Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Inväntar nya Zelda, sen blir det ett garanterat köp
  • 0
Citerar Sonic_R:
Inväntar nya Zelda, sen blir det ett garanterat köp


Rekommenderar att du införskaffar dig Wii U innan det nya Zelda-spelet lanseras, så du hinner spela igenom alla de andra oerhört kvalitativa titlarna som Nintendo försett oss spelare med i två år nu!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Jag råkade dra ut kontakten när min externa hårddisk fortfarande var igång och nu hittar inte min Wii U den. Någon som vet vad jag kan göra?

Tillagt 2014-12-09 22:01:
Äsch, glöm det! Det var sladden som inte var ordentligt isatt!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Funderar på att köpa Wii U. Undrar dock en sak: när tror ni Nintendo släpper nästa maskin?
  • 0
Citerar zamorano16:
Funderar på att köpa Wii U. Undrar dock en sak: när tror ni Nintendo släpper nästa maskin?


Jag tror de släpper den tidigast november eller december 2016 men troligtvis 2017.
  • 0
Citerar maso054:
Hepp!

Jag har köpt ett Wii U till grabben som han ska få i födelsedagspresent. Vet ni om det fortfarande krävs en monster-uppdatering av konsolen innan man kan spela?

Funderar på om jag borde förbereda lite och ordna uppdateringen innan jag slår in kartongen i färgglatt presentpapper.


Det tar ju inte jätte lång tid att uppdatera, självklart kan det även ta lång tid om man har sämre internet. Som sagt är det julafton men är ganska mysigt att starta upp allt från början

Sedan har jag också för mig att Wii u inte har ett eget Utag för internetsladd utan funkar bara med wi-fi och det kan också göra det segare iaf dålig router...finns att köpa adapter så man kan använda sladd.
i'll Be Back
  • 0
Blir nog ett inköp imorgon. Vilka spel måste jag testa förutom de mest givna? Kan man köpa gamla spel online?

Tillagt 2014-12-11 19:14:
Och hur gör man när hårddiskutrymmet tar slut?

Tillagt 2014-12-11 19:19:
Och förresten, vilka kontroller ska man ha om man bara spelar "vanligt"?
  • 0
Citerar zamorano16:
Blir nog ett inköp imorgon. Vilka spel måste jag testa förutom de mest givna? Kan man köpa gamla spel online?

Tillagt 2014-12-11 19:14:
Och hur gör man när hårddiskutrymmet tar slut?

Tillagt 2014-12-11 19:19:
Och förresten, vilka kontroller ska man ha om man bara spelar "vanligt"?


Vilka anser du är de mest givna?

"Gamla spel", om du syftar på NES, SNES och N64 så finns det ett visst utbud på e-shopen.

När hårddiskutrymmet ta slut köper du antingen ett SD-kort eller en extern hårddisk och kopplar in i konsolen.

Det beror på vilken typ av spelstil du är mest bekväm med. Gamepaden följer ju med konsolen så då återstår bara wiimoten + nunchuck och PRO-kontrollen. Köp en av varje om du har råd. Vissa spel kräver wiimoten för att nyttja motionplus och hela den biten.
  • 0
Tack för svaren:

Med mest givna menar jag nog smash bros, Mario kart, super Mario 3D, Wind Waker, pikmin och kanske ett par till.

Är det bara att koppla till en extern hårddisk? Inte svårare än så?

Tillagt 2014-12-11 21:21:
Jag spelar ju helst med "normala" kontroller. Men är orolig att jag inte kan spela vissa spel då, som du är inne på...
  • 0
Man man spela alla spel med gamepad? eller måste man köpa en pro controller?
i'll Be Back
  • 0
Citerar zamorano16:
Tack för svaren:

Med mest givna menar jag nog smash bros, Mario kart, super Mario 3D, Wind Waker, pikmin och kanske ett par till.

Är det bara att koppla till en extern hårddisk? Inte svårare än så?

Tillagt 2014-12-11 21:21:
Jag spelar ju helst med "normala" kontroller. Men är orolig att jag inte kan spela vissa spel då, som du är inne på...

Jag skulle även rekommendera Donkey Kong, Nintendo Land (om du vill ha kul spel med kompisar) och Lego-serien. Sedan finns det ju ett par till guldstjärnor enligt recensioner, men de har jag inte spelat tex Bayonetta och Rayman.

Ja, det skall nog bara vara att koppla in hårddisken och sedan gå in under inställningar och "ansluta" den.

Spelar du helst med "vanlig" kontroll så köper du en PRO-kontroll, men kolla på spelet innan du köper det om det funkar med PRO eller om du måste ha något annat, gissar att 90% av alla spel funkar med PRO. Däremot rekommenderar jag att du kör wiimote med vissa spel så som Pikmin.

Citerar felixen:
Man man spela alla spel med gamepad? eller måste man köpa en pro controller?


Alla spel som man kan spela med PRO-kontrollen kan du också spela med gamepaden, mycket möjligt att det gäller vice versa också men att du förlorar funktionen med extraskärmen.
  • 0
Citerar felixen:
Man man spela alla spel med gamepad? eller måste man köpa en pro controller?
Citerar felixen:
Man man spela alla spel med gamepad? eller måste man köpa en pro controller?


