Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Call of Duty: Black Ops 2


Jag hoppas att Black Ops 2 blir bättre än ettan. Vi kommer givetvis att få njuta av nya fina miljöer, nya karaktärer, förhoppningsvis fler och bättre vapen och en ännu bättre multiplayer. Jag förväntar mig faktiskt ganska mycket av 2:an och både hoppas och tror att Treyarch förbättrar det som var dåligt i Black Ops. Valutasystemet måste de behålla. Det är ju fullständigt suveränt.
  • 0
Det jag hoppas mest på att är dom tar bort att en killstreak leder till en annan killstreak, tycker det är helt värdelöst.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar nilazz:
Det jag hoppas mest på att är dom tar bort att en killstreak leder till en annan killstreak, tycker det är helt värdelöst.


Man kan väl inte ta bort något som inte fanns i ettan?
  • 0
Citerar Luke:
Citerar nilazz:
Det jag hoppas mest på att är dom tar bort att en killstreak leder till en annan killstreak, tycker det är helt värdelöst.


Man kan väl inte ta bort något som inte fanns i ettan?



Jag syftar då såklart på CoD serien overall.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Hmm... Själv vill jag ha ett CoD4:a liknande spel + dedikerade servrar till konsoll.

Sen om Jag inte tar fel så fyller Call of Duty 10år nästa år, tror ni dom gör något speciellt för det? Själv hoppas jag dom gör en Saftigt bra remake av CoD4, fast utan jug, Laststand, sonicboom och Martyrdom (Kanske glömt något). Sen kanske dom kan ta med den bästa banan från varje CoD-spel, och kanske ett vapen från varje vapen klass från varje CoD spel.

Det Skulle jag tycka var riktigt kul och det är i alla fall en bättre riktning än den Infinity Ward verkar gå.
  • 0
Citerar Kimmo1992:
Hmm... Själv vill jag ha ett CoD4:a liknande spel


Det kommer du inte få med Treyarch bakom ratten.
  • 0
Citerar Röding:
Det kommer du inte få med Treyarch bakom ratten.


Vet jag väl, men jag är ändå helt säker på att det kommer bli bättre än MW3. För Treyarch verkar ha någorlunda vett i huvudet i jämförelse med nya IW.
  • 0
Citerar Kimmo1992:
Citerar Röding:

Det kommer du inte få med Treyarch bakom ratten.


Vet jag väl, men jag är ändå helt säker på att det kommer bli bättre än MW3. För Treyarch verkar ha någorlunda vett i huvudet i jämförelse med nya IW.


anledningen att MW3 blev sämre än MW2 (men inte än BO enligt mig)är nog för att de inte litade på sig själva utan har sneglat mycket på treyarch och deras lag compensation som introducerades i.o.m BO! Allt det man stör sig på i MW3 är samma saker som jag störde mig på i BO fast där fanns det ännu mer som störde. MW2 hade också sina störande moment men själva grunden dvs motorn var mycket bättre än BO och MW3 motorn.

btw, MW3s banor rockar sönder BOs banor. visst finns det bra camping spots i MW3 men inte alls som i BOs
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
anledningen att MW3 blev sämre än MW2 (men inte än BO enligt mig)är nog för att de inte litade på sig själva utan har sneglat mycket på treyarch och deras lag compensation som introducerades i.o.m BO! Allt det man stör sig på i MW3 är samma saker som jag störde mig på i BO fast där fanns det ännu mer som störde. MW2 hade också sina störande moment men själva grunden dvs motorn var mycket bättre än BO och MW3 motorn.

btw, MW3s banor rockar sönder BOs banor. visst finns det bra camping spots i MW3 men inte alls som i BOs


Enda felen med MW2 enligt mig var Noobtubes, Boosters(mest spelarnas fel), Deathstreaks, vissa Killstreaks och vissa små saker som tex. Last stand. Men annars är det nog det roligaste CoD jag spelat(roligare än CoD4 faktiskt)

Blackops hatade jag faktiskt ända fram tills veckan innan MW3, då hade jag riktigt roligt med det spelet. De ända felen med det spelet är egentligen Second chance, lagg och att det bara finns 2-4 banor som är kul.

