Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassins Creed Revelations


Citerar mickemilanista:
Har du gjort det i de tidigare spelen också?


Bara i ACII. Tog de flesta i Brotherhood innan jag tröttande. Första spelet spelade jag på min PC så där hade jag inga att ta.
Luke, mah boi!
  • 0
asså för några dagar sedan köpte jag den sista boken i kapadolien och jag fick inte den sabblas sista trophien....det skulle bli min första plat(denna trophien var den sista) sedan när man fick höra om buggen...fuuuuck life,,,,jag satt till klockan 1 för att få 325.000 tusen så jag kunde kunde köpa de fyra sista böckerna , men inget hände.....fett besviken men men.....JAG längtar fett mycket till ACIII !!!! men att få denna platina kan man glömma tänker inte köpa om/hitta alla böcker....
nothing is true everything is permitted
  • 0
Citerar Eternal:
Bara i ACII. Tog de flesta i Brotherhood innan jag tröttande. Första spelet spelade jag på min PC så där hade jag inga att ta.


Fanns det achievements i det första spelet till 360? Det fanns inga till PS3...

Tror jag ska försöka plocka alla i Revelations.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Jajjebox det gjorde det. Det är inte överdrivet svårt att klara det
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Mrmrt95:
asså för några dagar sedan köpte jag den sista boken i kapadolien och jag fick inte den sabblas sista trophien....det skulle bli min första plat(denna trophien var den sista) sedan när man fick höra om buggen...fuuuuck life,,,,jag satt till klockan 1 för att få 325.000 tusen så jag kunde kunde köpa de fyra sista böckerna , men inget hände.....fett besviken men men.....JAG längtar fett mycket till ACIII !!!! men att få denna platina kan man glömma tänker inte köpa om/hitta alla böcker....


Samma sak hände för mig, riktigt surt
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Att hitta alla samlarföremål i Revelations var extremt mycket lättare än i de tidigare spelen. Anledningen är så klart att man kan se var alla datafragment är efter att man har tagit 50 st.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Trombley:
Att hitta alla samlarföremål i Revelations var extremt mycket lättare än i de tidigare spelen. Anledningen är så klart att man kan se var alla datafragment är efter att man har tagit 50 st.


Fast i Brotherhood kan man köpa kartor relativt tidigt i spelet om jag inte missminner mig.
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Eternal:
Fast i Brotherhood kan man köpa kartor relativt tidigt i spelet om jag inte missminner mig.


Haha. Då missade jag det!
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Mrmrt95:
asså för några dagar sedan köpte jag den sista boken i kapadolien och jag fick inte den sabblas sista trophien....det skulle bli min första plat(denna trophien var den sista) sedan när man fick höra om buggen...fuuuuck life,,,,jag satt till klockan 1 för att få 325.000 tusen så jag kunde kunde köpa de fyra sista böckerna , men inget hände.....fett besviken men men.....JAG längtar fett mycket till ACIII !!!! men att få denna platina kan man glömma tänker inte köpa om/hitta alla böcker....


Det är 1.02 patchen som sabbade den trophyn, men jag läste hur man kan få den ändå, radera all speldata, installera inte patchen utan spela offline så borde du få den. Det fungerade för andra som använde denna metod
PSN: Snuttleo
  • 0
Så nu har man köpt spelet, klarat ut det. Gjort typ allt utom att köpa alla kåkar och klarat 100% sync. Förstår inte varför det ska vara så svårt för Ubisoft att göra så att man faktiskt har lite mer att göra i spelet när man har klarat ut det. MP är jag inte ett dugg intresserad utav. Det kändes som att spelet hade mycket mindre innehåll än i Brotherhood.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Har lite blandade känslor för AC: Revelations, å ena sidan är det ett bra spel med sjukt nice story, trevliga nya saker och intressanta karaktärer.
Å andra sidan så är det ohemueligt buggat, saker jag gillade i andra spel (t.ex. mini-assassination uppdragen man kunde hitta i fågelburarna etc.) är borta och...ja...mer buggar...dåliga på att förklara saker ibland är de också...tog mig jätte lång tid att komma på skillnaden mellan, och hur man gör både Hook-and-Run och Hook-and-Throw...
Skulle vart nice med ett tutorial system som man själv kan välja vilken tutorial man vill köra, inte att den kastar in en helt random i någon om du är tillräckligt snabb i laddningsskärmen.

Men all-in-all så är ja nöjd åser naivt och glatt fram emot AC III =D
Time, you can't see it, you can't hear it, you can't weigh it, you can't measure it in a laboratory. It is a subjective sense of becoming, what we are, instead of what we were a nanosecond ago, becoming what we will be in another nanosecond.
  • 0
Någon annan som hade trubbel med att springa ikapp den där fjanten? Han gör ju helt annat än vad man vill att han ska göra! Precis när jag ska komma i mål så hoppar han in i en höstack! I am not happy
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Vad tycker ni då, är Revelations bättre än Brotherhood?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Vad tycker ni då, är Revelations bättre än Brotherhood?


