Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Enligt IGN kommer Wii U att ha en NFC-funktion (Near Field Communication).

"By installing this functionality, it will become possible to create cards and figurines that can electronically read and write data via noncontact NFC and to expand the new play format in the video game world. Adoption of this functionality will enable various other possibilities such as using it as a means of making micropayments."

- Satoru Iwata

Ska bli intressant och se hur det här kommer att användas i framtiden.

http://wii.ign.com/articles/121/1217362p1.html
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Wii U låter verkligen mer och mer lovande.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Wii U låter verkligen mer och mer lovande.


Verkligen! Bara dom byter på det där namnet... Wii U låter ju verkligen hemskt...
  • 0
Det ryktas ju nu om att dom ska byta namn. Om det bara gäller "U" dom ska ändra på eller hela namnet säger inte ryktet. Det är ju både bra och dåligt om dom skulle byta namnet helt. Å ena sidan så är Wii-namnet otroligt populärt och är den konsol som sålt mest. Men å andra sidan så har ju många anti-Nintendo fanboys något emot endast namnet utan att titta på vad maskinen verkligen är.

Problemet med "Wii U" är samma med 3DS, att det inte är tydligt nog för dom som inte är insatta i spelvärlden att förstå att det är en helt ny konsol och inte bara en ny version.

Jag hatar inte namnet Wii U, men innan namnet ens avslöjades så tyckte jag att Wii 2 är perfekt. Det är helt logiskt. Man slipper ha ett namn som inte är separerande nog från Wii. Man slipper folks hat mot "U". Det kan precis som "you" betyda "We too/also". Dvs ha samma budskap i namnet. Och man behåller Wii-namnet. Tycker och hoppas Nintendo beslutar sig för detta. Att överge "Wii" i detta läge vore bara dumt även om man ogillar namnet.
Akuryo taisan!
  • 0
Bokade min i förra veckan. Nu får vi hoppas på bra release-spel. Håller tummarna för ett nytt Metroid Prime från Retro Studios.
  • 0
Jag vet inte om, men tror inte, jag kan köpa WiiU på releasen. Jag har inte ens 3DS ännu, fast väntar på en omdesign. Men nu är det pengarna som är en osäkerhet.

Älskar Retro studios och är väldigt spänd på att se vad dom kommer visa upp här näst. Även om jag älskar Metroid och Prime-spelen så hoppas jag att det är nått helt nytt. Det är ganska säkert inte ett Metroid-spel. Men kanske nått som StarFox eller F-Zero som det har spekulerats om. Men tänker inte mycket på det, vad dom än gör så kommer jag gilla det.
Akuryo taisan!
  • 0
Jag tycker heller verkligen inte om namnet Wii U. Men jag tror ändå att i slutändan så spelar det inte så stor roll vad man döpte konsolen till, spelarna vänjer sig. Ta Wii som exempel, innan den släpptes så hånades den pga ett löjligt namn. Alla skrev WIIIEEE och andra löjligheter på forum osv.

Däremot tror jag, för spelvärldens gagn, att man skall döpa sina konsoler till något flashigt. Många barn spelar tv-spel och de lever vidare i form av minne och nostalgi. Därför skall man använda "coola" namn så som Super Nintendo och Gamecube.

Inte en männsika tror jag bryr sig om innebörden i ett namn, vem är intresserad av att veta att Wii står för we och att det två i:na har en innebörd? Vem bryr sig om att DS står för double screen eller vad det var? Nu skall Wii U stå för vi/oss och du.

Konsolnamn skall vara flashiga, stilrena och så där 80-tals fräcka som tex orden super, ultra, mega var.
  • 0
Så, ska Pikmin 3 komma till Wii U? Helvete, har ju precis skaffat ett Wii. Suger att det inte går att spela Gamecube spel på Wii U:n.
  • 0
Citerar jimbuktu:
double screen eller vad det var?

Developer's System.

Citerar Bidoof:
Så, ska Pikmin 3 komma till Wii U?

Japp. Passar perfekt. ^^

Citerar Bidoof:
Helvete, har ju precis skaffat ett Wii.

