Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox360 vs PS3 vs Wii


Citerar Vapor17:
bättre exklusiva spel.


Där går väl subjektiviteten in lite va? Jag tycker nämligen tvärtom.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Vapor17:
Halo är efter Killzone 2


Suck. Återigen, det är egna åsikter.

Citerar Vapor17:
Sen blir förmodligen Gran Turismo 5 bättre än Forza 3


Spekulationer. Det är nuet vi snackar om, inte en eventuell framtid.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Phip
  • Phip
Gillar Xbox 360 för de har mest och enligt mig bäst spel. Gillar dock inte Wii för de har inga roliga spel alls.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Vapor17:
Sen blir förmodligen Gran Turismo 5 bättre än Forza 3

En fullständigt idiotisk slutsats.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
xbox e den bästa konsolen för den har bäst grafik och coola spel som halo och army of 2.

wii e sämst för den har sämst grafik och töntiga spel som pokemon och mario där man e töntig.

ps3 bryr ja mig inte om men den har monga töntspel som little big planet och metal gear solid men den e inte dålig men longt ifrån lika bra som xbox 360.
"with great power comes great responsibilty" // master chief
  • 0
Citerar Vapor17:
Citerar The_gunners:
En fullständigt idiotisk slutsats.


"Förmodligen" vilket i det här fallet betyder att jag tror det.
Forza 3 nådde inte upp till de förväntningar Turn 10 hypat fram. Sedan har Gran Turismo 5 varit under utveckling i många år nu, och det ser väldigt bra ut, trots att skadedemoleringen inte är klar än...
.. Så nej, det är inte idiotiskt, och nej det är ingen slutssats för spelet har inte släppts än. Bara teorier...

Du har visst dragit en slutsats så hitta inte på någonting.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Vapor17:
Att jag tror Gran Turismo 5 kommer bli bättre?

Din slutsats är att GT5 blir bättre. Du använder det som argument, alltså är det en slutsats från din sida.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Vapor17:
för att dra en slutsats behövs en jämförelse.

Din jämförelse är lysande. Du säger vad speltidningar anser? Tänk om du egentligen tycker rakt motsatt om du verkligen testat alla spel? Jag undrar hur många 360-spel du egentligen har spelat. Det kan inte va mycket.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Vapor17:
Citerar klotet box e den bästa konsolen för den har bäst grafik och coola spel som halo och army of 2.

wii e sämst för den har sämst grafik och töntiga spel som pokemon och mario där man e töntig.

ps3 bryr ja mig inte om men den har monga töntspel som little big planet och metal gear solid men den e inte dålig men longt ifrån lika bra som xbox 360.

Ojojoj, här har vi en person med bra resonemang

Om jag minns rätt så blev LittleBigPlanet utsett till 2008 års bästa spel, töntspel? - Nej. Metal Gear Solid 4 också, så kommer också Splinter Cell Cinviction vara det då?

Lite lustigt när du nämner grafiken, med tanke på att PS3 har två exklusiva spel med bäst grafik till konsol: Uncharted 2 och Killzone 2.

Wii behövs inte jämföras med PS3 och 360 prestanda-mässigt då vi alla vet slutsatsen. Däremot finns det många fans av de spelen du nämner, så tänk dig för innan.

Tillagt 2009-12-15 14:09:
Citerar The_gunners u har visst dragit en slutsats så hitta inte på någonting.

Vad exakt har jag hittat på? Att jag tror Gran Turismo 5 kommer bli bättre?


jag tycker litle big planet e töntigt jag har spelat de på game. metal gear solid e töntigt de tidigare i alla fall då är fyran töntig. man smyger bara då blir spelet långsamt å tråkigt. och jag säger bara vad jag tycker jag bryr mig inte om fans.
gamereactor e töntga som tycker little big planet e 2008s bästa spel
"with great power comes great responsibilty" // master chief
  • 0
lol^^
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
lol^^

moget...
Citerar Vapor17:
Citerar klotet:jag tycker litle big planet e töntigt jag har spelat de på game. metal gear solid e töntigt de tidigare i alla fall då är fyran töntig. man smyger bara då blir spelet långsamt å tråkigt. och jag säger bara vad jag tycker jag bryr mig inte om fans.
gamereactor e töntga som tycker little big planet e 2008s bästa spel

Jag ska inte döma dig då jag aldrig träffat dig, men vet du ens varför GR utnämnde det till bästa 2008?

