Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bioshock: Infinite


Citerar GhostofCain:
Jag har börjat en tredje omgång av spelet nu med spelguiden i högsta hugg för att hitta dom sista utkiksplatserna och Infusion's. Jag har några achievements kvar också varav en är klurig: ''Knock x (5, 10 eller om det nu var 20) enemies out from Columbia'' - De få gånger jag har lyckats slå iväg vakter, med min skyhook, nerför kanten av staden när dom fortfarande har liv har det ändå inte kommit upp något räknedosa med ''3 out of 5''. Gör jag fel?


Tror det räknas om du har klädesplagget som gör att du slår iväg fiender när du hoppar ner från skyrail.
  • 0
Citerar GhostofCain:
Jag har börjat en tredje omgång av spelet nu med spelguiden i högsta hugg för att hitta dom sista utkiksplatserna och Infusion's. Jag har några achievements kvar också varav en är klurig: ''Knock x (5, 10 eller om det nu var 20) enemies out from Columbia'' - De få gånger jag har lyckats slå iväg vakter, med min skyhook, nerför kanten av staden när dom fortfarande har liv har det ändå inte kommit upp något räknedosa med ''3 out of 5''. Gör jag fel?


Använd vatten-vigorn, den är perfekt för att spola ner skurkarna från skyn!

Eller achievmenten kanske är specifik just för att slå ner fiender?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar kraz:
AG Jati verkar förövrigt ta det fett personligt när folk inte gillar spelet (; chill dude, chiill.


Kvinna, det är ett brott att hata ett sådant fantastiskt spel!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Avoca:
Så länge filmen blir bra så, varför inte?


Det mesta pekar dock på att det kommer bli en dålig film. Finns knappt en enda bra film baserad på ett spel, så det har ju oddsen emot sig om man säger så. Silent Hill är den film jag kan komma på som ändå var helt okej (Nu var det ett tag sen jag såg den, men då tyckte jag i alla fall det).

Tillagt 2013-04-15 21:34:
Citerar AG Jati:
Kvinna, det är ett brott att hata ett sådant fantastiskt spel!


Världen är inte så svart och vit som du tror. Jag tycker spelet var bra, men jag ser potentialen som det hade och blev därför väldigt besviken. Hade gett det en stark sjua eller svag åtta, vilket fortfarande är ett väldigt bra betyg.
Så talade Waiiwan
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar AG Jati:
Kvinna, det är ett brott att hata ett sådant fantastiskt spel!


Smaken är som baken, varför du känner det nödvändigt att poängtera att jag är en kvinna vet jag dock inte ;) tänk så är jag ett grönt troll med dubbla kön, vilken grej.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar kraz:AG Jati verkar förövrigt ta det fett personligt när folk inte gillar spelet (; chill dude, chiill.

Kvinna, det är ett brott att hata ett sådant fantastiskt spel!


Att du tycker just detta lyser verkligen igenom i dina andra kommentarer. Min rekommendation är att du lugnar ner dig lite. Du behöver inte gå igång på alla cylindrar bara för att vissa andra här på forumet inte tycker som du.

Waiiwan kommer med väl underbyggda åsikter som förs fram på ett bra sätt. Det är inte värdigt att bemöta honom på det sättet du gör. Om du inte håller med honom, fine, inga problem. Men du behöver inte gå på så aggressivt som du gör. Lämna personangreppen utanför forumet, please.
  • 0
Citerar Nizyo:
Tror det räknas om du har klädesplagget som gör att du slår iväg fiender när du hoppar ner från skyrail.


Citerar nighthawk:
Använd vatten-vigorn, den är perfekt för att spola ner skurkarna från skyn!

Eller achievmenten kanske är specifik just för att slå ner fiender?


Tack för tipsen! Jag får prova mig fram härefter.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar nighthawk:
Eller achievmenten kanske är specifik just för att slå ner fiender?


Undertow fungerar utmärkt för det ändamålet. Jag lyckades i alla fall knipa åt mig achievmenten på så sätt. Så det kan jag rekommendera. Mycket enklare än att försöka hopp-knuffa av folk med sina byxor.
  • 0
Citerar LordUlf:
Att du tycker just detta lyser verkligen igenom i dina andra kommentarer. Min rekommendation är att du lugnar ner dig lite. Du behöver inte gå igång på alla cylindrar bara för att vissa andra här på forumet inte tycker som du.

Waiiwan kommer med väl underbyggda åsikter som förs fram på ett bra sätt. Det är inte värdigt att bemöta honom på det sättet du gör. Om du inte håller med honom, fine, inga problem. Men du behöver inte gå på så aggressivt som du gör. Lämna personangreppen utanför forumet, please.


Nästan gång skriver du AG Jati. Ser ut som om du pratar med dig själv.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Nästan gång skriver du AG Jati. Ser ut som om du pratar med dig själv.


Med tanke på att det är dig han citerar är det också ganska självklart att inlägget är riktat till dig.

Men nu håller vi oss till trådens ämne. Vill man diskutera hurdan AG Jati är på forumet kan det göras i Tyck till om Gamereactors forumiter!.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=189550&pag
e=1
  • 0
Citerar Aaandy:
Men nu håller vi oss till trådens ämne. Vill man diskutera hurdan AG Jati är på forumet kan det göras i Tyck till om Gamereactors forumiter!.