MW3 har enligt mig inga roliga banor, överdrivna deathstreaks, support killstreaksen var en rutten ide, lagg och Akimbo vapnen är för överdrivna.(mycket av det som robert bowling sa innan spelet släpptes var bara ren lögn)
Jag tycker det verkar som att dom som inte lämmna IW är dom som kommer med urdumma ideér. Men de gjorde bra saker också(Death Chat och nerfa granater)

Treyarch gjorde mycket bra saker med blackops och de verkar försöka gå en annan/bättre riktning än vad IW gör (Mindre bullshit som tex Dead mans hand) i alla fall om man ska tro deras twitter.
  • 0
jo ifs! visst lovad Robert guld bla bla bla innan releasen och det levdes inte upp till förväntningarna men dem ska patcha akimbo nerfa strikern och buffa de andra shotgunen. själv tycker jag att nästan alla banor i MW3 är riktigt kul enligt mig men jag gilalr CCQ och springa runt mycket. finns inga bra camping ställen i detta spel. visst finns det mycket bråte och skit som man kan headglitcha osv men inte sitta å trycka en hel match med claymores och äga det andra laget.

BO gjorde mycket rätt också, speciellt leaderboardsen osv. gillade dock itne deras valuta idé utan jag vill låsa upp mina grejer genom att använda mig av dem. inte köpa det jag vill. och sedan tyckte jag att det var på tog för stel känsla i vapnen.

det perfekta CoD för mig skulle vara att nerfa aimassisten lite, köra på MW2/MW3(när akimbo osv blivit nerfad) vapenbalansen, MW3 explosive balanseringen, BO leaderboards och MW2 killstreak (förutom tac nuke) uppsättningen och kanske MW2 eller BOs Perk uppsättning och små banor som dem små i CoD4, MW2 och MW3.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
och springa runt mycket.


Det är ju mycket svårare i detta spelet än tidigare CoD tack vare dom idiotiska banorna, hörn överallt och folk kommer i ryggen hela tiden. Sen förstår jag inte vad som är bra med att att buffa shotguns, riktiga noobvapen ju.
  • 0
Själv tycker jag Black Ops hade den bästa multiplayern i serien även i fall jag är emot CoD.
Personligen tyckte jag att det hade mycket roligare banor än de i MW-spelen.
PSN: The_dvs-bstd
  • 0
via mobil

Black ops är personligen mitt favorit CoD. Banorna var nästan perfekta och det efter någon månad var alla OP vapen borta. Och för en gångs skull krävde sniping skill. Jag ser verkligen fram emot Black ops 2 eller vad det nu kommer heta.
Knowledge is knowing that a tomato is a fruit. Wisdom is not putting a tomato in a fruit salad.
  • 0
Citerar Insider:
Och för en gångs skull krävde sniping skill.


Hoppas nu det är så i BO2 med, hatar verkligen sniping i MW3, no skills och massa folk som försöker trickshota och går 5-30 och sånt. Man såg knappt sånt i Black Ops utan då höll de sig till MW2 istället.
  • 0
Citerar alzo_93:
Citerar Insider ch för en gångs skull krävde sniping skill.

Hoppas nu det är så i BO2 med, hatar verkligen sniping i MW3, no skills och massa folk som försöker trickshota och går 5-30 och sånt. Man såg knappt sånt i Black Ops utan då höll de sig till MW2 istället.


Det roliga med Black ops sniping var ju att man kände att man hade förtjänat varje kill. I MW3/MW2 är det oftast bara att zooma in och skjuta.
Knowledge is knowing that a tomato is a fruit. Wisdom is not putting a tomato in a fruit salad.
  • 0
Citerar alzo_93:
Citerar Insider ch för en gångs skull krävde sniping skill.

Hoppas nu det är så i BO2 med, hatar verkligen sniping i MW3, no skills och massa folk som försöker trickshota och går 5-30 och sånt. Man såg knappt sånt i Black Ops utan då höll de sig till MW2 istället.


