Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Call of Duty: Modern Warfare 3


  • Fhux
  • Fhux
Jag förstår inte varför du drar in BF3 i detta, jag har inte köpt det heller.

Dessutom är Elite helt enkelt ett sett för Activision att dra in mer pengar än vad de först lyckas krama ur mjölkningen av den före detta fantastiska serien.
  • 0
Citerar Häxkonster:
Sen har Battlefield 3 också floppat i princip överallt, så som på GR, GameSpot och Metacritic.


Hehe, va? Tycker nog det har fått ganska skapliga betyg på samtliga sidor som du nämner.
You can not kill what you did not create
  • 0
Citerar MostFrantic:
Citerar Häxkonster en har Battlefield 3 också floppat i princip överallt, så som på GR, GameSpot och Metacritic.

Hehe, va? Tycker nog det har fått ganska skapliga betyg på samtliga sidor som du nämner.


Med tanke på hajpen som BF3 besatt, spelet som skulle döda hela CoD-serien, så är dessa betyg urusla, tyvärr...
  • 0
Citerar Häxkonster:
Med tanke på hajpen som BF3 besatt, spelet som skulle döda hela CoD-serien, så är dessa betyg urusla, tyvärr...


Det har aldrig varit meningen att spelet skulle döda CoD, det kommer inte gå då det tilltalar två helt olika sorters spelare. Det var bara EAs korkade marknadsföring som du har hakat upp dig på. DICA hade typ ingen talan när det kom till vad för saker de skulle visa upp och de undrade själva varför de inte visade multiplayer först av allt istället för singelplayern.

Och jag ser inte hur några 8:or, en massa betyg mellan 9-9,5 och några 10:or är urusla betyg. Då måste ju Black Ops vara totalt värdelöst om man går efter ditt sätt att tänka då det fick mycket sämre betyg på metacritic. Och Black Ops var enligt mig bra mycket bättre än MW2 som fick högre betyg.

Sluta leva i din CoD-bubbla och förstå att båda spelen är bra men tilltalar olika personer. CoD har dock bara rört sig mot det sämre med varje nytt spelsläpp efter MW1 för att de lägger till mer och mer korkade saker som gör allt obalanserat.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
CoD har dock bara rört sig mot det sämre med varje nytt spelsläpp efter MW1 för att de lägger till mer och mer korkade saker som gör allt obalanserat.


Härlig slutkläm, speciellt med tanke på att du skrev:
Citerar sirjohnnyking:
Åsikter, alla ser sin egen som fakta.
...på föregående sida.

Sense, you make none.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Sluta leva i din CoD-bubbla och förstå att båda spelen är bra men tilltalar olika personer.


Okej, bra. Jag får tycka som jag vill (att BF3 är tråkigare än att glo in i en vägg), och du får tycka som du vill.

Men om du nu skulle tycka att MW3 ser dåligt ut, varför är du då här inne och trollar för?
  • 0
Citerar Corfixeen:
Härlig slutkläm, speciellt med tanke på att du skrev:


Så du skulle säga att stackande killstreaks, chopper gunner, nuke med mera är bra val av dem som inte gjorde spelet obalanserat? Det är ju klagomål som i princip de flesta har på MW2. Black Ops fixade detta en del och det gillade jag mycket mer än MW2, men det verkar ju bara bli det sämre nu igen i MW3.

Tillagt 2011-10-31 18:34:
Citerar Häxkonster:
Men om du nu skulle tycka att MW3 ser dåligt ut, varför är du då här inne och trollar för?


För att jag innerst inne vill att det ska bli ett bra spel som jag kan köpa, för jag har haft väldigt roligt med MW1 (även MW2 till viss del, men där fanns det så mycket som bara var efterblivet så jag gav tillslut upp).
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Black Ops fixade detta en del och det gillade jag mycket mer än MW2


Precis. Utifrån mig själv ser jag att serien vek ner sig i och med MW2. But still, spelet hade och har än idag sina stunder, faktiskt. Och när dessa tillfällen träder fram så vettekatten om det faktiskt inte slår Black Ops. Jag tror nog det. Men jag tyckte Treyarch gjorde ett bra jobb med Black Ops och gjorde att serien återhämtade sig. Mycket. Alltså stämmer inte din "fakta/åsikt" att serien skulle ha rört sig mot det sämre.

Citerar sirjohnnyking:
men det verkar ju bara bli det sämre nu igen i MW3.


Nej. Ett smärre problem jag har med Black Ops är att det är så... mörkt. Grått. Trist. Rent visuellt alltså. IW skapade en tydlig skillnad där med MW2. Samtidigt är ju BO så mycket balanserat vilket gör spelet bättre i slutändan.

MW3 ser att att kunna bli en mix mellan CoD4, MW2 och Black Ops. Den visuella stilen från MW2, den bättre balansering från BO och viss gameplay från CoD4. Me like.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Sense, you make none.

Indeed.

Citerar sirjohnnyking:
Så du skulle säga att stackande killstreaks, chopper gunner, nuke med mera är bra val av dem som inte gjorde spelet obalanserat? Det är ju klagomål som i princip de flesta har på MW2. Black Ops fixade detta en del och det gillade jag mycket mer än MW2, men det verkar ju bara bli det sämre nu igen i MW3.

