Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dragon Age 2


Citerar -Ando:
Citerar Crusaderr:
Du skrev "oftast hard, ibland nightmare", kör på konstant Nightmare ?


Då jag har gjort lite småfel i speccarna här och där, så går det ibland inte.


Ajjt

Repeterar frågan som jag ställde förut
Vilket är det bästa 2H vapnet än sålänge ?
Och fås det av vendor eller ett quest ?
  • 0
  • zero
  • zero
Citerar Valerin:
Beror väl på vilka du väljer att ha med dig. Vad jag vet verkar Isabela litet sugen på Varric.

Chest hair.


Då jag själv är Rodue faller Isabella oftast bort, föredrar Anders, Aveline, Merril och Fenris och de är oftast förbannade på varandra. Hat på ett helt annat sätt än gänget i ettan.
In reality, Tim is the monster the Princess is running away from.
  • 0
Då ska datorn bytas på Inet, jäkla bluescreen... glad att dom byter ut datorn iof.
Nåja, Om jag sparar mina "save files" (som finns i dokument för mig) på ett usb minne, sedan sparar det på samma ställe (i dokument), kan jag fortsätta köra som vanligt då på min gubbe? Eller kommer jag nu vara tvungen att köra om allt? -_-

Citerar -Ando:
Ja, självklart. Hard till oftast, men lite nightmare. Men taktik är det inte där heller.


Får man fråga vad ett bra/svårt spel behöver för "taktik-krav", så att säga, för att du ska bli nöjd? Skulle jag köra på Nightmare skulle jag dö direkt, utan tvekan.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Men herregud vad roligt att göra 5 olika uppdrag i samma jävla grotta. Vill inte spela stora mängder av spelet, men tyvärr gör jag det ändå. Varför? För att fortfarande är Dragon Age, Bioware har alltid lyckats skapa otroliga spelupplevelser och jag förväntar mig något bra från DAII. De 12-13 timmarna jag har spelat är dock inte mycket att hurra över alls. :I

EDIT: Hur ser era team ut förresten?
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Men herregud vad roligt att göra 5 olika uppdrag i samma jävla grotta. Vill inte spela stora mängder av spelet, men tyvärr gör jag det ändå. Varför? För att fortfarande är Dragon Age, Bioware har alltid lyckats skapa otroliga spelupplevelser och jag förväntar mig något bra från DAII. De 12-13 timmarna jag har spelat är dock inte mycket att hurra över alls. :I

EDIT: Hur ser era team ut förresten?


Kör alltid Avaline, Varric och Anders!
Oslagbart team
  • 0
Citerar Crusaderr:
Kör alltid Avaline, Varric och Anders!
Oslagbart team


Själv kör man Bethany (tyvärr), Varric och Isabela.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Citerar Crusaderr:Kör alltid Avaline, Varric och Anders!
Oslagbart team

Själv kör man Bethany (tyvärr), Varric och Isabela.


Spoiler:Beth har tagits ifrån mig

Men tkr Anders är sjukt grym, fast kanske en liten gnutta för homo för min smak hehe
  • 0
Sådär, nu har jag klarat spelet, det tog mig 39h och jag plockade på mig ca 90% av alla sidequests dessutom. Blev aningen besviken på slutet men den genomgående storyn var väldigt händelserik och underhållande då jag förlorade companions åt både höger och vänster under andra och tredje akten.

Citerar Colabaronen:
Hur ser era team ut förresten?


Jag varierade rätt mycket under min spelomgång men drömteamet var ju Fenris, Varric och Anders. Jag körde som female Rogue.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag fick intrycket att DAII skulle va ganska långt men jag klockade det på lite över 35 timmar, har jag missat en massa eller?
  • 0
Naa, Jag slutade på ungefär samma tid.

Tillagt 2011-03-16 13:49:
När jag körde Warrior så hade jag Isabela alltid med i partyt. Varierade en del, men mest hade jag väl Aveline, Isabela och Varric. Isabela är ju lätt den bästa karaktären i DA II, spelar ingen roll vilka man hade i partyt, uppstår alltid roliga konversationer, speciellt när Aveline är med.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar -Ando:
http://www.youtube.com/watch?v=w7E4wW-7G7U&feature=feedu


Haha Vilka deprimerade snubbar, man undrar ju varför de spelar överhuvudtaget.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Haha Vilka deprimerade snubbar, man undrar ju varför de spelar överhuvudtaget.


