Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

E3 2011 - Diskussionstråd


Har skrivit en liten blog om Nintendos uppvisning, ifall någon är intresserad av lite oprofessionella reflektioner.

Nu går jag och lägger mig, klockan är trots allt 4 här, god natt
  • 0
WiiU ser riktigt lam ut. Hade verkligen höga förväntningar den här gången.
Handkontrollen ser ju otroligt obekväm ut och verkar vara motsatsen till ergonomisk. Hellre en bra och bekväm handkontroll än en handkontroll som man kan spela maddafakking Otello på.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag tror och hoppas att de får problem då de nu har gammal prestanda(så vitt jag kunde se) på en ny konsol. Skärmen är inte i HD iaf men output ska stödja 1080p(som till och med mobiler gör nu för tiden).


Fågel-demot var väl realtid, eller?
Det framgick ju knappt vad konsolen går för. Vanliga Wii skulle ju vara delvis bakåtkompatibel med Wii U.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Costae Cavea

T.T Lite var det.

Reggie!
May the ki be with you...
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Jag tror att den mycket väl kan kosta 4 000 kr eller mer. Vilket gör konsolen helt meningslös.


Ao, fast om den släpps så sen såsom jul nästa år vilket rykten gör gällande så kan den ha gått ner i pris en del. Men å andra sidan, då släpps den ännu nämre PS4 och nästa Xbox.

Men för att säga några positiva saker om konsolen så kan man göra en del nytt som det där med att flytta runt skärmen, rita på gubben i spelet och sånt. Eller skulle det där kanske fungera med NGP(Vita?) också?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Chrysis_ignita:Haha om detta var deras "innovation" har Nintendo problem.

Jag tror och hoppas att de får problem då de nu har gammal prestanda(så vitt jag kunde se) på en ny konsol.


Jag förstår inte hur folk har lyckats dra denna slutsats. De visade ju enbart multiplatform spel som utvecklats på de minsta gemensamma nämnarna 360/PS3. Klart att de spelen då inte ser mycket bättre ut på Wii U, på samma sätt som konsolportningar från 360/PS3 till PC i många fall inte får ett rejält ansiktslyft.

Tills vi ser en officiell lista på specifikationer vet vi inte om Wii U är 30 gånger kraftfullare än PS3/360 eller inte. :o
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Haha. Alltså denna "nya konsol" känns verkligen inte ny. Och märk att de inte sa något om priset ens. Jag tror att den mycket väl kan kosta 4 000 kr eller mer. Vilket gör konsolen helt meningslös.

Om inte annat lär ju varje kontroll kosta 3.500 kr! EPIC!
  • 0
Hittade en sajt med specs. En i kommentarerna i denna artiklen länkade dit: http://www.engadget.com/2011/06/07/the-wiiu-nintendos-next-con
sole/#disqus_thread


Här är specsen: http://pubvo.com/2011/06/nintendo-wii-u-specs/
Bild: http://pubvo.com/wp-content/uploads/2011/06/prcspec13iu.jpg

CPU: IBM POWER 6 3.5GHZ fyra kärnor. 32nm.
Single Precision: 175.9 GFLOPS theoretical peak performance.
Double Precision: 87.6 GFLOPS theoretical peak performance.
GPU: AMD RV770 766MHZ 32nm. 1398 GFLOPS. Ett modifierat HD4770 som man trodde då. En kompis till mig hade sett lösa rykten om detta grafikkortet.
RAM: 512MB XDR2 Main memory + 1024MB GDDR5 video memory + 16MB eDRAM.
Lagring: 2.5 tums SATA 320GB/250GB hårddisk. Expanderande lagring SD och SDHC upp till 64GB.
Format: Blu Ray upp till 50GB. Kommer även kunna spela upp Wii och Gamecube skivor om man ska tro denna nyheten.
HDMI utgång.

Bli inte sura på mig om inte detta stämmer nu. Detta ska tas med en nypa salt men stämmer det är det ganska imponerande specs!
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Jag tror att den mycket väl kan kosta 4 000 kr eller mer.


Det tror jag inte. Eftersom den verkar ha samma grafik som PS3/360, som ju inte kostar mer än ~2500:- idag, och sen kanske en kontroll på ~1000:-. Mer än så tror jag absolut inte.
  • 0
Citerar Vanilla Thunder II:
WiiU ser riktigt lam ut. Hade verkligen höga förväntningar den här gången.
Handkontrollen ser ju otroligt obekväm ut och verkar vara motsatsen till ergonomisk. Hellre en bra och bekväm handkontroll än en handkontroll som man kan spela maddafakking Otello på.


Men det är ju inte Wii, det är ju du som är i centrum. Därav det fantasifulla namnet Wii U.