Alla saker de lägger till gör spelet intressant att spela oavsett om det är obalanserat eller inte.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
För att jag innerst inne vill att det ska bli ett bra spel som jag kan köpa, för jag har haft väldigt roligt med MW1 (även MW2 till viss del, men där fanns det så mycket som bara var efterblivet så jag gav tillslut upp).


CoD-serien utvecklas långsamt. De kan inte gå tillbaka till 3 killstreaks, det skulle bli CoD4 igen, och CoD4 finns redan, gå och spela det.

Om MW3 inte tilltalar dig, köp det inte, punkt slut.

Gameplayen kommer ju dock som vanligt bli oslagbar, och tycker personligen att du är lite fjantig som inte vågar köpa spelet, för att du är för rädd att bli våldtagen av AC-130s eller av UMPen eller liknande.

Förutom möjligtvis balanseringen (kanske?), så ser MW3 ut att slå BO på exakt alla punkter. BO hade balanseringen och supporten från utvecklarna, men ändå rätt så trist gameplay i jämförelse med MW. Det var inte lika kul att använda choppern som AC-130 i MW3, Napalm eller Valkyrie som Predator Missile osv.

Och då MW är kungarna av gameplay, så är det bara en extrem obalansering som kan göra det mycket tråkigare att spela spelet.
  • 0
Citerar Häxkonster:
Gameplayen kommer ju dock som vanligt bli oslagbar, och tycker personligen att du är lite fjantig som inte vågar köpa spelet, för att du är för rädd att bli våldtagen av AC-130s eller av UMPen eller liknande.


Jag är inte rädd för att bli våldtagen av killstreaks, det är dock just det som jag inte gillar med spelet. Varför ska någon som redan är en bra spelare få något som gör att de kan fördubbla sina kills på bara någon minut? Det är främst det jag inte gillar med hur killstreaksen har utvecklats.

Och det är ju ändå balanseringen som är det viktigaste av alla punkter att förbättre sig på förtusan? Spelare ingen roll om det är bättre på allt om det forfarande är obalanserat, det finns ingen tråkigare än när alla använder precis samma saker för att de är de bästa och det inte finns någon anledning att använda något annat.

Tillagt 2011-10-31 19:43:
Citerar TB the gr8 n3rd:
Alla saker de lägger till gör spelet intressant att spela oavsett om det är obalanserat eller inte.


Förstår inte hur du tänker där. Ett obalanserat multiplayer är ju bara fel på alla sätt, alla ska ha en chans vad de än väljer att spela med för saker. Obalans förstör spelglädjen.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
alla ska ha en chans vad de än väljer att spela med för saker.

Det är ju exakt det som gör COD balanserat medans det är vad BF serien failar det grövsta på.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Häxkonster:
Man märker att DICE fokuserat på tekniken (ljud, det visuella, grafik) otroligt mycket i BF3, då des gameplay är så kasst nånting bara kan bli.


Alltså ärligt talat, Om du föredrar CoD, fine.
Men att säga att BF3 har Så otroligt kass gameplay är som att kalla Uwe Boll stjärnreggissör.
Jag tror att Corfixeen, TB och i princis nästan alla i tråden kan sääga att BF har bra gameplay. Det tilltalar inte alla, men ett bra spel är det.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Jag tror att Corfixeen, TB och i princis nästan alla i tråden kan sääga att BF har bra gameplay. Det tilltalar inte alla, men ett bra spel är det.


Tekniskt sett, är det ett bra spel. Det kanske har smarta finesser i MP:et också, men så länge jag ogillar dess gameplay, så kommer jag inte vara intresserad av spelet.

Citerar sirjohnnyking:
Varför ska någon som redan är en bra spelare få något som gör att de kan fördubbla sina kills på bara någon minut?


För att det är jävligt kul och beroendeframkallande.

Citerar sirjohnnyking:
Och det är ju ändå balanseringen som är det viktigaste av alla punkter att förbättre sig på förtusan?


Nej, faktiskt inte. Balansering av ett spel som CoD är väldigt viktigt för att man inte ska irritera sig skitmycket på spelet, men spelets gameplay kommer för alltid förbli det viktigaste.
Beklagar, men jag tar ett obalanserat spel med förträfflig gameplay som är jävligt kul att spela, över ett "balanserat" spel som har kass gameplay och fungerar som ett sömnpiller, alla dagar i veckan.

För tillfället finns det en massa saker som talar för att MW3 kommer bli obalanserat, om IW inte gör som Treyarch och patchar skiten, men det finns ingenting som talar för att det blir tråkigt att spela.
Och vad innebär det här för mig? Att jag skaffar MW3 day-1, utan några tvivel.

Patetiskt att oroa sig över att folk ska springa runt med ett visst vapen, använde en viss perk eller alltid spela med en viss killstreak. Spela bara spelet och äg dem! Det är att ha kul som räknas...
  • 0
Varför är BF obalanserat medans COD inte är det?
I detta exempel använder jag Bad Company 2 och Modern Warfare 2 då jag har bra koll på dem.

