Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox360 vs PS3 vs Wii


Citerar Skallemannen:
Wii har mer varierade spel i allmänhet. Till PS3 och 360 finns bara action och FPS spel, förrutom Viva Pinata, Little big Planet (LBP är det bästa spelet till ps3 BTW) och ett fåtal andra.


BWAHAHAHAHAHAH!!!!
Prying open my third eye.
  • 0
Citerar dbmmm:
Vadå till PS3 och 360?
Katamari Forever, Leisure Suit Larry, Up Video Game, Burnout, motorstorm, alla sport spel, Eternal Sonata, Scene it, Lego spelen, mirrors edge, Singstar, GH, Valkyria Chronicles, Noby Noby Boy, Loco Roco, Go Puzzle, Super Rub a dub, Toy Home, Pixeljunk Monsters, Bowling, Elefunk, the Last Guy, Ratchet & Clank, Linger in shadows, Cuboid, Flower, echochrome, Brain Challenge, Rag doll kung fu och ja det finns fler. Tycker dem inte är specielt lika GoW, Halo eller killzone


Ok du har rätt... Men majoriteten är faktiskt FPS och skjutspel, det går inte att förneka. Jag tror jag uttryckte mig lite fel när jag sa ett fåtal andra... Det ska inte upprepas...

Och förresten BTW:

VARFÖR FAN HAR DOM FLESTA SÅ JÄKLA DÅLIG SPELSMAK???!!! JAG SER INGET NÖJE MED ATT SKJUTA HÖGUPPLÖSTA GUBBAR OM OCH OM IGEN! INGEN VARIATION ALLS!
Det är kul i ca. 5 minuter, om än mindre...

Vad är skillnaden på Castle Wolfenstein och Killzone 2 förrutom andra vapen och grafik? Ni kommer aldrig på något svar för svaret är klart som korvspad: INGENTING!!!
-Man kan bygga banor: INGEN BRA ANLEDNING, spelets upplägg är densamma
-Det är bra Grafik: Samma här
-Det finns hemliga förmågor och mer vapen: Som Andolini skrev:BWAHAHAHAHAHAH!!!!

SÅ OM NI HAR PS3 ELLER XBOX-360: KÖP INTE BARA HALO 3, KILLZONE 2, GEARS OF WAR ELLER GTA... Testa Braid, Flower, Little Big Planet, Katamari Damacy eller något sportspel eller fightingspel... Vad som helst, bara ni kan variera er! Det kommer ni att vara tacksamma för. Och ni kommer sluta vara så kritiska mot Wii som knappt har några FPS-spel.

(Detta är inte riktat mot er som faktiskt kan variera er)
Senap och mjölk är gött...
  • 0
Citerar Skallemannen:
VARFÖR FAN HAR DOM FLESTA SÅ JÄKLA DÅLIG SPELSMAK???!!! JAG SER INGET NÖJE MED ATT SKJUTA HÖGUPPLÖSTA GUBBAR OM OCH OM IGEN! INGEN VARIATION ALLS!

VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ KUL MED ATT VIFTA PÅ EN FYRTKANTIG PLASTSAK OCH SÅ PÅ EN BRÄDA?!

Tillagt 2009-05-18 08:08:
Citerar Skallemannen:
SÅ OM NI HAR PS3 ELLER XBOX-360: KÖP INTE BARA HALO 3, KILLZONE 2, GEARS OF WAR ELLER GTA... Testa Braid, Flower, Little Big Planet, Katamari Damacy eller något sportspel eller fightingspel...

Jag köpte Killzone 2 igår mycket bättre än allt jag spelat på Wii
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
jag har provat igenom top 20 på wii o jag det är bara skit spel på wii
zelda var det enda som var bra
o det var mycket bättre till gamecube , det är samma spel fast bättre kontroller på gamecube

så wii borde skrotas, själv tog jag med min ut på vägen o stampade sönder den<3

så jag håller mig till ps3 och xbox där det ifall kommer riktiga spel
o säg inte att ps3 o xbox är bara fps >>
finns många många andra bra spel<3

wii dör väll ut snart när blodet har kommit till hjärnan igen och folk ser vad dom gör och hur dum dom ser ut när dom står med sin wii handkontroll >>
PS3 id: SevenRoses
  • 0
Citerar Skallemannen:
SÅ OM NI HAR PS3 ELLER XBOX-360: KÖP INTE BARA HALO 3, KILLZONE 2, GEARS OF WAR ELLER GTA... Testa Braid, Flower, Little Big Planet, Katamari Damacy eller något sportspel eller fightingspel... Vad som helst, bara ni kan variera er! Det kommer ni att vara tacksamma för. Och ni kommer sluta vara så kritiska mot Wii som knappt har några FPS-spel.
Klart man gör Har 22 spel till PS3 och det är rätt många olika Sen har jag också ca 30 nerladdningsbara Sen ca 16 till 360 och 5 nerladdnings
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar 40 Below Summer:
Enda anledningen till att Xbox 360 är det bättre valet för mig är pga det stora spelutbudet. Spelkontrollen är dessutom gudomlig och det finns stor community via xbox live


Ja, bara att alla som spelar online har ett headset är ett stort jevla plus. Funderat smått på ett bluetoothheadset till PS3'an, men ca 300 spänn för att jag är den ända som pratar (klannördar exkluderade).... nej tack.

