Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation Vita - Officiell tråd


Citerar Peddi93:
Tror ni minneskorten kan komma att bli billigare? Behöver ett större men priset svider :p
Knappast. Inte iallafall i en snar framtid. Det är minneskorten som har skyhöga priser. Inte själva konsolen.
  • 0
Citerar psIII:
Citerar Peddi93:Tror ni minneskorten kan komma att bli billigare? Behöver ett större men priset svider :pKnappast. Inte iallafall i en snar framtid. Det är minneskorten som har skyhöga priser. Inte själva konsolen.

Mjo vet :<

Kan man backa upp sina saves på något sätt på datorn kanske?

Tog bort MGS HD Collection ikonen och trodde glatt att saves skulle vara kvar. Grät lite inombords när jag insåg vad jag hade gjort xD. Så kan man ta bort spelen och all plats men ändå backa upp det på datorn eller något så att man kan typ swappa om man känner för att lira något?
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar psIII:
Knappast. Inte iallafall i en snar framtid. Det är minneskorten som har skyhöga priser. Inte själva konsolen.


Dock så kanske det kan komma att man "skuttar upp" storleken lite i framtiden. istället för 4, 8, 16 eller 32GB som det är nu kanske man behåller pristrappan men istället har 8, 16, 32, 64GB. Skulle inte kosta så extremt mycket mer för Sony egentligen samtidigt som det blir lite med prisvärt för oss.

Det är vad jag hoppas på i alla fall. Har redan fyllt upp mina 8GB
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Någon som vet en hemsida där man kan ladda ner låtar grattis till vitat ? jag vill gärna ladda ner banana boat song
Lets play a game...its called find me 8 pages
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar psIII:Knappast. Inte iallafall i en snar framtid. Det är minneskorten som har skyhöga priser. Inte själva konsolen.

Dock så kanske det kan komma att man "skuttar upp" storleken lite i framtiden. istället för 4, 8, 16 eller 32GB som det är nu kanske man behåller pristrappan men istället har 8, 16, 64GB. Skulle inte kosta så extremt mycket mer för Sony egentligen samtidigt som det blir lite med prisvärt för oss.

Det är vad jag hoppas på i alla fall. Har redan fyllt upp mina 8GB


Det låter egentligen mer logiskt än att prissänka? Hade gärna sett att Sony gjorde det ena eller det andra åtminstone. Snart är mitt kort fullt och jag fasar över att behöva köpa ett nytt. : (
Nu var det dags igen...
  • 0
Citerar Slender Jr:
Någon som vet en hemsida där man kan ladda ner låtar grattis till vitat ? jag vill gärna ladda ner banana boat song
MP3skull verkar fungera bra för mig.
  • 0
Hetter hemsidan mp3skull eller ?
Lets play a game...its called find me 8 pages
  • 0
Citerar Humanisten:
Det är vad jag hoppas på i alla fall. Har redan fyllt upp mina 8GB

Jag med :[

Tillagt 2013-02-18 22:44:
Citerar Slender Jr:
Någon som vet en hemsida där man kan ladda ner låtar grattis till vitat ? jag vill gärna ladda ner banana boat song

http://mp3bear.com/

Finns oftast flertals länkar till olika filer av låten också. (Innebär att om en länk går ut så finns det alltid fler)
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Ja det heter MP3skull.
  • 0
Citerar Peddi93:
Så kan man ta bort spelen och all plats men ändå backa upp det på datorn eller något så att man kan typ swappa om man känner för att lira något?


Yes, det finns ett program du installerar på datorn och sedan är det bara att koppla in USB:n mellan datorn och Vitan. I appen Content Manager är det bara att överföra dina saves till datorn innan du vill ta bort spelen från Vitan.

Via Content Manager laddar man också upp sina saves till molnet om man har PS+.

Tyvärr minns jag inte vad programmet heter som du behöver på datorn, men det går säkert att googla fram. Kanske även kan installeras direkt från Vitan när du pluggar in den.

Tillagt 2013-02-19 00:39:
Citerar Humanisten:
istället har 8, 16, 32, 64GB.