Varför är det helvete? Nu har du massor med underbara spel framför dig.

jimbuktu - Jag tycker något av dom sämsta namnet på konsoler är Sega Mega Drive, Xbox och Nintendo 64. Några av dom bästa är Dreamcast, Gamecube, och Playstation är väl ganska bra också. Men håller med om att namnet inte är så jätteviktigt, iaf inte efter ett tag.
Akuryo taisan!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Bidoof:
Så, ska Pikmin 3 komma till Wii U? Helvete, har ju precis skaffat ett Wii. Suger att det inte går att spela Gamecube spel på Wii U:n.


Du kan ju fortfarande spela GC-spel på ditt nyinförskaffade Wii. Och spela Pikmin (Wii) på Wii U om du behagar.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Bidoof:
Så, ska Pikmin 3 komma till Wii U? Helvete, har ju precis skaffat ett Wii. Suger att det inte går att spela Gamecube spel på Wii U:n.


Förhoppningsvis kommer Gamecube-spel till Virtual Console.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Förhoppningsvis kommer Gamecube-spel till Virtual Console.

Och? Jag tänker inte betala för spel 2 gånger som jag redan har. Pengagiriga Nintendo.

Citerar Mr_Otaku:
Citerar Bidoof:Helvete, har ju precis skaffat ett Wii.
Varför är det helvete? Nu har du massor med underbara spel framför dig.

För att jag nyss lagt ut ungefär 2000 spänn på ett Wii och har inte alls råd med ett Wii U, men jag vill gärna spela Pikmin 3 då Pikmin är en av mina absoluta favorit-spel genom tiderna.
  • 0
Varför köpte du ett Wii då?
Akuryo taisan!
  • 0
Citerar Bidoof:
Jag tänker inte betala för spel 2 gånger som jag redan har
Har du tänkt på andra som inte har haft turen av att köpa spelen när de var ute? Pengagiriga, nej. Det är bara du som tänker på dig själv.

Citerar Mr_Otaku:
2000 spänn
Citerar Mr_Otaku:
Wii
Until our games are over.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Bidoof:
Jag tänker inte betala för spel 2 gånger som jag redan har.


Ingen tvingar dig till det heller. Köp de spelen ditt GC-bibliotek saknar.

Tror nog du hinner spara ihop till ett Wii U, som kommer i slutet av året.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Mr_Otaku:
Varför köpte du ett Wii då?

För att det bara kostade 1200 och jag ville spela Skyward Sword.

Citerar Blue the Kid:
Har du tänkt på andra som inte har haft turen av att köpa spelen när de var ute? Pengagiriga, nej. Det är bara du som tänker på dig själv.


Citerar Trog:
Ingen tvingar dig till det heller. Köp de spelen ditt GC-bibliotek saknar.


Förvisso, men det är fortfarande dumt som fan att ta bort möjligheten att spela GC-spel på Wii U:n. Hade varit skitlätt att ha det kvar. eftersom Wii U i princip är ett uppiffat Wii.
  • 0
Citerar Bidoof:
För att jag nyss lagt ut ungefär 2000 spänn på ett Wii


Och sen

Citerar Bidoof:
Citerar Mr_Otaku:
Varför köpte du ett Wii då?

För att det bara kostade 1200 och jag ville spela Skyward Sword.


?
...that sometimes the hand of faith must be forced!
  • 0
Citerar Bidoof:
eftersom Wii U i princip är ett uppiffat Wii

Nej. Wii var en uppiffad Gamecube, därför var det lätt att göra den bakåtkompatibel. Wii U är ett stort steg framåt hårdvarumässigt, så det blir mer komplicerat att göra den kompatibel.


Citerar Sacramentho:
Och sen

Spel och andra tillbehör kostar ju också.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Wii:t kostade 1200. Sen så köpte jag SS, 500 spänn till. Sen en till kontroller, så 2200~.

Citerar Ridley:
Nej. Wii var en uppiffad Gamecube, därför var det lätt att göra den bakåtkompatibel. Wii U är ett stort steg framåt hårdvarumässigt, så det blir mer komplicerat att göra den kompatibel.

