Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bioshock: Infinite


Citerar Humanisten:
Feta revolvrar som spränger huvuden är svåra att motstå.


Lol, så sant, revolvern är nästan alltid min favorit i spel.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Alltså, Elizabeth.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Alldeles fullt med minnesvärda ögonblick:

Spoiler:

När Elizabeth hugger ihjäl Fitzroy, när man träffar på en Silent Boy i Comstock House för första gången, när man drar i spaken, vänder sig om och det precis bakom en står en Silent Boy, när Songbird visar sig för första gången, när man dränker Comstock, när man träffar Lady Comstock
är bara ett axplock. Har fortfarande gåshud såhär ett par timmar efter spelets slut.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Alldeles fullt med minnesvärda ögonblick:


Spoiler poiler:Ett av mina favoritstunder är när man landar på stranden och ska hitta Elizabeth och hon vill att man ska dansa med henne... Man lugnar senare ner henne och får med henne vidare... Men då börjar "Girls Just Wanna Have Fun" spelas i bakgrunden med något intstrument och det i samband med den underbara stranden just fucking made me go crazy. Tyckte den passande så klockrent med vad Elizabeth ville göra för stunden också, helt galet.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Alexis:
Spoiler


Ja, det var också fantastiskt. Speciellt att Spoiler:Elizabeth bara uppslukades av allt. Allt var intressant för henne, det var en riktigt stark stund. Och så går man genom grinden och allvaret drar åter fram.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Kommer köra ut spelet idag tror jag.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Att ni klarar av att dela upp spelet i sessioner är strongt. Jag kunde inte slita mig från spelet, sköt upp alla mina måsten ett dygn och bara njöt av enligt mig, världens bästa spel.

<3 Bioshock
  • 0
Citerar Nazular:
Att ni klarar av att dela upp spelet i sessioner är strongt. Jag kunde inte slita mig från spelet, sköt upp alla mina måsten ett dygn och bara njöt av enligt mig, världens bästa spel.


Min svåra ekvation består av viljan att spela spelet och måstet att göra sina studier.
  • 0
Citerar Aaandy:
Min svåra ekvation består av viljan att spela spelet och måstet att göra sina studier.


Samma här. Men jag har sagt till mig själv att jag ska göra alla mina läxor samt saker som jag kommit efter i, och min belöning för mödan blir att äntligen få installera spelet!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
  • Zime
  • Zime
Det var det, det. En fantastisk upplevelse, minst sagt.
  • 0
Körde ut det i morse, tog mig 16 underbara timmar att klara spelet. Tänker inte spoila något förutom att det är det bästa spelet jag kört på flera år, om inte någonsin.

Kom på mig själv när eftertexterna rullat i någon minut med att jag hade gåshud och tårar i ögonen.. Så jävla magiskt spel.
  • 0
Citerar Aaandy:
Min svåra ekvation består av viljan att spela spelet och måstet att göra sina studier.


Min bestod av viljan att spela spelet men rädslan för att det skulle ta slut.
  • 0
Citerar killermm:
Kommer köra ut spelet idag tror jag.


Jisses vad ivriga alla är på att klara av det. Jag, stackarn har en Ratchet & Clank Future-trilogi att klara av. Är nu på A Crack In Time. Får se om jag får klart Infinite under nästa vecka.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Förstår inte hur ni INTE är klara med spelet vid det här laget. När jag väl hade satt mig hade jag svårt att slita mig från skärmen.
  • 0
Citerar Overlorddd:
Förstår inte hur ni INTE är klara med spelet vid det här laget. När jag väl hade satt mig hade jag svårt att slita mig från skärmen.


Då var jag väl en av dem som lyckades stänga av systemet.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar Alexis:
Älskar verkligen "Will the Circle Be Unbroken" både Elizabeths version och den andra. Lyssnar på den hela dagarna nu.


Visst är den vacker!


En annan sak. Jonas Mäki skrev i sin recension att han klarade spelet på 10 timmar. Det tog mig det DUBBLA. Iofs körde jag på hard och utforskade så gott som allt, men ändå.

Vad har folket snittat här?
  • 0
Citerar Zime:
Vad har folket snittat här?


Jag klarade det på 12 timmar. I början tog jag det riktigt lungt, men mot slutet var det nog lite mindre utforskande och mer pang-pang rakt på.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
  • Räv
  • Räv
Tog iallafall en 15-16 timmar för mig, men då utforskade jag också varenda skrymsle jag kunde hitta.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Zime:
Vad har folket snittat här?


Typ 15 timmar på hard för mig.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Är hard svåraste svårighetsgraden? Om ja, hur svårt? Blir man one-shottad? Som exempel lirade jag Tomb Raider på Hard och det var relativt lätt i jämförelse med andra spel.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Nizyo:
Är hard svåraste svårighetsgraden? Om ja, hur svårt? Blir man one-shottad? Som exempel lirade jag Tomb Raider på Hard och det var relativt lätt i jämförelse med andra spel.


Nej, 1999 mode är svåraste graden. Det är besinningslöst hårt, att återupplivas kräver resurser, och tar resurserna slut tvingas du tillbaka till senaste sparpunkt, och det kan vara väldigt långt mellan dem.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Zime:
Vad har folket snittat här?


På hard tog det 16 timmar för mig. Var ändå relativt noggrann med att loota allt, gå runt och trycka på allt osv. Bara rusha spelet hade kanske gått på 13-14 timmar.

Citerar Zime:
En annan sak. Jonas Mäki skrev i sin recension att han klarade spelet på 10 timmar. Det tog mig det DUBBLA. Iofs körde jag på hard och utforskade så gott som allt, men ändå.


Men tror nog att han har lite mer tidspress också.
  • 0
Citerar Baxter:
Men tror nog att han har lite mer tidspress också.


Precis, och tror nog att majoriteten spelar sina spel så. Jag utforskar dock gärna om jag tycker om spelet och det känns givande.


Citerar Räv:
Nej, 1999 mode är svåraste graden. Det är besinningslöst hårt, att återupplivas kräver resurser, och tar resurserna slut tvingas du tillbaka till senaste sparpunkt, och det kan vara väldigt långt mellan dem.


Okej, tack. Det låter helt sjukt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!