Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox360 vs PS3 vs Wii


Dj~upt sagt
  • 0
Citerar Crank:
Efter att ha provat alla denna generations konsoler rätt mycket och genomgående är jag beredd att säga att enligt mig så är Xbox 360 den bästa konsolen av de tre.

PS3 är bra när det gäller grafik, men på något sätt kan jag inte fatta tycke för konsolen. Blu-ray, visst, skitbra. Men jag tycker helt enkelt inte om den lika mycket som 360n.
'Cause I need to watch things die.
Tycker exakt samma fast tvärt om
Har kanske att göra med vilken konsol man är mest van i har själv aldrig haft Xbox utan bara PS2 innan.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Tycker exakt samma fast tvärt om
Har kanske att göra med vilken konsol man är mest van i har själv aldrig haft Xbox utan bara PS2 innan.


Vana, och såklart den allra högst personliga smaken i design, ljud, bild och kvalitet tror jag spelar in i vad man tycker om.
  • 0
Så klart Ps3 e bäst!!!
MGS4
Killzine 2
Little big planet
Motorstorm/pacific rift
Blue ray film
Hemmabio
Webbläsar
PSP länk
Gratis Network
Cool färg
Juster bar på alla olika sätt
Samma pris som 360 elite
MM
Sebastian Rosengren
  • 0
Citerar Crank:
och såklart den allra högst personliga smaken i design, ljud, bild och kvalitet tror jag spelar in i vad man tycker om.
Det måste väll vara något sånt
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gino
Xbox 360 ligger illa till när det gäller dessa spel på grund av DVD disken

Rage

Final Fantasy XIII
There's only one certainty in life. A strong man stands above and conquers all!
  • 0
Enda anledningen till att Xbox 360 är det bättre valet för mig är pga det stora spelutbudet. Spelkontrollen är dessutom gudomlig och det finns stor community via xbox live
If a criminal turns himself in shouldn't he get the reward money?
  • 0
Prestandamässigt så är det PS3 som vinner. Men annars så är det bara en smaksak...
Ju större desto bättre!
  • 0
Vågar man skriva i denna tråden ?
Blir väl kallad fanboy om man yttrar sig



Men vad fan bryr jag mig, PS3 FTW
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Men vad fan bryr jag mig, PS3 FTW

Fanboy
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vågar man skriva i denna tråden ?
Blir väl kallad fanboy om man yttrar sig


Lite fånig fanboy-jakt det har blivit, faktiskt. Folk anklagar andra för att vara fanboys bara för att de säger att de tycker att en konsol är bättre än de andra. En fanboy är någon som klankar ner på de andra konsolerna, och hela tiden poängterar hur dåliga de är.
  • 0
Xbox 360 vinner, självklart. Den enda konsolen som lyckas hosta upp många bra spel, istället för en liten bunt (PS3) eller endast 2-3 (Wii). Tillsammans med en grym onlinetjänst och en helt otroligt skön kontroll är 360 det enda köpet för mig.

Citerar Crank:
En fanboy är någon som klankar ner på de andra konsolerna, och hela tiden poängterar hur dåliga de är.


Låter som mmmaarcus.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Gillar 360 mest.
  • 0
Reader verkar höra dåligt..
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Ett stort spelutbud behöver man knappast då man endast köper en bråkdel utav dem, däremot att utbudet innehåller kanon-bra spel är en jäkla stjärna, alla konsoler har bra spel just nu, det är bra, alla konsoler är bra för den målgruppen den riktar in sig på, alla kan inte tycka om gräddkola...ni vet.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Nu bara för att jag känner för det ska jag skriva om varför jag gillar PS3
Jag gillade att man får det man behöver direkt på PS3 (förutom HDMI då men man behöver ändå köpa en ordentlig sådan för bra bild så det spelar ingen roll.)
Gillar att internet är gratis. (För jag använder det ej så mycket på någon så på 360 känns det som jag betalar för att ladda demos )
Sen kräver det också nästan 600 kr (sist jag kolla) för ett trådlöst internet:X
Gillar nerladdnings spelen till PS3 (Noby noby boy, Rub a dub, Loco Roco, Kung Fu grejen man fick gratis och ja dem sorterna.)
Sen gillar jag alla vanliga spel som släpps med. Det ända jag egentligen saknar till PS3 är Mass Effekt.
Gillar också hur den kan vissa upp fotona och faktiskt spara dem på konsolen. Sen att man också kan ta in vilken sorts Hård disk som helst t.ex. 300 GB som jag har.
Gillar också att man kan bygga egna teman och ja det finns mycket att ändra på den, kan ju till och med göra den till en Linux dator
Gillar inte att på 360 släpper det först än utan hdmi och sedan efter ett långt tag gör det det så om man vill ha bra bild måste man köpa en ny
Sen gillar jag förstås Blu-ray men det är väll själv klart.
Vet inte hur bra 360n spelar alla format för jag ser mest på PS3 och gillar att den kan nästan spela upp vad som helst.
Gillar webbläsaren, fast den är inte så viktig.
Roligt att ta foton och bannda in spel filmer
Sen förstås så gillar jag att jag gillar den och att Sony gjorde den.
Eh ja det var i alla fall några anledningar att jag gillar PS3 mer än 360
Fast saknar röst chat under spel.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Nu bara för att jag känner för det ska jag skriva om varför jag gillar PS3


Kul att du måste jämföra den med 360 för att säga vad du tycker är bra.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Citerar Reader:
Kul att du måste jämföra den med 360 för att säga vad du tycker är bra.
tråden heter ju ändå PS3 vs 360 (wii)
och vissa saker blir bra för att de är det ända som gör det. Dåligt exempel kommer här: Ingen skulle väll tycka brandmän är bra om det inte fanns någon eld?
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Det är ju just det som utmärker att den är bäst. Att den konsollen man har är bättre än de andra. Då måste ju man jämföra.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar dbmmm:
Fast saknar röst chat under spel.


Wtf?
  • 0
Wii har mer varierade spel i allmänhet. Till PS3 och 360 finns bara action och FPS spel, förrutom Viva Pinata, Little big Planet (LBP är det bästa spelet till ps3 BTW) och ett fåtal andra.
Senap och mjölk är gött...
  • 0
Citerar Skallemannen:
Wii har mer varierade spel i allmänhet.

Pary spel, pary spe, party spe...nej!
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
säg nåt spel som inte är som gears of war, halo, killzone 2 eller liknande...
Senap och mjölk är gött...
  • 0
Citerar Skallemannen:
säg nåt spel som inte är som gears of war, halo, killzone 2 eller liknande...


Action och fps är det enda jag behöver.
  • 0
Citerar Skallemannen:
säg nåt spel som inte är som gears of war, halo, killzone 2 eller liknande...
Vadå till PS3 och 360?
Katamari Forever, Leisure Suit Larry, Up Video Game, Burnout, motorstorm, alla sport spel, Eternal Sonata, Scene it, Lego spelen, mirrors edge, Singstar, GH, Valkyria Chronicles, Noby Noby Boy, Loco Roco, Go Puzzle, Super Rub a dub, Toy Home, Pixeljunk Monsters, Bowling, Elefunk, the Last Guy, Ratchet & Clank, Linger in shadows, Cuboid, Flower, echochrome, Brain Challenge, Rag doll kung fu och ja det finns fler. Tycker dem inte är specielt lika GoW, Halo eller killzone
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!