Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Spelskapare sökes till Mmorpg


Hejsan!
Invidius är ett svenskt spelföretag som skapades nyligen. Vi är just nu 6 personer alla på 15-21 år.
Vi är själva rätt nya med motorn vi använder och har inga större krav på den som söker, enda som krävs är att man är sugen och har färska idéer. Vi antar i stort sätt alla åldrar. Men vi måste också tillägga att de flesta av oss har nyligen börjat gymnasiet och tar även skolan mycket seriöst. Så vi kräver ingen bestämd arbetstid heller.

Vi jobbar just nu på ett Mmorpg (Massive multiplayer online rollplayer game) som tar plats i en medeltida Fantasy värld.
De mest eftertraktade personerna vi söker just nu är med erfarenhet av
* 3D modeller
* Scriptande, eller som vill lära sig. Motorn har ett helt eget språk som är mycket lätt att lära sig.
* Html som kan bidra till vår framtida hemsida.
* Musik anpassad för ämnet

Kontakt oss på vår tillfälliga mail ifall du är intresserad
[email protected]
Berätta gärna varför du vill vara med och vilka erfarenheter du har
Fast huvudsaken är att du är sugen, erfarenhet kan man skaffa sig och jobba upp!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Ambitiöst. Tror inte just ett MMO är det första ni ska satsa på, för det verkar vara ert första spel.
I just dont know what went wrong
  • 0
Låter väldigt lockande, synd bara att man inte kan ett jota om något av det där! Lycka till grabbar
  • 0
Inget illa menat men ett medeltids/fantasy mmorpg (World of Warcraft killer #25435) är bland det sista världen behöver just nu. Ni bör satsa på ett Singleplayer spel. Bara se hur bra det gick för Frictional Games med Amnesia.
Until our games are over.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Blue the Kid:
Inget illa menat men ett medeltids/fantasy mmorpg (World of Warcraft killer #25435) är bland det sista världen behöver just nu. Ni bör satsa på ett Singleplayer spel. Bara se hur bra det gick för Frictional Games med Amnesia.


Tror inte riktigt de siktar så högt heller.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
de

Vem?
Until our games are over.
  • 0
Trog, har nog helt rätt.
Det är därför vi söker folk, oavsett tidigare kunskaper.
Bara man har ambition.
  • 0
Vad är det för motor ni använder?
  • 0
HeroEngine med licens för 100 st utvecklare inom servern.
Mycket lätt att lära sig, och lätt att komma igång med!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Leker lite ibland i ett program och gör 3D-modeller (riggade) men tror inte de duger eller att jag har tid något sådant här just nu.

Tillagt 2011-11-27 18:02:
Men som jag tidigare skrev så är det ett väldigt ambitiöst projekt. Vet inte hur erfarna ni är, men med tanke på eran ålder gissar jag på att ni inte är så värst erfarna. Skulle hellre föreslå att ni kokade ihop någon trevlig plattformshoppare i 2.5D

Känner en kille som gör bitpopmusik, som säkert gärna ställer upp. han gjorde musiken till nått spel som visades på Gamex.
I just dont know what went wrong
  • 0
Jag har haft en massa olika idéer och projekt (sci-fi fps, Horror etc)
Men när jag fick erbjudandet från skaparna av denna motor och tillgång till en kapacitet på 100 utvecklare så blev Mmo mitt stora mål. Motorn är byggd för att skapa Mmorpg spel och var huvudmotorn i det nya spelet Star wars-The old republic (SWTOR)
  • 0
  • Trog
  • Trog
Kollade upp HeroEngine, var ingen skitgrej precis.
Hur mycket erfarenhet av sånt här har ni, har ni något tidigare att visa upp?
I just dont know what went wrong
  • 0
Nej detta är vårt första projekt tillsammans.
Jag har däremot haft en session med Unity3d ifall du
har några kunskaper om det.
  • 0
Har lite kunskaper on HeroEngine..
If we don't end war, war will end us
  • 0
  • Trog
  • Trog
Jo, har lekt lite i Unity. Men modellerar i Blender.
I just dont know what went wrong
  • 0
Vi modellerar i Maya samt 3ds Max som är bundna produkter till motorn.
Vi använder även pluginen Speedtree som har använts i spel som Gears of Wars 3 och filmer som Avatar!
http://www.speedtree.com/ för mer info.
  • 0
Kan ni inkludera redan existerande låtar i spelet eller måste dem vara helt nygjorda?
Annars vet jag ett par låtar som kan bidra rejält till eran spelideé
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Det beror på vilken publicitet låtarna redan har. Rättigheter för en välkänd låt kan vara hiskeligt dyra. Vilka låtar var det?
  • 0
Det finns många låtar jag vet som kan passa in i en medeltida fantasy värld. Frågan är vilken stil det ska vara och vad känslan av låtan ska förmedla. Mycket kan bero på era miljöer i världen. En låt måste passa med den miljön den anspelar om.

Undrar dock om ni söker efter Sagan Om Ringen liknande musik, gammal Nordisk musik eller kanske något helt annat.

Det beror mycket på eran "spelvärld". Ni måste se till så att det passar era miljöer.

Beskriv gärna hur ni vill musiken ska vara
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Jag jobbar själv på ett soundtrack till spelet, jag har gjort mestadels sorgsna, tunga låtar. Stora områden på spelet kommer att vara deppiga så, ja dessa känslor kanske kan hjälpa dig i letandet
  • 0
Föresten, hur ska ni marknadsföra erat spel?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Då man har sett att de spel som har gått till att bli f2p (free-to-play) eller som till en början skapats för att vara f2p fått ett ökande intresse så har vi planerat att jobba mot det. Tillägg och annat kommer vara köpbart men ska inte vara påtvingade eller påverka ens upplevelse av spelet. Via företaget som marknadsför motorn vi använder är det lätt att få sponsorer och annat, att marknadsföra det kommer inte vara något större problem.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!