Bättre och bättre... Det är roligare enligt mig, om man bortser från buggarna.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Det är roligare enligt mig, om man bortser från buggarna.


Låter ju bra det. Får väl hoppas de löst de värre buggarna tills att jag köper det. Onlinedelen är jag inte det minsta lockad av däremot.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Vad tycker ni då, är Revelations bättre än Brotherhood?


Jag tyckte att det var bättre. Klarade Revelations för några timmar sedan. Tyckte om det man ändrat på till det här spelet och delar av grafiken är... Nästan fantastisk om jag ska vara ärlig. Karaktärsmodellerna har förbättrats markant och texturerma på vissa är så detaljerade att jag nästan kippar efter andan. Spelet har några "jump the shark moments" men dessa är inte så hemskt farliga om man ser på det stora hela.

Innget enormt steg framåt, men enligt mig tillräckligt för att vara intressant och relevant.
Nu ser jag fram emot nästa spel i serien, till min stora förvåning.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag tyckte att det var bättre. Klarade Revelations för några timmar sedan. Tyckte om det man ändrat på till det här spelet och delar av grafiken är... Nästan fantastisk om jag ska vara ärlig. Karaktärsmodellerna har förbättrats markant och texturerma på vissa är så detaljerade att jag nästan kippar efter andan. Spelet har några "jump the shark moments" men dessa är inte så hemskt farliga om man ser på det stora hela.

Innget enormt steg framåt, men enligt mig tillräckligt för att vara intressant och relevant.
Nu ser jag fram emot nästa spel i serien, till min stora förvåning.


Har du någon gång varit med om att vakterna går runt i tak?

Finns det inte en trophy/achievement-bugg också?
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Har du någon gång varit med om att vakterna går runt i tak?

Finns det inte en trophy/achievement-bugg också?


Jag har inte märkt någon bugg med mina Achievements. Men jag kan kolla upp om jag haft några problem.

Men någon enstaka vakt som sitter i tak har jag sett. Typ en eller två.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Nu ser jag fram emot nästa spel i serien, till min stora förvåning.


Såklart man ser fram emot trean!

Citerar Humanisten:
Jag tyckte att det var bättre.


Allt du skriver låter suveränt. Brotherhood som redan det är snyggt. Hur är det med rustningar, samma som i Brotherhood och tvåan eller har det tillkommit något nytt där?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Allt du skriver låter suveränt. Brotherhood som redan det är snyggt. Hur är det med rustningar, samma som i Brotherhood och tvåan eller har det tillkommit något nytt där?


Det verkar inte finnas något "über set" vad gäller rustningar som i ACII och ACB, eller så var det bara så väl dolt att jag inte hittade det, utan man köper bara nya delar hos smederna. Alla är olika varandra och snygga och kör efter den gamla modelleatt varje omgång nya rustningar är lite bättre än nästa.

Vapen finns det gott om också, och om man vill låsa upp fler än det som finns vanligt i butikerna så kan man göra speciella mål hos olika factions.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det verkar inte finnas något "über set" vad gäller rustningar som i ACII och ACB.


Det finns tydligen två, som jag har fattat det.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Det finns tydligen två, som jag har fattat det.


Du menar dom som finns att låsa upp i ens inventory? Det är bara skins som man kan låsa upp som inte påverkar några stats.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Du menar dom som finns att låsa upp i ens inventory? Det är bara skins som man kan låsa upp som inte påverkar några stats.


Nej, jag menar rustningar

Har du varit på "the hidden location"? Tror det ska finnas en där. Den andra kallas "Master Assassin" eller något sådant tror jag. En guldgrön rustning.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Citerar Humanisten:
Du menar dom som finns att låsa upp i ens inventory? Det är bara skins som man kan låsa upp som inte påverkar några stats.

Nej, jag menar rustningar

Har du varit på "the hidden location"? Tror det ska finnas en där. Den andra kallas "Master Assassin" eller något sådant tror jag. En guldgrön rustning.


Jahaaaaa, så det var det fumliga med de extra bokjäklarna handlade om? Missade helt att det handlade om nya superrustningar då det inte var lika in your face som i tidigare spel. Det är så jäkla många pluttar på kartan att jag missade om det var något de extra böckerna kanske pekade på. Eftersom spelet inte informerade mig om saken tänkte jag bara att det var fler collectibles.

Tillagt 2012-02-06 21:19:
Nu sjönk spelet liiiite i mina ögon, tyckte faktiskt att det var trevligt att det inte fanns en superrustning först. För liksom, hur finns det verkligen oförstörbara dunderkläder i varje jäkla stad i världen?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!