Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Homefront


Jag hade inte alls några förväntingar på singleplayern, testade den nu för någon timme sen och tycker inte alls den är så dålig, tråkig som de flesta verkar tycka, visst, det är inte särskilt fritt så man kan vandra iväg men ändå jävligt skoj tycker jag, är i mitten på chapter 3.

Till multiplayern, skitskoj verkligen, har så jävla roligt med battle commander, faktiskt ett riktigt bra spel ändå.
Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
  • 0
Om man endast ska köra MP, ska man då köpa detta spel?
erm...
  • 0
Nej. Så bra är inte mp i detta spel.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Spelade det till xbox360 tidigare idag.
Fyfan vad fult det är, platta, gryniga texturer och sjukt dålig upplösning. Trodde först det var ett release spel till första xbox faktiskt...
Förstår inte hur utvecklarna har mage att göra så fula spel faktiskt, vad i helvete liksom? Titta på Bad Company 2, kom ut för ett bra tag sen nu och är så sjukt mycket snyggare + att det förstörbara miljöer...

Kontrollen kändes kass med dålig precision också...Och ljudet är också dåligt...

Nej tack, sannerligen ett av de fulare spelen jag sett på xbox 360 (gameplay videorna från PC versionen ser också ut som en påse skit)

Det här jävla budgetspelet skulle inte få någon uppmärksamhet alls om det inte vore för att FPS-scenen är på tork just, i vänta på Brink, BF3 och Gears3.
  • 0
Håller med, som ja skrev ETT JÄVLA SKRÄPSPEL!
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
@ ribbstol
Bra att jämföra med spel som har färre spelare online och mindre fordon, riktigt smidigt.

Anledningen att spelet är "fult" är att utvecklarna valde att göra 360 och Ps3 versionen lika, hade de skitit i Ps3 som de flesta gör hade 360 varit långt snyggare, haft cockpit-vy och annat trevligt...

Nämn ett annat FPS till 360/Ps3 med 32 spelare online, fordon och bättre grafik om du kan?
Nej just det, det kan du ej för det finns inte... Battlefield fanboys, kan inte ens se de uppenbara problemen i sina egna spel (medic squads, squad spawn, fordons stöld etc).
  • 0
Hardcore_gayz :

Det finns massvis problem i BC2, jag är långt ifrån en fanboy (länge sedan jag sist spelade det) men nu snackade jag om grafiken och inte om brister i själva spelet (klasser,respawns,obalanserade vapen osv).

Om jag inte misstar mig helt nu så är det väl nästan exakt lika många fordon i Homefront som i BC2? I homefront kan du vara 32 spelare max, och 24 på BC2, det är inte särskilt stor skillnad i antal spelare och jag tror absolut inte det är en avgörande ursäkt för sådan genom pissigt värdelöst grafik som Homefront erbjuder.
Plus att i BC2 kan man som sagt förstöra miljöerna...

Att utvecklarna satsat på att göra båda konsolversionerna likvärdiga grafikmässigt låter som en bättre förklaring.

Men ärligt talat skiter jag i förklaringen, spelet är asfult och så är det med det, det faktumet är ju glasklart även om det finns en ursäkt för det.

Jag kunde, kanske, ha accepterat det grafiska om själva spelet hade haft mer att erbjuda, men helt ärligt ser jag ingen anledning att spela det när spelet påminner grymt mycket om både BlackOps och BC2.Fast sämre, billigare och betydligt, betydligt fulare.

Jag lämnar in mitt ex på måndag iallafall, och jag tror många spelare kommer att lira några veckor och sen kommer spelet vara ett minne blott när Brink släpps.
  • 0
Citerar hardcore_gamerz:
@ ribbstol
Bra att jämföra med spel som har färre spelare online och mindre fordon, riktigt smidigt.

Anledningen att spelet är "fult" är att utvecklarna valde att göra 360 och Ps3 versionen lika, hade de skitit i Ps3 som de flesta gör hade 360 varit långt snyggare, haft cockpit-vy och annat trevligt...

Nämn ett annat FPS till 360/Ps3 med 32 spelare online, fordon och bättre grafik om du kan?
Nej just det, det kan du ej för det finns inte... Battlefield fanboys, kan inte ens se de uppenbara problemen i sina egna spel (medic squads, squad spawn, fordons stöld etc).


Jag tror du misstog 360 för PC i ditt inlägg. PS3 och 360 är väldigt lika prestandamässigt och cockpit-vy har inget med det att göra.
  • 0
Homefront kostade mig lika mycket som en parkeringsböter. Enda skillnaden är att en parkeringsböter kommer du över efter några timmar......
  • 0
För övrigt jämföra bc2 och homefront känns lite fel... Nu har jag själv inte spelat homefront och har inte helt koll på företaget men såsom jag förstått har de långt ifrån samma resurser som dice har. Och inte lika stor erfarenhet heller för den delen.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Det som stör mig är att detta spel kunde ha varit ett nedladdningsbart spel på Xbox live för 120kr och då hade de varit okey, men 600 spänn är det så faan heller värt.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Det som stör mig är att detta spel kunde ha varit ett nedladdningsbart spel på Xbox live för 120kr och då hade de varit okey, men 600 spänn är det så faan heller värt.


