Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dragon Age 2


I slutet av Akt 2... och för att duellera mot Arishoken 1 mot 1, så måste du se till att Isabela återvänder med deras relik som hon stal.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Kan inte låta blir att sucka när jag ser spelets namn
Ujuj vilken besvikelse det var.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Nooboo:
måste du se till att Isabela återvänder med deras relik som hon stal.


Okej. Har även hört att man måste agera på rätt vis när man konverserar med honom, för att få hans respekt.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Humanisten:
Kan inte låta blir att sucka när jag ser spelets namn
Ujuj vilken besvikelse det var.

+1
Fyfan säger jag bara. Jämför det här spelet med ettan. Storyn, karaktärerna. Ettan är bättre på varenda plan som gör just DA DA.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Illusiondude:
Citerar Nooboo:måste du se till att Isabela återvänder med deras relik som hon stal.

Okej. Har även hört att man måste agera på rätt vis när man konverserar med honom, för att få hans respekt.


Det beror på om du vill ha trophyn/achievement "En värdig rival" (A Worthy Rival) = Då ska man följa en guide...

Har man den kan man säga vad som helst, typ... men utan för den sakens skull förolämpa honom. Men vill du ha trophyn måste man säga rätt saker, under flera samtal.

http://www.youtube.com/watch?v=065jo1Xyegg = Kolla den här videoguiden av powerpyx ifall du är intresserad.

Tillagt 2012-08-22 08:45:
Jag skulle vilja se Dragon Age 3 likt Skyrim, en öppen värld...
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Citerar Nooboo:
Jag skulle vilja se Dragon Age 3 likt Skyrim, en öppen värld...


Det hade varit trevligt kanske... Men kanske gå ännu mer ifrån den typen av rollspel många vill ha ur den typen av rollspel som Dragon Age varit. Det finns ett Skyrim redan, Edler Scrolls sköter det bra. Det finns dock på tok för få spel åt Dragon Age: Origins-hållet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hur ska man då utforma Dragon Ages värld utan att det blir samma flopp som tvåan var...

återkommande kartor, bara vissa platser man kan besöka om och om igen...

Bioware sade ju själva att de sneglat på Skyrim.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Citerar Nooboo:
Hur ska man då utforma Dragon Ages värld utan att det blir samma flopp som tvåan var...


Floppandet i DA2 var betyyyyydligt mer än att man fick vara i samma rum flera gånger. Om det var det som var ditt största problem med spelet så är du lyckligt lottad.

Dragon Age: Origins var inget jäkla Skyrim men hade ändå fler olika miljöer (Samma sak med KotOR, Mass Effect 2-3, Jade Empire och så vidare). Det finns fler sätt att göra rollspel på liksom

Citerar Nooboo:
Bioware sade ju själva att de sneglat på Skyrim.


Men det behöver inte betyda "vi saknar helt kreativitet och gör en Skyrim-klon".
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Nej, men det vore något om man kunde färdas sömlöst genom landskapet och se omgivningen ändra form, istället för att slippa laddtider mellan olika platser.

Det sämsta med DAII var att man kunde ändra mellan dag och natt, och stackars den polare som fick vänta nattetid 10 dagar i rad för att man kunde styra solens upp och nedgång.

Tillagt 2012-08-23 16:01:
Samt prata med sina följeslagare om deras förflutna, och slippa höra samma tugg varje gång man t,ex pratar med Anders eller Varric.

Anders: "You have been a good friend, better than I deserve"....

Fenris: "Hawke."


skulle vilja ha det som i Dragon Age origins, samt att man kan ikläda följeslagarna rustningar.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
I DAII var dessutom en kompanjoner på tok för bitchiga.
  • 0
Citerar Vikkan:
I DAII var dessutom en kompanjoner på tok för bitchiga.


Hatade i princip alla där.

Anders ("WHAT ABOUT THE MAGES!!!!") var förstörd efter att jag gillade honom i Awakening.

Merrill var en jubelidiot.

Isabela var en hora (sorry, men det var hela hennes personlighet).

Avaline var tråkig (även om hon var närmast att vara en karaktär i spelet).

Varric var väl cool men fortfarande inte mer än så.

Fenris var en jävla stel JRPG-karaktär

Carver är den största lipsillen i HELA universum. Det första jag gjorde efter att ha kört några timmar med min mage var att starta upp som en annan klass BARA för att få se honom dö i början.

