Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation Vita - Officiell tråd


Citerar GhostofCain:
Nu vet jag inte hur prisskillnaderna ser ut mellan fysiska och nedladdningsbara versioner av samma spel. Spel man kan köpa i fysiskt format brukar jag köpa i just det. Tack för svaret!


Jag tycker att prissättningen på PSN faktiskt har fungerat väldigt bra. Ofta ligger priserna (vid release) på ungefär samma nivå som spelen brukar ligga på hos butiker på nätet (i Sverige). Vill man importera kan man dock komma undan betydligt billigare med fysiskt.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Jag började spela Oddworld Strangers Wrath som man fick med Playstation Plus denna månaden, men jag missade att man kunde få tillbaka liv genom att skaka av sig skadorna så det var lite svårt
  • 0
Citerar Psvitalover:
äre ngn som spelar cod till vita?


Tillagt 2013-11-01 12:22:
Citerar Themassmonster:
Citerar Psvitalover:äre ngn som spelar cod till vita?


Ja det händer.
  • 0
Funderar på att köpa en Vita men förstår inte varför 3G-modellen alltid är billigare än WiFi? Om man köper en 3G, MÅSTE man då sätta in ett simkort för att använda den, eller kan man strunta i det och bara använda WiFi?

CDON säljer just nu 3G-modellen för 1399 och WiFi för 1569.
  • 0
Citerar Egget91:
Funderar på att köpa en Vita men förstår inte varför 3G-modellen alltid är billigare än WiFi? Om man köper en 3G, MÅSTE man då sätta in ett simkort för att använda den, eller kan man strunta i det och bara använda WiFi?

CDON säljer just nu 3G-modellen för 1399 och WiFi för 1569.
Man behöver inte använda 3G på 3G modellen.
  • 0
Idag fick man Ninja Gaiden Sigma Plus till Vita. Ska smålira det lite mer senare ikväll efter mer Zelda.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar psIII:
Man behöver inte använda 3G på 3G modellen.

Okej, tack! Har beställt en 3G nu.
Äntligen kommer man kunna ta del av alla spel man fått via Plus.
  • 0
Broken Sword 5 till Vitan i morgon då Blir nog ett köp men kanske väntar till efter jul eller till andra delen kommer i vår.
  • 0
Asgrym rea på PSN nu.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Ni missar väl inte de gratis Playstation Mobile-spelen? Har laddar ner men inte provat dem än.
  • 0
Citerar Psvitalover:
Kommer det några nya psvita spel i framtiden?


http://www.zavvi.com/games/platforms/ps-vita/coming-soon.list

Det ser ganska dött ut, men jag importerade Ys för några veckor sedan.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Psvitalover:
Kommer det några nya psvita spel i framtiden?


Kommer ju en del på PSN, skrev om det i höstas i en bloggserie: http://www.gamereactor.se/blog/ifongard/605144/

Men det verkar vara dåligt med storspel vilket ju är trist.
  • 0
Dokuro kostar bara 25kr på PSN just nu
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Flying Hamster HD kostar bara 5 kr just nu (4,50 med PS+). Blev ett köp.
  • 0
Om ni inte har Guacamelee till Vita så skaffa det. Och Tearaway. Det var en hel del bra tips här också- tackar!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
nekomimimusumega sekainohatemade sanmawotabeniikuno DADADA måste ju vara det längsta spelnamnet!
  • 0
Citerar ifongard:
nekomimimusumega sekainohatemade sanmawotabeniikuno DADADA måste ju vara det längsta spelnamnet!


Googlade det, och det var det mest regnbågsfärgade spelet jag har sett.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Finns det något mer spel till Vitan som liknar Uncharted? Tredjepersons-action-äventyr med någorlunda realistisk grafik? Har kollat runt lite men inte hittat något tycker jag.
  • 0
Citerar ifongard:
Finns det något mer spel till Vitan som liknar Uncharted? Tredjepersons-action-äventyr med någorlunda realistisk grafik? Har kollat runt lite men inte hittat något tycker jag.


Äventyrsspel som försöker emulera AAA-standard slog aldrig helt igenom för Vita tyvärr så det är nog väldigt ont om sådant tyvärr.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Äventyrsspel som försöker emulera AAA-standard slog aldrig helt igenom för Vita tyvärr så det är nog väldigt ont om sådant tyvärr.


Ja det är väl så. Kanske får ge Assassin's Creed en chans.
  • 0
Några multiplayer-spel som rekommenderas till Vita?

Är Freedom Wars populärt? Kollade på PSN men set verkade vara oroväckande mycket DLC till det.
  • 0
Citerar TheRiseAndTheFall:
Några multiplayer-spel som rekommenderas till Vita?

Är Freedom Wars populärt? Kollade på PSN men set verkade vara oroväckande mycket DLC till det.


Killzone är rätt kul multiplayer. Var länge sen jag spelade det dock så jag vet inte hur många som spelar nu.
  • 0
Citerar ifongard:
Citerar Humanisten:Äventyrsspel som försöker emulera AAA-standard slog aldrig helt igenom för Vita tyvärr så det är nog väldigt ont om sådant tyvärr.

Ja det är väl så. Kanske får ge Assassin's Creed en chans.


Tyckte faktiskt mer om det än AC III, bättre setting och huvudkaraktär.

Shovel Knight är ett måste för Vita-ägare förresten!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Halloj gott folk,

jag letar just nu efter ett Hunting-spel i stil med Monster Hunter.

Efter lite sökningar förstår jag att det finns 3 titlar:
Toukiden: Kiwami (/ The Age of Demons)
Freedom Wars
Soul Sacrifice Delta.

Valet står mellan dessa 3 då de verkar vara störst och mest aktuella samt de alla har online-multiplayer.
Min fråga är vilket av dessa 3 ska jag välja och varför? Spelar du något av dessa spel?

Jag uppskattar verkligen svar, låt GR-formum leva!
  • 0
Citerar TheRiseAndTheFall:
Halloj gott folk,

jag letar just nu efter ett Hunting-spel i stil med Monster Hunter.

Efter lite sökningar förstår jag att det finns 3 titlar:
Toukiden: Kiwami (/ The Age of Demons)
Freedom Wars
Soul Sacrifice Delta.

Valet står mellan dessa 3 då de verkar vara störst och mest aktuella samt de alla har online-multiplayer.
Min fråga är vilket av dessa 3 ska jag välja och varför? Spelar du något av dessa spel?

Jag uppskattar verkligen svar, låt GR-formum leva!


Soul Sacrifice har nog fått bäst betyg.

Sword of art verkar intressant.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!