Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Call of Duty: Modern Warfare 3


Japp, förhandsbokade idag!
  • 0
  • TVR
  • TVR
Citerar Haggendal:
Jag hoppas att BF3 säljer bättre än CoD


Vi kan låtsat att MW3 inte kommer gå om hela BF-seriens totala försäljning efter typ en månad på marknaden, om det får dig att sova bättre kompis.

Det enda BF kommer slå MW3 i, är grafik. Allt annat kommer CoD rövknulla i, och alla vet om det. Vi alla vet att anledningen till att så många hatar MW3 är för att grafiken inte är en så stor förbättring, men alla vet innerst inne att det ändå kommer innehållsmässigt äga alla andra FPS som släpps i år, tillsammans.

I höst kommer 25 miljoner köpa MW3.
1 miljon kommer köpa BF3.
Efter 1 vecka kommer 750,000 ha tröttnat på BF3.

Nästa år vid det här laget kommer BF3 vara dött, för att det helt enkelt blir skittråkigt, medan MW3 kommer vara mer aktivt spelat än alla andra FPS-spel i världen tillsammans.

Fanboys kan blindhata, det förändrar inte faktum att BF3 förblir rövknullat och begravt i år!
  • 0
Ja BF3 kommer verkligen bli begravt. Kanske på konsol, men på PC kommer BF3 att för att använda dina ord, "rövknulla" MW3 då de totalt skiter i PC.

Och då menar jag spelmässigt. Att fortfarande säljer som det gör trots att de pumpar ut ett nytt spel varje år är en gåta.
  • 0
Citerar boboinho:
men alla vet innerst inne att det ändå kommer innehållsmässigt äga alla andra FPS som släpps i år, tillsammans.


Bara för att det kommer innehålla fler funktioner så betyder inte det att det kommer vara bättre än BF3. Effekten blir nog snarare tvärtom, se bara på MW2. Där proppade de in så mycket skit att det bara blev frustrerande och obalanserat.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Inte varit på datorn på ett tag, så ursäkta min någon efterblivna fråga. Har det kommit någon online gameplay-trailer?
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Hög standard här inne. Hur kan så många likasinnade hamna i en och samma tråd?
  • 0
Citerar Aaandy:
Hög standard här inne. Hur kan så många likasinnade hamna i en och samma tråd?


Den enda fördelen med CoD nu är ju att det finns en plats där alla insnöade fanboys kan samlas.
We own your fucking dreams!
  • 0
  • Roo
  • Roo
Vänta bara tills jag får min AC130, Johnny. Vänta bara...
Sköntåse.
  • 0
Citerar Roo:
Vänta bara tills jag får min AC130, Johnny. Vänta bara...


Pfft, jag använder cold blooded, du kommer aldrig se mig.
We own your fucking dreams!
  • 0
  • Roo
  • Roo
Då skjuter jag bara sönder hela banan istället.
Sköntåse.
  • 0
Jag förstår seriöst inte varför BF3 och MW3 jämförs? Det är två olika spel till två olika gamertyper. BF3 är enligt mig mer för de gamers som har tålamod och tycker om långsammare mer strategiska fighter. MW3 är för de gamers som bara tycker om fighter med högt tempo och små banor. Bara för att båda utspelar sig i modern krigsmiljö så måste man inte jämföra dem. BF3 kommer inte kunna ersätta MW3, trots att det förmodligen rent tekniskt blir det bättre spelet.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Jag förstår seriöst inte varför BF3 och MW3 jämförs? Det är två olika spel till två olika gamertyper. BF3 är enligt mig mer för de gamers som har tålamod och tycker om långsammare mer strategiska fighter. MW3 är för de gamers som bara tycker om fighter med högt tempo och små banor. Bara för att båda utspelar sig i modern krigsmiljö så måste man inte jämföra dem. BF3 kommer inte kunna ersätta MW3, trots att det förmodligen rent tekniskt blir det bättre spelet.


Av det vi har fått se av BF3s campaign så har det mesta varit CoD aktig gameplay och det vi fick se på E3 var typisk BF3. En gång i tiden var dom rätt så annorlunda men de börjar närma sig varandra mer och mer med tiden. Både sett till CoDs fordon delar men också BFs lite mer hektiska bitar.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Av det vi har fått se av BF3s campaign så har det mesta varit CoD aktig gameplay och det vi fick se på E3 var typisk BF3. En gång i tiden var dom rätt så annorlunda men de börjar närma sig varandra mer och mer med tiden. Både sett till CoDs fordon delar men också BFs lite mer hektiska bitar.


