Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation Vita - Officiell tråd


Någon som köpt XCOM till Vita än och vill dela med sig av vad de tycker om hur den versionen är?
  • 0
Köpte Persona 4 Golden nu på Big in Japan-rean. Hoppas det är så bra som alla säger.
  • 0
Citerar ifongard:
Köpte Persona 4 Golden nu på Big in Japan-rean. Hoppas det är så bra som alla säger.
Det är helt fantastiskt. Starten är en aning dialogtung, men sedan öppnar det upp sig. Personligen fick jag mest behållning av storyn och karaktärerna (som är helt fantastiskt välskrivna). Själva striderna liknar mycket pokemon, men i mitt tycke inte lika bra. Men överlag ett mästerverk!
  • 0
Danganronpaspelen ser rätt intressanta ut. Hur är de exempelvis jämfört med Virtues last reward? De känns snarlika.
  • 0
Ey! Jag bumpar upp denna tråd från gömmorna med lite funderingar.

Har precis beställt ett begagnat vita med 8 gigs minne för runda slängor 2000kr i stort sätt endast för att lira igenom metal gear solid 1, 2, 3 och de bärbara titlarna (portable ops + peace walker).

Behöver dock tips på andra tunga titlar, psone classics eller nyproduktioner, för att pressa ur ännu mer glädje från mina slantar. Grim Fandango? Uncharted?

Alla tips välkomnas <3

Annars: hur väl kommer jag klara mig på 8 gig? Tänker huvudsakligen ladda ner spel från psn, men har inga problem att radera spel allt eftersom för att skapa space.
Konspiration är en hoax.
Sorry för lite sent svar.

Uncharted är helt klart spelvärt och även Gravity Rush.

Guacamelee är riktigt bra. Tearaway är rätt trevligt. Killzone har riktigt bra känsla och styrning. Pixeljunk Monster och Shooter. Velocity 2X.

Tillagt 2016-12-26 22:13:
Citerar ifongard:
Någon som köpt XCOM till Vita än och vill dela med sig av vad de tycker om hur den versionen är?


Har själv köpt och spelat det till slut. Riktigt kul spel, men tyvärr extremt buggigt. Spara ofta för spelet hänger sig typ en gång i timmen kändes det som. Sen blir det andra buggar också som att soldater fastnar i väggar etc eller att det inte visas en gräns hur långt de kan gå.
  • 0
Severed är också bra.
  • 0
Om någon vill sälja sin så skulle jag gärna köpa. Även intresserad av PS Vita TV
gaming 8 days a week
  • 0
Borderlands 2 finns på rea till Vitan, 99 kronor. Jag har varit lite sugen på att skaffa det men det har ju rätt dåligt betyg i Playstation store så jag känner mig lite tveksam. Någon som spelat det till Vita och vill ge sin åsikt?
  • 0
Svarar mig själv.

Spelet fungerar rätt bra när det kommer till styrning etc, men det är alltid dygt med touch på baksidan tycker jag. Dock hänger det sig ofta så Vitan måste startas om, väldigt trist.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!