Väldigt, väldigt sant.

Det hade förmodligen fått bättre och mer press då också.
  • 0
Citerar neostar:
Det som stör mig är att detta spel kunde ha varit ett nedladdningsbart spel på Xbox live för 120kr och då hade de varit okey, men 600 spänn är det så faan heller värt.


Håller med. Det är ett helt okej spel men inte värt fullpris.

Tur jag köpte för typ 250kr
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Garone:
Jag tror du misstog 360 för PC i ditt inlägg. PS3 och 360 är väldigt lika prestandamässigt och cockpit-vy har inget med det att göra.

Tyvärr så gjorde jag inte det, Ps3 har bara hälften så mycket Ram och ett klart svagare grafikkort, vilket drar ner prestandan i de flesta spel.
Utvecklarna sa själva att 360 utan problem kunde ha haft cockpit, men att de strök den funktionen för att göra versionerna lika så att Ps3 skulle slippa få ytterligare en dålig portning.

@ ribbstol
Synnerligen moget, syns lång väg att du är en p12a. Att du sedan är homofob och saknar ett välutvecklat vokabulär är personliga brister du skälv får fixa, gratis terapi bjud jag inte på, inte ens om den behövs.

Det är stor skillnad på 32 och 24 spelare, du förlorar 1/3 av spelarna på det nerköpet. Varför inte jämföra med Crysis 2 och Battlefield, Crysis 2 har bara 12 spelare online men det är ju också "bara" en skillnad på drygt 10 pers, klart jämförbart (fail).
Förstörbara miljöer är verkligen så coolt, eller?
Speciellt när man bara kan förstöra förutbestämda objekt och bara på vissa sätt, ingen frihet. Jämför med ett spel som ex. Red Faction: Guerilla, där har du förstörliga miljöer värda nmanet i alla fall. Att sen folk spränger bort de få hus som finsn och banan sedan blir ett tank/sniper paradis är ju bara en mysig bonus, flankande och taktik är väl för svårt?
Hoppas du får kul med Brink, verkar passa perfekt för dig. Ytterligare en CoD-klon med små/trånga korridorer, medic-gruper som kan hela varandra och inget behov av taktik, blir grymt! ;)
Ska jag vara ärlig tror jag aldrig att du var målgruppen för detta spel, det är helt enkelt för svårt/avancerat men det gör inget, vissa klarar taktiska FPS och andra föredrar "spray n prey" med teammates som kan spawna och rädda en 24/7, eller där man kan campa som medic. Riktigt mysigt


*Generellt grafiktips:
Öka gamman till max och ändra upplösningen på spelet (via system settings, xbox) till 720p istället, dåp blir det mycket snuyggare och skarpare. ;)
Vissa ser problem, andra ser lösningar, och en del ser inget de trollar bara...
  • 0
Citerar hardcore_gamerz:
Ps3 har bara hälften så mycket Ram och ett klart svagare grafikkort, vilket drar ner prestandan i de flesta spel.


Bara det att Homefront är snyggare till PS3.



Citerar hardcore_gamerz:
Förstörbara miljöer är verkligen så coolt, eller?


Att kunna förstöra miljöerna drar en hel del kraft av konsolerna var det han menade, inte att det var coolt...

Citerar hardcore_gamerz:
Att sen folk spränger bort de få hus som finsn och banan sedan blir ett tank/sniper paradis är ju bara en mysig bonus, flankande och taktik är väl för svårt?


Jag tror inte vi har spelat samma spel. I mitt är det inte en stor fotbollsplan med 5 hus att gömma sig i. Jag själv spelar alltid taktiskt i BC2 med min squad och det har gått ganska bra får jag nog säga, vunnit 1200 av mina 1500 matcher. Så har man lite teamwork så vinner man nästan alltid i BC2.
We own your fucking dreams!
  • 0
Testade Homefront igår och det var inte lika dåligt som jag hade trott, kändes trots hur det ser ut inte ett dugg som CoD (förutom kniven och mysteriet på den försvunna rekylen) Hade nog köpt det om RO2 inte varit så nära.
  • 0
Citerar hardcore_gamerz:
Tyvärr så gjorde jag inte det, Ps3 har bara hälften så mycket Ram och ett klart svagare grafikkort, vilket drar ner prestandan i de flesta spel.
Utvecklarna sa själva att 360 utan problem kunde ha haft cockpit, men att de strök den funktionen för att göra versionerna lika så att Ps3 skulle slippa få ytterligare en dålig portning.


nu har jag inte spelat homefront men blev lite sugen efter att sett seananners spela lite.

men vad är detta du snackar om? vet du inte att denna utvecklare är inkompetet som många andra multiplatform utvecklare verkar vara. PS3 bygger inte på samma teknik som Xbox och en PC och därför blir många spel dåliga på PS3 men exklusiva spel brukar oftast se bra mycket bättre ut till ps3 än exklusiva/multi spel till xbox. det är fakta.

