Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

FIFA - Officiell tråd


Såg på lite gameplay här om dan. Det som visats har innehållit snabbt spel. Hoppas fifa 15 blir lite snabbare, men som dom i videon sa så var 14 också så på mässor och så när man fick testa det, och sen när det släpptes hade dom gjort det långsammare.
  • 0
Är det bara jag eller är AI'n riktigt usel när man spelar BE a Pro online med vänner?

Vi spelar i DIVS2 för tillfället, men kunde lika gärna ha spelat i ettan om det inte vore så att 9/10 gånger, när man gör en hempass, så kan dom fan inte slå vidare den, dom springer rakt in i motståndarna och tappar bollen. (Spelar förövrigt på PS4)
Gamertag: WirreXx
  • 0
Är vänskapsmatcher de enda online-matcher man kan spela mot sina kompisar? När man spelar lokal "Avspark" går det ju att ta en match till förlängning/straffläggning - är detta omöjligt över XBL (360)?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Är vänskapsmatcher de enda online-matcher man kan spela mot sina kompisar? När man spelar lokal "Avspark" går det ju att ta en match till förlängning/straffläggning - är detta omöjligt över XBL (360)?



Har för mig man ska kunna göra det. I online hubben eller vad det nu heter tror jag. Dock inte helt säker
  • 0
Citerar wirrexx:
Är det bara jag eller är AI'n riktigt usel när man spelar BE a Pro online med vänner?

Vi spelar i DIVS2 för tillfället, men kunde lika gärna ha spelat i ettan om det inte vore så att 9/10 gånger, när man gör en hempass, så kan dom fan inte slå vidare den, dom springer rakt in i motståndarna och tappar bollen. (Spelar förövrigt på PS4)

Verkligen inte, tappat räkningen på hur många gånger målvakten har gått ut och bara sprungit med bollen de måste fixa det omedelbart
Where we're going, we don't need eyes to see...
  • 0
Är det någon som vet om Real Madrid Castilla kommer att vara med i FIFA 15?
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Varit så fruktansvärt beroende av FIFA14 under de sista sommarveckorna, så kommer nog även offra mitt liv till FIFA15. Alla ratings har börjat släppas nu också! Pirlo (84) och Fabregas (84) borde ha högre, annars ser det ok ut just nu!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Blev besviken på Götze, eller iof sig han har inte vart super bra på sistone
  • 0
Hur är demot då? Berätta någon!
  • 0
Citerar laban005:
Hur är demot då? Berätta någon!


Tyckte det var bra, kändes väldigt ovant jämnfört med fifa 14.
Som sagt helt målvakterna är hekt nya, alla animationer m.m. sedan märkte jag att alla tillslag, skott pass och långpass var mer realistiska och kändes bättre.

Tänk dig en vanlig långboll från långsida till långsida i baklinjen, de var förbättrat och kändes mer realistiskare än nånsin
  • 0
Grym demo!
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Låter lovande, fan vad jag längtar till release! Hoppas ps4an hinner komma hem innan bara, tänker inte testa demot till ps3 så får försöka hålla ut helt enkelt
  • 0
Riktigt skön demo! Lirar på PS4.

Håller verkligen med om att allt känns mer realistiskt. Tyckte nästan att det kändes som en härlig blandning av FIFA och PES. Att målvakterna är bättre ser jag som ett oerhört stort plus. Djupledschipparna känns betydligt mer balanserade nu också, även om det också kan bero på ovana. Första intrycket är i alla fall att de inte är lika OP som i de senaste årens FIFA-spel.

Animationerna är gudomliga. Allt från spelarnas rörelser till att målställningen gungar till vid ett hårt skott. Att hela arenan verkligen SKAKAR när man gör mål som hemmalag gör att adrenalinet verkligen pumpar i hela min kropp, även om det bara som i det här fallet rör sig om offlinematcher i en demoversion! Drog till exempel in ett sjukt långskott med Cavani varpå hela arenan går bananaz samtidigt som Cavani drar på en hyfsat cheeky målgest. Magisk stämning.

