Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Counter-Strike Global Offensive


Citerar -Ando:
http://i.imgur.com/kJAuz.jpg




Btw. Är det någon här som har lyckats fixat ingame knappen för console? Jag har "Enable Developer Console" på, och jag har lagt till bind "§" "toggleconsole" i configen, men det vill inte fungera ordentligt.

Console får jag upp när jag startar spelet, men när jag väl stänger ned den så måste jag starta om spelet och fortsätta vara i huvudmenyn för att kunna använda den.
  • 0
Gå till controlls, sen finns developer concle button conifg där. Defult är ´ typ. jag ändrade den så funkade det
  • 0
Citerar Crunt:
Console får jag upp när jag startar spelet, men när jag väl stänger ned den så måste jag starta om spelet och fortsätta vara i huvudmenyn för att kunna använda den.


Jag har fått den att fungera. Bytte till F3 i options. Finns som val där.
  • 0
Citerar Österberg:
Gå till controlls, sen finns developer concle button conifg där. Defult är ´ typ. jag ändrade den så funkade det


Fungerade. Tack så mycket.

Att en så simpel grej som att gå in i keyboard/mouse-settings inte slog mig känns ju lite dåligt.
  • 0
Jag gillar spelet men precis som Cubefreak sa så kan det vara lite svårt att skilja fiender från lagkamrater och ibland smälter dom in lite väl mycket.
Ganska besviken på vapenmodellerna också
Men ge det några månader så kommer man kunna modda bort dom !
  • 0
Det värsta med spelet i min mening är allt skit på banorna som man inte kan flyttas på samma sätt som i Source. Även det här med karaktärsmodellerna irriterar mig. De är alldeles för lika.
  • 0
Citerar Aaandy:
Det värsta med spelet i min mening är allt skit på banorna som man inte kan flyttas på samma sätt som i Source.


Syftar du t.ex. på tunnorna som är utplacerade på vissa banor? Jag har för mig att det var en grej som 1.6-spelare på Steam forumet ville att det skulle vara. Fysiken på tunnorna i Source var ju inte särskilt bra heller, i och med att man halvt som halvt fastnade i dem.
  • 0
Citerar Crunt:
Syftar du t.ex. på tunnorna som är utplacerade på vissa banor? Jag har för mig att det var en grej som 1.6-spelare på Steam forumet ville att det skulle vara. Fysiken på tunnorna i Source var ju inte särskilt bra heller, i och med att man halvt som halvt fastnade i dem.


Jag tänkte bland annat på dem, men också stereoapparater och muggar som står placerade på skänkar man annars borde kunna hoppa igenom. Nu förhindrar dem en från det och kan leda till pinsamheter när man flyr stridens hetta.
  • 0
Citerar Aaandy:
Nu förhindrar dem en från det och kan leda till pinsamheter när man flyr stridens hetta.


Mjo, det är sant. Förhoppningsvis släpper communityn lite avskalade versioner eller rentav 1.6-konverteringar.

Någon här som har gett sig på SDKn för GO än? Jag har gjort det men när jag väl ska test spela min bana fungerar varken info_player_terrorist eller info_player_counterterrorist, dvs. jag kan inte spawna på min bana. Jag har försökt att googla mig till problemet, men hittills har jag inte funnit något svar som hjälper mig.
  • 0
Känner mig ganska sugen på GO just nu. Har aldrig gillat CS så mycket. Source kändes märkligt på nåt sätt och 1.6 för gammalt. 150 spänn är bara småpengar egentligen.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar bjooo:
Känner mig ganska sugen på GO just nu. Har aldrig gillat CS så mycket. Source kändes märkligt på nåt sätt och 1.6 för gammalt. 150 spänn är bara småpengar egentligen.


Jag jämför alla mina eventuella spelköp med matpriser. Mat äter man på några minuter medans ett spel förnöjer i timmar. Man kan bli ganska fattig av det tänket... 150 spänn är en restaurangmåltid med dryck ungefär.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Citerar Cubefreak:
150 spänn är en restaurangmåltid med dryck ungefär.


Beror lite på hur man definierar ordet restaurang. I mina öron får man knappt en huvudrätt för 150 kronor.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Cubefreak:150 spänn är en restaurangmåltid med dryck ungefär.

Beror lite på hur man definierar ordet restaurang. I mina öron får man knappt en huvudrätt för 150 kronor.


Dina öron låter väldigt dyra. HAHAHA... sorry, har förövrigt inget att tilläga.
  • 0
Behöver er hjälp med att bestämma huruvida spelet skulle passa mig. Jag avskyr allt trams som FPS plågats av de senaste åren (custom loadouts, ADS etc.) och gillar spel som är snabba, hårda och rättvisa. Är CS:GO något jag borde köpa?
  • 0
Citerar Saigon:
gillar spel som är snabba, hårda och rättvisa. Är CS:GO något jag borde köpa?