Förvisso, men varför skulle det inte fungera att ha den bakåtkompatibel om man kommer kunna spela GC-spel som VC?
  • 0
Citerar Bidoof:
För att det bara kostade 1200 och jag ville spela Skyward Sword.

Ok... bra... problemet är? Sälj den då om du inte vill ha den men tycker det är synd när du kommer missa så jävla många bra spel.

Citerar Bidoof:
Eftersom Wii U i princip är ett uppiffat Wii.

Nej. Inte mer än en Xbox 360 är en uppiffad Xbox.

Och Wii var heller ingen uppiffad Gamecube, inte mer än PS3 är en uppiffad PS2. Den var bara inte mycket starkare i hårdvaran och hade inte samma funktioner som XB360/PS3. Men det är ändå nästa steg av en ny konsol och nästa generation. En uppiffad konsol är Gameboy Pocket eller Nintendo DSi.

Citerar Bidoof:
...men det är fortfarande dumt som fan att ta bort möjligheten att spela GC-spel på Wii U:n.

Det håller jag med om, ganska dåligt. Ännu värre är det dock med den version av Wii som inte längre kan spela GC-spel.
Akuryo taisan!
  • 0
Jag blev mest arg för att det inte varit mycket snack om Pikmin 3 överhuvudtaget, och senaste jag hörde något så sades det i stort sett att det är ett litet team som jobbar och Pikmin 3 ska komma till Wii. Nu ska det komma till Wii U när jag precis köpt ett Wii och därför inte har råd att lägga ut 5000 spänn på ett nytt tv-spel snart då jag bara får studiebidrag.

Fast det löser sig nog, får skaffa ett sommarjobb.

Och ja, väldigt fult av Nintendo att sluta upp med bakåt-kompabiliteten. Är väl lite av deras signum dock, de verkar ju skita totalt i några år äldre konsoller.
  • 0
Herre-GUD. Ni ska vara glada att de har bakåtkompatibilitet en generation bakåt. Sen MÅSTE man väl inte köpa en konsol precis vid lansering, vad jag vet. Wii U lär leva i 5-6 år, så du får nog råd att köpa den tids nog.
  • 0
Citerar Bidoof:
...och att Pikmin 3 ska komma till Wii.

Det fick vi reda på på E3 vilket var för 8 månader sedan.

Citerar Bidoof:
...ett nytt tv-spel...

Vart köper du spel där dom kostar så mycket!? Just kidding... Du menar konsolen.

Citerar Bidoof:
...de verkar ju skita totalt i några år äldre konsoller.

Nae det tycker jag inte. För det första så var deras konsoler kassettbaserade fram tills GameCube. Och då är det omöjligt att göra det bakåtkompatibelt såvida inte formen på kassetten är den samma. Eller utan nån addapter. För det andra så har dom vart bra på det när det gäller deras bärbara maskiner. För det tredje så finns Virtual console och remakes. Själv så sparar jag nästan alla Nintendos konsoler. ^^

Citerar Lennon:
Sen MÅSTE man väl inte köpa en konsol precis vid lansering...

Nä precis. Det är ju roligare då men bara för att det går tid så försvinner inte konsolen eller spelen, allt blir ju billigare tom. så det är ju bara bra.

Citerar Lennon:
Wii U lär leva i 5-6 år...

Spelar ingen roll hur länge en konsol lever på marknaden och i ögonen och skaparen. Det är då man spelat allt man vill spela som det kan bli tråkigt. Men jag har NES som fungerar och som jag fortfarande vill ha spel till och kan få tag på. Förstår inte riktigt varför folk ska låtsas som att något inte exciterar länge bara för att det gått månader eller år, eller för att något nytt har kommit. Finns inte en chans i helvetet att jag kommer kunna köpa och spela alla spel jag vill till alla mina konsoler. Därför klagar jag aldrig på att det finns för lite spel eller att spel ska släppas fort.
Akuryo taisan!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!