Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

DoDonPachi DaiFukkatsu


Detta är helt klockrent.
Spelade spelet på arkad (SuperMotaro, Hantverkargatan 90) och blev frälst.
Troligtvis det mest avancerade scoringsystemet i ett Cave-spel hittills.

Till er som bor i Stockholm kan jag tipsa om att dra in till SuperMotaro och lira några credits. De har just nu ESPGaluda istället för DDP: DFBL men jag tjatade, så det lär komma tillbaks snart.
  • 0
Dubbelpost 2000!

Spelet släpps den 4 November och går att boka på blland annat:
Webhallen: http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142256-dodonpachi
Discshop: http://www.discshop.se/spel/xbox360/dodonpachi/P94920?utm_sou
rce=Prisjakt&utm_medium=PriceComparisonSite&utm_term=&utm
_content=&utm_campaign=

Samt köpa i butik på GAME osv.

Det går inte att med ord förklara hur bra det här spelet och dess olika lägen är.
Själva Daifukkatsu är väldigt nybörjarvänligt. Är man inte helt reflexmässigt handikappad bör man kunna 1CC'a Strong efter lite övning.

Black Label-tillägget däremot är några resor tuffare med ett helt annat scoringsystem.
Känns nästan mer som ett Raizing-spel på steroider än klassiskt Dodonpachi.
Jag älskar det.

Ni som gillade Deathsmiles bör ge det här en chans.
Grymt kul, utmanande och belönande.


Avslutar med en fin video på en boss som lär få de flesta att skita i brallan.

http://www.youtube.com/watch?v=lsWhVhgEEV4
02:40 och framåt.
  • 0
Bokat, men mest för att jag tycker om Don Pardo och vill göra honom sällskap.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Glad jag är.
Får se om du tycker det är "mest för att jag tycker om Don Pardo och vill göra honom sällskap" när du sitter där och får adrenalinrush efter adrenalinrush av det mest intensiva spel jag någonsin har spelat.


Sååå... finns det någon annan på detta community som insett Cave och shmups storhet?
Anybody?
  • 0
Citerar Don Pardo:
Får se om du tycker det är "mest för att jag tycker om Don Pardo och vill göra honom sällskap" när du sitter där och får adrenalinrush efter adrenalinrush av det mest intensiva spel jag någonsin har spelat.


Åh du har säkert rätt, även om mina reflexer tyvärr oftast är på dö och dö och dö-nivån när tempot stegras. Så frågan är om jag kommer hinna känna av "rushen". Men det är en fråga vars svar vi får vänta någon dryg vecka på.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Nu kommer det ut recensioner:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-04-dodonpachi-resurre
ction-deluxe-edition-review


Bra recension, men tråkigt att Black Label inte nämndes. Är ett helt annat spel och extremt kul.
Värre är dock att skiten inte kom ut här idag, som det skulle ha gjort, utan släpps nästa vecka.
Urrk, denna väääääntaaaaaaan.


Ni som är på Gamex kan för övrigt testa Black Label i Super Motaros monter.
Det sitter i kabinettet närmast gången.
  • 0
Citerar Don Pardo:
Bra recension, men tråkigt att Black Label inte nämndes. Är ett helt annat spel och extremt kul.


Det nämndes förmodligen inte av den enkla anledningen att Black Label inte följer med. Det får man köpa extra som DLC för 800 poäng.

Så, inte mycket till deluxe-utgåva i jämförelse med Deathsmiles inte.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Det är Microsoft som strular, som vanligt.
Black Label räknas som ett eget spel... vilket det förvisso bör göra men RSG hade annars inkluderat det i utgåvan. De får ju inte ens sälja Black Label på amerikanska XBLA (spelet i sig kan spelas på båda PAL och NTSC-U) pga. MS.
Kretskortet kostar ca. 15 laxar, så 800 MSP för BL är verkligen en skitsumma i jämförelse. Billigt billigt.
  • 0
Citerar Don Pardo:
Det är Microsoft som strular, som vanligt.
Black Label räknas som ett eget spel... vilket det förvisso bör göra men RSG hade annars inkluderat det i utgåvan. De får ju inte ens sälja Black Label på amerikanska XBLA (spelet i sig kan spelas på båda PAL och NTSC-U) pga. MS.
Kretskortet kostar ca. 15 laxar, så 800 MSP för BL är verkligen en skitsumma i jämförelse. Billigt billigt.


Ah det förklarar både det ena och det andra. Och visst, fortfarande tämligen billigt och min avsikt att stöda Rising Stars uppdrag har inte ändrats.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!