Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar donmyst:
Hur är zombiU i jämförelse med Dead Island? Någon som spelat nåda? Har inte Wii U än, men blir ett köp snart och då vore det nice med ett Zombie game likt Dead Island som verkligen rockade enligt mig


Väldigt olika.
Finns ett demo att ladda ner för ZombiU på Wii U.

Testa innan du köper.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Danne89:
Finns ett demo att ladda ner för ZombiU på Wii U.


Lätt att ladda ner utan Wii U
I just dont know what went wrong
  • 0
F-zero och Monster Hunter Ultimate demo imorgon
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Monster Hunter Ultimate demo imorgon


yes blir att hamra i väntan på releasen den 22/3
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar Trog:
Lätt att ladda ner utan Wii U


... Jag menade ju såklart att han testar det efter att han köpt konsolen. Han kan ju köpa Premium. ;)
  • 0
Citerar Bigest:
Dom andra två spelen som ska köpas igen är alla fall. Assassin's Creed III och Mass Effect 3. Ni som redan har dessa till era Wii U's. Hur är dessa spel med hjälp av GamePad'en?


Har Assassins Creed 3 till Wii U. Förmodligen det snyggaste Wii U spelet hittills. Gamepaden används för att visa kartan, väldigt smidigt att hela tiden kunna se var fienderna befinner sig på en stor bildruta istället för en rund cirkel på TV skärmen. Spelet kan spelas helt och hållet enbart via Gamepaden.
  • 0
Citerar Linkjr:
Citerar Bigest om andra två spelen som ska köpas igen är alla fall. Assassin's Creed III och Mass Effect 3. Ni som redan har dessa till era Wii U's. Hur är dessa spel med hjälp av GamePad'en?

Har Assassins Creed 3 till Wii U. Förmodligen det snyggaste Wii U spelet hittills. Gamepaden används för att visa kartan, väldigt smidigt att hela tiden kunna se var fienderna befinner sig på en stor bildruta istället för en rund cirkel på TV skärmen. Spelet kan spelas helt och hållet enbart via Gamepaden.


BS. Mycket bättre att ha kartan på skärmen som på 360 så man slipper vända bort blicken.

GamePaden är värdelös för det fyller inga praktiska funktioner utan är endast en gimmick.
  • 0
Citerar YTSHC:
BS. Mycket bättre att ha kartan på skärmen som på 360 så man slipper vända bort blicken.

GamePaden är värdelös för det fyller inga praktiska funktioner utan är endast en gimmick.


Om något är BS så är det vad du precis skrev.

Gimick är Playstation Move och Kinect. Följer det inte med konsolen så kan inte utvecklarna räkna med att man har en. Kinect 2 kommer förhoppningsvis att följa med direkt.
  • 0
Watch Dogs bekräftat till WIi U.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Danne89:
Citerar Trog:Lätt att ladda ner utan Wii U

... Jag menade ju såklart att han testar det efter att han köpt konsolen. Han kan ju köpa Premium. ;)



Blir nog precis så jag gör
  • 0
Av ren nyfikenhet. Vad tyckte ni om PS4 eventet? Känner ni inte lite med handen på hjärtat att Wii-U kommer bli rätt bortglömt av alla utom Nintendo framöver?
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar SeeYouAuntie:
Av ren nyfikenhet. Vad tyckte ni om PS4 eventet? Känner ni inte lite med handen på hjärtat att Wii-U kommer bli rätt bortglömt av alla utom Nintendo framöver?


Inte så att man nerdgasmade precis, men visst va det ett bra event. Kommer Wii U bli bortglömd? Näe, verkligen inte. Wii U har tyvärr för tillfället inga spel som säljer, men vänta du bara. Redan under årets E3 så har vi blivit lovade Mario Kart och Super Smash. Och under året kommer vi får riktiga monstertitlar.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Inte så att man nerdgasmade precis, men visst va det ett bra event. Kommer Wii U bli bortglömd? Näe, verkligen inte. Wii U har tyvärr för tillfället inga spel som säljer, men vänta du bara. Redan under årets E3 så har vi blivit lovade Mario Kart och Super Smash. Och under året kommer vi får riktiga monstertitlar.


Av alla UTOM Nintendo skrev jag. Nintendo kommer precis som du skriver fortsätta spotta ut samma spelserier igen och igen och igen och igen och igen men 3e parts stödet kommer nog bli än mer lidande efter detta. Dessutom har ni ju redan visat att ni inte är intresserade av att spela 3e parts spel på era Nintendoleksaker. Inget av de spelen hitills har ju sålt speciellt bra.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Ja, och folk kommer fortsätta att köpa dessa mästerliga spel om igen och igen och inge och igen. Det vet även du, trots att du verkar blunda för det. Varför köps då spelen? Jo, för att de är bra.

