Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Resident Evil 5


Citerar Redfield4ever:
Vad har det med saken att göra? Spelar väl ingen roll hur dom gamla spelen var när vi snackar om det nya RE, vad är det som ser så mycket bättre ut. Allt är ju bara uppreprning, till och med snubben med sågen


Åh nej! Det finns en gubbe med en motorsåg i båda spelen. Trailern visar knappt någon gameplay alls, men det man ser är bra. Tempot är högre, fienderna fler, snyggare och läskigare. Man får en mer klaustrofobisk känsla med alla de nya horderna fiender och det ser ut att bli ett mer psykologiskt påfrestande spel än vad Resident Evil 4 var. Mer skräck och gömma sig, mindre skjuta, skjuta, skjuta.
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Citerar Linsig:
Citerar Redfield4ever:
Vad har det med saken att göra? Spelar väl ingen roll hur dom gamla spelen var när vi snackar om det nya RE, vad är det som ser så mycket bättre ut. Allt är ju bara uppreprning, till och med snubben med sågen


Åh nej! Det finns en gubbe med en motorsåg i båda spelen. Trailern visar knappt någon gameplay alls, men det man ser är bra. Tempot är högre, fienderna fler, snyggare och läskigare. Man får en mer klaustrofobisk känsla med alla de nya horderna fiender och det ser ut att bli ett mer psykologiskt påfrestande spel än vad Resident Evil 4 var. Mer skräck och gömma sig, mindre skjuta, skjuta, skjuta.


Var i trailern ser man lugna stunder där man får gömma sig? Och är det verkligen något du måste bli upprörd över när jag bara säger att trailern inte alls fick mig att bli hypad inför ett spel som inte kommer förrän om ett år! Uppföljare blir nästan aldrig lika bra som de geniala spelen de baseras på och RE5 tror jag knappast blir ett undantag.
Persona 4 och Psychonauts är bäst!
  • 0
Uppföljare blir ofta riktigt bra spel, om inte oftare bättre än originalen. Resident Evil 2, Half Life 2, Zelda: Majora's Mask och God of War 2 för att nämna några exempel. Dock blir de inte alltid lika bra, men generaliseringar åt något håll fungerar inte. Sedan är jag inte alls upprörd, var fick du det ifrån?
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Tycker ni överdriver, som sagt som någon sa tidigare så har vi inte sett vad RE har att erbjuda eller en ända cutcene som spelas i spelet. Ingen story, ingenting! Tycker ni drar förhastade slutsatser om ett spel som inte ens är färdigt än.
Lämnat GR.
  • 0
Citerar Linsig:
Uppföljare blir ofta riktigt bra spel, om inte oftare bättre än originalen. Resident Evil 2, Half Life 2, Zelda: Majora's Mask och God of War 2 för att nämna några exempel. Dock blir de inte alltid lika bra, men generaliseringar åt något håll fungerar inte. Sedan är jag inte alls upprörd, var fick du det ifrån?

Jag sa vrkligen inte att det skulle bli dåligt, spelet kommer ju bli superbt det är en självklarthet, förväntade mig bara ... Mer.
Oftast när man inleder sitt inlägg med en kort tvåordsmening med ett utropstecken så tja... Brukar man vara lite "in the moment".
BTW, jag är också lite upprörd för jag vill VERKLIGEN inte ha ett cover-system
Persona 4 och Psychonauts är bäst!
  • 0
Citerar Redfield4ever:
Jag sa vrkligen inte att det skulle bli dåligt, spelet kommer ju bli superbt det är en självklarthet, förväntade mig bara ... Mer.


Nåja, då var det en missuppfattning ifrån min sida. Vi blev nog båda lite hetlevrade.

Jag ser dock fram emot cover-systemet.
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Citerar Linsig:
Citerar Redfield4ever:
Jag sa vrkligen inte att det skulle bli dåligt, spelet kommer ju bli superbt det är en självklarthet, förväntade mig bara ... Mer.