SHUT´EM DOWN

Förövrigt önskar jag verkligen att spelet hade haft ett MP läge just nu, spelat om kampanjen tre gånger och vill ha mer men orkar inte spela om SP delen igen.
  • 0
Funderar på om jag ska försöka mig på delen jag är på nu. Tycker det är fruktansvärt svårt på Hard. Har inte varit några problem hittills.. but this bish..
  • 0
Citerar Nizyo:
Funderar på om jag ska försöka mig på delen jag är på nu. Tycker det är fruktansvärt svårt på Hard. Har inte varit några problem hittills.. but this bish..


Tror att det beror på mycket på vad du spenderar dina infusions på. Jag uppgradera bara shield och allting flöt på relativt bra, förutom slutfighten då.
  • 0
Har maxat skölden och lägger points i vigors nu. Har väl 1-2 i HP men känns inte som att det hjälper så mycket, man tappar endå all hp om man tar för mycket damage.

Har klädesplagget som regenar skölden 2x också. Det är en fight i slutet jag är på. Om du går en sida tillbaka så kan du nog se vilken. Vill inte skriva spoiler här.
  • 0
Citerar Nizyo:
Har maxat skölden och lägger points i vigors nu. Har väl 1-2 i HP men känns inte som att det hjälper så mycket, man tappar endå all hp om man tar för mycket damage.

Har klädesplagget som regenar skölden 2x också. Det är en fight i slutet jag är på. Om du går en sida tillbaka så kan du nog se vilken. Vill inte skriva spoiler här.


Salt var ibland det minsta jag behövde uppgradera. Fokuserade mest på att uppgradera hälsan så att jag sedan hade hög hälsa kunde uppgradera min sköld. Skölden bryts ner väldigt lätt på Hard, så det var därför jag fokuserade på hälsa.

Vilka vapen har du just nu då?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Salt var ibland det minsta jag behövde uppgradera. Fokuserade mest på att uppgradera hälsan så att jag sedan hade hög hälsa kunde uppgradera min sköld. Skölden bryts ner väldigt lätt på Hard, så det var därför jag fokuserade på hälsa.


Har som sagt byxorna lr vare e som gör så att skölden går upp 2x så snabbt så kör min taktik där jag bara gömmer mig någon sec så den åker upp, men visst. Jag tycker dock det är så roligt att använda "magierna" i detta och många andra spel därav .

Hm, minns inte riktigt. Fan måste lira idag så jag inte tappar bort mig! Tror jag har vanlig kulspruta och något annat. Tungt att se allt sitt guld försvinna varje minut man dör Men antar att jag inte kommer ha användning för det endå. Oh well.

Kanske ska använda den sista vigorn man fick, guldhjälmen. Minns inte namnet.
  • 0
Citerar Nizyo:
Kanske ska använda den sista vigorn man fick, guldhjälmen. Minns inte namnet.


"Return of Sender". Sjukt bra mot Patroits och Handyman.
Skaffa gärna en shotgun som Heater eller Replica. Kommer till stor hjälp.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Vilka två vapen är bäst att uppgradera för att klara 1999 mode? Har tänkt köra på Carbine och Sniper. Men vet inte om det vore bra att satsa allra mest på machinegun då det är det vapnet som dem allra flesta fienderna använder. Behöver ju ammo och ska man spela det på 1999 mode så gäller det ju också att inte använda några dollar bill vending machines. Så det känns som att det kan vara viktigt att ha en stark machinegun som man får mycket ammunition till?
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Citerar Ronaldinho:
Vilka två vapen är bäst att uppgradera för att klara 1999 mode? Har tänkt köra på Carbine och Sniper. Men vet inte om det vore bra att satsa allra mest på machinegun då det är det vapnet som dem allra flesta fienderna använder. Behöver ju ammo och ska man spela det på 1999 mode så gäller det ju också att inte använda några dollar bill vending machines. Så det känns som att det kan vara viktigt att ha en stark machinegun som man får mycket ammunition till?


Hand Cannon och Repeater. Klart bästa alternativen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Okej. Älskade Hand Cannon under min första genomspelning på Hard. Men fastnade aldrig riktigt för Reapeter även om den blev använd kanske fjärde mest av alla vapen.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Citerar Ronaldinho:
Okej. Älskade Hand Cannon under min första genomspelning på Hard. Men fastnade aldrig riktigt för Reapeter även om den blev använd kanske fjärde mest av alla vapen.


Fan, älskar ditt namn.
  • 0
Citerar Nizyo:
Fan, älskar ditt namn.


Ronaldinho är kung (är dock lite väl fan boyigt för ett användarnamn, men herregud det var snart tio år sedan jag startade den här profilen. När man var en stapplig snoprvalp som just börjat 8:an)!

Anyway ska försöka få in en bra känsla för Reapetern och uppgradera den till max.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Citerar Narulita:
Körde igenom första Bioshock på Survivor utan problem men jag överväger nästan att sänka ner svårighetsgraden på Infinite till Easy för att slippa igenom striderna och komma till den underbara storyn fortare. Dock ska det ju inte behöva vara så. Har läst här att det blir lite lättare längre fram när man får lite upgrades men vafan, jag känner mig som århundradets nåb när jag spelar det just nu


Jag tycker också att det va svårt på Hard i början men det var till stor del pga att jag inte spelat Bioshock tidigare. Men efter ett tag när man får lite starkare sköld och vigors så blir det lättare.
  • 0
Svagare story får man fan leta efter. Mediokert gameplay, också - många av striderna känns klumpiga och väldigt out of place.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Svagare story får man fan leta efter. Mediokert gameplay, också - många av striderna känns klumpiga och väldigt out of place.


Intressant, vad var det i storyn som var så svagt?
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!