Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fallout 4


Jaha, någon som börjat spela än?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Moose:
Citerar Apricat:Jag har tre studiedagar, skolschemat passade perfekt in på releasen <3

Det är ju bara fucking meant to be att du ska vältra dig i Fallout i 72 timmar non-stop.


Menar det! Känns heeelt okej med mig.

Citerar Sideshow95:
Jaha, någon som börjat spela än?


Jag! Sedan ca 2h tillbaka :3
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jaha, någon som börjat spela än?


Jag också! Spela lite över två timmar nu.
  • 0
Gjorde klart character creation, tog 45 minuter. Sen fick jag spelets slut spoilat för mig och nu har jag absolut ingen lust att fortsätta.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Gjorde klart character creation, tog 45 minuter. Sen fick jag spelets slut spoilat för mig och nu har jag absolut ingen lust att fortsätta.


Var ramlade du över den informationen?
  • 0
Citerar Apricat:
Jag! Sedan ca 2h tillbaka :3


Citerar Aaandy:
Jag också! Spela lite över två timmar nu.


Två timmar här också. Nu måste jag ha lite sömn innan jobb. Verkar bra så här långt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Spelat i 5 timmar. Dags att sova nu! ;)
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar Aaandy:
Var ramlade du över den informationen?


Den är överallt

nätet är som ett jävla minfält nu
  • 0
Citerar dinskugga:
Citerar Aaandy:Var ramlade du över den informationen?

Den är överallt

nätet är som ett jävla minfält nu


*drar ur nätverkssladden*

Får mitt på posten idag! Eller ja, rättare sagt, får jag det inte på posten idag så... Gör det inget för jag får hem en polare ikväll som jag ska spela Black Ops 3 med. Så mycket man får offra här i livet.
Entering zero gravity
  • 0
Hämtat mitt på Webhallen Fridhemsplan nu.
Varför har ingen sagt att det var nattöppet här igår?! Dålig stil!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Är det bara jag som stör mig enormt på att de gjort så att man inte kan se fiender på sin radar innan dess att de har sett dig? Jag har alltid föredragit att bygga min karaktärer för lönnmord och smygande men detta är nu knappt möjligt att genomföra längre då de tär omöjligt att håla reda på fienderna utan att först röja sin position
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Citerar Swedssman:
Är det bara jag som stör mig enormt på att de gjort så att man inte kan se fiender på sin radar innan dess att de har sett dig? Jag har alltid föredragit att bygga min karaktärer för lönnmord och smygande men detta är nu knappt möjligt att genomföra längre då de tär omöjligt att håla reda på fienderna utan att först röja sin position


Jag håller med dig om detta! Det suger. Som du säger är jag själv en lönnmördare och krypskytt i Fallout-spelen, men denna förändring försvårar detta rejält.
  • 0
Väntar fortfarande på posten :/
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Tänker bara säga en gång till:

Håll er borta från all form av spelmedia, spelforum och dylikt tills ni är klara med spelet. Det är tjockt med spoilers just nu.
To Dare is To Do
Citerar Inarion:
Håll er borta från all form av spelmedia, spelforum och dylikt tills ni är klara med spelet.


Så... inget internet på ett par veckor..?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag fick slutet spoilat i fredags i en twitchstream där killen som spelade för Gog eller något annat företag spelade Fallout 1, en person som alltid läser alla kommentarer högt läste en kommentar och förstod först efteråt att det var en spoiler för del 4s slut. Lite bittert... så hela den chatten fick slutet spoilat redan då, men det är bara att försöka njuta av resten av spelet så gott det går.

Ja undvik internet ett tag om det går, kan folk jäklas och förstöra för andra så finns det alltid ett par stycken som ska just göra det utan hänsyn till andra tyvärr.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Nu sitter man och installerar Fallout 4 på Steam
Evil Is Back
  • 0
Hittills störande moment: Hundens läten, gnyn och liknande är ganska irriterande för jag misstar dem för fiendeljud.
Ser fram emot: FP Immersion Cam Mod, gillar inte alls känslan av "två nävar som flyter runt".

F.ö. så skapade jag en ny karaktär då jag inte var nöjd med mina S.P.E.C.I.A.L. val jag gjorde. Spenderade därefter följande två timmar med att fixa Sanctuary.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Intryck av PC-versionen so far:

Den saknar fundamentala delar, däribland Field of View-, brightness- och gammasliders. FOV:n går att fixa via lite .ini-tweaks (som ni kan googla er till) men brightness och gamma går inte alls att ställa in, vilket är en total katastrof eftersom hela spelet badar i ett soldis om dagarna och är alldeles för ljust om nätterna. Alla färger saknar mättad och allt känns rätt blekt, vilket är synd för miljöerna är sexiga så in i perkele.

