Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

FIFA - Officiell tråd


  • Missing Avatar
  • dabo
Citerar laban005:
Just det med två bollar på planen samtidigt tyckte jag blev rätt enerverande i längden man var en kul grej i början. Men i det stora hela så har alla såna småsaker runt om spelet gjort det mer verklighetstroget och nu med hela inramningen (speciellt med premier league-samarbetet) kommer nog bli grymt


Ingen som springer ut på planen och streakar ännu? ;)
  • 0
Citerar Teddan:
Håller verkligen med om att allt känns mer realistiskt. Tyckte nästan att det kändes som en härlig blandning av FIFA och PES


Håller verkligen med om detta. Ska mycket till för att PES ska hinna i kapp nu. Och detta kommer från någon som tidigare alltid har tyckt att FIFA känns lite "off".

Gillar framförallt hur presentationen av spelarnas attribut ser likadant ut som det gjorde i tidigare PES-spel. Mysfaktor hög.

Det enda jag inte gillar är hur datorn byter spelare. Blir aldrig riktigt rätt, och de val som finns för de inställningarna är inte tillräckligt bra. Kan tänka mig att det dock har mycket att göra med att jag inte har spelat speciellt mycket FIFA. Kommer säkert kännas mer logiskt och rätt ju mer jag spelar.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
PES 15 demo kommer den 17 sep.. då får vi se vilket spel jag köper i år
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
trasigare spel Serie går inte att hitta.

8 matcher online med polare i be a pro Mode (ingen spelar med alla). 8 förluster.

vi Leder varje jävla match med 2 mål eller mer när datorn (som för första gången har över 83 i overall) slutar passa och dribblar nonstop i defensiven. Att be om det fungerar inte.

Sedan gör målvakten något konstigt. tar emot bollen. försöker dribbla istället för att rensa. Och med 2 motståndare emot sig så väljer han att springa in i egen bur.

2 matcher i rad.
Back väljer att passa hem bollen varpå målvakten Bara springer förbi.

motståndaren tacklar mig bakifrån utan att jag har bollen. 3-4 ggr utan att domaren blåser av. Jag har skottläge skjuter men missar varpå min gubbe gör en hopp animation och jag blir utvisad.

hörna, motståndaren väljer att tackla mig i mitt eget straff område på hörna. Jag ramlar på deras medspelare och dom får straff.

hörna 2. målvakten boxar in bollen i egen bur.

hörna 3 till oss. slår hörnan, AI får bollen men väljer att stanna på mållinjen.

EA gör antagligen spelet sämre inför releasen av nya Fifa. Så att folk gör hoppet. Men helt uppriktigt så tycker jag att EA inte förtjänar ett skit.

Tillagt 2014-09-18 01:01:
trasigare spel Serie går inte att hitta.

8 matcher online med polare i be a pro Mode (ingen spelar med alla). 8 förluster.

vi Leder varje jävla match med 2 mål eller mer när datorn (som för första gången har över 83 i overall) slutar passa och dribblar nonstop i defensiven. Att be om det fungerar inte.

Sedan gör målvakten något konstigt. tar emot bollen. försöker dribbla istället för att rensa. Och med 2 motståndare emot sig så väljer han att springa in i egen bur.

2 matcher i rad.
Back väljer att passa hem bollen varpå målvakten Bara springer förbi.

motståndaren tacklar mig bakifrån utan att jag har bollen. 3-4 ggr utan att domaren blåser av. Jag har skottläge skjuter men missar varpå min gubbe gör en hopp animation och jag blir utvisad.

hörna, motståndaren väljer att tackla mig i mitt eget straff område på hörna. Jag ramlar på deras medspelare och dom får straff.

hörna 2. målvakten boxar in bollen i egen bur.

hörna 3 till oss. slår hörnan, AI får bollen men väljer att stanna på mållinjen.

EA gör antagligen spelet sämre inför releasen av nya Fifa. Så att folk gör hoppet. Men helt uppriktigt så tycker jag att EA inte förtjänar ett skit.
Gamertag: WirreXx
  • 0
Spela inte be a pro då. Det får inte så mycket support för att det suger
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Det enda jag inte gillar är hur datorn byter spelare. Blir aldrig riktigt rätt, och de val som finns för de inställningarna är inte tillräckligt bra. Kan tänka mig att det dock har mycket att göra med att jag inte har spelat speciellt mycket FIFA. Kommer säkert kännas mer logiskt och rätt ju mer jag spelar.



Jag använder right stick för att byta spelare, men det kanske du vet funkar redan? Kan vara lite tricky ändå men jag gillart
  • 0
få bli att köpa 2 fotbollsspel i år.. har inte gillat FIFA spelen innan.. men i år är det verkligen bra.. och även PES är grymt i år =)
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar kahuna:
få bli att köpa 2 fotbollsspel i år.. har inte gillat FIFA spelen innan.. men i år är det verkligen bra.. och även PES är grymt i år =)


Har det kommit något demo till PES?
  • 0
Citerar williamcool:
Har det kommit något demo till PES?


