Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Skyrim, PC VS KONSOL


Hej!

Det är några dagar kvar tills Skyrim är ute. Om det blir ett köp eller ej vet jag icke, men det ser lockande ut.

Då gäller min fråga: Vilken plattform är spelet att föredra till?

Jag har endast kört Morrowind på Xbox och äger ett 360. Jag har inte bestämt mig om jag ska köpa spelet till dator som ska införskaffas om några månader eller köpa det till 360. Plattform är självklart smaksak, men jag vill gärna veta vad ni föredrar. Motivera och skriv tankar och erfarenheter.

Mvh
Bassarius
  • 0
PC. Motivation? Mods.

/end of thread
We own your fucking dreams!
  • 0
Och jag föreslår att du skriver om detta i den OFFICIELLA Skyrim tråden för forumets egen skull.
  • 0
PC, helt klart
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
  • Ace
  • Ace
Texturerna är kassa till xbox tydligen, jag blev lite ledsen när jag hörde detta. Har en kompis som recenserar Skyrim och han är lite besviken på xbox-utgåvan.
Gt: Ace XC. Min första top 10: http://www.youtube.com/watch?v=iQwPFB_xg94 . Min 2:a http://www.youtube.com/watch?v=jSkuQyRchoc
  • 0
P F*king C
  • 0
PC kommer antagligen att vara bättre tack vare mods.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
PC: Bäst grafik, mods och skönare kontroller... Behöver jag övertala dig mer?
  • 0
  • Phip
  • Phip
PC.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
PC.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar The Sheriff:
Konsol utan tvekan! Körde Oblivion till PC - big mistake.

Säger som Emil på Sweclockers..

http://www.youtube.com/watch?v=BC_5kgBEfv8&feature=player_d
etailpage#t=3083s


Dirr

Sen kan jag inte spela på PC eftersom det är fysikt omöligt för mig att inte fuska
[RKR] Dante 7979. You have two main groups of trolls: mountain trolls and woodland trolls.The rest are internet trolls.
  • 0
Citerar bassarius:
Jag har endast kört Morrowind på Xbox och äger ett 360. Jag har inte bestämt mig om jag ska köpa spelet till dator som ska införskaffas om några månader eller köpa det till 360. Plattform är självklart smaksak, men jag vill gärna veta vad ni föredrar. Motivera och skriv tankar och erfarenheter.


Beror på, har du en dator idag som klarar av skyrim men inte på högsta grafiken köp det till PC. Om inte köp till 360. PC varianten är billigare och mod möjligheten är sjukt bra. Med lite moddar så blev oblivion ett mycket bättre spel och sedan kom riktigt bra total conversion moddar som Nehrim som var en fröjd att lira.
För kung och fosterland!
  • 0
Börja med konsol och sen pc ifall du vill köra mods
  • 0
PC med xbox 360 kontroll och använder tv som skärm.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Det här är någonting som kan diskuteras i en av de existerande Skyrim-trådarna, inte här. För övrigt kan jag nämna att PC-versionen av Bethesda-spel näst intill alltid är den definitiva versionen tack vare modifikationer från ett hängivet fancommunity.

Livlig