Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dead Space 3


Citerar gameplayer:
Så tror ni att det visas upp på E3? Jag tror definitivt att det gör det och jag längtar som fan.


Det tror jag absolut, och jag ser också fram emot det.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Mayor:
Citerar skogis_psp:
Ryktet om Frostbite 2.0 är sjukt upphetsande. Tänk er ljuset då!


Kommer hålla sjukt hög kvalité, både bild samt ljudmässigt om de använder sig av den Frostbite motorn! Dock hoppas jag innerligt att de tonar ner actionbiten och lägger mer fokus på skräck i 3an.

Visst tvåan var riktigt bra, men det lutade lite förmycket åt actionhållet för min del, jag vill få samma känsla man fick av ettan



Håller med, kan jämföra så här:

Dead Space 1 = Alien (sci-fi skräck)
Dead Space 2 = Aliens (sci-fi action med nedtonad skräck del)

så vi får hoppas att Dead Space 3 inte blir en Alien 3
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
Dead Space 1 = Alien (sci-fi skräck)
Dead Space 2 = Aliens (sci-fi action med nedtonad skräck del)


Klockren parallell. Dock föredrog jag första spelet, även om jag håller Aliens högre än Alien

Jag hoppas trean blir något åt The Thing-hållet, om ryktena med isplaneten stämmer. Mer isolerad skräck och paranoia likt första spelet.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Alla amatör alien fan säger så

Men en mer The Thing inspirerad 3:a skulle inte vara dumt, kommer ihåg PS2 spelet och om minnet nu inte bedrar mig så var det riktigt bra, så det skulle inte vara helt fel.
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
Alla amatör alien fan säger så

Men en mer The Thing inspirerad 3:a skulle inte vara dumt, kommer ihåg PS2 spelet och om minnet nu inte bedrar mig så var det riktigt bra, så det skulle inte vara helt fel.


Ettan är kult och klassisk som tusan, men tappar lite för varje gång man ser den. Den bygger ju så mycket på ovisshet och den ovissheten är ju ordentligt urlakad.
Tvåan är något av en 'Terminator 2' för min del, höjdpunkten.

Spelat igenom The Thing på PC, det hade sina stunder Spelet lanserades som en uppföljare på Carpenters film även om filmen naturligtvis är bättre.
Man har ju lånat friskt från The Thing till Dead Space i stort, så jag hoppas att man ytterligare naglar fast den krypande känslan från filmen inför DS3.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Hoppas verkligen på en 3:a. Lämnades trots allt en cliffhanger i 2an. Samt att båda spelen är fantastiska.

Vet ej hur jag lyckats spela dem dock. Vågar inte ens spela klar Alan Wake.
  • 0
Johan Andersson på DICE har dementerat att Frostbite används till Dead Space 3:

Dead Space 3 använder inte Frostbite, de har sin egna motor som är helt anpassad för Dead Space.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120229/frostbite-2-driver-kans
ke-dead-space-3
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Jag tror inte den är bättre än Frostbite, så: NOOOOOOOOOOOOO!!!!!
  • 0
Citerar Jakkal:
Ettan är kult och klassisk som tusan, men tappar lite för varje gång man ser den. Den bygger ju så mycket på ovisshet och den ovissheten är ju ordentligt urlakad.
Tvåan är något av en 'Terminator 2' för min del, höjdpunkten.

Spelat igenom The Thing på PC, det hade sina stunder Spelet lanserades som en uppföljare på Carpenters film även om filmen naturligtvis är bättre.
Man har ju lånat friskt från The Thing till Dead Space i stort, så jag hoppas att man ytterligare naglar fast den krypande känslan från filmen inför DS3.


Jag tycker själv att tvåan är en ruskigt bra film, men stämningen som Ridley skapade i första är så underbart uncanny på något sätt, sen tvåan gillar jag att surgubben James gjorde att xenomorphsen beter sig som insekter, så svårt att säga vilken som är den bättre, men det lutar över på första, samt att original alien designen är den bästa
Kanske är fel forum att diskutera det här men kunde inte låta bi

Jag tror även de fått en del inspiration av Event Horizon gällande psykstördheten i Dead Space spelen och jag hoppas de fortsätter med såna grejer i del 3.

