Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Two Worlds II


Här ska vi snacka om det nya RPG:t som kommer ut den 26 november på 360, PS3 och PC.

After the downfall of Aziraal, God of Fire, the Dark Lord Gandohar has nearly achieved his objective to disrupt the balance between the elements. Dark magic surges into the land to fill the void. Recognizing the potential for complete control over the dark powers, Gandohar starts to use the power of Aziraal trapped within Kÿra, the descendant of the Orphans. Despite her ancestry, Kÿra cannot endure the strain. With Antaloor already in his clutches, Gandohar concocts a new plan from his stronghold in Oswaroth. There are still those who struggle against the tyrant, hoping to shift the balance of forces in their favor. The fight for Antaloor continues...

Five years have passed since dramatic events brought the whole world to the edge of the abyss. The hero is a prisoner in the dungeons of Gandohar's castle. His hopes of saving his sister vanished with his freedom. Just as despair threatens to overcome him, hope comes from where he would have least expected. The Orcs, a race the hero had always hated, have put together a rescue squad that frees the hero from his bonds. He emerges into a land desecrated by evil. He embarks on a journey to shed light on Gandohar's dark past, hoping to discover a weak point in his enemy's defense. If he fails, he will lose his sister forever.



Denna information kommer från http://www.twoworlds2.com/en/game-info.html
  • 0
Ser riktigt intressant ut. När kommer GR recensera detta?
  • 0
GR har redan satt betyg på spelet. 7/10 både i tidningen och här på siten. Av någon anledning har recensionen tagits ner från gr.se, vet inte varför. Skickade ett brev om detta, förhoppningsvis blir det besvarat.
  • 0
Spelar det just nu. Väldigt roligt, långt och stort.
hånobing
  • 0
Citerar Robert N:
GR har redan satt betyg på spelet. 7/10 både i tidningen och här på siten. Av någon anledning har recensionen tagits ner från gr.se, vet inte varför. Skickade ett brev om detta, förhoppningsvis blir det besvarat.


Tyckte väl det, var säker på att jag läst en recension av spelet här på GR men idag när jag sökte så hittade jag bara nyheter och ingen recension. Irriterande.
"Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great." - Mark Twain
  • 0
Det sägs vara ganska bra, men trots att jag är ett stort RPG-fan känner jag mig avskräckt med tanke på hur enormt värdelöst ettan var. Någon som har spelat båda och kan bidra med en jämförelse?
  • 0
Finns ett demo man kan köra, det är introt, ungefär som början av Oblivion fast mastigare. Hyfsat snyggt, spelkontrollen är inte klockren men godkänd. Animationerna och läppsynken samt röstskådisarna är horribelt ostiga, karaktärerna står och gungar och varvar mellan att rycka på axlarna och peka med händerna om och om igen i samma mönster under dialoger, ser riktigt crappy ut.

Intrycket av spelet är ändå att det verkar lovande, massor av möjligheter och crafting och skills att utveckla och vapen att förbättra.
"Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great." - Mark Twain
  • 0
Fick spelet(PS3) igår och har spelat lite. Mellansekvenser är inte världens bästa, men det är ett riktigt kul spel när man får kontroll över sin gubbe. Väldigt fin grafik och musik. Striderna är inte dåliga de heller. Jag måste säga att jag är positivt överraskad. början av spelet är linjärt, lite som Oblivion. Man lär sig olika grejer och sedan är man fri att utforska. Årets överraskning, med tanke på hur det första spelet var.
  • 0
Har spelat Two Worlds 2 i cirka 6 timmar. Måste säga att dialogerna i spelet inte är de bästa. Röst skådespelarna känns som de tagits in för att de arbetade till väldigt låga kostnader.... "figurerna" rör sig även lite knepigt ibland när man pratar med någon. Det enda positiva med dialogerna är (självklart) informationen man får ut ur dem, men de lyckas även ibland med några roliga skämt.

Stridssystemet fungerar ganska bra, vill inte uttrycka mig så mycket än då jag inte spelat något annat än "Warrior" och inte lärt mig alla "skills" än.

Crafting systemet är ju ett stort plus i spelet iaf
FUS RO DAH!!!
  • 0
Själv kör jag med en battle mage om man vill kalla det så. Börjar med magier och byter sedan till melee när något kommer nära. Bra och rolig kombination, tycker att det är kul att man inte är låst till någon särskild klass.
  • 0
Citerar Robert N:
Själv kör jag med en battle mage om man vill kalla det så. Börjar med magier och byter sedan till melee när något kommer nära. Bra och rolig kombination, tycker att det är kul att man inte är låst till någon särskild klass.


Alltså man är ju inte "låst" men om man vill "effektivisera" sig så är det bäst att hålla sig till ett område.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar ante-vante:
Citerar Robert N:
Själv kör jag med en battle mage om man vill kalla det så. Börjar med magier och byter sedan till melee när något kommer nära. Bra och rolig kombination, tycker att det är kul att man inte är låst till någon särskild klass.


Alltså man är ju inte "låst" men om man vill "effektivisera" sig så är det bäst att hålla sig till ett område.


Det du säger är inte fel, men jag tycker att det är kul med variation. Jag trodde också att man bara ska fokusera sig på en stil, men det har gått bra för mig hitills. dessutom är det kul att leka med olika magier. Men du ska absolut köra som en warrior karaktär om du tycker att det är kul. Det är därför jag gillar såna här spel. frihet att spela lite som man vill.
  • 0
Robert N

Magi är alltid kul, i Oblivion så var Magi helt klart överlägset ;)

Men på alla olika rollspel så tycker jag det är lättsamast att börja med "Warrior" stilen, då man oftast får det ganska lättsamt att klara och lära sig spelet
FUS RO DAH!!!
  • 0
Så någon som har klurat ut vilket armor-set som ser snyggast ut? Är verkligen spelet stort? För det börjar kännas litet nu, ont om grottor och annat som på tex Oblivion.
FUS RO DAH!!!
  • 0
UPDATERING***

Någon som vet hur man som effektivast driver Village mode? Vill tjäna så mycket som möjligt. Dessutom så undrar jag om man verkligen behöver "guard house" ? För tror nästan att man kan skydda folket själv genom quests, vilket inte verkar komma om staden är skyddad hela tiden.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Trist att denna tråd skall vara lika död som en atom bombad öken....

Själv har jag kommit fram till att Village mode suger sten hårt.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Jag kom på att spelet sög. Trodde att det skulle vara bra, att de hade lärt sig ifrån misstagen med ettan, men ack så fel jag hade.
  • 0
Startade en ny karaktär som Warrior igår. Det här spelet är så otroligt mysigt, jag kan inte vänta på att få segla över haven.
hånobing
  • 0
Slarvade bort min båt efter 5 minuter.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!