LIVE
HQ
logo hd live | Harold Halibut
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      PSP2


      Är skärmen på framsidan tryckkänslig?
      • 0
      Citerar Tobbebobbe:
      Jag sitter inte och detaljstuderar stillbilder på samma sätt som ni gör.


      Jag kollade på bilden i ungefär fyra sekunder.

      Citerar Th3 End:
      Är skärmen på framsidan tryckkänslig?


      Som jag har förstått det är den det. Man såg ju att han pekade i menyerna på någon bild i alla fall.
      • 0
      Citerar Tobbebobbe:
      Som sagt, skillnad men inte stor skillnad. Tycker man att det där är enorm skillnad så är man en grafikhora utan dess like som hör hemma på neogaf.

      Min poäng från början var också att skillnaden mellan DS och PSP är betydligt större än mellan 3DS och PSP2. Vilket min Ridge Racer-jämförelse visar bra.


      Som jag förstått det är det rätt stor skillnad på hårdvaran och i slutändan kan det nog mycket väl vara lika stor skillnad som mellan DS och PSP. Men jag hänger inte med i dina återkommande paralleller till Neogaf, det är inte direkt så att man behöver sitta och räkna pixlar för att se att det är stor skillnad.
      twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
      • 0
      Spelen kommer bara vara nedladdnings bar från PS store? Aså vad fan håller Sony på med. PSP GO failade ju för att den hade ingen UMD läsare. BTW suger spelen på PS store, alla spel är inte med. Se till då att få in mer spel till EU store.

      Tillagt 2011-01-28 21:02:
      Annars gillar jag allt annat med PSP2.
      • 0
      Citerar psIII:
      Spelen kommer bara vara nedladdnings bar från PS store?

      Nej.
      • 0
      Citerar psIII:
      Spelen kommer bara vara nedladdnings bar från PS store? Aså vad fan håller Sony på med. PSP GO failade ju för att den hade ingen UMD läsare. BTW suger spelen på PS store, alla spel är inte med. Se till då att få in mer spel till EU store.

      Tillagt 2011-01-28 21:02:
      Annars gillar jag allt annat med PSP2.


      Läs nogranare innan du kommenterar. PSP2 kommer ha dedicated flash memory-based cards för spel. Sen kommer det ju gå att köpa från ps store ochså.
      PSN:Kivi95
      • 0
      Citerar Nicklas Holm:
      i slutändan kan det nog mycket väl vara lika stor skillnad som mellan DS och PSP.


      Om inte större ja. Men som det ser ut nu är det stor skillnad, det är ett som är säkert.

      Citerar Damien Rice:
      Nej.


      Helt rätt väg att gå, åtminstone för min del.
      • 0
      hoppas att ett sonic eller fainal fantasy kommer till psp2 eller Kingdom hearts final mix : D :.dd.
      Tja! PS3 Xbox 360 Wii i mitt Hjärta:)
      • 0
      Ok, ja men ett flash minne Det förändrar inte saken om det inte finns nu i annan ställe man kan köpa spelen. Så hur kan man få över spelen till flashet? Det ända som jag kommer på är att när den blir hackad annars ska man ändå betala via ps store för spelen. Finns ju ingenstans mer man kan köpa spelen eller?
      • 0
      Citerar psIII:
      Ok, ja men ett flash minne Det förändrar inte saken om det inte finns nu i annan ställe man kan köpa spelen. Så hur kan man få över spelen till flashet? Det ända som jag kommer på är att när den blir hackad annars ska man ändå betala via ps store för spelen. Finns ju ingenstans mer man kan köpa spelen eller?


      Dagens DS-spel går ju att köpa i butik och de ligger på flash-minnen. Varför skulle man inte kunna köpa NGP-spel i butik?
      The smell of strange colours are heard everywhere.
      • 0
      Jag kommer lätt skaffa PSP2, den intresserar mig mer än 3DS och att den har två spakar är briljant. Ett lätt köp.
      @skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
      • 0
      Men om konsolen kör med flash-minne då är den med andra ord inte bakåtkompitabelt med PSP då med tanke på att spelen lagrades i UMD.
      • 0
      Th3 End@ Spelen som finns på psn är det
      • 0
      Förhoppningsvis så fixar de upp alla spel på PSN, och låter en ladda ner alla spel man tidigare länkat till sitt konto, på något smidigt sätt.
      • 0
      Citerar Tobbebobbe:
      Förresten tycker inte jag det är överdrivet stor skillnad i grafik mellan PSP2 och 3DS


      NGP spelar på en helt annan nivå, se bara på Uncharted som trots sitt tidiga skede i utvecklingen ser minst lika bra ut som Uncharted på PS3. 3DS ligger minst en generation bakom, prestandamässigt.
      • 0
      Citerar BubbeZ:
      Små klipp från spel: http://www.youtube.com/watch?v=oUqD8zJJCZ0&feature=player_e
      mbedded


      Okey, jag måste erkänna. Efter att sett den där filmen tvivlar jag inte på denna konsol. Verkar vara riktigt grym ju.
      Men för min del blir det fortfarande 3DS, då dess spel lockar mer.

      Men va fan, släpp ett nytt Heavy Rain till PSP2 och jag köper direkt.
      Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
      • 0
      Längtar till E3 då lär vi få se många roliga spel
      • 0
      Undra om Playstation Home kommer till NGP Kolla sin virtuella lägenhet på bussen ;)
      Eller vad tror ni sony hittar på?
      • 0
      PSP2 har 2 analoga styrspakar.

      Ni vet vad det betyder va?


      SKATE PSP!

      Porta SKATE (1) till PSP2 så köper jag den :3
      Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
      • 0
      Är riktigt sugen, men är orolig över att den ser rätt obekväm ut att hålla i.
      Vet vett.
      • 0
      Blir nog ett självklart köp. Tänk typ Killzone online på tåget med två spaker.
      @skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
      • 0
      Neeeeej skate spelen får inte komma å förtöra huse friden. Det borde stå skatebard åkning förbjuden på psp2an!
      • 0
      Citerar Alex09:
      Men va fan, släpp ett nytt Heavy Rain till PSP2 och jag köper direkt.


      Lol, tänkte PRECIS samma sak. Har ej kört Heavy Rain då jag äger en 360 men min första tanke vid en speciel scen i filmen var HEAVY RAIN
      • 0
      hoppas att Kingodm hearts kommer till psp2
      Tja! PS3 Xbox 360 Wii i mitt Hjärta:)
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!