Ingen hade något vidare djup. Alla var bara simpla traits och ingen riktig personlighet som vi kunde utforska vid sidan om som i tidigare Bioware-spel. Det var endimensionella karikatyrer istället för verkliga kompanjoner.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag gillar dock Anders bättre än de övriga, han bryr sig i alla fall om magikernas situation:

De fan skiter ju totalt i staden de bor i, och verkar inte bry sig om någonting.

Sen att man ska få + i rivalitetet med dem bara för att man kanske vill hjälpa någon.

Isabela är värst, fick rivalitet bara för att man vill hjälpa några dvärgar... Eller en man vars hustru försvunnit. Sabla kärring.

Och Merrill, som man med lätthet kan bli 100 % rival med om man tar med henne på demonslaktarturné. Tycker hon borde lärt sig en läxa men icke då... Kul att bli osams med någon bara för att den inte håller med henne. Hon kan gärna sitta i sitt hus i alvslummen och damma.

Törs inte ta med någon av ovanstående.

Så Varric och Anders, men jag tycker Anders var roligare i Awakening. Han är min favoritkaraktär att romansera dessutom.

Och romanserna var bättre i Origins, och samtalhjulet från Mass Effect vill jag inte återse i Dragon Age III. De borde ha kunnat skilja Dragon Age från Mass Effect - det är vitt skilda spelserier.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Bossen i Deep Roads är ju förövrigt den jobbigaste på hela spelet.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Du ska markera alla dina följeslagare, och när den utför sin specialattack, så följer de efter dig bakom en av pelarna, eller så står du där, och när bossen anfaller, springer dina följeslagare till dig.

De ska göra det i alla fall.

Markera hela gruppen med L1 och R1 (LT och RT för Xbox 360).
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Citerar Nooboo:
Du ska markera alla dina följeslagare, och när den utför sin specialattack, så följer de efter dig bakom en av pelarna, eller så står du där, och när bossen anfaller, springer dina följeslagare till dig.


Sakta i backarna, jag sa inte att jag inte hade klarat av den, för det har jag. Jag använde även den taktiken du beskrev men jag tvingades (pinsamt nog) sänka svårighetsgraden från normal till casual.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Nooboo:
Jag gillar dock Anders bättre än de övriga, han bryr sig i alla fall om magikernas situation:


Anders är nog den jag avskyr mest i hela spelet... jag tål verkligen inte honom

Å andra sidan, så gillade jag inte någon kompanjon direkt... Sebastian kanske.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Illusiondude:
Citerar Nooboo u ska markera alla dina följeslagare, och när den utför sin specialattack, så följer de efter dig bakom en av pelarna, eller så står du där, och när bossen anfaller, springer dina följeslagare till dig.

Sakta i backarna, jag sa inte att jag inte hade klarat av den, för det har jag. Jag använde även den taktiken du beskrev men jag tvingades (pinsamt nog) sänka svårighetsgraden från normal till casual.


Okej, okej, men varför plåga sig onödan med svårare svårighetsgrader? När man inte måste.

Tillagt 2012-08-27 08:25:
Citerar Playarn:
Citerar Nooboo:Jag gillar dock Anders bättre än de övriga, han bryr sig i alla fall om magikernas situation:

Anders är nog den jag avskyr mest i hela spelet... jag tål verkligen inte honom

Å andra sidan, så gillade jag inte någon kompanjon direkt... Sebastian kanske.


Anders för mig som sagt, man kan ju få honom att kämpa på tempelriddarnas sida om man är rival med honom. Och då blir man ju viscount dessutom.

Det är snarare rival romance jag vill ha av honom utöver ovanstående.

Resten av packet gillar jag inte för fem öre.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Hittade ingen DA3 tråd så.. jag postar det väl här

http://dragonage.com/inquisition/

We won't be talking about the story of the game today. Though you can make some guesses from the title.

Vad tror ni att det kommer handla om?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Hittade ingen DA3 tråd så.. jag postar det väl här

http://dragonage.com/inquisition/

We won't be talking about the story of the game today. Though you can make some guesses from the title.

Vad tror ni att det kommer handla om?


Kommer nog fortsätta på det som hände i tvåan och helt enkelt fortsätta kretsa kring chantry.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det kommer bli franskt.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Det kommer bli franskt.


Vitlöksbröd och grodlår åt folket...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Today I confirmed that DAIII's hero will be human, with varied, detailed backgrounds. Largely, for story reasons, but also customization.

Låter både bra och dåligt, skulle jag vilja påstå
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
will be human


Indecent exposure is fun.
  • 0
Får man aldrig följa sin karaktär från ett spel till ett annat?

I vilket fall som helst. Någon som sett den animerade filmen Dragon Age: Dawn of the Seeker?

Blev positivt överraskad.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!