Jag skulle verkligen vilja ha ett 64 GB-minne. Fördelen med download tycker jag är att man alltid kan ha alla spel med sig utan att behöva krångla med borttappade kassetter. Men mitt 32 GB-minne är fullt och jag har svårt att hitta fler grejer att ta bort, känner att det mesta jag har är grejer jag kanske får lust att spel imorgon.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Verkar som Hotline Miami ska komma till Vita (och PS3). Härligt.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Efter att ha kollat på detta

http://www.youtube.com/watch?v=WIixY0L3C0w

Så blir jag arg över hur många äckligt läckra JRPG som är under utveckling som troligen aldrig kommer hit
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Många nya spel idag i psn uppdateringen

Persona 4:Golden
Pro Foosball
Ragnarok Odyssey
Urban Trial Freestyle
Sumioni: Demon Arts
Orgarhytm
Sly Cooper:Thieves of Time(DEMO)
Gungnir(PSP)
Growlanser:Wayfarer of Time(PSP)
PSN:Kivi95
  • 0
Är det någon som lyckas få 30 dagar gratis att fungera?

http://se.playstation.com/home/news/articles/detail/item546794/F
%C3%A5-ett-smakprov-p%C3%A5-PlayStation-Plus/


För mig står det bara laddar två gånger men sen händer inget mer.

Tillägg:

Fick det att fungera nu när jag körde med Chome istället för Firefox.
  • 0
Någon som har testat Persona 4 och verkligen kan rekommendera det?
Typ bara spelat Uncharted och väntar på Metal Gear-samlingen som släpps på PS+ den 13 mars.
  • 0
Citerar havetx:
Någon som har testat Persona 4 och verkligen kan rekommendera det?


Jepp. Det är briljant.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Har ett problem med min Vita...

Spelade en kort stund igår och idag startade jag upp den igen. Då står det att minneskortet har flyttats (vilket jag inte gjort) och att all data riskeras att försvinna. Sedan måste jag starta om Vitat och då uppdateras maskinen eller nåt. När jag kommer till menyn är alla mina appar och spel borta. Spel som jag köpt för dyra pengar och jag verkar inte förstå mig på hur jag kan ladda ner dom utan kostnad igen. Varför hände detta? Minneskortsluckan är ju nästintill inbrottssäker!!

Någon som vet hur jag laddar ner alla spel igen utan att behöva betala om allt igen??

Tack!
  • 0
Citerar Aftermath93:
Har ett problem med min Vita...

Spelade en kort stund igår och idag startade jag upp den igen. Då står det att minneskortet har flyttats (vilket jag inte gjort) och att all data riskeras att försvinna. Sedan måste jag starta om Vitat och då uppdateras maskinen eller nåt. När jag kommer till menyn är alla mina appar och spel borta. Spel som jag köpt för dyra pengar och jag verkar inte förstå mig på hur jag kan ladda ner dom utan kostnad igen. Varför hände detta? Minneskortsluckan är ju nästintill inbrottssäker!!

Någon som vet hur jag laddar ner alla spel igen utan att behöva betala om allt igen??

Tack!


Bara du loggar in med samma användare som du köpt spelen på så är det inga problem. Antingen kan nu kolla i nerladdningslistan eller leta upp spelen i store. Det brukar vara en liten röd kasse vid spelen man köpt.
  • 0
Jag vill ha ett större minneskort, men det verkar inte finnas 32GB för under 800 spånn. Svårt att hitta produkten genom Prisjakt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag vill ha ett större minneskort, men det verkar inte finnas 32GB för under 800 spånn. Svårt att hitta produkten genom Prisjakt


Har du kollar på ebay? Känns som det kan vara billigast där.
  • 0
Citerar havetx:
Har du kollar på ebay? Känns som det kan vara billigast där.


Mjo, får kolla där även om jag hatar sån jävla skit.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Funderar på att börja införskaffa lite PsOne-spel (ett i taget bara tills jag kan uppgradera kortet), men vilket ska man ha först?

Och går det att ladda ner ett PsOne-spel från amerikanska PsN och installera det på mitt Vita med europeiskt konto?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Min Vita slutade ta emot laddning idag. Som tur var så började det fungera när jag startade om den (och tog ut minneskortet och spelet som satt i).
  • 0
Den här tråden är typ död. Nån mer som ska skaffa Soul Sacrifice?! Kan knappt hålla mig, 15 dagar kvar + att ett demo kommer denna onsdag!
  • 0
Citerar psIII:
Den här tråden är typ död. Nån mer som ska skaffa Soul Sacrifice?! Kan knappt hålla mig, 15 dagar kvar + att ett demo kommer denna onsdag!


Får se efter demot. Men det verkar ju helt klart som något man borde skaffa.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!