Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dark Souls


Dark Souls skall inhandlas denna fredag, alternativt lördagen. Får se om det är så bra som alla ni säger.
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Dark Souls skall inhandlas denna fredag, alternativt lördagen. Får se om det är så bra som alla ni säger.


"Remember, the game must beat you before u beat the game!"
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
"Remember, the game must beat you before u beat the game!"

Det är så sant! När man väl har accepterat att man kommer att dö många fler gånger så blir allt mycket enklare och roligare.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar Bad_mongo:
Det är så sant! När man väl har accepterat att man kommer att dö många fler gånger så blir allt mycket enklare och roligare.


Ja :3 har dock inte spelat Dark Souls än bara kollat när killen spelar sitter fortfarande kvar på Demon Souls ^^'' Det är så svårt :<
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
sitter fortfarande kvar på Demon Souls ^^'' Det är så svårt :<

Demon's Souls är mycket svårare. Men DKS är fortfarande väldigt roligt. Förutom backstabs och poise förstås.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar Bad_mongo:
Demon's Souls är mycket svårare. Men DKS är fortfarande väldigt roligt. Förutom backstabs och poise förstås.


Tycker miljöerna är så speciella i Demon Souls ~
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Jo det är ett väldigt atmosfäriskt spel som jag saknar ofta. Tycker att värld ett har en väldigt vacker och fin design som DKS inte lyckades med. Alla gestures I Demon's har roligare animationer också.
Gamer FL <3
  • 0
Jo sakna det i Dark Souls med fast de var ett annat spel iofs
Friheten är bra och sparningsmetoden bra men svårt :3
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Det är köpt!
this is not even my final form
  • 0
Fick hem Dark Souls i måndags, lirat konstant sedan dess, jag bara älskar det.
Inte spelat Demons Souls förut hörde bara talas om att det skulle vara svårt som fan, och det intresserade mig.
Ringt i båda klockorna efter många svordomar, hår-ryckande och hamrande med skallen i bordet.

Hat ställe hittills, Blight Town, fy fan i helvete och satan vad jag hatar det jävla stället.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Hej hopp! Kan någon förklara hur co-op:en funkar i det här? Hade tänkt köpa det för att lira med en polare!
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Hej hopp! Kan någon förklara hur co-op:en funkar i det här? Hade tänkt köpa det för att lira med en polare!


Där finns ingen riktig co-op.

Du kan bara "bjuda in" random-folk till din värld. Man lägger ut en Summoning sign på marken, och om du har tur så ser någon den, och spawnar i din värld. Så du kan inte bestämma vem du vill spela med, det bara blir någon.

Man kan även bli invaderad av andra spelare.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Dark Souls: GOTY förra året för mig. Sjukt kul fortfarande. Ska fixa lite artwork från spelet i mitt hem.

Ett tips till nybörjare är att hålla kvar sin humanity ett tag tills man vet hur banan ska spelas och när bossen kommer kan denna användas för att få andra spelare att hjälpa en med bossarna. Se upp att inte bli invaderad bara, kan förstöra väldigt mycket för en. En annan sak är att om bossen har en svans kan den antagligen huggas av för coola vapen. Lycka till.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Någon som kan tipsa en nybörjare som mig lite om spelet? Vilken klass föredrar ni?
this is not even my final form
  • 0
Det går faktiskt att lira med polare om man placerar sitt summon sign på ett udda ställe som man bestämmer i förväg. Dock så är det inte garanterat att den andra spelaren ser det för att man har blivit tilldelad olika domäner (troligtvis fel terminologi).

Men om man då uppdaterar sitt summon sign, alltså att man tar bort det och lägger dit det igen så tilldelas man en ny domän och är det samma som polarens bör han se det. Detta kräver dock konstant kommunikation via skype till exempel för Dark Souls stänger väl av allt vad party chat heter på båda konsolerna.
Life is like a box of chocolates, it ends fast for fat people.
  • 0
Citerar NoFanboy:
Någon som kan tipsa en nybörjare som mig lite om spelet? Vilken klass föredrar ni?


Jag kör som Knight. Vilket fungerar väldigt bra än så länge.

Många verkar gilla Pyromancer också. Så det kan ju vara värt att tänka på.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar NoFanboy:
Någon som kan tipsa en nybörjare som mig lite om spelet? Vilken klass föredrar ni?


Warrior kör jag, och det funkar skitbra.
Jag började i måndags.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Om man är nybörjare bör man välja pyromancer enligt min mening. Sjukt enkelt att döda första och andra bossen. Sen är det bara att välja hur man vill spela efter det.

Om man har svårt att överleva ska man verkligen levla upp vitality. Endurance är också väldigt viktigt. Det kommer bossar som kan verkligen skära sunder ditt ansikte om du inte passar dig. Hitta en bra sköld så ska du nog kunna klara dig rätt bra. Om någon behöver hjälp är det bara att skaffa humanity och skicka mig ett PM så ska vi se vad vi kan göra. ;)
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Är level 20 nu, det börjar gå ganska bra!

Jag måste också tacka er alla för tipsen, ni har underlättat en hel del för mig.
this is not even my final form
  • 0
Jag blir riktigt PO av detta spel!!! men det e så jävla kul!!!
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Störtskönt spel har fixat platinum 2 gånger på detta spel en till mig en till en polare, ändå har jag inte fått nog utav spelet.

Men nåt som har förbryllat mig är att jag två gånger summade personer som gjorde fire enchant på sina vapen??

Låter sjukt jag vet men jag är bombsäker på vad jag såg deras svärd flammade upp som sista bossens vapen. Letat överallt efter info om detta men har aldrig lyckats hitta nåt.

Nån här som upplevt något liknande?
  • 0
Flammande vapen får man genom att applicera charcoal pine resin. Funkar precis som gold pine resin och kan köpas av female undead merchant.
Life is like a box of chocolates, it ends fast for fat people.
  • 0
Det är lika ensamt i den här tråden som det är i Dark Souls. Görs det några framsteg? Är själv på god väg till NG++, får hoppas att Gwyn inte ger mig lika mycket stryk som han gjorde första gången.
Life is like a box of chocolates, it ends fast for fat people.
  • 0
Citerar Lame4ever:
Störtskönt spel har fixat platinum 2 gånger på detta spel en till mig en till en polare, ändå har jag inte fått nog utav spelet.


Har tappat spelet lite, märkligt nog, spelat i över 200 timmar på min första sparfil. Har bara sista bossen kvar men tänkte försöka fixa så många unika vapen som möjligt, tänkte att det är lika bra så man slipper nöta sånt på NG+/NG++.

"Acquire all rare weapons" är ju ett projekt av sällan skådat slag, framförallt de vapen som måste smidas med själar, eller de som bara går att få tag på via drops.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!