Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar WCAnkan:
För att de vill att alla spelare ska köpa spelet, oavsett vilken konsol de äger? Vem vill köpa en version som man vet är underlägsen?


Folk köper fortfarande konsolversioner trots att PC är överlägset? Folk köper fortfarande Ps3-versioner.
Och dessutom, vad gör det för skillnad om folk köper Wii U-versionen istället? Det är ju fortfarande ett ex av spelet till samma pris? Om det säljs 4 miljoner exemplar så kvittar det egentligen vilken maskin skiten körs på

Sedan så har ju Ubi visat Hur bundis man vill vara med Nintendo med exklusiviteter, stöd och portningar. Att hypa upp sina spel till den konsolen, om det finns något värt att hypa, är bara fördelaktigt.
Det finns INGEN logisk anledning till varför Ubi skulle ljuga om 1080p Native till Wii U.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Blir ett Wii U för oss första dagen det kommer ut i vilket fall. Jag blir så trött på allt tjafs jag ser på denna tråd. För mig har det absolut ingen betydelse vilket grafikkort eller processor konsolen använder sig av. Jag vill ha Wii U för att den tilltalar oss här hemma. Blir även mycket fräckare att köpa Batman spelet till Wii U med fler möjligheter än en Playstation kontroll som inte förändras allt för mycket sen PS1. Alla ni som tänker köpa Wii U - KÖP DET! Bryr inte om negativa människor som enbart ska jämföra med den ena och den andra. Mitt PS3 få damma ett tag sen för AC 3, Batman kommer jag köpa till Wii U.
  • 0
Citerar Humanisten:
vad gör det för skillnad om folk köper Wii U-versionen istället? Det är ju fortfarande ett ex av spelet till samma pris?


Det kan betyda att de som bara äger en konsol (360 eller PS3) inte köper spelet alls, såsom många inte köpte Wii-versioner av mulitformatsspel när de var så underlägsna.

Citerar Humanisten:
Sedan så har ju Ubi visat Hur bundis man vill vara med Nintendo med exklusiviteter, stöd och portningar. Att hypa upp sina spel till den konsolen, om det finns något värt att hypa, är bara fördelaktigt.


De gjorde samma sak med Wii, i form av det exklusiva (och usla) Red Steel. Förvånar mig inte om det kommer att bli samma sak igen. Ubi kommer med några spel, sedan går de över till sina casual-titlar, igen. Släppa lite exklusivt i början för att försöka kompensera en hel generation av barnspel.

Citerar Humanisten:
Det finns INGEN logisk anledning till varför Ubi skulle ljuga om 1080p Native till Wii U.


Det var väl Nintendo-anställda som sa att det var 1080p native? Ubi har väl inte uttalat sig om det ännu, bara att alla versioner skulle vara likvärdiga. Det är just att de ska ha sagt "native" som gör det intressant. Hade de bara sagt "1080p" så hade det inte varit något speciellt, då hade det garanterat varit uppskalat. Eller så var personalen okunniga och hade ingen aning om vad som menas med "native", men det har jag svårt att tro.
  • 0
Citerar WCAnkan:
Det kan betyda att de som bara äger en konsol (360 eller PS3) inte köper spelet alls, såsom många inte köpte Wii-versioner av mulitformatsspel när de var så underlägsna.


Wait, så om folk hör att Xbox 360 och Ps3 körs i lägre upplösning... Så skippar man spelet helt? Vilka idioter gör så? Och vad var det för jämförelse med att inte köpa Wii-versionen? Det är inte så att folk helt skippade Call of Duty för att Wii-upplagan sög, folk köpte det istället på ett annat format, som Xbox eller Ps3.

Och underlägsna? Det är för guds skull ENDAST påstått högre upplösning, inget annat. Folk köper som sagt fortfarande konsolspel trots att PC-spel i alla fall kör högre upplösning som standard.

Citerar WCAnkan:
De gjorde samma sak med Wii, i form av det exklusiva (och usla) Red Steel. Förvånar mig inte om det kommer att bli samma sak igen. Ubi kommer med några spel, sedan går de över till sina casual-titlar, igen. Släppa lite exklusivt i början för att försöka kompensera en hel generation av barnspel.


