Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


På senaste tiden har det dykt upp många rykten om Nintendos nästa konsol, så startar upp en tråd där detta kan diskuteras!

Några av rykterna är att den är bakåtkompatibel med wii spel, inbyggd skärm i kontrollen, och kan spela upp spel i 1080p mm.

Vad önskar ni att få se?
Ta mer en du kan tugga... För säkerhetens skull.
  • 0
Hmm, angående namnet då. Wii 2, varför väljer du att kalla den det? Tänker du att det blir en fortsättning på Wii med nunchuks och hela köret? Ja, kanske det.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Snälla, byt namn på tråden till "Projekt Café - Nintendos nya konsol"
I just dont know what went wrong
  • 0
Eller "Nintendo Stream - Nintendos nya konsol"
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Eller Nintendo 6?
  • 0
Ja. Det finns inget namn ännu. Wii 2 går bra.

Tycker det vore konstigt om Nintendo släpper namnet Wii.

Och jag har tagit avstånd, även om jag läser allt, från alla dessa rykten. Tycker dom flesta är helt ute och cyklar och blir för uppsleta över nått jag tror för det mesta bara är missförstånd, påhitt och concept som inte kommer ske.

Tror inte vi får mer än några ord om nästa konsol på E3. Är för tidigt.
May the ki be with you...
  • 0
Hoppas verkligen att alla rykten stämmer.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
Citerar Masked monk:
Wii 2 går bra.


Eller Project Cafe, eller Wii HD, eller Nintendo 6, eller vad man än vill kalla den.

Det närmsta ett namn den har nu är Project Cafe. Rätt benämning nu är nog helt enkelt "Nästa konsol från Nintendo" tills vidare.
  • 0
Jag hoppas, och tror, att de flesta ryktena stämmer faktiskt.

Tycker det vore konstigt om Nintendo släpper namnet Wii.

Tycker inte jag, enligt ryktena (De ska man förvisso fortfarande ta med en nypa salt dock) så säger Nintendo att de slopar namnet Wii eftersom det skapar dåliga associationer hos "hardcore"-spelarna. Om du frågar mig så låter det som ett troligt utlåtande. Hela den här Casual/Rörelsekänsliga vågen har tappat kraft, likväl som att många har hackat på Wii under generationens lopp för att den inte har HD, är för "barnslig" etc.

Så att slopa namnet Wii skalar nog borta många fördomar, vilket är ett bra drag om Nintendo ska ta tillbaka hardcore-publiken.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
  • Trog
  • Trog
Tror nog inte att det är därför de inte kommer döpa sin nya konsol till Wii, utan snarare på att alla deras stationära konsoler heter olika (förutom kanske NES och SNES)
I just dont know what went wrong
  • 0
Hoppas bara det blir som en ny xbox360 eller ps3,Alltså att man kan köra spel som cod och bf3 osv.Inget wii tack
GaMe Ch00sEr
  • 0
Citerar ZchmeKko:
eftersom det skapar dåliga associationer hos "hardcore"-spelarna. Om du frågar mig så låter det som ett troligt utlåtande.


Det är ju helt riktigt. Har de kvar namnet Wii så är jag inte alls intresserad. Gör de något nytt däremot kan det bli intressant. Som de verkar göra enligt rykten med Project Cafe. De fångar upp spelare som mig som inte ville bli påtvingande viftkontroller som inte dög till så mycket förutom just såna spel.

Citerar Strife:
design på kontrollen baserad på rykten.


Varför i hela världen skulle de sätta widescreenen på högkant? Går rykten så?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Har de kvar namnet Wii så är jag inte alls intresserad.

Så om Nintendo visar upp en ny konsol med urgrym prestanda och flera, flera storspel från både sig själva och tredjepart, men kallar den för tex "Wii Stream" så kommer du fortfarande inte vara intresserad, bara för att Wii finns med i namnet?
  • 0
Citerar Danne92e:
Så om Nintendo visar upp en ny konsol med urgrym prestanda och flera, flera storspel från både sig själva och tredjepart, men kallar den för tex "Wii Stream" så kommer du fortfarande inte vara intresserad, bara för att Wii finns med i namnet?


Costae menar väl antagligen att om dom väjer att ha Wii i titeln på sin nya konsol så betyder det att dom inte vill lämna det konceptet som definerar dagens Wii, vilket vore synd. Jag supportar det dom gjort med Wii'n men nu har dom brytit tillräckligt ny mark för att kunna satsa på en mer rejäl konsol, och sen låta tillbehör likt Move och Kinect vara ett tillval för de som vill istället för att vara en gimmick som definierar konsolen.
  • 0
Vad har ni för förhoppningar angående Launch-spel då? Känns rätt så troligt att Pikmin 3 kommer till Café. De har ju jobbat på det ett tag och att släppa det till Wii när Café kommer 2011/2012 är ju idiotiskt.

Retro Studios nya spel är det mest intressanta enligt mig, "A project everyone wants us to do". Jag gissar på Metroid Prime 4, Starfox eller Zelda. Zelda känns dock som det mest o-troliga. Finns dock det här ryktet också, men det känns väldigt oklart.

Ett annat spel jag skulle vilja se är F-Zero. Inte bara för att jag älskar serien, men med ett sådant spel skulle Café kunna flexa sina muskler ordentligt.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Varför i hela världen skulle de sätta widescreenen på högkant? Går rykten så?


Ja.
  • 0
Stick härifrån.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Vad tycker ni om skärmen som sägs ska sitta på kontrollen?
I Love Kebab!
  • 0
Citerar Philen:
Vad tycker ni om skärmen som sägs ska sitta på kontrollen?


Enligt mig det mest intressanta med Café. Återstår bara att se vad den kommer användas till, att den kommer användas som någon sorts "portabel" spelkonsol är jag ganska säker på. Kanske inga fabulösa spel men små, i klass med Angry Brids, typ.

Sen hoppas jag på att man kan använda skärmen för att underlätta spelandet. I t.ex. Zelda kunna välja item direkt på kontrollen istället för att pausa och gå i genom menyer.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Strife:
Ja.


Va?

Citerar Danne92e:
, men kallar den för tex "Wii Stream"


Wii Stream skulle indikera att det fortfarande är Wii. Intet nytt under solen. Det skulle jag ta som ett varningstecken.

Citerar Makesh:
om dom väjer att ha Wii i titeln på sin nya konsol så betyder det att dom inte vill lämna det konceptet som definerar dagens Wii, vilket vore synd


Precis.

Citerar Makesh:
istället för att vara en gimmick som definierar konsolen.


Mm.

Citerar Philen:
Vad tycker ni om skärmen som sägs ska sitta på kontrollen?


Låter bra, går nog att göra mycket intressant med en sån.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Va?


Ja. Det går rykten att skärmen ska sitta på högkant.
  • 0
Hur bytar jag namnet på tråden? Ska byta till project café
Ta mer en du kan tugga... För säkerhetens skull.
  • 0
Citerar Strife:
Ja. Det går rykten att skärmen ska sitta på högkant.


Min första fråga då? Kanske vill de kunna emulera DS-spel på den iofs.
  • 0
Skärmen på kontrollen tycker jag låter mest intressant. Man skulle kunna placera hälsometare, radar och liknande information på den lila skärmen istället på tv-skärmen. Är det touch screen skulle man kunna skriva och rita saker på kontrollen som sen dyker upp på tv:n.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!