Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox360 vs PS3 vs Wii


"Svar ja! Inte fan står jag och babblar om hur bra Astras mediciner är när jag jobbar på Pharmacia, eller hur? Speciellt inte om jag babblar inför en massa potentiella köpare av min vara."

Llåter logiskt. Men värt att notera är att hans position (nyanställd) inom MS ganska relativt minskar hans chanser att själv gynnas genom att tala väl om företaget han är med i.
Speciellt när han är medlem i ett forum som ingen annan förutom Xbox-användare bryr sig om.

"Att Superdudes (eller vad han nu hette) argument även blivit motbevisade, eller i alla fall förringade, av tekniskt kunnigt folk här på GR-forumet bevisar väl bara att han var rätt dålig som källa."

Men hello..det är därför jag nyss konstaterade att jag starkt tvivlar på det han säger. Jag har citerat hans inlägg på övriga forum för att se vilket svar folk kommer med och de har kontrat det mesta extraordinärt bra, därför kommer jag framöver att vara mycket skeptisk till i överlag allt han säger.
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mako
"Llåter logiskt. Men värt att notera är att hans position (nyanställd) inom MS ganska relativt minskar hans chanser att själv gynnas genom att tala väl om företaget han är med i."

Det spelar väl ingen roll. Jag har ingen hög position på mitt företag, och om jag skrev på ett forum som behandlade det mitt företag pysslade med, så skulle jag knappast förhärliga mina konkurrenter, eller hur. Risken skulle väl då vara att jag fick sparken.
  • 0
"X360 har bakåtkompabilitet med sina storsäljande spel. Det blev officiellt tidigt i morse."

nej det är den inte alls. Däremot så kommer de viktigaste Xbox 1 spelen finnas somXbox 360 konverteringar. Antagligen så kan man byta ut sin gamla kopia mot en ny konverterad. Men xbox 360 kan inte köra Xbox 1 spel, den är inte bakåtkompatibel.
Vi befinner oss i en galaktisk istid | GAIS - Stolta göteborgare
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mako
"Jag har citerat hans inlägg på övriga forum för att se vilket svar folk kommer med och de har kontrat det mesta extraordinärt bra, därför kommer jag framöver att vara mycket skeptisk till i överlag allt han säger."

Som jag set det har du citerat honom eftersom du, av någon anldening, ville visa att 360 var lika kraftfull som PS3. Försöker du nu säga attd et bara var ett test?
  • 0
"Om du nu håller med, varför har du då i flera trådar försökt föra fram att Xbox 360 och PS3 skulle var jämbördiga, när de uppenbarligen inte ska vara det (enligt folk som vet bättre än mig)?"

För att jag har blivit sviken förut om vad en konsol/spel har erbjudit sig leverera.
Man blir automatiskt skeptisk gentemot Sony när de tidigare ljugit om PS2, därför vill jag klargöra vad som är rätt. Läser du ordentligt vad jag skriver (inte bara i denna tråd) så är jag relativt säker på att PS3 blir den kraftfullare maskinen.

"Dessutom så kan man ju undra varför du då även hänger på ett xboxforum, och dessutom hänvisar dit. Själv skulle jag aldrig knalla in i ett PS2-forum av den anledningen att man där knappast sulle få särskilt mycket objektiva omdömen om saker och ting."

För att jag äger en Xbox och att teamxbox säkerligen är den bästa källan för just Xbox-ägare..logiskt?
Dessutom har deras forum ett antal Sony-anhängare och det är alltid intressant att se deras åsikter..

"PS3 är ju kraftfullast om man ska tro på all information som dyker upp här och där."

Ja, om man ska tro på det vilket jag inte är helt övertygad om. Detta på grund av tidigare uttalanden ifrån Sony.
Microsoft ljög ju också, men inte i lika stor utsträckning.
Jag väntar tills den dag då konsolerna släpps och då man verkligen kan göra en riktig jämförelse.

"Som jag set det har du citerat honom eftersom du, av någon anldening, ville visa att 360 var lika kraftfull som PS3. Försöker du nu säga attd et bara var ett test?"

Så du vill inte att redovisa vad som eventuellt kan vara sant? Det finns mycket hos båda konsoler som vi ännu inte vet om och någonting säger mig att du försöker att försvara PS3 nu. Rädd för att Xbox 360 eventuellt blir kraftfullare än PS3?
Eftersom källans skrifter såg mycket trovärdiga ut så ville jag klargöra om det verkligen var sant, det var därför som jag postade det på flertalet forum för att se om jag skulle få olika svar. Jag fick i stort sett samma svar överallt och är nu därför lutad åt att PS3 kommer att bli kraftfullast. Både rent tekniskt (om man nu ska tro på Sonys specifikationer) och logiskt (eftersom den släpps en bit efter Xbox 360.

Jag skiter i vilket eftersom jag innan både Xbox 360s samt PS3s specifikationer hade släppts tydligt yttrat mig att jag skall köpa en Xbox 360 på grund av spelen, däribland och framförallt Halo-serien.
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
"Dessutom har deras forum ett antal Sony-anhängare och det är alltid intressant att se deras åsikter.. "

Förmodligen inga jättesonyanhängare då hade de nog hängt på en neutral sida .
Vi befinner oss i en galaktisk istid | GAIS - Stolta göteborgare
  • 0
"Förmodligen inga jättesonyanhängare då hade de nog hängt på en neutral sida."