Det svarar fortfarande inte på varför Ubi skulle ljuga om att en version av spelet, som dessutom släpps ett bra tag senare, har en teknisk fördel. Det är ju dessutom vad man gör med PC-versionen av spelet!

Citerar WCAnkan:
Det var väl Nintendo-anställda som sa att det var 1080p native? Ubi har väl inte uttalat sig om det ännu, bara att alla versioner skulle vara likvärdiga. Det är just att de ska ha sagt "native" som gör det intressant. Hade de bara sagt "1080p" så hade det inte varit något speciellt, då hade det garanterat varit uppskalat. Eller så var personalen okunniga och hade ingen aning om vad som menas med "native", men det har jag svårt att tro.


Well, när Reggie för länge sedan sade att det skulle vara 1080p i konsolen så fick ju folk batshit crazy här också och dyrkade varje ord han sade och tog det som canon. Men han talade ju ur arslet/fanboys här läste vad de ville läsa (som folk angående Watson eller Unreal Engine 4).

Ubisoft-anställda hyschade och dementerade fanboy-rykten om 1080p och 60 frames (fler saker som folk här svurit ska vara sant) på mässgolvet under E3.

Och om vi kringår dina ologiska argument att folk tydligen helt slutar köpa spel om en version är sämre än en annan och att detta motiverar Ubis hemlighetsmakeri, så kan vi ta Batman: Arkham City till Wii U. VARFÖR skulle Rocksteady hålla det hemligt under E3 då den versionen ändå släpps minst ett helt år senare? Det är lite sent för folk att sluta spela och lämna in sina ex av Arkham City i protest och få pengarna tillbaka.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Wait, så om folk hör att Xbox 360 och Ps3 körs i lägre upplösning... Så skippar man spelet helt? Vilka idioter gör så?


Alla idioter som vill ha den bästa möjliga upplevelsen. Om jag är intresserad av ett spel som släpps till samtliga konsoler (jag äger bara ett Wii) så kommer jag inte att köpa det till Wii, och jag kommer inte att köpa en annan konsol för att spela ett enda spel. Jag väntar förmodligen ett tag för att se ifall det kommer till PC, men det kommer tyvärr inte. Då glömmer jag bort spelet efter ett tag ändå. Vem vill ha Dead Rising till Wii, när det finns en 360-version som är riktigt överlägsen?

Citerar Humanisten:
Och vad var det för jämförelse med att inte köpa Wii-versionen? Det är inte så att folk helt skippade Call of Duty för att Wii-upplagan sög, folk köpte det istället på ett annat format, som Xbox eller Ps3.


En del Wii-ägare som var intresserad av CoD-serien ägde inte en PS3 eller 360. För dem var det Wii-versionen eller ingen alls (PC är inte ett alternativ för en 15-åring, speciellt inte i USA). Då prioriterade de helt enkelt bort det.

Citerar Humanisten:
Well, när Reggie för länge sedan sade att det skulle vara 1080p i konsolen så fick ju folk batshit crazy här också och dyrkade varje ord han sade och tog det som canon. Men han talade ju ur arslet/fanboys här läste vad de ville läsa (som folk angående Watson eller Unreal Engine 4).


Han gjorde ju uppenbarligen rätt när han sa det. De flesta vet ju inte att det också kan betyda uppskalat. Men när de säger "native" så betyder det ju att det faktiskt renderas i den upplösningen. Men man vet ju aldrig, de som skrev det kanske antog att det var native, precis som de fanboys du beskriver.

Citerar Humanisten:
Ubisoft-anställda hyschade och dementerade fanboy-rykten om 1080p och 60 frames (fler saker som folk här svurit ska vara sant) på mässgolvet under E3.


Ja, 1080p med 60 fps är helt uteslutet. Det är det ingen tvekan om.

Citerar Humanisten:
Och om vi kringår dina ologiska argument att folk tydligen helt slutar köpa spel om en version är sämre än en annan och att detta motiverar Ubis hemlighetsmakeri, så kan vi ta Batman: Arkham City till Wii U. VARFÖR skulle Rocksteady hålla det hemligt under E3 då den versionen ändå släpps minst ett helt år senare? Det är lite sent för folk att sluta spela och lämna in sina ex av Arkham City i protest och få pengarna tillbaka.


