Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Call of Duty: Black Ops 2


  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar Rmad:
Citerar kontoret:
http://www.youtube.com/watch?v=qXusv-0bzww Själv så ser man på en video när en kompis kör Modern Warfare 3 som är bättre

Förklara hur du tycker att MW3 är bättre? Enligt mej är BO2 hästlängder bättre än MW3. Bättre balanserat räcker att säga.


MW3 är det sämsta i serien (enligt mig). Trots alla nyheter och pick 10 system så är BO2 bra balancerat. Det är det första cod som jag kan spela med vilket vapem som helst och det kvittar. Till och med att spela utan perks och attachments va inge vidare svårt.
  • 0
Citerar Rmad:
Citerar Gangsta_D:Yes, fick entligen Domination Master-playercardet.
Några tips? Känns helt omöjligt för min del...


Express är klart lättaste mappen att göra det på. Om man kan få fienden att spawna i den stora byggnaden har de en bit att springa till flaggorna. Använd Sentry Guns som extra skydd till flaggorna, och Lighting Strike ifall de skulla börja spawna närmare flaggorna.

Tillslut är det ju även bra att ha ett team där alla har en specifik flagga att skydda, men det går utan. Jag lyckades fixa den med endast en medspelare i partyt.
Protect ya neck
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Gangsta_D:
Citerar Rmad:Citerar Gangsta_D:Yes, fick entligen Domination Master-playercardet.
Några tips? Känns helt omöjligt för min del...

Express är klart lättaste mappen att göra det på. Om man kan få fienden att spawna i den stora byggnaden har de en bit att springa till flaggorna. Använd Sentry Guns som extra skydd till flaggorna, och Lighting Strike ifall de skulla börja spawna närmare flaggorna.

Tillslut är det ju även bra att ha ett team där alla har en specifik flagga att skydda, men det går utan. Jag lyckades fixa den med endast en medspelare i partyt.

Blir till att testa, tack för svar.
Lightning Strike, Sentry Gun och Orbital VSAT verkar vara bra setup för scorestreaks
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Citerar Gangsta_D:Citerar Rmad:Citerar Gangsta_D:Yes, fick entligen Domination Master-playercardet.
Några tips? Känns helt omöjligt för min del...

Express är klart lättaste mappen att göra det på. Om man kan få fienden att spawna i den stora byggnaden har de en bit att springa till flaggorna. Använd Sentry Guns som extra skydd till flaggorna, och Lighting Strike ifall de skulla börja spawna närmare flaggorna.

Tillslut är det ju även bra att ha ett team där alla har en specifik flagga att skydda, men det går utan. Jag lyckades fixa den med endast en medspelare i partyt.
Blir till att testa, tack för svar.
Lightning Strike, Sentry Gun och Orbital VSAT verkar vara bra setup för scorestreaks


Lycka till!
Protect ya neck
  • 0
Jag som aldrig fått en högre scorestreak än Stealth Helicopter så var det ganska soft när jag drog två Lodestars på en runda idag.

Annars vill jag klaga över hur jävla klent Counter-UAV flygplanet är. På en runda så aktiverade jag det två gånger och gissa hur mycket assistpoäng jag fick? Nada. Om någon jävla nisse hinner skjuta ner den innan jag ens får assistpoäng två gånger så är flygplanet alldeles för svagt. Fixa detta, Treyarch!
(Nej, jag vill inte dissa scorestreaken eftersom jag inte är långt ifrån att klara challenges för denna)
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Annars vill jag klaga över hur jävla klent Counter-UAV flygplanet är. På en runda så aktiverade jag det två gånger och gissa hur mycket assistpoäng jag fick? Nada. Om någon jävla nisse hinner skjuta ner den innan jag ens får assistpoäng två gånger så är flygplanet alldeles för svagt. Fixa detta, Treyarch!
(Nej, jag vill inte dissa scorestreaken eftersom jag inte är långt ifrån att klara challenges för denna)


Tycker det är bra att den är så klen, jag tycker t.o.m att det borde krävas mer för att få en counter uav, känner mig så fruktansvärt handikappad när motståndarlaget har en sådan uppe.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Så jävla nära att få 30gunstreak idag. Hade varit ganska gött och fått MOAB titeln. Dog vid 24gunstreak och slutade med att jag gick 38-2 i stats.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar M7Jagger:
Citerar Kundvagnen:Annars vill jag klaga över hur jävla klent Counter-UAV flygplanet är. På en runda så aktiverade jag det två gånger och gissa hur mycket assistpoäng jag fick? Nada. Om någon jävla nisse hinner skjuta ner den innan jag ens får assistpoäng två gånger så är flygplanet alldeles för svagt. Fixa detta, Treyarch!
(Nej, jag vill inte dissa scorestreaken eftersom jag inte är långt ifrån att klara challenges för denna)

Tycker det är bra att den är så klen, jag tycker t.o.m att det borde krävas mer för att få en counter uav, känner mig så fruktansvärt handikappad när motståndarlaget har en sådan uppe.


Det ju bara att skjuta ner den. Tar endast en rocket/blackhat.
Protect ya neck
  • 0
Citerar M7Jagger:
Tycker det är bra att den är så klen, jag tycker t.o.m att det borde krävas mer för att få en counter uav, känner mig så fruktansvärt handikappad när motståndarlaget har en sådan uppe.


Verkligen inte. Det är en ganska dyr scorestreak faktiskt (600 poäng). Det är förresten självklart att du ska känna dig handikappad när det är en Counter-UAV uppe, det är ju lite av meningen.

Citerar Gangsta_D:
Tar endast en rocket/blackhat.