Min längtan blev om möjligt ännu större efter att ha spelat demot. Låt tiden gå fort nu!
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Är målvakterna verkligen bättre nu då? Menar inte bara nya animationer och räddningar utan ai'n? Har sett några väldigt tvivelaktiga ingripande i gameplay-videor.
  • 0
Citerar laban005:
Är målvakterna verkligen bättre nu då? Menar inte bara nya animationer och räddningar utan ai'n? Har sett några väldigt tvivelaktiga ingripande i gameplay-videor.


I matcherna jag spelade idag kändes det i alla fall som att deras räddningsprocent var klart bättre än det brukade vara i FIFA 14. Dessutom räddade de flera lägen som jag nästan är helt säker på att jag hade gjort mål på i FIFA 14. Men det kan ju förstås även vara inbillning. Återstår att se i det långa loppet.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Låter ju lovande iaf, fan va jag längtar till premier league i karriärläget med alla arenor o publik!
  • 0
Citerar Teddan:
Citerar laban005:Är målvakterna verkligen bättre nu då? Menar inte bara nya animationer och räddningar utan ai'n? Har sett några väldigt tvivelaktiga ingripande i gameplay-videor.

I matcherna jag spelade idag kändes det i alla fall som att deras räddningsprocent var klart bättre än det brukade vara i FIFA 14. Dessutom räddade de flera lägen som jag nästan är helt säker på att jag hade gjort mål på i FIFA 14. Men det kan ju förstås även vara inbillning. Återstår att se i det långa loppet.


Håller med dig, målvakterna är väldigt förbättrade!
i'll Be Back
  • 0
Fantastiskt känsla i demot. Lirar på Ps4. Presentationen/inramningen har verkligen fått sig en rejäl höjning vilket har varit dåligt i fifa enligt mig. Kan inte vänta till release.
  • 0
Jag gjorde inte ett ända mål utanför straffområdet på de 5-6 matcher jag spela, de flesta ensama mot målvakten eller nått liknande. Så jag antar att målvakterna är bättre vad jag har märkt.
  • 0
  • Missing Avatar
  • dabo
Har inte spelat FIFA på många år men testade demot igår på PS4:an, kanske inte är nytt men tyckte det var lite kul när det kom in två bollar på plan. I övrigt gillade jag demot mycket även om jag är ganska oduglig.
  • 0
Citerar dabo:
Har inte spelat FIFA på många år men testade demot igår på PS4:an, kanske inte är nytt men tyckte det var lite kul när det kom in två bollar på plan. I övrigt gillade jag demot mycket även om jag är ganska oduglig.


Jo de är nog nytt ;)

Något mer jag kom tänka på va alla sekvenser mellan själva spelet i matchen. Så när bollen går ut så får man se när spelarna hämtar bollen (det är inte nytt dock) och målvakten lägger upp bollen när det är inspark.

De är möjligt att det fanns i xb one och ps4 versionerna av fifa 14.
  • 0
@williamcool Både två bollar på plan och sakerna som händer i avbrott fanns med i fifa 14 till nya konsolerna precis som du misstänker
  • 0
Citerar laban005:
@williamcool Både två bollar på plan och sakerna som händer i avbrott fanns med i fifa 14 till nya konsolerna precis som du misstänker


Okej, då var det nytt för mig i alla fall
  • 0
Just det med två bollar på planen samtidigt tyckte jag blev rätt enerverande i längden man var en kul grej i början. Men i det stora hela så har alla såna småsaker runt om spelet gjort det mer verklighetstroget och nu med hela inramningen (speciellt med premier league-samarbetet) kommer nog bli grymt
  • 0
Jag spelar demot just nu och det känns mycket bättre än Fifa 14.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!