Tredjepartsstödet kommer bli bättre den här generationen. Inte bara för att N har sagt det, det märks även. Nu i 2013 och 2014 kommer Wii U få samma multiplattformsspel som PS3/PS4/360/720. Vågar inte spekulera längre än så. Finns ju många utvecklare som kanske dissar Wii U just pga den är lite klenare. Och tänk även på att det inte bara än N som gör Wii U-exklusiva titlar. Vad sägs om Bayonetta 2 och MH3U?
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Watch Dogs bekräftat till WIi U.


Och PS3, PS4, Xbox 360, Xbox 720.

När spel som inte släpps till PS3 eller Xbox 360 men till PS4 och Xbox 720 kommer till Wii U, det är först då man märker ifall Nintendo får tredjepartsstöd eller inte.

Men visst är det bra att spelet släpps. Det behövs spel till Wii U. Men om jag köper det blir det nog till PS4

Citerar SeeYouAuntie:
Av ren nyfikenhet. Vad tyckte ni om PS4 eventet? Känner ni inte lite med handen på hjärtat att Wii-U kommer bli rätt bortglömt av alla utom Nintendo framöver?


Riktigt, riktigt bra event. Uppenbart att man sparade en del krut till E3 för att inte låta Microsoft sno showen där. Naughty Dogs nya lär presenteras där, även Santa Monicas nya + några överraskningar. Där visas ju även konsolen förmodligen.

Mest glad blev jag över Shareknappen som verkar bli en helt fantastisk funktion. Att kunna streama så enkelt är briljant.
Fast allra bäst var samarbetet med Blizzard. Jag slår fortfarande volter pga. det.


Huruvida Nintendo blir bortglömda av tredjepartsutvecklare vet man inte ännu. Hittills har inte fansen visat något intresse för spelen, men då har det också bara släppts gamla spel. Jag tänker inte sitta och skriva att de har fått något stöd förrän det visar sig att de också får nya spel (och med det menar jag spel som INTE släpps till PS3 eller 360).
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Trog:
Ja, och folk kommer fortsätta att köpa dessa mästerliga spel om igen och igen och inge och igen. Det vet även du, trots att du verkar blunda för det. Varför köps då spelen? Jo, för att de är bra.


Folk och folk... Tror du menar bakåsträvande Nintendofreaks som trivs alldeles utmärkt med att leva i det förflutna och spela samma spel om och om och om och om igen. Men dessa räcker ju inte för att göra en succé. Se bara på Gamecuben som bara de mest inbitna fansen såg ett underhållningsvärde i. Resten av världen sket fullständigt i den.. Tror inte Nintendo kommer bli nöjda med att sälja en fjärde del så många konsoler som Wii och framför allt 3e parts utvecklarna kommer tröttna då Nintendofansen bara vill spela med samma trötta röda mustachprydda gubbe i spel efter spel efter spel efter spel efter spel efter spel istället för att köpa deras nya innovativa produkter.

Citerar Trog:
Tredjepartsstödet kommer bli bättre den här generationen. Inte bara för att N har sagt det, det märks även. Nu i 2013 och 2014 kommer Wii U få samma multiplattformsspel som PS3/PS4/360/720


Redan nu är Wii-U inte ens i närheten av att få samma spel som PS3 och XBOX 360 och när storebröderna till dessa konsoler väl sätter fart försälningsmässigt kommer nog inte någon tredjepart ens vilja titta åt Wii-U hållet.

Citerar Trog:
Och tänk även på att det inte bara än N som gör Wii U-exklusiva titlar. Vad sägs om Bayonetta 2 och MH3U?


Rayman legendes sades också bli exklusivt. Se hur det gick för den. N måste pröjsa rejält med kosing för att få behålla sina exklusiviteter för det inser ju vem som helst att det lönar sig betydligt mer att sälja kanske 3 miljoner exemplar till de 2 storan konsolerna än kanske 500.000 till Wii-U. Ni vill ju ändå bara hoppa på sköldpaddor, rädda prinsessor och köra gocart om och om och om och om och om och om och om igen så varför ens bry sig?
  • 0
  • Trog
  • Trog
Varför ens försöka ha en vettig diskussion med en fanboy som drar fakta ur röven. Den här tråden är för att diskutera Wii U, inte för att omotiverad uttrycka sitt missnöje med den. Visst, alla gillar den inte. Du är en av dem, nu vet vi den. Försvinn nu tillbaka in i dina trådar om bajsbruna skjutspel.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Varför ens försöka ha en vettig diskussion med en fanboy som drar fakta ur röven. Den här tråden är för att diskutera Wii U, inte för att omotiverad uttrycka sitt missnöje med den. Visst, alla gillar den inte. Du är en av dem, nu vet vi den. Försvinn nu tillbaka in i dina trådar om bajsbruna skjutspel.


Vilka hittepåfakta har jag dragit ur röven?

Äger inte ett enda COD, tyckte Killzone 2 var OK och Killzone 3 ganska B. Över huvudtaget spelar jag knappt FPS överhuvudtaget. Vad jag dock gillar är nya spel med spännande idéer bra och välskrivet manus och bra grafik. Framförallt tröttnar jag väldigt fort på saker som upprepar sig. Sällan jag gillar en artist längre än deras två första skivor sen blir det enformigt och väldigt sällan eller för att vara ärlig ALDRIG som jag vill spela samma spel igen och igen och igen och igen, med enda skillnaden att grafiken blivit lite upputsad.

