Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dark Souls


Anlänt till Anor Londo nu, magin med spelet har försvunnit lite för mig. Kommer nog att fortsätta spela mer men för tillfället så har min lust dött ut lite då jag känner att jag mer eller mindre gör samma sak om och om igen.
  • 0
Det nu spelet gör en 360 vändning när man anländer i Anor Lando, fortsätt spela säger jag bara
  • 0
Citerar PurePoetic:
Det nu spelet gör en 360 vändning när man anländer i Anor Lando, fortsätt spela säger jag bara


På vilket sätt? Inte rädd för spoilers.
  • 0
Klarade av Anor Londo delen nu och har återlämnat bägaren eller vad det nu var.
  • 0
Om del 2 floppar kanske det här kan vara något.

http://www.youtube.com/watch?v=5fr_ZFaLMzg
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Kul att Dark Souls tråden lever vidare!

Citerar cromoz:
Om del 2 floppar kanske det här kan vara något.

http://www.youtube.com/watch?v=5fr_ZFaLMzg


OM jag inte minns helt fel så ska det utspela sig i samma värld som Dragon's Dogma, snälla ge oss multiplayer? Vad jag inte riktigt förstår är ljudet av en helikopter i slutet.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
snälla ge oss multiplayer


Ja, en onlinefunktion skulle vara underbart. DD skulle höjts rejält om det hade haft den möjligheten.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
mitt nya favorit set.
http://blackbeard666.deviantart.com/art/Dark-Souls-Armor-361642
817


Hollow Soldier Helm
Hollow Soldier Armor
Leather Gauntlets
Eastern Leggings

PC versionen med DSfix (snyggare grafik) och Helix Mod (3D Vision).
Måste också säga att med Helix, så är Dark Souls lätt en kandidat för bästa 3D vision spel, tillsammans med Thief III och StarCraft II.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Då har man börjat med DLC delen för första gången, Guardian tog jag på tredje försöket (utan att bli träffad en enda gång, vetifan hur jag lyckades med det dock.)

I trädgården invadera någon mig, så jag stod o väntade i ca 5 minuter tror jag, sedan så dog han tydligen och jag fick 45000 gratis souls.
Så kan det gå ibland.

Och senast var jag på Artorias några försök, i början testade jag Power Within+'Charcoal Resin', gick inge bra.
I andra försöket testade jag bara 'Charcoal Resin', gick inge bra det heller, men denna gång så duckade jag lite mer.
Tredje försöket och sista innan jag gav mig, sprang jag bara in och fick en, två träffar innan jag var tvungen att börja ducka. desvärre lyckades jag också tajma varje duckning med hans svärd så jag blev träffad varje gång.

Får testa vidare imorn...
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Artorias avklarad, och det med Guardian set'et, drog ner till Manus och gjorde ett par försök, det första gick inte så bra, sedan bytte jag till guardian set'et igen och fick ner honom till 6-7% eller något, men jag blev för girig på seger och sjabbla till det och dog.

Tar avbrott och försöker senare eller imorn.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Manus dog på dagens första försök, 3 totalt.

Sedan drog jag till kalameet och dog ett par gånger.
försöker senare.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Då var Kalameet nere efter dagens första försök, drog sedan runt och farmade grejer, tills jag till slut plockade både 4-kings, bed of chaos och repost dödade gwyn.
Startade ett NG+ innan jag tog paus, nu får det vara ett tag tror jag eller om jag skapar en ny gubbe.

DLC't var iallafall intressant, märks verkligen att jag blivit en bättre Souls spelare, då jag inte hade några större svårigheter för någon av bossarna.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
När du kommer till Kalameet i ng+ se då till att hugga av svansen först, ifall du söker lite mer utmaning
Sallad i Dallas
  • 0
Den 11 april ska något på Gametrailers visas upp som har med Dark Souls 2 att göra!
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
kommer vi behålla denna tråden till DS II också?
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Black and White:
kommer vi behålla denna tråden till DS II också?


Man gör en ny tråd för ett nytt spel.
  • 0
Blir fan galen på bågskyttarna i Anor Londo när man ska upp för kanten...
Har Eagle Shield och Wolf Ring men blir lik förbannat nerskjuten varenda gång jag kommer upp till väggen.