Ser dock inte så stor vikt i att jämföra deras enspelarlägen, då det är flerspelarläget de flesta är intresserad av, och där är skillnaderna exakt sådana som The Vision säger.
  • 0
  • TVR
  • TVR
Citerar Aaandy:
Ser dock inte så stor vikt i att jämföra deras enspelarlägen, då det är flerspelarläget de flesta är intresserad av, och där är skillnaderna exakt sådana som The Vision säger.


Men ingen bryr sig väl ändå om BF3:s mp? I princip alla jag känner tyckte att BC2:s mp var superkasst. :/
  • 0
Citerar TVR:
Men ingen bryr sig väl ändå om BF3:s mp? I princip alla jag känner tyckte att BC2:s mp var superkasst. :/


Du kan inte vara över 12 år?

Det är heelt olika spel, inom samma genre. Om man försöker spela ett utav dom på samma sätt som det andra kommer det gå rent åt helvete. Köp båda, ha kul med båda. Båda spelen kommer bli bra. Det har jag inget som helst tvivel om. Sluta basha varandra och diskutera spelet istället...
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
  • TVR
  • TVR
Citerar Chuckyflash:
Du kan inte vara över 12 år?


Det verkar inte som om du kan nåt annat än personangrepp?

Det är väl inte mitt fel att de flesta i min umgängeskrets föredrar CoD.
  • 0
Citerar TVR:
Det är väl inte mitt fel att de flesta i min umgängeskrets föredrar CoD.


Grupptryck to much?
  • 0
Varför skulle någon vara intresserad av att höra på dig när du tror att du vet hur framtiden ser ut? Det kan du och dina andra 12-åriga (shit personangrepp) kompisar snacka om privat istället. Trololol på dig
  • 0
Citerar TVR:
Det verkar inte som om du kan nåt annat än personangrepp?

Det är väl inte mitt fel att de flesta i min umgängeskrets föredrar CoD.


Det var ingen personangrepp. Det var en bra framlagd teori angående hur gammal du är.
  • 0
Citerar TVR:
Citerar Haggendal:
Jag hoppas att BF3 säljer bättre än CoD


Vi kan låtsat att MW3 inte kommer gå om hela BF-seriens totala försäljning efter typ en månad på marknaden, om det får dig att sova bättre kompis.

Läste du inte hela biten, din trångsynta inavel? Försökte inte propagera för BF-spelen utan sade bara att CoD-serien också skulle må bättre av det på sikt men nu när du tar dig tid att skriva ihop en sådant pinsamt inlägg kan jag ge svar på tal.

Citerar TVR:
Det enda BF kommer slå MW3 i, är grafik. Allt annat kommer CoD rövknulla i, och alla vet om det. Vi alla vet att anledningen till att så många hatar MW3 är för att grafiken inte är en så stor förbättring, men alla vet innerst inne att det ändå kommer innehållsmässigt äga alla andra FPS som släpps i år, tillsammans.
Nej, anledningen till att folk hatar CoD är att de på senare tid aldrig försöker sig på någonting nytt utan kastar ut spel åt alla håll för att Activision skall få in pengar. Senaste spelet som faktiskt tillförde någonting till FPS-genren var CoD 4.

Förutom Battlefields överlägsna spelmekanik och stridsrealism har Battlefield-spelen kanske den bästa ljuddesignen som finns och det är en av anledningarna till att folk köper spelet. Nu när även grafiken är bättre har jag svårt att se vad CoD skall komma med. Hoppas iaf att CoDs multiplayerfunktioner blir utan like så att jag får en anledning att köpa det också.

Citerar TVR:
I höst kommer 25 miljoner köpa MW3.
1 miljon kommer köpa BF3.
Efter 1 vecka kommer 750,000 ha tröttnat på BF3.

Bad Company 2 sålde över fem miljoner kopior. Det kanske inte är några CoD-siffror, men allt talar för att Battlefield 3 kommer slå de siffrorna med råge. Du har inte sett alla positiva reaktioner alla haft av BF3 på E3-mässan medan CoD bara funnits någonstans i bakgrunden? Nu är det inte E3-reaktionerna det som avgör försäljningen men en miljon sålda kopior? Antingen trollar du eller så kan du gå och dra pungen i grus.

Citerar TVR:
Nästa år vid det här laget kommer BF3 vara dött, för att det helt enkelt blir skittråkigt, medan MW3 kommer vara mer aktivt spelat än alla andra FPS-spel i världen tillsammans.

