Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Tomb Raider (2011) - officiell tråd


Ja, så heter kort och gott det nya Tomb Raider-spelet som har premiär nästa... nej i år blir det ju. Om inga förseningar inträffar.

I detta nya spel med allas favorithjältinna Lara Croft har man gjort en del ändringar. Denna gång är det en yngre Lara vi får stifta bekantskap med och enligt ryktet ska vi för första gången i serien få utforska en stor, öppen värld.

Så värst mycket är inte känt om spelet än så länge, men det har nu dykt upp flertalet nya bilder, både ingame och konceptskisser.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2010/12/30/tom
b-raider-bonus-gallery.aspx


Jag gillade det förra spelet, Underworld, extremt mycket och är således mycket förväntansfull inför denna nystart.

Vad tror ni?
  • 0
Fixade rubriken så att det inte är något snack om vilken tråd som ska användas.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
CG-trailern var sjukt jävla bra, hypen steg i taket redan nu.

Troligtvis det spel som jag just nu ser fram emot mest under 2012.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Den trailern som dök upp idag ser ju helt otroligt bra ut, hoppas också spelet blir bra. Är väldigt hypad.
  • 0
Håller med, helt underbart vacker CGI.

Den dagen vi spelar spel i den grafiken.. den dagen! Kanske 2014 med den nya 4-k tekniken på tv aparater. 4000p + i upplösning.
  • 0
Sjukt grym trailer.
Laras nya röst kändes lite sådär dock. Fast det nya utseendet vägde upp det
  • 0
Me love. Tror jag får kalla detta mitt game of the show.
May the ki be with you...
  • 0
Dag 1 köp. Verkar vara ett grymt nice äventyrsspel.
  • 0
Jag hoppas på att äntligen få spela som en intressant kvinnokaraktär. Nu ska jag ta och kika på den där trailern folk börjat prata om.
Why am I Mr. Pink?
  • 0
Gameplay-trailern på E3 såg strålande ut. Precis som jag hade förutspått har Crystal Dynamics sneglat nästan lite för mycket på Uncharted, men o andra sidan tycker jag att det är en betydligt positivare sak än en negativ sådan. Uncharted doftar äckligt mycket Hollywood och även om man gärna påstår att varumärkena är konkurrenter har jag ofta väldigt svårt att se likheterna. Det mer filmiska upplägget tror jag dock passar Tomb Raider mycket bättre, i varje fall med det kommande spelet som storymässigt redan känns som en film.

Grafikduellen blir en tuff sådan, men överlag tror jag att Tomb Raider kommer att sopa golvet svettigt och blodigt med Uncharted-serien.
Tufft ju.
  • 0
Citerar Tecrom:
Det mer filmiska upplägget tror jag dock passar Tomb Raider mycket bättre, i varje fall med det kommande spelet som storymässigt redan känns som en film.


Verkligen. Och sedan behöver X360 ett äventyrsspel av den sorten, gör mig inget alls att det sneglats på Uncharted. Sämre förebild kan man ju ha.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Tecrom:
Grafikduellen blir en tuff sådan, men överlag tror jag att Tomb Raider kommer att sopa golvet svettigt och blodigt med Uncharted-serien.


Det känns osäkert. Exklusiva spel brukar överlag vara snyggare än multiplattform, och Uncharted har ju en historia av att vara svinsnyggt. Men visst kan Crystal Dynamics överraska.
  • 0
Citerar Tecrom:
Gameplay-trailern på E3 såg strålande ut.

Har jag missat nått? Det finns en CGI-trailer och sen när dom spelade spelet på Microsofts konference.
May the ki be with you...
  • 0
Citerar torbli79:
Verkligen. Och sedan behöver X360 ett äventyrsspel av den sorten, gör mig inget alls att det sneglats på Uncharted. Sämre förebild kan man ju ha.

Lite roligt bara hur Tomb Raider först inspirerade Uncharted, som senare influerade det kommande Tomb Raider-spelet. :3

Citerar aroon:
Det känns osäkert. Exklusiva spel brukar överlag vara snyggare än multiplattform, och Uncharted har ju en historia av att vara svinsnyggt. Men visst kan Crystal Dynamics överraska.

Av det vi sett hittills har Uncharted 3 redan vunnit över Tomb Raider, grafikmässigt det vill säga. Oavsett hur snyggt Tomb Raider är kommer jag aldrig tycka om de skitiga ömiljöerna lika mycket som resemålen i Uncharted 2. De är färgstarka, högt detaljerade och allmänt vrålsnygga. Storyn i Tomb Raider tror jag däremot är mycket tyngre, vilket räcker i min bok.

Citerar Masked monk:
Har jag missat nått? Det finns en CGI-trailer och sen när dom spelade spelet på Microsofts konference.

Förlåt, jag menade såklart demot som visades på Microsofts presskonferens.
Tufft ju.
  • 0
Längtar redan, hoppas dom visar combat i Tomb Raider på Comic-Con mässan i juli.
  • 0
Finns det något officiellt releasedatum?
  • 0
Citerar Tecrom:
Lite roligt bara hur Tomb Raider först inspirerade Uncharted, som senare influerade det kommande Tomb Raider-spelet. :3


Har alltid, personligen, sett Indiana Jones som den tydliga inspirationen bakom Uncharted-serien, men visst ligger det något i det du säger. Lite komiskt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Gillar inte att det låter som att hon får orgasmer varje gång hon gör illa sig. Men allt annat ser underbart ut.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar Tecrom:
Grafikduellen blir en tuff sådan, men överlag tror jag att Tomb Raider kommer att sopa golvet svettigt och blodigt med Uncharted-serien.


Jag missade visst "överlag", så jag fick intrycket av du trodde att Tomb Raider skulle sopa mattan med Uncharted, grafiskt. Då är jag med, ursäkta för missförståndet.
  • 0
För alla som är sugna på spelet men inte riktigt kan bestämma sig.. kolla in denna gameplay videon där dom kommentera lite under spelets gång.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2013/02/26/test
-chamber-tomb-raider.aspx
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Efter har läst/sett recensioner på nya tom raider där det har fått riktigt bra betyg så har jag blivit grymt sugen på det här. Och är man ett Uncharted-fan då det påminner väldigt mycket om det så är väl det här ett givet köp?
  • 0
Citerar Eriik:
Och är man ett Uncharted-fan då det påminner väldigt mycket om det så är väl det här ett givet köp?

Verkligen, jag spelar det just nu och tycker det är svinbra 4 timmar in. Bättre än Uncharted på många sätt faktiskt. Som äventyrsspel är det ett måste.
  • 0
Citerar Zoiler:
Citerar Eriik ch är man ett Uncharted-fan då det påminner väldigt mycket om det så är väl det här ett givet köp?
Verkligen, jag spelar det just nu och tycker det är svinbra 4 timmar in. Bättre än Uncharted på många sätt faktiskt. Som äventyrsspel är det ett måste.


Kul då har man något att se fram emot
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!