Bara dom har bättre hit detection så har jag inget emot det
  • 0
Det ryktas att det kommer hete Call of Duty Ironwolf. Låter inte som ett särskilt bra namn.
Knowledge is knowing that a tomato is a fruit. Wisdom is not putting a tomato in a fruit salad.
  • 0
Fy vilket kasst spel det första BO var hur kan folk ens tänka tanken på en 2:a?
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar ante-vante:
Fy vilket kasst spel det första BO var hur kan folk ens tänka tanken på en 2:a?


Black Ops är grymt, visst finns det några störiga saker men annars har jag fortfarande kul med spelet.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar alzo_93:
Citerar ante-vante:
Fy vilket kasst spel det första BO var hur kan folk ens tänka tanken på en 2:a?


Black Ops är grymt, visst finns det några störiga saker men annars har jag fortfarande kul med spelet.


Tycker bo va ett av de bättre cod spelen
  • 0
Citerar Kimmo1992:
Citerar alzo_93:

Citerar Insider ch för en gångs skull krävde sniping skill.

Hoppas nu det är så i BO2 med, hatar verkligen sniping i MW3, no skills och massa folk som försöker trickshota och går 5-30 och sånt. Man såg knappt sånt i Black Ops utan då höll de sig till MW2 istället.


Bara dom har bättre hit detection så har jag inget emot det


exakt. BO har horribel hitdetection. om dem fixar den i BO2, lite mindre banor och skippar det här med lag compensation kommer det nog bli riktigt bra

ps: jag har hur lätt som helst att springa omkring i MW3. inga problem för mig med dem banorna faktiskt. fast ifgs, bryr jag mig inte så mycket om jag dör då och då. bryr mig bara om att vinna matcher.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Dags att återuppliva tråden lite.

Igår läckte ny information om MPn i kommande Call of Duty. Det mesta tyder dock på att det är fake, finns tyvärr inte en chans att detta trams (imo) skulle kunna vara sant. Men det finns att hitta här: http://bit.ly/IxjO4p

Även postern sägs kunna vara fake.

Mycket intressant dock vad gäller det senaste ryktena om release-datumet - 13:e november. Eclipse är ett återkommande ord, och enligt NASA ska en solförmörkelse äga rum just den 13:e november. Om spelet ska heta Call of Duty: Eclipse är jag dock ytterst tveksam till, men rent spontant känns det som en häftig och annorlunda marknadsföring. Den 13:e är även en tisdag, den numera officiella release-dagen för serien.

Nästa grej är första bilden som ligger uppe på http://www.callofduty.com/.

Det ser ut att vara, till 100%, en "Quadrotor". Mycket lägligt så har FPSRussia lagt upp en ny video idag som visar just denna. Länk: http://www.youtube.com/watch?v=SNPJMk2fgJU

I slutet av videon tillägger han även "My friends are telling me that this baby might be in the next Call of Duty game". Och eftersom FPSRussia är sponsrad av Activision så känns detta rätt så officiellt.

Den 1:a maj får vi någon form av trailer/teaser och fram tills dess får vi en ny bild varje dag på http://www.callofduty.com/ som troligtvis kommer vara i stil med ovanstående.

Edit: Fann även följande bild. Fake eller inte, så är det mycket som tyder på den 13:e november.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Text


Intressant. Men hoppas verkligen inte den där Quadrotorn kommer vara med i spelet, Recon dronen i MW3 som åker runt och taggar folk är redan tillräckligt jobbig.
  • 0
Av någon jättekonstig anledning är jag faktiskt sugen på BO2. Antagligen för att jag fortfarande tycker att BO är det bästa CoD som finns. Treyarch har visat att de vågar ändra på saker som IW inte gör. MW2.5 var ju beviset på det.

Om de fortsätter med allt som BO gjorde bra, och slänger in massa nytt, så kan det här bli riktigt jävla bra.

Hoppas verkligen att de fortsätter med unstackable killstreaks som i BO.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!