Nåja, då var det en missuppfattning ifrån min sida. Vi blev nog båda lite hetlevrade.

Jag ser dock fram emot cover-systemet.

det är bara det att ALLA ska ha det nu och det känns som ännu ett steg bort från de få sakerna som fortfarande gör RE till RE, men vi får väl se hur illa det är, jag vill bara inte ha ett lika galet coversyetem som i Gears där man slänger sig bakom allt som finns på banan
Persona 4 och Psychonauts är bäst!
  • 0
Jag undrar verkligen om Capcom har funderat över att gå tillbaks till riktiga zombies istället? Fan vad coolt och läskigt RE5 skulle bli då, Fan! Man skulle helt klart skita i brallan då...
Lämnat GR.
  • 0
Citerar Leon_S_Kennedy:
Jag undrar verkligen om Capcom har funderat över att gå tillbaks till riktiga zombies istället? Fan vad coolt och läskigt RE5 skulle bli då, Fan! Man skulle helt klart skita i brallan då...

Bara om de gjorde det mörkt, skulle verkligen digga ett RE-spel som 4-5 där fienderna ändrades HELT beroende på dygnsrytm, så att om spelet utspelade sig under säg 3-4 dygn så skulle fienderna ändras så att det kunde vara snabbare på dagen, men starkare och mer taktiska på natten. Fatta att vara i en by och inse att du har fiender runt dig bakom varje husknut!
Persona 4 och Psychonauts är bäst!
  • 0
Men det skulle bli ett mycket äckigare (Alltså bättre) Om detr var riktiga zombies som försöker slita av en kroppsdelar osv. Ooooo det skulle ha varit Coooooooooooooooolt
Lämnat GR.
  • 0
Citerar Redfield4ever:
ser ut att bli EXAKT som RE4!

Word.
Nocturnal
  • 0
Citerar Leon_S_Kennedy:
Äh! F*CK! This... Jag sätter mig och kollar på lite Naruto


Word
  • 0
Klagar folk? Omg. 4:an är ett absolut mästerverk och om spelet verkligen var EXAKT som det med ny story hade jag jublat. Nu gråter jag innobords av gläjde då det är ett ytteligare steg för RE-serien som jag älskar.

Den nya trailern var ZOMG RE5 FTW FFS! O_O

Och det finns såklart mycket mer att veta. Jag är inte övertygad eller säker på att jag kommer gilla det mer än RE4. Men, det är absolut ett snäpp uppåt och oberoende hur det blir lär det vara ett sjukt bra spel.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Ja, jag håller med Murdoc! Men en sak som jag kom på nu när jag tittade på trailern igen var att det hade pratats om att man skulle kunna spela sådana här flashbacks som Chris Redfield får i spelet. Fan! Vad coolt om man ändå får spela i Raccoon City och skjuta RIKTIGA ZOMBIES!! Jag menar genom dessa flashbacks.
Lämnat GR.
  • 0
Den nya trailern är dunder nice. fast jag tycker de känns mer som ett action spel nu än ett skräck spel. Men de gör ingen. De är fortfarande ett underbart snyggt och coolt spel
  • 0
Får vänta och se hur det blir helt enkelt. 4an tillförde mycket bra, men tog också bort en del bra grejer från Resident Evil serien. Det verkar dock som det mesta "skiten" som RE4 hade är borta nu.. tror tex inte att man behöver plocka upp skattkistor (omg..). Helst skulle jag villja ha ett nytt RE med både saker från den tidigare RE serien och 4an. Det bästa med 4an var ju helt klart det nya kontrollschemat och kameran osv, det var dock lite väl mycket action-arkad ibland.

5an ser dock bra ut, det verkar som de har fixat bättre röster i detta spel (alla RE spel har haft horribla röster) och afrika och dagtid är bara så bra miljö man kan få nästan. Jag är dock också en som gärna vill ha tillbaka hederliga zombies och mindre monster. De får gärna vara springade zombies om det tillför till spelbarheten men att de använder vapen osv har jag aldrig varit en fan av.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Citerar Leon_S_Kennedy:
Raccoon City och skjuta RIKTIGA ZOMBIES!! Jag menar genom dessa flashbacks.