Ni som vill tjäna in några lätta fps kan dra ner kvaliteten på "godrays" utan att det svider - de äter rutor per sekund nämligen.

Spelet är cappat till 60fps och även om jag ligger på stadiga 60 så flyter det rätt illa - hackigt, styltigt och inte särskilt följsamt. Det går att uncappa den övre gränsen i .ini-filen vilket brukar fungera i Bethesda spel, men då går hela spelet mycket snabbare - du rör dig snabbare (på gott och ont) och de små textrutorna i laddningsmenyn flyger typ förbi.

Kort och gott; det känns härligt att vara tillbaka även om den där riktiga Fallout-känslan lyser med sin frånvaro under de första timmarna - hoppas att de infinner sig när jag lämnar första närområdet. PC-portningen är inget vidare just nu faktiskt - en patch och en uppdatering av inställningarna är nödvändiga. Om inte så hoppas jag att moddarna är på g, för det är ansträngande att spela ett disigt Fallout.
  • 0
Citerar Moose:
Intryck av PC-versionen so far:

Den saknar fundamentala delar, däribland Field of View-, brightness- och gammasliders. FOV:n går att fixa via lite .ini-tweaks (som ni kan googla er till) men brightness och gamma går inte alls att ställa in, vilket är en total katastrof eftersom hela spelet badar i ett soldis om dagarna och är alldeles för ljust om nätterna. Alla färger saknar mättad och allt känns rätt blekt, vilket är synd för miljöerna är sexiga så in i perkele.

Ni som vill tjäna in några lätta fps kan dra ner kvaliteten på "godrays" utan att det svider - de äter rutor per sekund nämligen.

Spelet är cappat till 60fps och även om jag ligger på stadiga 60 så flyter det rätt illa - hackigt, styltigt och inte särskilt följsamt. Det går att uncappa den övre gränsen i .ini-filen vilket brukar fungera i Bethesda spel, men då går hela spelet mycket snabbare - du rör dig snabbare (på gott och ont) och de små textrutorna i laddningsmenyn flyger typ förbi.

Kort och gott; det känns härligt att vara tillbaka även om den där riktiga Fallout-känslan lyser med sin frånvaro under de första timmarna - hoppas att de infinner sig när jag lämnar första närområdet. PC-portningen är inget vidare just nu faktiskt - en patch och en uppdatering av inställningarna är nödvändiga. Om inte så hoppas jag att moddarna är på g, för det är ansträngande att spela ett disigt Fallout.


Nu spelar jag på Xbox men har spelat alla de tidigare spelen på Pc och det känns som om mycket av det du nämner hade kunnat appliceras på tex Fallout 3.

Vad gäller stuttering så är det i grund och botten ett spelmotor problem. Jag förstår att spelet är enormt och att det finns tusen olika variabler som påverkar just min spelvärld men jag tror ärligt talat inte att stuttering (som alla deras spel lider av) är något som vi kan bli av med till hundra procent. Spelmotorn är som den är på gott och ont.

Tillagt 2015-11-11 09:09:
Citerar Teddycore:
Hämtat mitt på Webhallen Fridhemsplan nu.
Varför har ingen sagt att det var nattöppet här igår?! Dålig stil!


Drygt jag vet men det stod på deras facebook sida i alla fall. Aja du har spelet i alla fall .
Mötte en av få legendary monsters, detta fall var det en Mongrel. Tänkte att jag skulle få något fint när den dog och fick en biljard kö vars "specialty" löd: "When you crit the enemy becomes frozen"
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
15 timmar in nu. Har betydligt roligare med detta än vad jag hade med del 3. Märkligt när fyran mer eller mindre är en lätt upphottad version av föregångaren. Svårt att sätta fingret på varför. Men att leka The Sims med sina settlements är apkul.
Radscorpions är äckligare än någonsin...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Är det bara jag som skippat hunden helt? Jag vet inte ens vart den är längre. Jag skicka hem honom till Sanctuary men hittar honom inte där.
Han va mest i vägen.

Jag har helt fastnat i Sims-bygga-byar-mode
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Tips för er som inte visste (jag tex):
Håll inne pip-boy knappen så tänds en ficklampa
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!