FYI jag diskuterar Wii-U, skillnaden är att jag inte har tungan så långt uppstucken i Nintendos blekfeta röv att jag är blind för verkligheten runtomkring mig. Jag sa tidigt att jag tror att Nintendo gjorde fel som släppte plastig skit med usel prestanda och det står jag för fortfarande. Tror faktiskt allt mer dessutom att jag kommer få rätt.
  • 0
Citerar SeeYouAuntie:
med spännande idéer bra och välskrivet manus och bra grafik. Framförallt tröttnar jag väldigt fort på saker som upprepar sig. Sällan jag gillar en artist längre än deras två första skivor sen blir det enformigt och väldigt sällan eller för att vara ärlig ALDRIG som jag vill spela samma spel igen och igen och igen och igen, med enda skillnaden att grafiken blivit lite upputsad.


Gillar du Uncharted 3? Vill du ha en 4:a?

För även om jag kan hålla med dig om att det är tråkigt med samma spel om och om igen så vill jag mer än allt annat att Uncharted 4 ska komma.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Gillar du Uncharted 3? Vill du ha en 4:a?


Tyckte 1an och 2an var lysande. 3an hade sina poänger men kändes mest som mer av samma sak. Den del jag gillar sämst.. Ser betydligt mycket mer fram emot Last of Us än ett Uncharted 4.
  • 0
Citerar SeeYouAuntie:
Tyckte 1an och 2an var lysande. 3an hade sina poänger men kändes mest som mer av samma sak. Den del jag gillar sämst.. Ser betydligt mycket mer fram emot Last of Us än ett Uncharted 4.


Tycker att 3:an är näst bäst i serien. Ettan är bäst eftersom det kändes nytt och fräscht.

Ja, jag ser också fram emot det. Men det är ju Naughty Dogs andra studio som gör det. Uncharted Team jobbar nog på ett nytt Uncharted.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Ja, jag ser också fram emot det. Men det är ju Naughty Dogs andra studio som gör det. Uncharted Team jobbar nog på ett nytt Uncharted.


Hade hellre sett att ND gjorde som de brukat och startade ett nytt IP med PS4. TLOU till PS4 hade vart grymt så hade de kunnat göra ett Uncharted bilspel till PS3 istället. Så det brukar sett ut ju
  • 0
Citerar SeeYouAuntie:
Hade hellre sett att ND gjorde som de brukat och startade ett nytt IP med PS4. TLOU till PS4 hade vart grymt så hade de kunnat göra ett Uncharted bilspel till PS3 istället. Så det brukar sett ut ju


Uncharted bilspel

Men Uncharted har blivit så fruktansvärt populärt så tror inte de vågar släppa det. Men bara de fortsätter med nya serier också!

Men jaja, hör inte hemma i denna tråden!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar SeeYouAuntie:
Av ren nyfikenhet. Vad tyckte ni om PS4 eventet? Känner ni inte lite med handen på hjärtat att Wii-U kommer bli rätt bortglömt av alla utom Nintendo framöver?


Vi har ju nästan ett helt år på oss att njuta av konsolen innan PS4. Gör inte mig något.

Jag skiter i om den blir bortglömd av tredjepart. Sedan Gamecube så har man inte köpt Nintendo-konsoler för tredjepart ändå. Det får man räkna med och det är ju bara du som tror att vi känner oss lurade. Jag älskar Zelda, F-zero, Star Fox, Donkey Kong, Mario Kart, Metroid och Super Smash Bros - men jag ser ändå fram emot de andra konsolernas stora titlar.

Nu längtar jag bara till att få se utannonseringen av Xbox 720, så att jag kan välja vilken min andra konsol blir denna generation.
  • 0
Citerar Danne89:
Vi har ju nästan ett helt år på oss att njuta av konsolen innan PS4. Gör inte mig något.

Jag skiter i om den blir bortglömd av tredjepart. Sedan Gamecube så har man inte köpt Nintendo-konsoler för tredjepart ändå. Det får man räkna med och det är ju bara du som tror att vi känner oss lurade. Jag älskar Zelda, F-zero, Star Fox, Donkey Kong, Mario Kart, Metroid och Super Smash Bros - men jag ser ändå fram emot de andra konsolernas stora titlar.

Nu längtar jag bara till att få se utannonseringen av Xbox 720, så att jag kan välja vilken min andra konsol blir denna generation.


Ja det känns som att de flesta köper en Nintendokonsol för just Nintendos titlar. Men då är det ju också som vissa säger som så att Nintendo skulle passa bättre som endast spelutvecklare.

Jag längtar iaf till hösten. Den kommer bestämma om jag ska behålla min Wii U eller sälja. Säljer jag den får jag ju ett fint bidrag till PS4:an iaf!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!