Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Last of Us - Officiell Tråd


Kungutvecklarna Naughty Dog's kommande projekt heter The Last of Us och visades för första gången upp på årets VGA-gala. Spelet utspelar sig i ett postapokalyptiskt USA där vi kommer få följa mannen Joel och tonårstjejen Ellie som tillsammans kämpar mot ett hot bestående av zombieliknande varelser. Trailern skvallrar om ett intressant och framförallt storytungt spel som beräknas ha premiär 2013.

Se trailern här.

Tillagt av moderator: I denna tråd är det inte tillåtet att diskutera spoilers utan spoiler-taggar. Kom ihåg det. Spoilar man spelet kommer man varnas eller stängas av.

Nu finns det även en spoiler-tråd, där man kan diskutera spelet utan användandet av spoiler-taggar. Har du klarat spelet och vill diskutera slutet, eller någon annan del, föreslår jag att du skriver det i den tråden.

The Last Of Us [SPOILERS]
Indecent exposure is fun.
  • 0
Har för mig att det bara är en man och en tonårig tjej som samarbetar.

Annars var detta det mest intressanta med galan för min del och jag gillade det jag såg. Verkar vara mycket mer än någon Dead Rising-kopia och verkar fokusera starkt på huvudpersonerna. Kan bli riktigt en riktigt känsloladdad story.

Förhoppningsvis använder sig spelet av överlevnads/stealth-elementen som visades i trailern, att man verkligen får känna paniken när man omringas av de muterade varelserna och tvingas använda sig av minsta medel för att överleva.

Längtar, hur som helst! Det är ju trots allt Naughty Dog som utvecklar, så en grym spelupplevelse kommer det allt att vara!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Ett spel där man faktiskt är underlägsen och inte bara kan slakta sig igenom monster, utan det går snarare ut på att komma undan, hoppas jag mest på. Vilket i nuläget känns ganska troligt, om man nu kommer spela som den unga tjejen.

Vad tror ni om världen? Öppen? Linjär?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Ett spel där man faktiskt är underlägsen och inte bara kan slakta sig igenom monster, utan det går snarare ut på att komma undan, hoppas jag mest på. Vilket i nuläget känns ganska troligt, om man nu kommer spela som den unga tjejen.

Vad tror ni om världen? Öppen? Linjär?


Ett co-op-spel, månne? Det vore förträffligt häftigt att försöka överleva tillsammans med en vän. Fast om så inte är fallet, vore tonåringen den mest intressanta karaktären att spela som.

Spelet lär vara en blandning av båda, skulle jag tro. En linjär form, fast med stora miljöer att utforska. Förhoppningsvis är spelvärlden öppen och det finns många valmöjligheter, då överlevnad förmodligen inte blir lika kul om man tvingas köra spelet på ett enda, rakt sätt.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Kan bli riktigt en riktigt känsloladdad story.


Sjukt intressant med ett spel som faktiskt tar sig själv på allvar med storyn. I princip alla andra zombiespel är ju väldigt oseriösa.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Dead Nation är helt klart oseriöst... palla inte med det fler gånger på högre svårighetsgrader... samma tugg om igen, men nu får man spö direkt...

Jag hoppas att detta har stealth och att man inte ska göra som i Dead Nation. Att plöja sig genom horder av fiender. Det räcker med att Dead Nation har detta.
PSN: Snuttleo
  • 0
Ser riktigt lovande ut
  • 0
Jag var uppe.. så jävla excited..

The Last Of Us

Jag ba aha så det är titeln.. men vad fan är det som är så amazing med det?

Naughty dog

VAH!!!!!!!!!! Dom släppte ju nyss mitt favo spel genom alla tider.. Hur i helvete..!

Love it, kommer följa det här med grymt stort intresse,
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Ser lovande ut!
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Förhoppningsvis så blir det inte alltför linjärt. Tanken på att lotsas genom alltför bestämda korridorer och mötas av våg efter våg av fiender (lite som i Uncharted) känns inte jättelockande. Inte när möjligheten till en öppen värld med massa möjliga ödersdiga beslut känns så tilltalande. Å andra sidan så är jag nästintill övertygad att vilken vinkel som helst kommer att innebära ett fantastiskt spel, men tanke på hur underbara Uncharted-spelen är.