Hålla det hemligt? Speljournalister frågar ju inte ens ut dem om upplösningen. Det enda de frågar om är ju själva kontrollen, ingen frågar ju vilken upplösning spelet har. Jag hade hoppats att GRTV skulle fråga om det när de pratade med Rocksteady i klippet som kom upp på sajten för någon dag sedan, men det var ju förgäves. Jag förstår inte varför det inte kommer fram någon information. Som sagt så verkar inte folk vara intresserade av att veta upplösningen.

Eller så kanske det verkligen är 720p? Man ser ju skillnad på 720p och 1080p även på 20", bara att det kanske inte syns i de videos som finns ute. De kan ju inte vara tysta på grund av NDA fortfarande. Antagligen kommer det frågorna fram i samband med TGS, får man hoppas.
  • 0
Med risk för att låta dum, men varför vill så många ha native 1080p? Särskilt när man inte ens kommer få det med en vettig uppdsteringsfrekvens? Det är den sistnämnda faktorn som gör PC överlägset, och en av de stora anledningarna till att konsol upplevs som en hög sirap.
  • 0
Citerar Aaandy:
Med risk för att låta dum, men varför vill så många ha native 1080p? Särskilt när man inte ens kommer få det med en vettig uppdsteringsfrekvens?

Tänk om man får båda då? Annars skulle de väl inte köra det i 1080p?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar WCAnkan:
Alla idioter som vill ha den bästa möjliga upplevelsen.


Dessa idioter köper i så fall PC istället för att som småbarn protestera och helt missa spelet.

Citerar WCAnkan:
Vem vill ha Dead Rising till Wii, när det finns en 360-version som är riktigt överlägsen?


Fast du ser det på fel sätt. Dead Rising: Chop till You Drop var långt mer problematiskt än bara upplösningen. Det var markanta skillnader som draw distance, antalet zombies, efterbliven Wiimote och så vidare. Det var enrakt ut dålig version rakt igenom.
Men med Batman och AC så handlar det inte om en rakt igenom dålig version, det handlar om EN jävla teknisk detalj som dessutom många faktiskt knappt kan se.

Citerar WCAnkan:
En del Wii-ägare som var intresserad av CoD-serien ägde inte en PS3 eller 360. För dem var det Wii-versionen eller ingen alls (PC är inte ett alternativ för en 15-åring, speciellt inte i USA). Då prioriterade de helt enkelt bort det.


Then they didn't want it bad enough.
Dessutom så var min lillebror bara 16 när han byggde sin första dator, snorkiga amerikaner har nog inga problem att ge datorer till sina barn.

Citerar WCAnkan:
Han gjorde ju uppenbarligen rätt när han sa det. De flesta vet ju inte att det också kan betyda uppskalat. Men när de säger "native" så betyder det ju att det faktiskt renderas i den upplösningen. Men man vet ju aldrig, de som skrev det kanske antog att det var native, precis som de fanboys du beskriver.


Jag vet skillnaden på Native och uppskalat, till skillnad från många här som tror på alla spektakulära rykten som släpps.

Citerar WCAnkan:
.
Hålla det hemligt? Speljournalister frågar ju inte ens ut dem om upplösningen. Det enda de frågar om är ju själva kontrollen, ingen frågar ju vilken upplösning spelet har. Jag hade hoppats att GRTV skulle fråga om det när de pratade med Rocksteady i klippet som kom upp på sajten för någon dag sedan, men det var ju förgäves. Jag förstår inte varför det inte kommer fram någon information. Som sagt så verkar inte folk vara intresserade av att veta upplösningen.


Det gör dom ju visst. Det dyker ju hela tiden upp retard-rykten så det finns ju för sjutton en massa anledning att fråga, och hur skulle Ubi kunna dementera en sak om ingen frågar? Bara för att Gamereactor inte frågar betyder det att ingen annan gör det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det finns inte en chans i världen att Wii U klarar av native 1080p med 60 fps. Så det som diskuteras här nu är om Wii U kommer ha native 1080p eller inte. Och då ställde jag mig frågan hur det kan spela så stor roll när man ändå inte får bilduppdateringen. På PC får man både och. På konsol får man det inte. Native 1080p ger krispigare bild, vad jag vet, eftersom pixlarna matchas.
  • 0
Citerar Aaandy:
Det finns inte en chans i världen att Wii U klarar av native 1080p med 60 fps.