men detta spel tilltalar mig i gameplay inte i grafik. ser roligt ut. sedan är det ju dedikerade servrar och om de får till det rätt så borde det ju inte vara samma problem med lag osv som man stöter på i t.ex alla COD spel. detta tilltalar mig. får se om man skaffar det.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
hardcore_gamerz:

Förlåt för att jag skrev fel, men seriöst vem fan heter "hardcore_gamerz"

Det är ju du som drar det här samtalet mot spelets innehåll hela tiden, jag ville snacka grafik och hur kass den är, och du börjar med personliga påhopp och kalla mig för "otaktisk" bara för att jag inte uppskattar det spel som du uppskattar? O kom igen nu, du försvarar ju bara spelet eftersom det är det första spel som du någonsin haft bra stats i, så sitt där du och bli bra på ett spel som inte en jävel kommer lira om 3-4 månader.

Och om du kallar Brink för "CoD-klon" så bevisar du bara hur jävla lite du vet vad du snackar om, har du ens sett gameplay videorna eller ens hört hypen?
I Brink plockar du upp uppdrag hela tiden under matchens gång via portaler, du kan välja olika uppdrag och få XP beroende på hur svåra de uppdragen är, spelet uppmanar samarbete genom att erbjuda olika klasser såsom medic och engineer. Har du någonsin lirat TF2? Det finns sjuka mängder djup i det spelet om du sitter ett tag med spelet och spelar mot seriösa spelare. Därifrån har Brink fått sin inspiration vilket helt klart betyder taktiskt, genomarbetat gameplay.

Vi kan ha igång den här diskussionen hur länge du vill men du vet ju vad man säger om folk som bråkar på internet?
Eller du kanske inte visste det, precis som du inte verkar veta särskilt mycket om vare sig Brink eller taktik i spel.

(offtopic men en annan anledning till att Brink verkar bli roligt är avsaknaden av Snipers!)
  • 0
Riktigt bra spel och singelplayer är klart överlägsen de flesta ndra spel, klart i stil med Halo. Riktigt känslosam och härliga karaktärer, väldigt varierade uppdrag också

Visst kan AIn vara lite svår (se bara stackars neostar) men med lite övning kan man lära sig hantera dem,. handlar bara om att sikta noga och ta skydd/ligga ner vid behov, övning ger färdighet.

Grafiken har det klagats på men själv ser jag inga problem, kanske bara är min TV som är bra på att pixla upp?
Hur som helst så är det ett härligt spel, inte felfritt men långt bättre än det mesta andra jag testat. 32 spelare, fordon och dedikerade servrar är mer än något annat spel till alal konsoler kunnat erbjuda, då kan iaf jag stå ut med lite sämre grafik. Inte ens Crysis2 lyckas ju leverera bra graffe...
  • 0
Allright Hardcore vi får agree to disagree helt enkelt.
Har inte lirat singelplayer, såg en video genomgång av ett SP uppdrag på youtube iallafall, han som spelade bashade det ganska bra.
Utvecklarna ska ha lite props för att ha försökt göra en känslosam upplevelse, men efter vad jag har sett/hört så bryr man sig inte så mycket i slutändan ändå, eftersom mycket är väldigt hårt scriptat o linjärt ala CoD.
MP tilltalade inte mig som sagt, finns säkert både taktik och djup, men när det finns så många andra grymma FPS MP spel där ute har jag svårt att bry mig, och svårt att se över den dåliga presentationen rent grafiskt.

Nej tack, men ha så kul med lirandet!
  • 0
Tjenna, jag och 4 andra lirar Homefront. Vi skulle behöva hjälp, och hoppas det finns folk som behöver hjälp med detta achievmentet. Man ska vara 16 st i ett party som Joinar en Xbox Live rankad match.

Adda mig,Gamertag: ZiicKNeSs

MvH ZiicKNeSs

Tillagt 2011-03-26 16:33:
Full Boat heter det
  • 0
Funderar på att kanske införskaffa Homefront. Hur är det i multiplayer? Är det värt ett köp endast för det?
"You did good son, you did good"
  • 0
Citerar knoe1:
Funderar på att kanske införskaffa Homefront. Hur är det i multiplayer? Är det värt ett köp endast för det?


Nej jag tycker inte det, men jag har inte spelat det särskilt mycket heller.
Det finns plats för taktik och djup, javisst, men hela upplevelsen känns väldigt stel och "billig" om du jämför med CoD, BC2 och Halo.
Och så är hela spelet väldigt dåligt rent grafiskt, platt och lågupplöst.

Men det är bara min åsikt, det finns många här som säkert hävdar motsatsen, men kom ihåg att spelet inte kammat hem direkt toppbetyg heller.
  • 0
Ny patch ute för 360, fixar typ alla kända problem och ger ett antal nya abilities
  • 0
Kanske införskaffar det i sommar, eftersom det trots allt var ett av spelen jag längtade efter mest - fram tills jag läste recensionen. Ansåg att det inte var värt 599:-. Synd eftersom jag ansåg att storyn kunde bli en bra sådan.
Andreas Blom / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!