Citerar dbmmm:
Nu bara för att jag känner för det ska jag skriva om varför jag gillar PS3
Jag gillade att man får det man behöver direkt på PS3


http://blog.pharmalive.com/wp-content/uploads/2008/06/o_rly.jpg
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Köp alla tre och spendera er tid i något forum som är lite vänligare.
  • 0
I den här frågan tycker jag att 360n vinner i mina tankar. Fantastiskt spel-utbud, cool controller och gudomliga LIVE. PS3n är helt ok, diggar LBP, men Halo föll mig mer i smaken på något sätt. PS3 är bra, o ja, men min franska 360 ligger mitt hjärta närmare (köpte den i Paris). Wii är riktigt kul om man kör fler, gärna i samma soffa, men annars halkar den lite på efterkälken.
  • 0
Citerar WiiEttBilligtKoncept:
De mesta känns smärre som ett gammalt Super mario sunshine/ The Legend of Zelda Ocarina of time med lite updaterad grafik. och även om Nintendos första mål inte är grafiken så kommer dom då upp med kontrollen som inte direkt gör spel upplevelsen bättre.


Säger du att Super Mario Galaxy är som ett uppiffat Sunshine? Får mig genast att undra om du spelat ens något av spelen.

Det som är störst med Galaxy är inte kontrollen i sig, det finns inget som är revolutionerande med den hur mkt än alla nintendodyrkare menar det. Trots det fungerar kontrollen mer än bra oftast. Jag skulle säga att det är fysikmöjligheterna, den sjukt snygga bandesignen (gusty garden är som en Dali målning i spelformat), det enkla mario konceptet och den sjukt smarta spelidén som gör spelet så fantastiskt som det är.

När det gäller Twilight Princess måste jag ändå hålla med lite. Jag tycker om spelet jättemycket, men jag känner att Zeldaserien behöver bli... nyare. Att vifta för att slåss var onödigt, faktiskt. Däremot var kontrollen väldigt skön för att t.ex skjuta pilar.
  • 0
SNES FTW!
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar Skallemannen:
Vad är skillnaden på Castle Wolfenstein och Killzone 2 förrutom andra vapen och grafik? Ni kommer aldrig på något svar för svaret är klart som korvspad: INGENTING!!!


Emm, storyn, balansen, användandet, flerspelarläget. Vad är det för skillnad mellan alla jäkla trista plattformsspel eller meningslösa träningsspel? Och vilka spel ger Nintende rätten att sälja ett handikappat och klockat Gamecube för oförskämt hög summa och bara ha en fånig rörelsekänslig handkontroll. Alla jäkla Wii-spel har förvandlats till en massa skräpiga Quicktime Events och flashiga skräpsaker.

Tillagt 2009-06-01 13:16:
Citerar Skallemannen:
SÅ OM NI HAR PS3 ELLER XBOX-360: KÖP INTE BARA HALO 3, KILLZONE 2, GEARS OF WAR ELLER GTA...


OM NI HAR Wii, KÖP INTE EN MASSA FÅNIGA NINTENDO-SPEL SOM ALLA ÄR LIKADANA, UTAN KÖP... ... ... Emm... hmmm... Ok, det finns inte så mycket annat att välja på där... KÖP ETT 360 ELLER PS3 ISTÄLLET!!!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Skallemannen:Vad är skillnaden på Castle Wolfenstein och Killzone 2 förrutom andra vapen och grafik? Ni kommer aldrig på något svar för svaret är klart som korvspad: INGENTING!!!

Emm, storyn, balansen, användandet, flerspelarläget. Vad är det för skillnad mellan alla jäkla trista plattformsspel eller meningslösa träningsspel? Och vilka spel ger Nintende rätten att sälja ett handikappat och klockat Gamecube för oförskämt hög summa och bara ha en fånig rörelsekänslig handkontroll. Alla jäkla Wii-spel har förvandlats till en massa skräpiga Quicktime Events och flashiga skräpsaker.

Tillagt 2009-06-01 13:16:
Citerar Skallemannen Å OM NI HAR PS3 ELLER XBOX-360: KÖP INTE BARA HALO 3, KILLZONE 2, GEARS OF WAR ELLER GTA...

OM NI HAR Wii, KÖP INTE EN MASSA FÅNIGA NINTENDO-SPEL SOM ALLA ÄR LIKADANA, UTAN KÖP... ... ... Emm... hmmm... Ok, det finns inte så mycket annat att välja på där... KÖP ETT 360 ELLER PS3 ISTÄLLET!!!


(nästan) alla här måste chilla lite...
  • 0
Citerar mos_nintendo:
(nästan) alla här måste chilla lite...