Folk bryr sig generellt inte om upplösning så det vore bara dumt att släppa spel i 1080p med seg bilduppdatering. Då släpper man det istället i 720p. Men om de nu släpper det i 1080p så måste det vara för att bilduppdateringen inte lider nämnvärt. Det återstår att se, men så tänker jag.

Citerar Aaandy:
Native 1080p ger krispigare bild, vad jag vet, eftersom pixlarna matchas.

Skarpare bild är skillnaden, ja. Mindre "jaggies" också.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Tänk om man får båda då? Annars skulle de väl inte köra det i 1080p?


Tvivlar på det. Sedan så tror jag att man skulle skippa båda om man kunde välja ett av dom.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det enda folk är ute efter är ändå hur bra ett spel ser ut? Annars hade inte konsolmarknaden existerat. Skulle majoriteten bry sig om bilduppdatering skulle alla spela på PC. Även om spel på konsol inte är snygga i jämförelse med PC är de ändå det i jämförelse med dess bilduppdatering. Alla dagens spel skulle kunnat körts i bättre bilduppdatering om man inte pushat på att det skulle se så snyggt ut. Jag tror att nästa generation kommer kunna pumpa ut native 1080p, men inte en chans att alla spelen ska kunna gå i 60 fps hela tiden.
  • 0
Citerar Humanisten:
Dessa idioter köper i så fall PC istället för att som småbarn protestera och helt missa spelet.


Det finns ju jättemånga som tjatar hela tiden att det behövs nya konsoler, men ändå inte vill köpa en PC.

Citerar Humanisten:
Fast du ser det på fel sätt. Dead Rising: Chop till You Drop var långt mer problematiskt än bara upplösningen. Det var markanta skillnader som draw distance, antalet zombies, efterbliven Wiimote och så vidare. Det var enrakt ut dålig version rakt igenom.


Nu är det grafiken de märker först. Kolla in kommentarerna till denna nyhet:

http://www.gamereactor.se/nyheter/16818/Dead+Rising%3A+Cho
p+Till+You+Drop/


Hur mycket man än vrider och vänder på det så håller de avstånd från spelet, utan att ens ha spelat det, och jag förstår dem, grafiken är verkligen förj*vlig.

Citerar Humanisten:
det handlar om EN jävla teknisk detalj som dessutom många faktiskt knappt kan se.


Det är mycket stor skillnad på 1080p kontra 720p. Men om folk sitter ~fyra meter ifrån en TV på 45-50" så märks det nog ingen skillnad.

Citerar Humanisten:
snorkiga amerikaner har nog inga problem att ge datorer till sina barn.


Nja, har svårt att se det, speciellt nu. Dessutom så dominerar ju konsolerna i USA gentemot PC, även om PC-spelandet har växt de senaste två åren, inte minst i Europa. Här har PC en klart större marknad.

Citerar Humanisten:
Det gör dom ju visst. Det dyker ju hela tiden upp retard-rykten så det finns ju för sjutton en massa anledning att fråga, och hur skulle Ubi kunna dementera en sak om ingen frågar? Bara för att Gamereactor inte frågar betyder det att ingen annan gör det.


När det gäller Batman så är detta det bästa jag kan hitta:
http://wiiudaily.com/2012/06/batman-arkham-city-wii-u-vs-ps3-co
mparison/


Men det gäller tyvärr inte upplösningen. Ubi dementerade 1080p med 60 fps i AC3. Det finns väl fortfarande en chans att det renderas i 1080p, men med 25-30 fps? Men som andra skriver så är det ju bättre ifall de satsar på 720p med 60 fps. Men Ubi har aldrig prioriterat bilduppdatering, förutom Ubisoft Montpellier.

Utvecklare prioriterar ju grafik högt eftersom spelet ser snyggare ut på bilder. Samtidigt tänker inte många på att spelet kommer att ha dålig bilduppdatering på grund av det. För Ubi spelar det ingen roll, de släpper alltid bullshots på sina spel, oavsett konsol.
  • 0
Jag har en fråga. Vilka kontroller kommer Wii U att stödja? Som det ser ut nu är det dessa.