Demot har blivit försenad en vecka i Europa och USA men det har släppts i asien.. och det är lätt att bara byta region på din konsol.. välj Hong kong.. allt är på engelska.
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Jag hatar att datorn byter spelare åt mig, jag ändrar den inställningen till manuellt spelarbyte varje år när ett nytt fifa släpps.
  • 0
Citerar laban005:
Jag hatar att datorn byter spelare åt mig, jag ändrar den inställningen till manuellt spelarbyte varje år när ett nytt fifa släpps.


jag har inte stört mig speciellt mycket på det förut, men i fifa 15 är det brutalt uselt.
  • 0
Jag har stört mig på det i många år, varför skulle jag vilja att nån annan byter spelare liksom, byter ju alltid när man inte vill o när man inte är beredd, mycket smidigare att sköta det själv
  • 0
Jag råder alla att testa PES 15 demot som finns ute nu.. helt nytt spel från förra årets fiasko..
10 min matcher och lagen man kan lira med är:

Real Madrid
Barcelona
Atl Madrid
Bayern Munich
Juventus
Atl Bilbao (tror jag det var)
Napoli
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar kahuna:
Jag råder alla att testa PES 15 demot som finns ute nu.. helt nytt spel från förra årets fiasko..
10 min matcher och lagen man kan lira med är:

Real Madrid
Barcelona
Atl Madrid
Bayern Munich
Juventus
Atl Bilbao (tror jag det var)
Napoli


Jag bör testa det då, om jag minns rätt så har jag aldrig spelat PES någon gång
  • 0
Nån mer som har svårt att bestämma sig för rätt svårighetsgrad på fifa 15 karriärläge.
Jag gillar Proffs mened blir typ 10-0 i skott och 0-0 i resultat... Så rätt frustrerande...
Men världsklass är för svårt... Än så länge..

Nån som vet hur man sorterar spelare i Övergångar? Transfern har ju blivit rätt mkt svårare när man måste scouta alla...
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Är jag efterbliven eller varför klarar jag inte av "Byt ut en konceptspelare"?
Kan någon vänlig själv förklara hur man ska göra?
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Har hunnit med knappt 10 matcher. Men är det någon annan som upplever att inläggen är något mindre effektiva än tidigare? Kan dock vara jag som är ovan till följd av övergång från 360 till PS4.
  • 0
Spelade en liten turnering med kompisar igår och måste säga att allt är bra i FIFA 15 förutom en sak; det är oerhört svårt att försvara! Förstår inte hur EA-folket tänkte när man gör spelarna snabbare MED boll än utan boll. Men men, utöver det så är det ett kanon spel!
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0
Citerar free_mountain:
Spelade en liten turnering med kompisar igår och måste säga att allt är bra i FIFA 15 förutom en sak; det är oerhört svårt att försvara! Förstår inte hur EA-folket tänkte när man gör spelarna snabbare MED boll än utan boll. Men men, utöver det så är det ett kanon spel!


Det är sjukt svårt att försvara och hela försvaret är kasst över huvud taget. Så jag tror dom kommer nerfa några av dom sakerna
  • 0
Nån mer som inte kommer in på servrarna? Står bara "is connecting to EA Servers.."..

Tillagt 2014-09-28 12:00:
Citerar dileno:
Nån mer som inte kommer in på servrarna? Står bara "is connecting to EA Servers.."..
Gjorde lite inställningar så jag fick Nat Open och då började det fungera.. skumt då det fungerat finfint tidigare.
  • 0
Är målgesten "putsa skorna" standard när man inte gör nån egen målgest?
De blir nämligen den varje gång jag gör mål...
Ibland försöker jag göra en annan målgest men de ställer sig ändå och putsar skorna på varan... Why? :p
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Är målgesten "putsa skorna" standard när man inte gör nån egen målgest?
De blir nämligen den varje gång jag gör mål...
Ibland försöker jag göra en annan målgest men de ställer sig ändå och putsar skorna på varan... Why? :p


Jag har inte köpt spelet än, men i demot så märkte jag att varje spelare har en målgest som de gör om man inte gör någon eller om man springer utanför planen.
  • 0
Har inte lirat Fifa sen typ 12an.. Är det vanligt att man hela tiden får möta lag med typ 4-4,5 stjärnor i Ultimate Team när ens egna lag har 2 stjärnor?

Tidigare har jag för mig att man kunde se stjärnorna där man väljer tröjorna och då kunna backa om man såg att motståndarna hade ett braaa mycket bättre lag. Nu måste man ju gå vidare och starta matchen, först då i laddsekevensen ser man om man är fuckad.

Hur värdelöst är inte det då? Nog för att man kan ha chans mot sämre spelare med dom stjärnorna men möter du en jämnbra eller bättre så har du ju ingen chans.
  • 0
Citerar kurojaki:
Har inte lirat Fifa sen typ 12an.. Är det vanligt att man hela tiden får möta lag med typ 4-4,5 stjärnor i Ultimate Team när ens egna lag har 2 stjärnor?

Tidigare har jag för mig att man kunde se stjärnorna där man väljer tröjorna och då kunna backa om man såg att motståndarna hade ett braaa mycket bättre lag. Nu måste man ju gå vidare och starta matchen, först då i laddsekevensen ser man om man är fuckad.

Hur värdelöst är inte det då? Nog för att man kan ha chans mot sämre spelare med dom stjärnorna men möter du en jämnbra eller bättre så har du ju ingen chans.


mm det suger

Tillagt 2014-09-29 19:56:
Jag skaffade fifa 15 idag till xbox one. Jag stoppade i skivan och ska installera det och den stannar på 100% sen händer inget. Jag startade om xboxet och då kom en notification som sa att jag skulle ge mer utrymme. Problemet är att jag bara har gjort åt 10% av hårddisken så det ska inte behövas. Någon som har ett tips på vad jag ska göra?
  • 0
Men alltså det är väl meningen att man ska möta lag som har typ lika många stjärnor? +/- 0,5-1 stjärna
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!