Inte lätt, det är sjukt varmt idag och jag är lagom irriterad på allt och alla.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
KÖP ETT 360 ELLER PS3 ISTÄLLET


Köp EN 360 eller PS3 istället.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
jag hatar verkligen sådana här trådar, slutar alltid likadant när någon öppnar en tråd/blogg där man diskuterar de olika konsolerna, någon blir förbannad för att någon säger att 360 äger ps3, och någon annan för att någon säger att wii äger 360, så jag skippar nog att säga vilken konsol jag gillar mest ( kanske ganska lätt att lista ut på mitt användarnamn )
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Citerar Gamerman1:
Citerar Humanisten:KÖP ETT 360 ELLER PS3 ISTÄLLET

Köp EN 360 eller PS3 istället.


Lär er allihopa nu. börjar störa mig detta vanliga fel.
  • 0
PS3 for tha win det äger att PSN är gratis och LBP är bästa spelet i världen kan spelas av alla åldrar och är inget småbarns spel
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Citerar Gamerman1:Citerar Humanisten:KÖP ETT 360 ELLER PS3 ISTÄLLET

Köp EN 360 eller PS3 istället.

Lär er allihopa nu. börjar störa mig detta vanliga fel.


jag börjar bli irriterad på att folk ens orkar anmärka sånt, som tex när man har slafsat ihop en blogg med några stavfel så dyker det alltid upp massa kommentarer bara för att säga att jag inte stavas jg eller att positivt inte stavas possetivt, visst kan man anmärka om det är massa stavfel men nu till saken, vem bryr sig om man säger ett ps3 eller en ps3
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Citerar Gamerman1:
Köp EN 360 eller PS3 istället.

Svår fråga som det egentligen inte finns något rätt eller fel på skulle jag tro. Jag säger personligen ett xbox 360 och ett PS3 och tänker inte sluta med det. Säger även flera xbox 360 och flera PS3.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Halloj!
måste gnälla lite känner jag
Äger en xbox 360 och en ps3.
360n är fortfarande favoriten, trodde faktiskt att jag inte skulle spela så mycket mera på min gamla 360 när man hade skaffat "världens bästa tv-spel" (ps3 alltså) Jag hade nog alldeles för höga förhoppningar när jag skaffade den, jag trodde den skulle vara bättre än 360npå alla sätt...

Jag hade ju hört så mycket om ps3an..gratis online spel(och jag betalar för att lira online..tänkte man), sjukt fantastisk grafik,blu-ray spelare.
Blu-ray spelaren är riktigt bra..och ett fåtal spel är faktiskt grymt snygga.
gratis online spel..det största luftslottet....jag förstår varför sony inte vågar ta betalt för den tjänsten.. blev faktiskt helt chockad hur dåligt det är! 56 k modems-nätverk a la 90-tal över Playstation network.

Skulle lira med några polare på PSN, det går inte att ha röstchat igång med kompisar när man spelar spel (gissa om jag kände mig dum som köpte ett trådlöst headset), och allt som man tagit för givet med xbox live finns inte.
Helt omöjligt att hamna i samma lag eller kommunicera överhuvudtaget,brusigt ljud.. Man blir disconnectad lite hur som helst (som att nån sitter och drar ur sladden till routern) hur förbannad skulle man vara om detta var en betaltjänst? jag skulle gärna betala några hundra för att få en tjänst som är iaf hälften så bra som LIVE.

Tycker att det är en grym singleplayer konsoll dock, älskar gran turismo och Little big planet bland annat.

Sen kan man ju tillägga att jag har fått RROD 2 gånger på min 360, och det är fan inte roligt när det händer,
men tycker ändå att 360 är helt klart bästa konsolen just nu.
Köpte en korv igår med bostongurka på...
  • 0
Citerar Fauve:
Citerar Gamerman1:Köp EN 360 eller PS3 istället.
Svår fråga som det egentligen inte finns något rätt eller fel på skulle jag tro. Jag säger personligen ett xbox 360 och ett PS3 och tänker inte sluta med det. Säger även flera xbox 360 och flera PS3.


http://www.gamereactor.se/brev/71645/En+eller+ett%3F/?search=
en+eller+ett
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar jakobbogarve:
PS3 for tha win det äger att PSN är gratis och LBP är bästa spelet i världen kan spelas av alla åldrar och är inget småbarns spel


PSN må vara gratis och man fattar ju varför.. Skulle lätt betala 500:- om året för att få det lika bra som x-box live!
jorå så att.. det vet jag!
  • 0
PC är bäst.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
PC är bäst.


Bästa kommentaren

Citerar ante_b82:
Citerar jakobbogarve S3 for tha win det äger att PSN är gratis och LBP är bästa spelet i världen kan spelas av alla åldrar och är inget småbarns spel

PSN må vara gratis och man fattar ju varför.. Skulle lätt betala 500:- om året för att få det lika bra som x-box live!


Ey upplys mig! Vilka är de bättre funktionerna i XBL? Alla får det att låta som att PSN inte alls fungerar. Jag tycker PSN fungerar riktigt fint iaf. Berätta gärna vad som är så speciellt med XBL!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Bästa kommentaren


Allvarligt, den är ju det.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!