Vad jag hört så ska det till viss del i alla fall liknas vid CS 1.6, vilket ju stämmer rätt väl på de kriterier du listade.
Lutar åt att jag själv pungar ut för liret när jag väl kommer hem, då jävlar skall det pangas!
  • 0
Hej!.... Har ett problem med Counter strike GO. http://imageshack.us/photo/my-images/404/problem1d.jpg/


Här kan ni se... det går inte att trycka på spela....När jag trycker att hitta server så hittar den... och att spela online med bottar fungerar också.. När jag ska trycka på mina prestationer så händer det samma sak... Det går ej att trycka på dem..... Är kass på datorer och på spel också... kan jag få lite tips om vad jag kan göra?... Vill gärna spela eftersom jag köpte spelet för 14€ från steam... vill inte kasta bort pengar i onödan!
  • 0
Citerar -Ando:
Yes. Mer ett facelift av gamla CS än ett nytt CS.


Citerar Geezer:
Vad jag hört så ska det till viss del i alla fall liknas vid CS 1.6, vilket ju stämmer rätt väl på de kriterier du listade.
Lutar åt att jag själv pungar ut för liret när jag väl kommer hem, då jävlar skall det pangas!


Och dääär hamnade spelet i mitt Steambibliotek, man tackar för svaren.
  • 0
Suck, jag försöker att njuta av det här spelet men spelet hänger sig i sådär 5-10 sekunder varannan minut. Jag antar att det är min router som inte kan hantera alla packet som skickas tack vare spelet. Jag funderar på att ringa min ISP och fixa så att jag får tillbaka en adsl-uppkoppling igen, något som antagligen kommer kosta en del.

Annars så gillar jag spelet, även om rekylen på de flesta vapnen är konstig och AWPn är alldeles för lätt att använda. Jag hade problem med den i 1.6 eftersom skotten inte verkade komma i mitten av crosshairen, men i detta spelet så är den rätt på. Ifall jag, som i stort sett aldrig spelat med vapnet kan kötta med det så säger det något om vapnet.
One swallow does not make a summer
  • 0
Kan hålla med om AWP den har alltid varit start i counter strike om man är en hyffsad spelare, då ska vi inte tala om folk som verkligen är bra.
Det löser man dock enkelt genom att lira på servrar där AWP inte är tillåtet ?
  • 0
Citerar Bugbear:
Kan hålla med om AWP den har alltid varit start i counter strike om man är en hyffsad spelare, då ska vi inte tala om folk som verkligen är bra.
Det löser man dock enkelt genom att lira på servrar där AWP inte är tillåtet ?


Jag har inget emot den alls. Det är inte så att jag dör av den speciellt ofta. Är ju oftast bara 1-2 spelare per server som har en på grund av priset. Kan man ens spela med mods? Finns väl bara matchmaking än så länge?
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
Kan man ens spela med mods? Finns väl bara matchmaking än så länge?


Tycker du på Browse community servers i menyn så får du upp den vanliga server listen. Nån som vet hur man kommer in på servrar med egengjorda banor? När jag försöker joina så bara fryser spelet och jag blir utkickad till menyn, får inte fram någon screen att jag laddar ner banan eller liknande :/
  • 0
Jag gillar nya uppdateringen. Bra matchmaking, man kan inte komma in mitt i en match, man kan inte välja "scramble teams" eller "restart match" och så vidare.

Dock har de addat idag att man vote:ar på om man ska fortsätta med bots eller inte. Det krävs 100% röster för, och 0% emot. Annars avslutas matchen.

Och det är alltid någon som rage quittar på ett av lagen, och det är alltid någon på det förlorande laget som vote:ar emot. Så man kan ju inte ens spela en match.
  • 0
Citerar ChrillZor:
Dock har de addat idag att man vote:ar på om man ska fortsätta med bots eller inte. Det krävs 100% röster för, och 0% emot. Annars avslutas matchen.

Och det är alltid någon som rage quittar på ett av lagen, och det är alltid någon på det förlorande laget som vote:ar emot. Så man kan ju inte ens spela en match.


Låter irriterande. Jag har dock inte testat att använda mig av nya matchmaking-funktionerna osv. Sitter mest och bygger i SDKn för tillfället, och där har de lyckas göra så att det inte går att testköra sin bana för tillfället, vilket är lagom irriterande.

Jag testade dock remaken av de_vertigo igår. Har aldrig spelat den tidigare faktiskt, och jag blev positivt överraskad.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!