Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Duke Nukem Forever (OT)


Duke Nukem Forever. Det är inte ofta tre ord i följd säger så mycket i spelindustrin som just dessa. Nu är det officiellt att Gearbox, skaparna av Brothers in Arms och Boarderlands, kommer att avsluta arbetet på 3D Realms evighetsprojekt. Kungen är tillbaka, och han är tuffare och argare än någonsin. Han är även skitpissed på alla de som tappade hoppet och inte stöttade Duke genom sin mörkaste timme. Alla ni som tvivlade. Ni kommer att straffas. Alla andra kan nu börja räkna ner till Dukes återkomst 2011. Inte ens en officiell nedläggning kan stoppa Duke från att rädda våra babes från utomjordingar.

Duke Nukem Forever är mer än ett spel. Det är en del spelhistoria. Det är ett fenomen. Att äga detta spel, även om det skulle visa sig vara ett helt makabert dåligt spel, så måste det ägas av alla som kallas sig en gamer. Duke Nukem Forever släpps som sagt under år 2011, till PC, PS3 och Xbox 360. Hail to the king, GR.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Det här kommer aldrig att leva upp till hypen. Så bra kan det inte bli.

Men det är klart man köper det.
  • 0
Jag får se hur det blir med spelet, jag gav upp om det för länge sedan. Jag tror inte att det kommer bli bra, men kanske köpvärt ändå. Duke är liksom awesome
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Det här kommer aldrig att leva upp till hypen. Så bra kan det inte bli.



Men det är klart man köper det.


Det kommer vara över förväntningarna
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Det här kommer aldrig att leva upp till hypen. Så bra kan det inte bli.


Tror knappast att det är särskilt många som förväntar sig ett superduper spel, hypen ligger väl snarare i att det är Duke Nukem liksom.
Jag är taggad. Detta kan bara bli badass.
Jävla vildar..
  • 0
Som Vanilla Thunder säger så är det knappast att någon på denna jord hypar Duke Nukem Forever att bli världens genom tidernas bästa spel.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Känns som att det kommer att faila, men blir antagligen ett köp eftersom Duke Nukem är så episk.
  • 0
Tror knappast det kommer bli någon succe. Spelet måste komma med något nytt vilket är svårt. Vi har sett hur Bioshock gav en ny själ inom FPS , vad kan DNF komma med?

Just get over it, Bulletstorm, Rage, Doom 4, next Half Life, Bioshock Infinite, Killzone 3, Resistance 3...more to come? anabola Nukem har ingen chans tyvärr.
Lirar just nu, working for life. Verklighetsbaserad spel.
  • 0
Citerar chrise:
Just get over it, Bulletstorm, Rage, Doom 4, next Half Life, Bioshock Infinite, Killzone 3, Resistance 3...more to come? anabola Nukem har ingen chans tyvärr.


Spelar hellre Duke Nukem Forever än något av dem spelen du nämner, förutom Rage då.
Jävla vildar..
  • 0
Vilket jävla spel alltså. Finns det några siffror på hur mycket det har kostat att hålla i utveckling alla dessa år?
Krax.
  • 0
OMG. Om det här spelet, mot all förmodan, någonsin kommer att bli färdigt, då bara måste varje existerande människa köpa sig ett exemplar tack vare spelets historia. Jag köper (vägrar dock förbeställa, jag vill se ett fysiskt exemplar innan jag hostar upp kosing) vad det än kostar.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Har sett den gameplay dem har på GT fån PAX nu och det är svårt att säga om dtvser bra ut eller inte, dem har ingen bra inspelning av det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar chrise:
Tror knappast det kommer bli någon succe. Spelet måste komma med något nytt vilket är svårt. Vi har sett hur Bioshock gav en ny själ inom FPS , vad kan DNF komma med?

Just get over it, Bulletstorm, Rage, Doom 4, next Half Life, Bioshock Infinite, Killzone 3, Resistance 3...more to come? anabola Nukem har ingen chans tyvärr.


Duke smeker sönder de spelen
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Folk kommer bara köpa spelet för att den har varit i utveckling så nedrans länge. Den har blivit en del av spelhistorien som Reqo nämnde.

Själv så tror jag att spelet kommer ha massor massor med banor! Vilket jag diggar.
  • 0
Kul om spelet följde epoken det följt, på så vis att första banan återspeglar hur det var när spelet startade utvecklas, och fortsätter så fram tills de sista banorna då man får HD-grafik och allt sådant vi har idag. Kommer ju inte hända, men det vore coolt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Kul om spelet följde epoken det följt, på så vis att första banan återspeglar hur det var när spelet startade utvecklas, och fortsätter så fram tills de sista banorna då man får HD-grafik och allt sådant vi har idag. Kommer ju inte hända, men det vore coolt.


Nej, men de kommer skämta gott om utvecklingen. Det märkte man redan i demot.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Jag som trodde att Master Chief var Duke Nukem...Tänk er liksom om Master Chief tog av sitt hjälm och det var Duke Nukem. Då hade vi spelat Duke Nukem Forever fast i täckmantel hela tiden utan att vi visste om det!




..........
  • 0
  • I
  • I
Jag trodde faktiskt att det var ett skämt när jag såg Gametrailers.com publicera trailers för DNF, eftersom jag trodde att spelet skulle följa sin akronym.
Ad finem ambulo.
  • 0
Det kommer aldrig leva upp till 3D:s briljans med casualbajset de lagt in i spelet för att det ska passa konsolkiddies (två vapen åt gången, regeneration, iron-sight osv) men man måste köpa det ändå.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Blev så sugen på att spela ett Duke Nukem-spel efter alla nyheter om Forever så jag tog och köpte Duke Nukem 3D över Xbox Live Arcade
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Det här kommer aldrig att leva upp till hypen. Så bra kan det inte bli.

Men det är klart man köper det.


Finns det hype? Har aldrig hört någon prata om det som om det skulle bli något fantastiskt. All "hype" har väl handlat om att det är försenat i all oändlighet?

Men som du säger så lär det bli ett köp. Det är ju Duke Nukem Forever förtusan!
  • 0
Citerar Solid Worm:
Finns det hype? Har aldrig hört någon prata om det som om det skulle bli något fantastiskt. All "hype" har väl handlat om att det är försenat i all oändlighet?


Haha, det har du rätt i. Men i och med spelets unika historia så har väl ändå en sorts speciell hype skapats, även om den kanske inte är av den vanliga sorten. Måste bara ha det här spelet.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Kaiser:
Folk kommer bara köpa spelet för att den har varit i utveckling så nedrans länge.

Citerar Dudibay:
Vilket jävla spel alltså. Finns det några siffror på hur mycket det har kostat att hålla i utveckling alla dessa år?

Tror knappast spelet konstant har hållits i utveckling under alla dessa år. Det har väl snarare dumpats om och om igen för att sedan plockats upp igen mellan grafikmotor- och utvecklarbyten.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Solid Worm:
Finns det hype? Har aldrig hört någon prata om det som om det skulle bli något fantastiskt. All "hype" har väl handlat om att det är försenat i all oändlighet?


Jag minns en riktigt stor hype inför DNF på 90-talet.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!