I BC2 så finns det massor av vapen, this is true.
Men det finns också ett visst antal vapen som är överrepresenterade bland spelarna. Varför det? Jo för att det finns typ 8 vapen i varje klass men 2 av dem 8 äger ut resten och därför ser man ingen som spelar med de andra.

GOL sniper, AK-74u SMG är överlägset bäst i sina klasser. Nu minns jag inga vapen från Assault eller Support men de har sina de med.

Med andra ord så finns det en tydlig gräns mellan vilka vapen man kan vinna med och vilka man får spö med.

I COD då?

Ta snipers i MW2 till exempel.
Finns 4st.
Intervention, 50cal, WA2000 och M21.
Alla dem snipers äger. Du kan vinna med alla. Dem är alla roliga. De skiljer sig mot varandra och har sina egna karaktärer.

SMG's också. Finns MP5k, P90, Mini-Uzi, UMP och Vector.
Ok, UMP 45 är bäst, inget tvivel. Men man kan lika gärna äga i MP med MP5an eller Vector. Dem skiljer sig också mycket ifrån varandra i alla ifrån design, storlek på magget, ironsight och allmän känsla.

Förutom att varje vapen i alla klasser är bra så är det samma sak mellan klasserna.

Sure, en sniper har ett övertag på långt håll med sitt scope men det går bra att one-shotta med en USP på 400m också, om man e bra med pistolen i fråga.
Du kan även köra snipers i närstrid via quick-scopeing.

Det slutar handla om vilka vapen som är bäst och allt landar på vilket vapen är roligast, vilken stil har man som spelare och med all valfrihet så tröttnar man inte.

Efter att ha spelat MW2 i 14 dagar online så finns det fortfarande en hög vapen jag knappt har petat på. Därför kan jag fortfarande starta upp MW2 såhär 2 år senare och spela spelet på ett sätt jag aldrig har gjort tidigare.

Det är vad jag kallar balans. Alla vapen är bra, frågan är bara vad man tycker är roligast att köra med.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
SMG's också. Finns MP5k, P90, Mini-Uzi, UMP och Vector.
<U>Ok, UMP 45 är bäst, inget tvivel. Men man kan lika gärna äga i MP med MP5an eller Vector.</u> Dem skiljer sig också mycket ifrån varandra i alla ifrån design, storlek på magget, ironsight och allmän känsla.


Nu säger du ju emot dig själv...
Det finns vapen i BF som känns lite bättre än övriga ja, precis som i CoD som du nämner exempel på ovanför. Men precis som du säger i citatet, så går det att äga med övriga vapen också. Funkar lika bra i både BF som i CoD.

Ser absolut inte skillnad mellan CoD och BF med det du säger, för jag tycker att det är precis samma i BF. Man spelar med vapnet man gillar mest helt enkelt. Till exempel så höll jag mig till M24 som Sniper i BC2, samt så sprang jag runt och plocka kills som ett cp med PKM medan alla andra lekte med M60.

Jag har även lyckats minst lika bra med AEK samt F2000 som jag gjort med M16A2.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Dagon:
Nu säger du ju emot dig själv...

UMP 45 är undantag :V
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Hade ni tänkt fortsätta vara off topic eller snacka om MW3 i MW3 tråden och inte MW3 vs BF3?

Men för att själv vara ont så blev jag förvånad över hur fett spelet faktiskt såg ut o vara. Multiplayern i alla fall, synd att de fortfarande har 25 killstreaks och verkar ha förstört det ännu mera

Men eftersom att det är CoD så kommer jag att köpa det för max 350 typ. ^^
The Game: You Just Died.
  • 0
Det är extremt OT det som diskuteras
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
If you way so?

Vilka nya vapen finns det?
The Game: You Just Died.
  • 0
En pistol som basicly är en M203 monterad på en lös kolv.

Asso, för lista kolla bara här typ:
http://www.mw3nation.com/?p=26
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Allt detta tjafs om BF3 och MW3 man kan inte jämföra detta spel för de är helt olika! Fatta det!
MW3 nu, hoppas bara de fixar så att det inte blir några OP vapen som Famas så att GB funkar! Public skiter man ju i.
Kuznetsov #92
  • 0
Man kan jämföra dem rätt mycket. Inte rent gameplaymässigt men då de båda är stora online militärshooters så kan man diskutera de saker de har gemensamt.

Att folk hela tiden anser att man inte kan jämföra dem då de är 2 olika typer av militärshooters är fel. Man kan alltid jämföra saker på saker de har gemensamt oavsett hur mycket som skiljer.

Tex. Kan jag säga att Volvos Metallic Blue är en finare nyans av blå än den Pepsi har på sina etiketter. Skitsamma om den ena färgen sitter på en bil o den andra på en läskflaska, båda är blåa och man kan diskutera vilken som e finast blå.

Samma sak med COD och BF. De är inte samma spel, men de har mycket gemensamt.

Därför, kan alla som bara klagar på diskussionen här hålla tyst istället??
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
http://forums.digitalwarfare247.com/index.php?/topic/43850-nuke-i
s-back/#


Hoppas på private match only.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!