Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Minecraft


  • Tast
  • Tast
Här kan det snackas om det enormt populära spelet Minecraft. Posta bilder eller skriv om era senaste skapelser.
Minecraft
Minecraft Wikia
Minecraft Forum
PSN: Mr Tast
  • 0
Precis köpt spelet. Riktigt kul är det.
"You did good son, you did good"
  • 0
Det här verkar bara konstigt.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Inget spel man köper precis. lol
youtube.com/xKyleNxCoD
  • 0
Köpte det precis också, är verkligen roligare än man tror
Finns så mycket att göra och det är ju bara i alpha än så länge, så det blir nog bara bättre och bättre.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Det här verkar bara konstigt.


Riktigt kul!

Citerar Kyyylen:
Inget spel man köper precis. lol


Klart att man gör. Helt klart värt 100 kronor.
"You did good son, you did good"
  • 0
Helt klart värt tusenlappen jag gav för det. Riktigt skoj!
  • 0
  • Tast
  • Tast
Dog nyss, långt från spawn, med en massa hinkar och en del diamanter och järn.. Snyft
PSN: Mr Tast
  • 0
Fan vad jag älskar detta spelet. <3
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Köpte det i förrgår. Så otroligt underbart spel. Rekommenderas starkt!
  • 0
Asbra spel, gillar dock inte den höga inlärningskurvan.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Asbra spel, gillar dock inte den höga inlärningskurvan.


Det är väll ingen hög inlärningskurva? Bara att kolla på wikin för crafting recept
"You did good son, you did good"
  • 0
Citerar knoe1:
Det är väll ingen hög inlärningskurva? Bara att kolla på wikin för crafting recept

Jo men, det är lite svårt att få tag i vissa saker tex diamanter och glas (vilket inte handlar om inlärningskurva).
Glory to Arstotzka!
  • 0
Har ägt spelet ett längre tag nu och älskar det lika mycket fortfarande. Bara han får till multiplayern också så är jag mer än nöjd.

Citerar Gamer 94:
Jo men, det är lite svårt att få tag i vissa saker tex diamanter och glas (vilket inte handlar om inlärningskurva).


Det är ju meningen att diamanter ska vara svåra att hitta. Och glas är ju hur lätt som helst att tillverka. Bara att bränna lite sand i en ugn.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Ska spela det snart!
  • 0
Visste ni att man kan starta egna servrar i "alpha-mode"? Fast än så länge är man ödödlig, men annars är det precis som vanligt survival-mode, riktigt skoj faktiskt
Vi körde 6 pers igår, och skapade allt möjligt, allt ifrån gubbar till slott, red till och med grisar
Pendulum
  • 0
Citerar Tjernobyl NPP:
Visste ni att man kan starta egna servrar i "alpha-mode"? Fast än så länge är man ödödlig, men annars är det precis som vanligt survival-mode, riktigt skoj faktiskt


Absolut. Är fortfarande långt ifrån lika stabilt som SP, men bra mycket roligare om man har polare att spela med.

Tilläggas ska ju också att det är fritt fram även för de som inte köpt spelet att köra alphan nu eftersom hans server kraschat. Uppmanar därför alla att testa detta underbara spel.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Har nu en liten ö med ett liten hus. Mysigt.

Vet nån om man kan sätta eld på fienderna?
  • 0
Citerar sonnykiller:
Har nu en liten ö med ett liten hus. Mysigt.

Vet nån om man kan sätta eld på fienderna?


Du behöver "Flint and Steel". Flintan hittar du i grus och järnet måste du smälta från järnmalm. Sätt sedan järnet till vänster och ovanför flintan på följande sätt:

F = flinta
J = järn
L = luft (inget)

L L L
L J L
L L F
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Minecraft är briljant. Jag tenderar dock bara att bygga stora bergrum samt ned till jordens mitt och sen tröttna. Fick i alla fall en jäkla massa diamanter senast, mycket trevligt.
:3
  • 0
Testade nyss 'Free Weekend' (servern har blivit överladdad så att alla kan spela det utan ett konto just nu.) Blir ett köp så fort jag har pengar.
  • 0
Vad gör man i spelet? Har kollat några videos på machinima såg kul ut men vad gör man i spelet? Bygger man bara hus och sånt?
  • 0
Citerar psIII:
Vad gör man i spelet? Har kollat några videos på machinima såg kul ut men vad gör man i spelet? Bygger man bara hus och sånt?


Tänk dig lego. Det finns inget riktigt syfte... Man bara bygger.
  • 0
Och att det finns zombies som kommer på natten och attackerar dig om de ser dig. Och att du kan köra online där folk kan förstöra/bygga upp tillsammans ^^
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Har spelet. Inte så dåligt faktiskt.
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!