Event Horizon är för övrigt världens mest underskattade film se den om du inte gjort det.
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
Event Horizon är för övrigt världens mest underskattade film se den om du inte gjort det.


Jojjemen, den har jag sett. Längesen dock, borde se om den, inget man brukar säga om Paul W.S. Anderssons filmer
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Jojjemen, den har jag sett. Längesen dock, borde se om den, inget man brukar säga om Paul W.S. Anderssons filmer


Haha nä det kan man inte direkt säga om han övriga insatser för filmvärlden
Event Horizon var nog höjdpunkten på karriären känns det som, men som set-designer är han fantastisk, synd bara att han prompt ska regissera och skriva själv.
  • 0
Tror inte det kommer nå samma nivå som dom två spelen innan. Men man vet ju aldrig
"If my body dies, let my body die, but do not let my country die." -Genghis Khan
  • 0
Citerar Miltiades:
Tror inte det kommer nå samma nivå som dom två spelen innan. Men man vet ju aldrig


Jag tror faktiskt inte heller det. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa.
The fuzz is here!
  • 0
Gillar båda spelen, tvåan var lite för mycket action och mindre skrämmande.
Hoppas 3 blir mörkare och läskigare ;D
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Jag hoppas också likt Jakkal att vi får The Thing-stuk på spelet, känns som det skulle vara ett välkomnande miljöbyte.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar Miltiades:
Tror inte det kommer nå samma nivå som dom två spelen innan. Men man vet ju aldrig


Personligen så tycker jag att utvecklarna tappade fokuset halvvägs in i 2an. Storyn kändes blekare och spelmekaniskt så kändes det sämre än ettan. Av någon anledning så tog man med betydligt fler fiender som var irriterande snabba, vilket kändes som en rejäl felprioritering då det ofta gav känslan att man mötte fiender som var snabbare än vad Isac faktiskt designats för att möta.

Så i 3an så hoppas jag på miljöer bestående av färre stålkorridorer och så hoppas jag på någon i grunden ny mekanik för att kunna variera fiendefloran på ett bättre sätt. Att skjuta av lemmar har gjorts nu, det behövs fler element.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Så i 3an så hoppas jag på miljöer bestående av färre stålkorridorer och så hoppas jag på någon i grunden ny mekanik för att kunna variera fiendefloran på ett bättre sätt. Att skjuta av lemmar har gjorts nu, det behövs fler element.


Väldigt sant. Jag tror dock, och hoppas, att de vet vad de gör.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Hoppas 3 blir mörkare och läskigare ;D


Jag tror nog att alla hoppas på det men så blir nog inte fallet. =(

Med tanke på att det är hundra procent säkert att spelet visas upp på E3 så är det inte långt kvar nu. Jag hoppas faktiskt på att tidigare rykten gällande en isplanet stämmer.

Tillagt 2012-04-18 20:46:
Förresten är det någon här som har samtliga Achievements/Trophies i både ettan och tvåan? Jag har alla förutom en.
The fuzz is here!
  • 0
Jag vill se mystiska läckta bilder från Dead Space 3 nu.

Citerar gameplayer:
Jag tror nog att alla hoppas på det men så blir nog inte fallet. =(

Med tanke på att det är hundra procent säkert att spelet visas upp på E3 så är det inte långt kvar nu. Jag hoppas faktiskt på att tidigare rykten gällande en isplanet stämmer.

Tillagt 2012-04-18 20:46:
Förresten är det någon här som har samtliga Achievements/Trophies i både ettan och tvåan? Jag har alla förutom en.


Vore en dröm att få se det på E3! Men är det mindre brutalt, mindre blod, mindre skräck och mer casual än 2:an ska jag personligen skicka de ansvariga till ISS tillsammans med lite farliga exotiska djur så får de ''leka'' i rymdens gravitationslösa ensamhet.

