelet, är man ensam och möter 3-4 st så är det svårt, om man inte har några Molotovs ^^

Fortfarande nervöst för min del . Speciellt när man spelar Survivors och inte Supply Raid.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Fortfarande nervöst för min del . Speciellt när man spelar Survivors och inte Supply Raid.


Survivors är det enda jag spelar =)
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Survivors är det enda jag spelar =)

Lirar du själv eller med polare förresten? Så många ögonblick där jag skriker av panik när jag kör med vänner
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Vad mysigt man hade det i skolans gympasal i Bills stad
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Hej folk!

Jag har precis köpt en Ps3 för last of Us och God of war serien(bland annat). Jag är väldigt intresserad av att lira Last of Us Multiplayer, men mina vänner saknar tyvärr ps3or så jag står just nu väldigt ensam. Lirar hellre med lite gött GR folk!

Adda mig; Nazular om ni vill lira lite multi
  • 0
Citerar Nazular:
Adda mig; Nazular om ni vill lira lite multi

Jag addar dig när jag kommer hem så kan vi lira nåra rundor. Jag älskar verkligen MP:n i Last of Us, börjar bli riktigt bra på det med! Har säkert vunnit 10 matcher i rad nu hehe Har förövrigt klarat 40% på survivor mode, men har lite ångest då jag ibland springer ifrån områden infesterade med fiender där det finns massor med viktig loot. Kommer säkert göra spelet svårare sen.

Det skulle förresten vara riktigt kul om det kom ett litet DLC äventyr där man fick spela som Bill, älskade verkligen den karaktären!
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar Nazular:Adda mig; Nazular om ni vill lira lite multi
Jag addar dig när jag kommer hem så kan vi lira nåra rundor. Jag älskar verkligen MP:n i Last of Us, börjar bli riktigt bra på det med! Har säkert vunnit 10 matcher i rad nu hehe!


Najs! Shit, kommer inte PSN vara nere idag? :/
  • 0
Citerar Nazular:
Shit, kommer inte PSN vara nere idag? :/


Ska tydligen fortfarande gå att spela så länge man redan är online på PSN när det "stängs ner". Av vad jag har hört.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Ska tydligen fortfarande gå att spela så länge man redan är online på PSN när det "stängs ner". Av vad jag har hört.

Exakt, logga in på PSN innan en stund innan 18:00 för att vara på den säkra sidan.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Bara jag som tycker att Molotovs är lite för bra i MP? Down + execution utan någon större träffsäkerhet.
  • 0
Någon mer som upplevt buggen där cutscenes blir svarta och bara ljudet hörs? Sen när den är klar händer inget? Redan kommit 4 gånger för mig
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Någon mer som upplevt buggen där cutscenes blir svarta och bara ljudet hörs? Sen när den är klar händer inget? Redan kommit 4 gånger för mig

Nope

Citerar Overlorddd:
Bara jag som tycker att Molotovs är lite för bra i MP? Down + execution utan någon större träffsäkerhet.

Jag får ofta panik och dödar sällan med dem
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Spelat lite multi, sjukt roligt! Känns som Dayz möter gamla Gears typ.

Lirar nog mer ikväll, adda Nazular om ni vill lira, känner ingen på PSN ^^
  • 0
Är det någon mer än mig som kör xb/ps/pc som inte är lika imponerad av grafiken i "last of us" som alla andra verkar vara? Nu snackar jag rent tekniskt så jag bryr mig inte ett skvatt hur jävla bra du tycker spelet är designat, detaljerat, yadda yadda
  • 0
Citerar ulphen:
Är det någon mer än mig som kör xb/ps/pc som inte är lika imponerad av grafiken i "last of us" som alla andra verkar vara? Nu snackar jag rent tekniskt så jag bryr mig inte ett skvatt hur jävla bra du tycker spelet är designat, detaljerat, yadda yadda

Kan man ens ha en åsikt när man pratar om ett spel rent tekniskt? För det är inget snack om saken att TLOU pushar konsollen rejält vare sig du tycker det eller inte...

Det är det snyggaste liret jag kört på konsol rent visuellt enligt mig. Spelet skiner verkligen halvvägs in tills slutet men det märks att konsollen inte klarar av det felfritt. Dags för en ny generation med andra ord.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar ulphen:
Är det någon mer än mig som kör xb/ps/pc som inte är lika imponerad av grafiken i "last of us" som alla andra verkar vara? Nu snackar jag rent tekniskt så jag bryr mig inte ett skvatt hur jävla bra du tycker spelet är designat, detaljerat, yadda yadda


Nej, jag blev inte heller särskilt imponerad av grafiken. Visst är det ett snyggt spel, men jag har definitivt sett snyggare spel (blev mycket mer imponerad av grafiken i Uncharted 3 när det begav sig och på PC har vi en hel hög spel vi inte ens ska nämna). Men med det sagt tycker jag verkligen inte att det är något fel på grafiken i The Last of Us även om jag inte blev blown away. Rent estetiskt ser det väldigt bra ut och den tekniska nivån är hög, de utnyttjar den begränsade hårdvaran väl.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Helt klart det snyggaste konsolspelet jag spelat.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Helt klart det snyggaste konsolspelet jag spelat.


agreed!
  • 0
Lirar just nu lite multi, joina! Adda Nazular!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!