This. Borde åtminstone ta minst två rocketmissiler och att hacka ner den med en fjuttig Blackhat borde inte ens vara möjligt.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Dessa jävla C4: or och Bouncing Bettys. Även fast jag springer runt med Flack Jacket så dör jag ändå av skiten. De kastar ju C4: orna lika långt som en Grenade. Det blir så OP när de double tappar på X knappen.
Bouncing Bettys borde bara läggas ner på marken. Inte kastas lika långt som en Grenade.
Dessutom. Se till så att man inte kan leava under ett gam i League Play. Blir någon disconnectad SKA det vara möjligt att invita tillbaka samma person. Spelet borde ju känna av IPn. Varför kan dem inte bara följa MLGs eller Decertos regler? Istället för att hitta på egna regler. Spelet är bra, men skulle kunna bli så mycket bättre!

Här är även en bra förklaring om varför hit detection är som den är.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6Ey
ojLjUh5Q
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Dessa jävla C4: or och Bouncing Bettys. Även fast jag springer runt med Flack Jacket så dör jag ändå av skiten. De kastar ju C4: orna lika långt som en Grenade. Det blir så OP när de double tappar på X knappen.
Bouncing Bettys borde bara läggas ner på marken. Inte kastas lika långt som en Grenade.


Bettys har jag själv inget problem med eftersom det är enkelt att bara gå crouch eller prone.
C4 däremot är ju galet overpowered, Flat Jacket hjälper inte ett dugg mot den.
Protect ya neck
  • 0
Har verkligen inte spelat BO2 mycket. Men blev sugen på att spela igenom Campaignen. Någon som har spelat igenom den? Är den något att ha? Har hört att den ska vara rätt bra.
  • 0
Citerar Noire:
Har verkligen inte spelat BO2 mycket. Men blev sugen på att spela igenom Campaignen. Någon som har spelat igenom den? Är den något att ha? Har hört att den ska vara rätt bra.


Har inte rört den.
Protect ya neck
  • 0
Spelade drygt en timme idag och tror jag måste ge den en chans till innan jag kan ärligt säga vad jag tycker. Påminner en hel del om Killzone än så länge.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
http://www.youtube.com/watch?v=4SYtUCKolPg
Ta gärna en titt på min YouTube kanal. Lägger upp competitve gameplays och mera. Subscribea gärna också
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Noire:
Har verkligen inte spelat BO2 mycket. Men blev sugen på att spela igenom Campaignen. Någon som har spelat igenom den? Är den något att ha? Har hört att den ska vara rätt bra.


Jag tyckte inte alls att den var något bra tyvärr. Brukar iofs inte gilla CoD kampanjerna något värst, men de brukar vara hyfsat roliga på Veteran åtminstonde men inte den här gången.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Citerar Ronaldinho:
Citerar Noire:Har verkligen inte spelat BO2 mycket. Men blev sugen på att spela igenom Campaignen. Någon som har spelat igenom den? Är den något att ha? Har hört att den ska vara rätt bra.

Jag tyckte inte alls att den var något bra tyvärr. Brukar iofs inte gilla CoD kampanjerna något värst, men de brukar vara hyfsat roliga på Veteran åtminstonde men inte den här gången.


Campaign i CoD är ju rena helvetet på Veteran, man måste spela så försiktigt pågrund av alla granater och att fienden har galen aim-bot.
Protect ya neck
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
En kompis blev derankad helt utan anledning. Han har nu mailat Treyarch, men hur stor är chansen att han får tillbalka sin level osv tror ni? Måste vara jävligt surt att vara i Pretsige 8 och bli derankad utan anledning...
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
En kompis blev derankad helt utan anledning. Han har nu mailat Treyarch, men hur stor är chansen att han får tillbalka sin level osv tror ni? Måste vara jävligt surt att vara i Pretsige 8 och bli derankad utan anledning...


Jag trodde inte ens de brydde sig om att deranka folk. Ser så många boosters med flera tusen Unstoppable Medals (varje kill efter 30 killstreak).

I övrigt kan jag inte förstå hur dåliga en del spelare är. Jag och en kompis fixade sammanlagt 6 VSATs i en match och en i vårt lag fick ändå negativ K/D.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Rmad:
En kompis blev derankad helt utan anledning. Han har nu mailat Treyarch, men hur stor är chansen att han får tillbalka sin level osv tror ni? Måste vara jävligt surt att vara i Pretsige 8 och bli derankad utan anledning...

Samma sak hände mig, hände det när han körde combat training? Be han kolla denna videon så borde han kunna lösa det.

http://www.youtube.com/watch?v=m-KgSzloleA&list=UUWJNvu8g3
P6GNNiszhYVxhQ&index=4
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Allstars vann Reflex GT #9!
Kuznetsov #92
  • 0
- A big man using Ghost. Take that away and what are you?
- A little bitch who suddenly can't get any kills.
Protect ya neck
  • 0
Jag fick höra att det var dubbel xp, så jag tänkte att jag skulle köra lite Sharpshooter och försöka levla lite. Första matchen på typ 1 vecka och jag drar en Nuclear.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Ultras:
Fick 61 gunstreak, (31 unstoppable medals) spelade iofs mot rötägg, men man vet aldrig när man får en C4 i nyllet. (fuck flak jacket)


Snyggt. Och på tal om det så fick jag chockerande 64 i gunstreak idag. Har inte ens varit i närheten av en så pass hög innan så det var verkligen en grym känsla det där.

Måste även påpeka att spelet har varit sjukt roligt efter att ha haft ett avbrott från det i närmare två månader.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!