Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

FIFA - Officiell tråd


Nu har äntligen EA släppt information om sitt årliga fotbollspel. Fifa 11 var fullt av buggar så den allmänna förhoppningen har väl egentligen varit att det ska vara fixat, något som EA också jobbat med.
Dock vet vi alla att det kommer vara fullt av buggar ändå

http://www.fifasoccerblog.com är en sida där all information som släpps om spelet dyker upp och en bra sida att följa för er Fifaspelare.

Det har också kommit upp en video som visar en del av det de har jobbat med http://www.youtube.com/watch?v=V6WnNDieX1w&feature=player_
embedded

Vad hoppas ni själva att de fixar till? Diskutera fritt!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Själv tycker jag att det borde bli lite mera variation! Jag gör nästan alltid mål på samma sätt. När man kör manager Mode och möter ett lag på legendariskt är det nästintill omöjligt att försvara sig. Det jag menar är att det ALLTID gör mål på inlägg. Det ska fixas tycker jag!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar putterman:
Dock vet vi alla att det kommer vara fullt av buggar ändå


En del av FIFAs varumärke. Alltid lika spännande att se vad det finns för nya!

Om man bortser från det spelmässiga tycker jag det vore roligt om de skulle få tag i CL-licensen.

Kom nyss på att det vore roligt med lite fler/andra bollar också då jag tycker att 11:ans utbud är alldeles för tråkigt. Cl-bollen vore en dröm
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Jag vill att de fixar Be A Pro, så det blir mer likt PES. Jag föredrar Be a Legend framför BAP.
Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker!
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Sen mera Fotbollsskor! Vid uppdateringen via transfers kunde de lägga till mera skor också! Rättså dumt att man bara kunde lägga till de rosa Mercurial på sin VP. För de gröna är mycket snyggare de som Pedro har.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar mickemilanista:
Om man bortser från det spelmässiga tycker jag det vore roligt om de skulle få tag i CL-licensen.


Går inte. Konami har exklusivitet på den.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Citerar mickemilanista:

Om man bortser från det spelmässiga tycker jag det vore roligt om de skulle få tag i CL-licensen.


Går inte. Konami har exklusivitet på den.


Konrtaktet som de skrivit går väl ut efter detta spelet? Så i FIFA 13 kan CL finnas med.
Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker!
  • 0
Citerar KamphMU:
Konrtaktet som de skrivit går väl ut efter detta spelet? Så i FIFA 13 kan CL finnas med.


Mycket riktigt, har dock för mig att Konami har en option att förlänga, men annars är det fritt fram.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Rmad:
Sen mera Fotbollsskor! Vid uppdateringen via transfers kunde de lägga till mera skor också! Rättså dumt att man bara kunde lägga till de rosa Mercurial på sin VP. För de gröna är mycket snyggare de som Pedro har.

eller så borde man få gö egna typ med färger o sånt
Fifa <3
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Mycket riktigt, har dock för mig att Konami har en option att förlänga, men annars är det fritt fram.


Skit me!

Hoppas de inför ett nytt utvecklingssystem för ungdomar. Dessutom vore en "ungdomsakademi" extremt välkommet!
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Hoppas de inför ett nytt utvecklingssystem för ungdomar. Dessutom vore en "ungdomsakademi" extremt välkommet!


Måste utvecklas. Ungdomarna blir ju aldrig riktigt bra.

För spelet på plan så vill jag se ännu bättre målvakter, då de fortfarande gör en hel del sjukt konstiga beslut. Jag ville se större skillnad från spelare till spelare. Hela "personality +" grejen syntes inte så mycket i 11:an, så jag vill att den utvecklas. Exempel är väl att Messi inte slår bollen alls långt framför sig när man rushar med honom, samtidigt som Bendtners förstatouch ska vara katatrof. Anelka bör ligga långt ner i banan trots att han är anfallare, så att det verkligen känns att man spelar med den spelaretypen som spelaren faktiskt är på riktigt.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Det finns ingen poäng i att ha ungdomar om de inte används på rätt sätt, dvs. det borde finnas ett ungdomslag som i NHL, så de får någon speltid. Aldrig att man kan spela med alla utan man måste sälja väldigt många för att tunna till truppen.
Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker!
  • 0
Fixa flera målvaktskläder!
Oftare Uppdateringar!
Flera skador!
Gör så att man kan se när dom tränar, det vore häftigt!
Flera rörelser!
Flera kommentatorer, har tröttnat på Glenn & Henrik dom snackar ju nästan inte om matchen!!!
Flera arenor!
Och ifall man är tränare borde man ju kunna träna landslag också!
Och man vill se sina spelare få medaljer när dom t. ex. vinner PL!
History is written by the victory
  • 0
Citerar KamphMU:
Det finns ingen poäng i att ha ungdomar om de inte används på rätt sätt, dvs. det borde finnas ett ungdomslag som i NHL, så de får någon speltid. Aldrig att man kan spela med alla utan man måste sälja väldigt många för att tunna till truppen.


Väl talat.


Citerar Wazzaronn0812:
skador!


Det är något de måste förbättra enormt! Man kan t.ex inte bli långtidskadad om inte bollen går ut ur spel innan spelaren som fått smällen hunnit ställa sig upp.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Det finns så löjligt mycket som behöver förbättras att EA själva hade behövt hoppa över ett år av att få mer tid, för uppenbarligen räcker inte deras nuvarande tid. Något jag betvivlar starkt på då det helt enkelt är EA underbara pengakåta effektiva marknadsstrategi, så FIFA förblir intressant för allmänheten.