Åh ja, man är ju så mycket coolare att spela Halo än LittleBigPlanet

Jag vet inte varför littlebigplanet vann det borde varit halo som vunnit. men halo e coolare än littlebigplanet för att lbp e ett barnspel och halo ett ungdoms/vuxenspel och man gör mkt coolare saker i halo. halo har även bättre grafik och mer realism.
"with great power comes great responsibilty" // master chief
  • 0
Citerar klotet:
moget...

Det är väldigt farligt att skriva sånt där när man är 13 år
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar klotet:
jag tycker litle big planet e töntigt jag har spelat de på game. metal gear solid e töntigt de tidigare i alla fall då är fyran töntig. man smyger bara då blir spelet långsamt å tråkigt. och jag säger bara vad jag tycker jag bryr mig inte om fans.
gamereactor e töntga som tycker little big planet e 2008s bästa spel
Du verkar helt ha missat att LBP inte är ett spel, det är snarare en sandlåda där man kan skapa spel eller vad man nu vill. Speleditorer av den här typen är inget nytt, det som imponerar däremot är hur lätt och hur kraftfullt detta verktyg verkar vara.

Citerar klotet:
Jag vet inte varför littlebigplanet vann det borde varit halo som vunnit. men halo e coolare än littlebigplanet för att lbp e ett barnspel och halo ett ungdoms/vuxenspel och man gör mkt coolare saker i halo. halo har även bättre grafik och mer realism.


Mer realism? Hur resonerar du nu? Menar du att Halo är realistiskt eller vad .
LBP har något som Halo saknar och det är nyskapande då Halo är som vilket annat fps spel som helst. Däremot får du svårt att hitta ett annat spel som är som LBP .
Jag gillar iofs action mer så egentligen borde jag anse att Halo är ett bättre spel, det gör jag inte. MM har lyckats med något få har lyckats med tidigare, att leverera en plattform där egentligen bara fantasin sätter gränserna och detta på ett sätt som nog fått de flesta utvecklare att bli ordentligt avundsjuka.

On topic:
Det verkar bli allt mindre exklusiva titlar från tredjepartsutvecklare och i framtiden tror jag inte dessa kommer finnas överhuvudtaget. Därför är mitt råd att välja konsol efter tillverkarnas egna spel i första hand, vilken konsol ens kompisar har, vilken handkontroll som känns bäst, om man vill betala för att köra MP eller ej osv. När det kommer till valet mellan dessa konsoler och Wii så har jag inte någon egen erfarenhet av Wii däremot verkar det finnas en hel del spel som lätt gör det värt att äga en. Hade jag köpt en Wii skulle jag utan tvekan införskaffa Metroid Prime trilogin, Punch Out (stort fan av originalet Mike Tysons´Punch Out), Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure, Mad World som det är nu. Red Steel 2 ser ut att kunna bli ett riktigt köpvärt spel som på allvar visar vad Motion Plus går för. Oavsett vilken konsol man köper så kommer man nog bli väldigt nöjd med sitt val så länge man inte räknar med att Nintendo kommer släppa mängder med grymma spel på kort tid, förhoppningsvis har de insett en gång för alla att fansen börjar tröttna på alla dessa casual spel för när Nintendo gör bra spel så gör de riktigt bra spel.
  • 0
Nintendo Wii & Nintendo DS är best
  • 0
ps3 var ordet
  • 0
Har inte orkar läsa igenom den 10km långa tråden men enligt mig så om man vill ha en party/barn spels maskin så skall man ta en Wii!
Vill man ha en gaming maskin så skall man ta en X360 eller en PS3, där är det ingen större skillnad.
Bara att välja den maskin man tycker bättre om eller den som man tycker har bättre exklusiva titlar!
Min negativa KDR är din positiva KDR!
  • 0
Citerar Elmoth:
Bara att välja den maskin man tycker bättre om eller den som man tycker har bättre exklusiva titlar!


Bra sammanfattat. Du glömde dock en kategori. Om man ska nörda ner sig totalt så är det PC som gäller, finns inget bättre för de allra största nördarna.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!