Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Officiela Master System tråden


Kan inte se att någon har skapat en tråd för denna mycket bortglömda konsol. Tänkte det vore kul att ha ett ställe att diskutera Master System minnen, tips på spel o.s.v.

Själv fick jag mitt MS när jag var ca 8 år. Med följde Alex Kidd in the miracle world, ett grymt bra plattformsspel med härliga färger och bra spelbarhet. Därefter kom jag att vara MS trogen ända tills jag gick över till Playstation när jag fyllde 13. Under dessa år var det inte helt lätt att vara MS ägare. Spelen var svåra att få tag på och det var svårt att hitta tidningar som skrev något om spelen. Allt handlade ju vid den här tiden om NES. När man väl fick tag på spel var de dock ofta billiga, eftersom så få köpte dem hamnade de snabbt i reabackarna. Med åren kom jag därför att bygga upp en ganska respektabel samling, som mest omfattande ca 30 spel.

Favoriten är Wonder Boy III som jag rankar som överlägset bäst till konsolen. Därefter rankar jag Golden Axe Warrior, Phantasy Star, Psycho Fox, Alex Kidd in the Miracle World, Golvellius, Sonic-spelen och Powerstrike som mina favoriter.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!