Alla spelen går att spela med Gamepad. Vissa spel går inte ens att spela utan gamepad.
  • 0
Köpte konsolen i fredags. Spelade super Mario 3D world och Mario kart hela helgen. Kul!
  • 0
Hoppas Nintendo släpper en riktig konsol nästa gång och inte fortsätter släppa dessa Fisher-Price leksakskonsoler med gimmickar till handkontroll. Ge mig en konsol med rejäl prestanda och traditionell handkontroll så kommer jag köpa en.
Kom ihåg, det är ingen lögn om du tror på det.
  • 0
Har letat på Prisjakt efter Pikmin 3 men det är tydligen slut i varenda butik och inte ens på Tradera finns de någon som säljer spelet. Pikmin 3 släpptes bara för något år sen, så detta känns ju snopet. Hoppas butikerna får in det snart igen.
  • 0
Citerar deffa89:
Har letat på Prisjakt efter Pikmin 3 men det är tydligen slut i varenda butik och inte ens på Tradera finns de någon som säljer spelet. Pikmin 3 släpptes bara för något år sen, så detta känns ju snopet. Hoppas butikerna får in det snart igen.


MediaMarkt har den. Iallafall när jag var där förra veckan. Kollat CDon, webhallen, spelbutiken osv?
  • 0
Citerar jimbuktu:
MediaMarkt har den. Iallafall när jag var där förra veckan. Kollat CDon, webhallen, spelbutiken osv?


MediaMarkt i Stockholm? Varken CDon eller Spelbutiken har spelet och Webhallen har bara ett ex kvar men det måste man hämta ut det i butiken.
  • 0
Citerar deffa89:
Citerar jimbuktu:MediaMarkt har den. Iallafall när jag var där förra veckan. Kollat CDon, webhallen, spelbutiken osv?

MediaMarkt i Stockholm? Varken CDon eller Spelbutiken har spelet och Webhallen har bara ett ex kvar men det måste man hämta ut det i butiken.


Nej, det var i GBG.

REDIGERAT: Kollade lite på nätet och mycket riktigt som du beskriver är det slut på det flesta ställena, konstigt! Är det riktigt kris kan du ladda ner på e-shop. Men du kanske vill ha en fysisk kopia?
  • 0
Citerar jimbuktu:
Nej, det var i GBG.

REDIGERAT: Kollade lite på nätet och mycket riktigt som du beskriver är det slut på det flesta ställena, konstigt! Är det riktigt kris kan du ladda ner på e-shop. Men du kanske vill ha en fysisk kopia?


Tror jag ska köpa det digitalt men min Wii Us hårddisk är bara på 16GB, kanske bör köpa extern hårddisk. Ser också att Zelda: Wind Waker HD håller på ta helt slut men Dustinhome ska få in det på lager i slutet av månaden, tack och lov för det.

Tillagt 2015-01-04 23:11:
Citerar jimbuktu:
Men du kanske vill ha en fysisk kopia?


Helst vill jag ha en fysik kopia, så jag tänker avvakta.
  • 0
Citerar deffa89:
Citerar deffa89:
Helst vill jag ha en fysik kopia, så jag tänker avvakta.


Enligt nyheter och forum på nätet är Pikmin 3 slut på andra ställen med:

http://www.reddit.com/r/wiiu/comments/2erbg8/pikmin_3_discontin
ued/


http://www.gamesreviews.com/news/12/pikmin-3-discontinued/

http://n4g.com/news/1641016/has-pikmin-3-been-discontinued

Det är fritt att spekulera i vad orsaken är. Jag tror inte spelet sålt slut pga stor efterfrågan, så populärt blev aldrig 3:an. Nintendo har helt enkelt strypt tillgången, orsaken till detta är dock svårare att gissa.
  • 0
Någon som hört något om hur Wii U sålt över julen? Går det bättre? Kollar man på wikipedia så står det att wii u sålt i 7.3 miljoner ex men det är i slutet av september 2014.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Har ni en Nintendo Wii U Premium eller en Nintendo Wii U Basic? Basic har ju 8 och premium 32, men gör det stor skillnad?
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Jag har premium, och tycker allt att det extra minnet behövs. Eshop har ofta ganska bra reor, och då vill man ju ha utrymme för alla fina spel.

För övrigt så har jag en idiotfråga: Hur hittar jag min friendcode på Wii U och 3DS? Vill uppdatera min profil här på GR, men lyckas inte hitta dem någonstans.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Din friendcode står nog bland dina vänner om jag minns rätt, ska stå ihop med din Mii
  • 0
Postar samma fråga som jag ställde i den officiella SSB4-tråden här i GR-forumet i början av december förra året. Hoppas någon kan besvara:

"Är det någon här som innehar information kring huruvida vi i Sverige skall gå tillväga för att erhålla Mewtwo? Förutsatt att man införskaffat sig båda versionerna av Super Smash Bros. 4, det vill säga. Vet i alla fall att vissa europeiska länder kommer få möjligheten. Hoppas såklart även det gäller oss här i Sverige likväl! "
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!