Själva konsolen ser ut som en uppgraderad Wii...
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Nintendos konferens var helt klart bäst detta år. Överlägset rent ut sagt. De gjorde så att jag måste köpa en 3DS nu i sommar, genom alla episka spel de utannonserade. Sen verkar Wii U grym också. Är grymt peppad. Sen gillade jag faktiskt att de vågade vara lite fräcka och inte berätta så mycket om konsolen, och bara om kontrollen. Och mycket missförstånd uppstod. Men på något sätt så gillar jag detta. Nintendo. <3
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Citerar ToScA-:
De visade ju enbart multiplatform spel som utvecklats på de minsta gemensamma nämnarna 360/PS3.


Hur får du PS3/360 till de minsta gemensamma nämnarna? Menar, hur kom du fram till den slutsatsen?

Tillagt 2011-06-07 20:02:
Citerar Jakkal:
Fågel-demot var väl realtid, eller?
Det framgick ju knappt vad konsolen går för. Vanliga Wii skulle ju vara delvis bakåtkompatibel med Wii U.


Ah, jag har ingen aning utan gissar mest. Tyvärr måste vi gissa.

Citerar Dark urban:
stämmer det är det ganska imponerande specs!


Ah, ser bra ut. Bådar gott.
  • 0
Reggie snackar om bra grejer nu.

Tillagt 2011-06-07 20:03:
1080p confirmed.
May the ki be with you...
  • 0
Reggie säger 1080P.
  • 0
Bekräftat att den kommer ha full HD.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
Citerar Masked monk:
1080p confirmed.


1080p output eller att spelen kommer att köra i det?
  • 0
Kollar på eftersnacket med Reggie på Gametrailer och det förklarade en hel del.

GUUD vad skönt!
Det kommer vara 1080p osv...
  • 0
Får WiiU riktigt bra specs som kan jämföras med nästa Xbox och Playstation, då har Nintendo mig. Annars..mjää.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar ToScA- e visade ju enbart multiplatform spel som utvecklats på de minsta gemensamma nämnarna 360/PS3.

Hur får du PS3/360 till de minsta gemensamma nämnarna? Menar, hur kom du fram till den slutsatsen?


Sett till 360/PS3/PC är de konsolerna de minsta gemensamma nämnarna denna generation - då bortser jag från multiplatform spel på Wii då de är såpass få till antalet.

Relativt Wii U så vet vi inte, således:

"Tills vi ser en officiell lista på specifikationer vet vi inte om Wii U är 30 gånger kraftfullare än PS3/360 eller inte. :o"
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar kakkashi:
Bekräftat att den kommer ha full HD.


Kontrollen är inte ens i HD dock så vitt jag läst.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
1080p output eller att spelen kommer att köra i det?


Spelen kommer att köras i 1080p.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Men det är ju inte Wii, det är ju du som är i centrum. Därav det fantasifulla namnet Wii U.

Själva konsolen ser ut som en uppgraderad Wii...


Jo men kontrollen ser ju helt jävla värdelös ut, och den gigantiska skärmen känns helt meningslös.
Hade verkligen hoppats på något den här gången.

Prestandan är det minsta problemet. Jag vill ha en bekväm och bra handkontroll och åtminstone något intressant spel.

Riktigt besviken är jag.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Ao, fast om den släpps så sen såsom jul nästa år vilket rykten gör gällande så kan den ha gått ner i pris en del. Men å andra sidan, då släpps den ännu nämre PS4 och nästa Xbox.

Men för att säga några positiva saker om konsolen så kan man göra en del nytt som det där med att flytta runt skärmen, rita på gubben i spelet och sånt. Eller skulle det där kanske fungera med NGP(Vita?) också?


Alltså själva tekniken var kul, att kunna rita och röra på skärmen. Att kunna röra på skärmen har PS Vita också(den har också touchyta på baksidan med). Nu tror jag Wii U handkontrollen har mer funktioner än PS Vita. MEN hur ska detta användas i spel. Det är som Sonys sixaxis funktion, som man knappt pratar om nu.

Men jag tror denna konsol ligger fel. SÅVIDARE inte tekniken i den är hård, så den är byggd för framtiden.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Costae Cavea:
1080p output eller att spelen kommer att köra i det?


Jag fick i alla fall intrycket av att spelen kommer köra i det. "We will take full advantage of those 1080P."
  • 0
Citerar ToScA-:
Sett till 360/PS3/PC är de konsolerna de minsta gemensamma nämnarna denna generation


Jo, jag trodde att du menade Wii U.

Citerar kakkashi:
Spelen kommer att köras i 1080p.


Samtliga? Låter lite för bra för att vara sant. Lite som när det utlovades till PS3. Jävligt nice!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!