Som Petter skrev i sin blogg så får man helt klart associationer från The Walking Dead och I am Legend...och i min bok är det ett koncept som helt klart heter duga. Sen får man väl hoppas på lite valfrihet och öppenhet, det vore redigt trevligt.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar moviefreak:
Ett co-op-spel, månne?


Det står 1-2 spelare här: http://www.gamereactor.se/spel/11651/The+Last+of+Us/

Problemet med en öppen värld är väl hårdvaran som kanske inte klarar av det?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Damn, det är visserligen bara första trailern, men med tanke på vad studion levererat tidigare så är väl hypen inte överdriven. Synd att man inte äger ett PS3...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar protopet:
Dead Nation är helt klart oseriöst... palla inte med det fler gånger på högre svårighetsgrader... samma tugg om igen, men nu får man spö direkt...

Jag hoppas att detta har stealth och att man inte ska göra som i Dead Nation. Att plöja sig genom horder av fiender. Det räcker med att Dead Nation har detta.


Dead Nation var aldrig avsett som något annat än en highscore-/arkadupplevelse där behållningen ligger i att jaga poäng. Spelet hade några svåra partier men var absolut inte omöjligt, min genomspelning på högsta svårighetsgraden avverkade jag snabbare än min genomspelning på Normal.
Det kom ju en våg av såna här spel i fjol, och det dyker fortfarande upp liknande titlar. Dead Nation gjorde det förbannat bra och bättre än konkurrensen, Housemarque är duktiga på upplägget.
Väntar fortfarande på Super Stardust HD 2..

Du lär hursomhelst inte behöva oroa dig över att du ska bygga multipliers i The Last of Us.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Ska bli intressant att se vad dom två huvudpersonerna har för relation, tror faktiskt inte det är dotter&pappa.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Är det bara jag som får 100% "I am Legend" känsla när jag kollar på trailern? Störtskönt.
  • 0
Väldigt spännande spel!
  • 0
Blev en aning besviken när det visade sig att det handlar om infekterade människor, men vi får se. Och sen så trodde jag att det skulle vara Santa Monica som stod för utvecklingen av denna exklusiva titel, inte Naughty Dog.
Näh.
  • 0
Är extremt hypad på detta.
Har känslan av att det är ett singeplayerspel där man frå välja vem man vill spela som, ungefär som i Bound In Blood.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Det klart mest intressanta av det som visades upp på VGA. Med tanke på att det är Naughty Dog som utvecklar så tror jag det kan bli riktigt storslaget och bra. Men det finns ju en liten risk för överhype innan det kommer också och då faller spelet platt.

Men det ska bli roligt att se om det blir så där bra som man hoppas på.
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Med tanke på att ingen annan utvecklare riktigt ässat känslan med en zombie-apokalyps(visst, nu verkar det inte handla om zombies) så ser jag inte konceptet som ett problem. Det här kan bli hur bra som helst. Visar det sig vara likt I Am Legend så skulle jag älska det. Jag vill ha den där kusliga tystnaden de målar upp i trailern under dess mest händelserika sekvens.
hånobing
  • 0
Jag hoppas att denna trailern visar spelets rätta jag så att det inte går samma öde till mötes som Dead Island. Alla minns väl dess trailer...

Citerar Valerin:
Med tanke på att ingen annan utvecklare riktigt ässat känslan med en zombie-apokalyps(visst, nu verkar det inte handla om zombies) så ser jag inte konceptet som ett problem. Det här kan bli hur bra som helst. Visar det sig vara likt I Am Legend så skulle jag älska det. Jag vill ha den där kusliga tystnaden de målar upp i trailern under dess mest händelserika sekvens.


Precis. Förstår inte varför alla andra utvecklare tror att det läskigaste är när femtioelva zombies omringar en. För mig är det helt klart mycket mer skrämmande med en tryckande tystnad tillsammans med vetskapen om att det finns zombies någonstans.

Citerar Mr Smiley:
Se trailern här.


"'VGA 2011: The Last of Us...'
Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från Viacom International Inc."


Fan ta er.

Använd denna länk istället: http://www.gametrailers.com/video/vga-2011-the-last-of/724686
  • 0
Soundtracket påminner om S.T.A.L.K.E.R.
Me like, alot.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!