Det kommer bli precis tvärtom, och det är det som är själva grejen. Battlefield handlar om taktik, fordon, förstörbara byggnader och lagspel medan CoD handlar om snabb action, achievementjagande och sololir med en stor jävla nuke som avslutning. Battlefield känns hela tiden omväxlande på grund av sina lagkamrater och hur man hela tiden måste justera taktiken efter motståndet vilket gör att Battlefield 3 kommer att fungera finfint som e-sport medan CoD inte ens kan drömma om skiten med sin obalanserade multiplayer.

Citerar TVR:
Men ingen bryr sig väl ändå om BF3:s mp? I princip alla jag känner tyckte att BC2:s mp var superkasst. :/

Det säger nog mer om dig och din umgängeskrets än om spelet.

Citerar TVR:
Fanboys kan blindhata, det förändrar inte faktum att BF3 förblir rövknullat och begravt i år!

stor jävla facepalm på den
Kommer troligtvis att köpa både MW3 och BF3, men gissa vilket jag kommer tröttna på efter en månad?
  • 0
TVR måste varit den största fanboy jag någonsin sätt
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar The Vision:
Citerar XxTerroristxX:CoD 4 var bra, riktigt bra. MW2 = Cod 4 med andra kartor, ändå samma spel typ. (Fast skit fail) BO = CoD 4/MW2 med andra kartor. (OXÅ SKIT FAIL!) MW3 = CoD 4/MW2/Bo fast med andra kartor. (Samma som MW2 och BO)


Det är skitstora skillnader mellan MW2 och CoD4. Black Ops utspelar sig under Kalla kriget dessutom. Vad snackar du om?

Citerar Haggendal et som är "fail" är att det i princip är samma spel i ny förpackning för fullpris om och om igen. Skillnaden mellan MW1/MW2/BO är närmast obefintlig och MW3 ser ut att följa i samma spår.
Alltså va? Vad är det med er? Om skillnaderna skulle vara närmast obefintliga så skulle MW2 och BO vara i princip lika bra som CoD4. Kom ihåg att CoD4 hade tre killstreaks som alla hade. CoD4 hade smart utformade banor. CoD4 hade bra begränsat med vapen och tillägg.

MW2 hade Spec Ops. MW2 hade en massa killstreaks som spelare kunde välja mellan. MW2 hade massa vapen och tillbehör samt kaosiga banor.

Black Ops utspelade sig under Kalla kriget med helt andra vapen samt att det hade Zombie mode som WaW.

Att alla tre spelen har nya intressanta Single Player-lägen räknas också in som stora skillnader.

MW3 verkar dock bara blir en kopia av MW2 fast med nya banor etc då alla storgubbar på Infinity Ward lämnade och det enda de kunde göra var att göra ett likadant spel fast med nya banor.

Citerar Haggendal:Vad är egentligen skillnaden mellan dessa grafiskt, designmässigt och ljudmässigt?
Men va? Ge oss nya konsoler så får du se på stora skillnader grafiskt och ljudmässigt.

Designmässigt? De försöker ju självklart efterlikna verklighet i spelen så vad exakt vill du ska ändras? Detta är ju inte Super Mario. Vill du ha nya platser och klimat? Det har kommit nytt i varje spel.

Nej, jag är inte så förtjust i något CoD sen CoD4 men att säga sådant som ni säger är enligt mig fel.


Det är så att det spelar ingen roll när det utspelar sig. Spelen är i princip uppbyggt på samma sätt. Samma grafikmotor på MW2 och de efter. CoD4 hade ju någon bättre än MW2. CoD är mjölkning. 4 spel har samma grafik motor. Battlefield har högst 2 spel om man räknar bort 1943 som inte är ett "riktigt" spel.
Battlefield är bättre än CoD på alla sätt, förutom i försäljning.
  • 0
  • TVR
  • TVR
Kan alla som inte kommer köpa MW3 bara dra från den här tråden? Trött på filurer som inte kan annat än förpesta speltrådar med personangrepp och trolluttalanden. MW3 kommer våldta BF3 i försäljning och kommer vara mycket mer aktivt spelat vid vilken tidpunkt som helst, året runt... Det är fakta, och vi nöjer oss med det. Sen vad kritikerna säger om spelen, det får vi se.
  • 0
Citerar TVR:
Kan alla som inte kommer köpa MW3 bara dra från den här tråden? Trött på filurer som inte kan annat än förpesta speltrådar med personangrepp och trolluttalanden. MW3 kommer våldta BF3 i försäljning och kommer vara mycket mer aktivt spelat vid vilken tidpunkt som helst, året runt... Det är fakta, och vi nöjer oss med det. Sen vad kritikerna säger om spelen, det får vi se.


För du är verkligen fin i munnen ;)

Detta är en diskussionstråd, vem som helst får vistas här.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!