Racoon City? Är det inte staden som blev sönderbombad i RE3: Nemisis?
  • 0
För min del spelar det ingen roll om RE5 blir nästintill exakt som RE4, Resident Evil 4 är det överlägset bästa spelet i serien och ett av de bästa spelen som någonsin gjorts. Så det finns egentligen inget att klaga på för min del.
Diablo III <3
  • 0
Om det blir exakt som RE4 så är det bara bra, för jag har ändå aldrig lirat RE4.
  • 0
Citerar Th3 End:
Citerar Leon_S_Kennedy:Raccoon City och skjuta RIKTIGA ZOMBIES!! Jag menar genom dessa flashbacks.

Racoon City? Är det inte staden som blev sönderbombad i RE3: Nemisis?


Jo men har du hört talas om ordet flashback? Går bakåt till gamla minnen? Det har talats om att det kommer vara med i RE5 eftersom det var 10 år sedan Chris var i Raccoon City osv.
Lämnat GR.
  • 0
Citerar outcast:
Får vänta och se hur det blir helt enkelt. 4an tillförde mycket bra, men tog också bort en del bra grejer från Resident Evil serien. Det verkar dock som det mesta "skiten" som RE4 hade är borta nu.. tror tex inte att man behöver plocka upp skattkistor (omg..). Helst skulle jag villja ha ett nytt RE med både saker från den tidigare RE serien och 4an. Det bästa med 4an var ju helt klart det nya kontrollschemat och kameran osv, det var dock lite väl mycket action-arkad ibland.

5an ser dock bra ut, det verkar som de har fixat bättre röster i detta spel (alla RE spel har haft horribla röster) och afrika och dagtid är bara så bra miljö man kan få nästan. Jag är dock också en som gärna vill ha tillbaka hederliga zombies och mindre monster. De får gärna vara springade zombies om det tillför till spelbarheten men att de använder vapen osv har jag aldrig varit en fan av.


Håller med helt.
  • 0
jag är ganska besviken på att det är mer eller mindre samma parasit kryp som i 4an alltså . sen spelar det fan ingen roll om dom kommer från en gruva eller ut ett vulkan utbrott ..

tycker dom kunde ha hållt hemligt varför människor är i " zombie mode " hade varit betydligt mer läskigare om man inte hade fått se orsaken bakom ..

nu vet man att man kommer möta folk som kommer tappa huvudet och en stor parasit med tentakler kommer komma upp och göra livet surt för en
  • 0
skuggan - Men LOL till att vara negativ! Om du är så besviken redan nu, varför ens köpa spelet
Lämnat GR.
  • 0
Citerar Leon_S_Kennedy:
skuggan - Men LOL till att vara negativ! Om du är så besviken redan nu, varför ens köpa spelet


jag är besviken helt klart. trodde dom skulle göra det lite svårare för sig än att kopiera 4ans kryp.

vem har sagt att jag inte ska köpa spelet ? ..givetvis kommer jag köpa spelet iaf då det antagligen kommer vara väldigt bra dock är jag fortfarande besviken på att dom inte bytte ut krypen från 4an mot något nytt ..

får man inte vara besviken eller ? .. låter nästan så .. alla är inte lika lättköpta som dig kanske och hyllar allt vare sig det eller bra eller ej ..bara för det är resident evil ..
  • 0
Men hur vet vi att det är samma? Hur vet vi hur stor utsträckning detta är i? Tycker vissa drar förhastade slutsatser igen. Men kan förstå om ni vill bara ha rena zombies och inget annat. Men jag har då inga problem med parasiter, gillar det. Zombies är så uttjatat. Men vill inte ha monster för det.

Citerar Th3 End:
för jag har ändå aldrig lirat RE4.

Fy på dig, skämmes!
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!