Wii U kontrollen
Pro kontrollen till Wii U
Wiimote / Nunchuck


Har jag missat någon kontroll? Kommer man att kunna använda Wiimote och Nunchuck till Wii U spelen? Jag har för mig att jag läste det någonstans.

Sen lär utvecklarna antagligen använda Wii U kontrollen ofta till sina spel men har det sagts något om titlar som kommer stödja Pro kontrollen eller Wiimote / Nunchuck? Man kan väl inte spela med bara en Nunchuk så antar att det i såfall blir Wiimote / Nunchuck kombination i så fall?
  • 0
Citerar Dark urban:
Jag har en fråga. Vilka kontroller kommer Wii U att stödja? Som det ser ut nu är det dessa.

Wii U kontrollen
Pro kontrollen till Wii U
Wiimote / Nunchuck

Det stämmer. Även Nintendos egna tillbehör såsom Balance Board och Classic Controller / CCPro kommer att stödjas. Troligen fler än det också.

Citerar Dark urban:
Kommer man att kunna använda Wiimote och Nunchuck till Wii U spelen?

Det kommer man kunna, men det är ju upp till spelutvecklaren att bestämma vilken kontroll som ska användas. Vissa spel kanske bara använder Wii U-plattan.

Citerar Dark urban:
har det sagts något om titlar som kommer stödja Pro kontrollen

Den har ju samma knappar som Wii U-plattan så om det inte är ett spel som kräver att man trycker på skärmen kan man nog använda Pro-kontrollen istället. Räkna också med att de flesta multiformatsspel stödjer Pro-kontrollen.

Citerar Dark urban:
eller Wiimote / Nunchuck?

Vet i alla fall att Pikmin 3 kan styras med Wiimote + Nunchuck.

Citerar Dark urban:
Man kan väl inte spela med bara en Nunchuk

Nä, det skulle väl vara om den går att koppla in i Wii U-plattan men det tror jag inte går.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Ge mig Wii U NU!
  • 0
Citerar Ridley:
Citerar Dark urban:Jag har en fråga. Vilka kontroller kommer Wii U att stödja? Som det ser ut nu är det dessa.

Wii U kontrollen
Pro kontrollen till Wii U
Wiimote / Nunchuck
Det stämmer. Även Nintendos egna tillbehör såsom Balance Board och Classic Controller / CCPro kommer att stödjas. Troligen fler än det också.

Citerar Dark urban:Kommer man att kunna använda Wiimote och Nunchuck till Wii U spelen?
Det kommer man kunna, men det är ju upp till spelutvecklaren att bestämma vilken kontroll som ska användas. Vissa spel kanske bara använder Wii U-plattan.

Citerar Dark urban:har det sagts något om titlar som kommer stödja Pro kontrollen
Den har ju samma knappar som Wii U-plattan så om det inte är ett spel som kräver att man trycker på skärmen kan man nog använda Pro-kontrollen istället. Räkna också med att de flesta multiformatsspel stödjer Pro-kontrollen.

Citerar Dark urban:eller Wiimote / Nunchuck?
Vet i alla fall att Pikmin 3 kan styras med Wiimote + Nunchuck.

Citerar Dark urban:Man kan väl inte spela med bara en Nunchuk
Nä, det skulle väl vara om den går att koppla in i Wii U-plattan men det tror jag inte går.


Tack för en väldigt bra förklaring Ridley!
  • 0
http://kotaku.com/nintendo/
Svar på releasedatum och pris kanske? Lite mer än 3 veckor bara.
  • 0
Citerar jimbuktu:
http://kotaku.com/nintendo/
Svar på releasedatum och pris kanske? Lite mer än 3 veckor bara.


Känns som 99% säkert att vi får den informationen. Härligt!
  • 0
Citerar jimbuktu:
http://kotaku.com/nintendo/
Svar på releasedatum och pris kanske? Lite mer än 3 veckor bara.


Det var på tiden!
  • 0
Information läckt om SKU + pris

Bör tas med en nypa salt

http://i.imgur.com/QhDn2.png

SKU1 : $249
SKU2 : $299
SKU2 : $349
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!