FU
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Råkade bli tillsammans med Anders, men ångrar mig lite nu. Alla möjligheter att stöta på Fenris försvann :/
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar GinTonic:
FU




Citerar Revival:
Råkade bli tillsammans med Anders, men ångrar mig lite nu. Alla möjligheter att stöta på Fenris försvann


Swingern.
hånobing
  • 0
Spoiler:Bara jag som tyckte att det var hur jävla awesome som helst när Anders sprängde hala chantryn? sinnesjukt episkt och merediths reaktion var så jävla klockren, hakan nere i marken
"Grymt" bra kommentar ^^
  • 0
Har inte haft tid att testa demot förrän igår kväll och nu undrar jag vad demot egentligen ska visa?
Jag fick intrycket att DA2 är ett välgjort och påkostat Hack and Slash, att det skulle vara actionorienterat hade jag klart för mig men vad är detta?

Kan någon jämföra ettan med denna så jag får på fötterna inför inköp till PS3?
  • 0
Citerar paltrude:
Har inte haft tid att testa demot förrän igår kväll och nu undrar jag vad demot egentligen ska visa?
Jag fick intrycket att DA2 är ett välgjort och påkostat Hack and Slash, att det skulle vara actionorienterat hade jag klart för mig men vad är detta?

Kan någon jämföra ettan med denna så jag får på fötterna inför inköp till PS3?


Haha, försöker du spela det som hack and slash kommer du bli äääääääääääägd senare i spelet Jag körde på PC och jag tycker att striderna är ungefär samma, fast med snabbare animationer
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Haha, försöker du spela det som hack and slash kommer du bli äääääääääääägd senare i spelet Jag körde på PC och jag tycker att striderna är ungefär samma, fast med snabbare animationer


Ah, skönt, tack för de lugnande orden.

Jag kommer inhandla det då, men jag måste vänta ett tag.
  • 0
Citerar Revival:
Råkade bli tillsammans med Anders, men ångrar mig lite nu. Alla möjligheter att stöta på Fenris försvann :/


Samma här, hade hoppats på nån speciell homo achi men icke :/
Han dock få till det med Isabella så får väl anse att man ligger +-0 på läggnings skalan hehe
  • 0
Citerar Revival:
Råkade bli tillsammans med Anders, men ångrar mig lite nu. Alla möjligheter att stöta på Fenris försvann :/

Jag gillar inte Fenris, han ska alltid hata mages vad man än säger eller gör.
jag hade till och med fått full vänskap med Fenris, och det slutade ändå med att jag var tvungen att döda honom för sina jävla ideal.
Fast jag föredrar Merril, hon är söt,oskyldig(för det mesta) och har väldigt charmig personlighet.
Och jag gillar heller inte den nya Anders. Han var bättre som person i Awakeening, då hade han en skön humor och gillade att vissla på kvinnor och lite självskär.
Gillar inte heller att min Origins karaktärs kärlek med Leliana bara tog slut mellan åren, fast Wynne varnade mig ju att det kunde hända att plikten skulle göra slut på vår relation.
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Citerar Dragonmaster:
Jag gillar inte Fenris, han ska alltid hata mages vad man än säger eller gör.


Han hatar dem inte. Jag tycker om hans ståndpunkt då den också är rätt på många sätt. Det bidrar till svårare val och att spelaren lär sig någonting.

Citerar Dragonmaster:
Och jag gillar heller inte den nya Anders. Han var bättre som person i Awakeening, då hade han en skön humor och gillade att vissla på kvinnor och lite självskär.


Ja, jag saknar honom då röstskådespelaren han och Alistair hade är helt awesome. Men det är logiskt att hans person har förändrats när han är fusionerad med Vengeance.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Ja, jag saknar honom då röstskådespelaren han och Alistair hade är helt awesome. Men det är logiskt att hans person har förändrats när han är fusionerad med Vengeance.


Det var Justice, inte Vengeance.

Håller med om att Anders var sjukt mycket coolare i Awakening än i DA2
"Grymt" bra kommentar ^^
  • 0
Citerar reakiller94:
Det var Justice, inte Vengeance.


Wewps, menade Justice. Vengeance är hans specialization.
hånobing
  • 0
Tycker spelet var segt nu i efterhand =( blev tråkigt med kirkwall efter ett tag, plus Fenris bara whinar hela tiden1
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!