En pil i ryggen så jag faller framåt sen en pil i ansiktet när jag är på väg att kliva upp. Faller. Kommer upp, springer fram till moben, blir slagen en gång, får pil i ryggen, faller. Kommer tillbaka för femtionde gången, blir skjuten nästan uppe vid väggen. Faller.

Inte en enda död innan dessa mongotroll har irriterat mig men detta känns verkligen som ren och skär cheap shot och detta börjar på allvar bli rejält irriterande. Hoppas innerligt asen inte spawnar tillbaka åtminstone när jag väl kommer få ner dem.

Synd man inte kan tacklas; då hade jag vrålande hoppat på dem och tagit med dem i djupet den gång av tio man når ända fram...


Folk gnäller på Blighttown och Sens Fortress som är rena picknickarna jämfört med frustrationen dessa as till bågskyttar förmedlar.

/Rant Over
  • 0
Skippa eagle shield, börja träna reposte.

Spring upp för rampen så fort som möjligt, sedan tar du till höger och springer så fort som möjligt, sedan när du ser att den SilverKnight som är till höger, skjuter, så duckar du.
När du är tillräckligt nära (i hörnet innan krönet) så kommer den byta till melee vapen.
vänta tills den attackerar och när den är på väg med att slå så repostar du och ibland kan man knuffa ner den i reposte animationen, den andra skytten kommer inte träffa med sina pilar då en pelare är i vägen.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Jag tog dem med giftpilar istället till slut. Drog tillbaks till undead merchant vid Undead Burg och köpte 300 pilar. Pallade verkligen inte med att dö mer än 50 gånger på de där idiotmobsen där det mesta handlar om tur; för riposten är jag av nån anledning helt usel på.

Tack för tipset dock, alltid hjälper det nån
  • 0
Ok, jo gift pilar är alltid bra att ha.
Åja, du har iallafall tagit dig förbi dem så det är ju ett plus i framgången.

Vid nästa bonfire finns det massor med silver knights du kan träna på.
finns en bra Youtube video som förklarar riposte rätt så bra, ska se ifall jag hittar den igen.


hm, hittar den inte, men iallafall, principen är att precis när fienden "träffar" dig med handen så är det optimalt att riposta.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Yes, märkte att det var enkelt att lära sig parry och riposte på silver knightsen. Har tagit Ornstein o Smough , Sif, Eldgubben i Demon Ruins och ett par till bossar så nu är det Four Kings på gång!

Helt sjukt awesome spel, det ska bli fantastiskt att köra igenom Demons SOuls innan det är dags för DS2 också Good times good times!
  • 0
har du problem med four kings är dps race ett tips,
man bör plocka dem så fort som möjligt annars får man alla 4 på sig.
de gör magic och physical skada så Havel's set är bra och om du haft tur och fått ett fint black knight vapen så kan du ju använda det och nuka dem.
annars funkar ett +14 vapen utmärkt (+15 om du har en titanite slab)

sedan beror det på vad du kör för build om den lutar mer åt strength/agility/faith eller intelligence om vad jag kan tipsa om för vapen.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Tjo, jag ska nu antingen till skogsområdet bakom minibossen vid BS Andrei, blighttown eller ner till ruinerna under Firelink shrine. Min fråga är helt enkelt vilket ställe jag borde dra till först, jag är level 32 och har fokuserat på en dex-build där min dex, endurance och vitality ligger rätt lika i poäng atm.
Vart borde jag dra?!
Bättre illa fäkta än att fly
  • 0
Ruinerna; menar du New Londo Ruins eller Tomb of the Giants?

Jag gissar på New Londo.

Hur som helst, avstå new londo tills senare, gå istället ner till Blight town, kötta bossen och ring i klockan (som förmodligen vid det här laget ska vara den andra klockan du ringer i)

Generellt så är det denna resa man ska ta när man spelar:

Undead Asylum (start)
Firelink Shrine
Undead Burg
Undead Parish (Klocka 1)
The Depths
Blight Town
Quelaag's Domain (Klocka 2)

Efter du ringt i klocka nummer 2 så öppnar spelet upp sig kan man säga och då är det bara att välja var man ska gå.
Förövrigt, innan du går ner till New Londo Ruins bör du ha dödat Sif först han droppar en ring som gör att du inte faller ner och dör i avgrunden vid Four Kings.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Alright, tack för ett sånt utförligt svar! Blighttown it is!
Bättre illa fäkta än att fly
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!