En förbättring jag märkte som väldigt lätt kan implementeras är ett "training mode" i Career Mode. Att man på exakt samma sätt vid arena mode av att trycka "back", kunna träna med sitt lag. Vad som gör det enklare är att man då har sin nuvarande elva och lag från Career Mode.

Detta förenklar träningen något enormt då om jag exempelvis värvat Sahin till United, kan enkelt träna frisparkar och annat med honom i United, istället av att behöva byta min spelare i Arena Mode för Sahin, för att sedan trycka "back". Systemet är i dagsläget minst sagt efterblivet, och jag tror EA haft denna funktion tidigare.

Just nu är det omöjligt att träna med sitt lag i Career Mode, vilket gör att man inte kan se hur ens egna specifika lag fungerar med speciella set pieces, eller experimentera och skapa någon ny taktik.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Alltså, det enda riktigt intressanta för mig är onlineläget. Då jag mycket hellre lirar PES som offline spel, på grund av realismen. Har båda spelen nu, och lägena i FIFA är mycket bättre, för att inte tala om UT, som är fullkomligt briljant. Men det är ingen riktig känsla offline, där har PES lyckats mycket bättre. Speciellt variationen, och då tänker jag på olika typer av mål och spel.

Fortfarande bolltyngden dessutom, skotten i FIFA känns fortfarande inte verkliga och maffiga. Som det ska kännas när Crynaldo tjongar iväg sitt monsterskott från 35 meter.. (Porto). Även om det har blivit mycket bättre så är det fortfarande för lätt, dock är PES inte heller perfekt, men jag föredrar det.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
I manager mode borde man kunna införa ett rotationssytem. Det är hiskeligt jobbigt att ständigt behöva gå in på lagledning och byta alla spelarna. Efter första säsongen går ju allt så otroligt segt när det kan vara upp till 3 matcher i veckan, spelarna klarar ju knappt av 2 matcher i veckan! Man borde kunna ha en trupp för varje tävling man är med i (PL, CL, FA-cupen etc.)
http://www.easportsfootball.co.uk/player-hub/media/PS3/pimmist
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar pimmist_psn:
I manager mode borde man kunna införa ett rotationssytem. Det är hiskeligt jobbigt att ständigt behöva gå in på lagledning och byta alla spelarna. Efter första säsongen går ju allt så otroligt segt när det kan vara upp till 3 matcher i veckan, spelarna klarar ju knappt av 2 matcher i veckan! Man borde kunna ha en trupp för varje tävling man är med i (PL, CL, FA-cupen etc.)
Smart sagt
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar mickemilanista:
Hoppas de inför ett nytt utvecklingssystem för ungdomar. Dessutom vore en "ungdomsakademi" extremt välkommet!


De kan ju ta tillbaka de där personaluppgraderingarna från de äldre spelen, där kan ungdomsakademin vara en av kategorierna. Hade också varit kul om man började ta tillbaka saker i karriärläget som att vissa spelare åker på landslagsläger t.ex. Sånna små detaljer är alltid kul.

Fast jag hade helst sett att man försökte göra spelet ännu mer realistiskt på planen.

Tillagt 2011-05-27 20:28:
Citerar David_hv714ever:
Har ni sett FIFA 12 trailern? =)
http://www.youtube.com/watch?v=698ywuNdn9g


Yes! Spelaren åker inte igenom den man tacklar!
  • 0
Dom måste verkligen göra något åt alla som leavar, så fucking jobbigt. Varje gång jag vill utklassa dom så leavar dom alltid, det är därför jag för det mesta missar frilägen eller låter dom göra mål om jag leder med 2/3-0.......
  • 0
Citerar alzo_93:
Dom måste verkligen göra något åt alla som leavar, så fucking jobbigt. Varje gång jag vill utklassa dom så leavar dom alltid, det är därför jag för det mesta missar frilägen eller låter dom göra mål om jag leder med 2/3-0.......


Ja, men tycker ändå att det har blivit mindre än i FIFA 10.
Tror det beror på spela 100 matcher online achivementen.
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Citerar David_hv714ever:
men tycker ändå att det har blivit mindre än i FIFA 10.


Mmm tycker jag med men det är fortfarande ett alldeles för stort problem =/
  • 0
Citerar alzo_93:
Citerar David_hv714ever:

men tycker ändå att det har blivit mindre än i FIFA 10.


Mmm tycker jag med men det är fortfarande ett alldeles för stort problem =/


Jag är bara glad att folk leavar ibland, det är ganska drygt att lira ingeom en match om man ändå kommer vinna med jättemycket. Jag lirar online för spänningen, inte öfr att utklassa en kille med 8-0
Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker!
  • 0
Citerar KamphMU:
Citerar alzo_93:Citerar David_hv714ever:

men tycker ändå att det har blivit mindre än i FIFA 10.


Mmm tycker jag med men det är fortfarande ett alldeles för stort problem =/

Jag är bara glad att folk leavar ibland, det är ganska drygt att lira ingeom en match om man ändå kommer vinna med jättemycket. Jag lirar online för spänningen, inte öfr att utklassa en kille med 8-0


Det är ok att de leavar så länge det inte är i Ultimate team, man förlorar både coins och kontrakt!
http://www.easportsfootball.co.uk/player-hub/media/PS3/pimmist
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!