Jag har alla utom 4 achivements på ettan och alla utom tre eller två på 2:an tror jag.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Vore en dröm att få se det på E3!


Jo, det är mer eller mindre helt säkert. Det har ryktats en del om det. När ett tv-team från israel var på besök hos utvecklarna så "råkade" man visa en Dead Space 3-skylt bland annat. Därefter la även en sydafrikansk spelkedja upp spelet på förhandsbokningslistan. Detta hände för ca. 1 vecka sedan och den spelkedjan har gjort samma "misstag" tidigare med bland annat Jak & Dexter till PS3.

Citerar GhostofCain:
Men är det mindre brutalt, mindre blod, mindre skräck och mer casual än 2:an ska jag personligen skicka de ansvariga till ISS tillsammans med lite farliga exotiska djur så får de ''leka'' i rymdens gravitationslösa ensamhet.


Mindre brutalt kommer det kanske inte att vara men tråkigt nog så tror jag faktiskt att de vill gå i Resident Evils fotspår, alltså mer action och mindre skräck. =(
The fuzz is here!
  • 0
Tror ni att vi får se det innan E3? Eller väntar de till mässan för att visa det?
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Dead Space 3 kommer nog bli mer action, som tvåan, tyvärr. Money talks! Precis som med Resident Evil. Om Dead Space 1 var som RE 4, så var DS 2 som RE 5 (fast bättre), och DS 3 kommer nog va som RE 6, dvs. ännu mer actionbetonat.

Citerar LiquidXenomorph:
Citerar Jakkal:
Jojjemen, den har jag sett. Längesen dock, borde se om den, inget man brukar säga om Paul W.S. Anderssons filmer


Haha nä det kan man inte direkt säga om han övriga insatser för filmvärlden
Event Horizon var nog höjdpunkten på karriären känns det som, men som set-designer är han fantastisk, synd bara att han prompt ska regissera och skriva själv.


Event Horizon hade sina stunder. Jag läste manuset för några år sen och tror nog att filmen skulle blivit ännu bättre om den hade en bättre regissör än pajasen Paul W.S. Anderson.

En annan "haunted house in space"-film som skulle kunna ha blivit något alldeles extra är Supernova. Grundidén var att göra en "Hellraiser in outer space" tillsammans med H.R. Giger, men producenterna la sig i och resultatet blev en kalkon. Precis som med Alien 3 (även fast Fincher lyckades hålla kvalitén på en någorlunda ok nivå).

Men man kan ju alltid hoppas på Prometheus.
  • 0
Citerar Miltiades:
Tror inte det kommer nå samma nivå som dom två spelen innan. Men man vet ju aldrig


Ettan var ett okej spel, inget mer. Universumet var dock toppen! Tvåan blev ett riktigt bra spel och utklassar enligt mig ettan med hästlängder, ja jag sket i brallan när jag spelade ettan men den kändes ganska snart utdragen. Tvåan blev jag också rädd av, mäktiga moment och jag satt och skakade som om det var -20 inomhus.

Därför tror jag att trean kommer bli bättre än ettan, utan tvekan och förmodligen minst i samma klass som tvåan. De har ju trots allt bara blivit bättre, och inte lite heller.
I bajs växer det bäst
  • 0
Fan, de nya ryktena skrämmer mig lite. Vem FAN vill möta människor liksom..
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Fan, de nya ryktena skrämmer mig lite. Vem FAN vill möta människor liksom..


Gillar det lite faktiskt, eftersom att människor inte ens synts till i något spel ännu. Bara i form av katt och råtta lek. Det som dock skrämmer mig, är hur de tycks slänga skräcken helt i sjön och därmed också lagt till crunch-rolls likt gears of war.. det är det mest skrämmande hittills. Jag är glad att det bara är rykten, och att det därför finns en chans att det inte är sant.

Om det inte ens är Dead Space 3 det hela handlar om så kan jag överväga ett sådant nytt system.
I bajs växer det bäst
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!