Du ska se Tybalt, han är nog den mest hatade medlemen där. Inte bara för att han är Sony-anhängare utan för att han oftast alltid har rätt, gillar honom =)
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mako
"För att jag äger en Xbox och att teamxbox säkerligen är den bästa källan för just Xbox-ägare..logiskt?
Dessutom har deras forum ett antal Sony-anhängare och det är alltid intressant att se deras åsikter.. "

Sidor som handlar om x och är gjorda av folk som äger x kommer aldrig någonsin att bli den bästa objektiva källan angående x. Det säger sig självt. Vill jag verkligen veta saker om hurvida jag ska köpa en Volvo eller en Saab, så lär en hyllningssida gjord av Volvoägare knappast vara rätt källa.
De PS2-ägare som häner på teambox lär med största sannolikhet vara fanbaoys, och vad fanboys anser och det min hund skiter, det stoppar jag i samma tunna.
  • 0
"De PS2-ägare som häner på teambox lär med största sannolikhet vara fanbaoys, och vad fanboys anser och det min hund skiter, det stoppar jag i samma tunna."

När de PS2-ägare som hänger där har RÄTT så skiter jag vilket i om de är fanboys eller inte.
De har lyckats motbevisa mycket som Xbox-fanboys på det forumet har spottat ut sig, och det glädjer mig eftersom det rensar forumet ifrån skitsnack i form av extrema rykten.
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
Brew85: Hehe
------------------------


Ahh gud.. allt detta tjatande om vilken som är kraftfullast, påminner mig mest om dagis påhopp av typen: "min pappa är starkare än din pappa!"

Lugna ned er nu....*host!*.. Inte konstigt att den konsolen jag för tillfället är mest intresserad av är den enda som är smart nog att inte redovisa specifikationer. För de bidrar ju onekligen mest till fullkomligt meningslösa spekulativa konflikter.......spelen är det det handlar om.

Som sagt, för tillfället så är det bara Nintendo som använder hjärnan emedan Sony och MS bara står och spänner sina muskler åt varandra hela tiden. Av typen: "Kolla mina biceps är större än dina ...... men bara från den här vinkeln och i det här ljuset...."

Amen!
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Som nintendo säger: It´s not all about horsepower, it´s what you do with it!

Var inte PS2´an kraftigare än Gamecube på papper?
Och kolla på RE4! Lycka till att få det att se lika snyggt ut på PS2. Dessuttom kommer det säkert va en aning längre laddningstider.

Specifikationer säger mig ingenting. Det är spelen som räknas. Det är de jag spelar inte PS3´s cell-chip!
No fate! Only the power of will.
  • 0
Jag är fortfarande grymt imponerad av grafiken på min Dreamcast, det är min favvokonsol. Jag kommer köpa revolution, för spelens skull. Möjligtvis också playstation 3 om det kommer många unika och charmiga japanska spel till den. Men det har absolut inget att göra med antalet teraflopp.
Yer olde vaskulär ohälsa ...
  • 0
Skönt att höra birakille!
No fate! Only the power of will.
  • 0
ps3 har mgs4 så den vinnner klart
  • 0
Ett enda spel avgör sällan en konsols framtid
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
Hehe, knappast Men MGS4 får pris som årets aboslut mest underhållande trailer. Kojima har väl vunnit det priset typ varenda gång han väl släpper en E3 trailer. Den mannen är fullkomligt briljant i klipp och klistrummet
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
"Ett enda spel avgör sällan en konsols framtid"

hahaha n'r du säger så så tänker jag bara på Halo

"Hehe, knappast Men MGS4 får pris som årets aboslut mest underhållande trailer. Kojima har väl vunnit det priset typ varenda gång han väl släpper en E3 trailer. Den mannen är fullkomligt briljant i klipp och klistrummet"

Håller verkligen med alla MGS trailers är så jäkla grymma.
The fuzz is here!
  • 0
gameplayer: jo, Halo var Xbox 1s flaggskepp...men som enda spel på konsolen skulle det inte gjort så mycket
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
Ne det är sant. Men om Xbox inte hade haft Halo så hade dom haft mycket mindre köpare. Jag hade bland annat aldrig köpt en xbox om Halo inte fanns.

Förresten najs signatur
The fuzz is here!
  • 0
Det sägs att många av spelutveklare som jobbade med Xbox360 lämade formatet när de fick PS3 att utveckla till...
Tag: AlBin Laden
  • 0
nej det skulle jag inte tro på.

Fan asså va jag är trött på allt det här tjöt om hur mycket PS3:an är kraftfullare än Xbox360.
The fuzz is here!
  • 0
"Ne det är sant. Men om Xbox inte hade haft Halo så hade dom haft mycket mindre köpare."

FAKTUM!

"Det sägs att många av spelutveklare som jobbade med Xbox360 lämade formatet när de fick PS3 att utveckla till..."

Det där var ett gammalt rykte från speltidningen EGM att när utvecklare såg PS3s specifikationer så lämnade alla X360 för PS3s skull. Det har nu visat sig vara falskt.
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
Okej jag såg aldrig det ryktet men bra att du sa iaf.
60 Druid ctprofiles.net/1235980 | 60 Warrior ctprofiles.net/1236427
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!