Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [Spoilerfri]


Se till att du har fixat allas lojalitetsuppdrag och sedan köpt deras unika uppgraderingar. Köp alla uppdrageringar till Normandy. Se även till att du inte förlorar någons lojalitet (som konflikten mellan Miranda och Jack eller Tali och Legion). Zaeed är ett undantag, man kan utföra paragon i hans sidequest utan att förlora hans lojala sida.

Väl ombord på basen ska du använda antingen Tali eller Legion för att hacka genom ventilationen. Garrus ska vara team leader två gånger och Samara ska användas för biotic field protection. Det här borde nog rädda din besättning.
  • 0
I en av mina playthroughs så var Jack den enda som inte var lojal, men klarade att hålla alla vid liv, använde inte Jack till något ombord på basen.(Hade alla normandy uppgraderingar)
  • 0
För att rädda besättningen får man inte göra något uppdrag efter att Spoiler: Collectors baxar alla.
  • 0
  • X
  • X
Citerar aroon:
För att rädda besättningen får man inte göra något uppdrag efter att Spoiler:


Jo, det får man, men får inte göra uppdrag efter att Reaper IFF-saken har blivit installerad. Eller, det kan hända att det bara är Legions lojalitets uppdrag man får göra.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Citerar aroon:För att rädda besättningen får man inte göra något uppdrag efter att Spoiler:

Jo, det får man, men får inte göra uppdrag efter att Reaper IFF-saken har blivit installerad. Eller, det kan hända att det bara är Legions lojalitets uppdrag man får göra.


Ja, man kan göra Legions uppdrag har jag för mig.
  • 0
Citerar X:
Jo, det får man, men får inte göra uppdrag efter att Reaper IFF-saken har blivit installerad.


Spoiler: If you do not go through the Omega-4 relay quickly enough after the Collectors kidnap the Normandy crew, the captured crew members will die off in the endgame. Watching Kelly get liquefied was particularly horrifying. Who dies depends on how many missions you did after the Joker level (actual clock time does not affect the outcome, nor do relay jumps, fuel spent, or landing on Illium/Omega/Citadel/Tuchanka; any quest, big or small will count though):

-If you use the relay immediately, everybody survives; Horizon colonist gets liquified instead.
-If you do one mission, Kelly, engineer Daniels, mess sergeant Gardner, and half the crew dies.
-If you do two missions or more, everyone except Dr. Chakwas dies.

Legions loyalty mission.
Note that if you activate Legion and learn about his loyalty quest immediately after the Reaper IFF mission, the Collector attack / Joker level will wait for one extra mission before triggering. This allows you to complete all the loyalty quests before the crew is even kidnapped (assuming you did the other ones already).
  • 0
Citerar Th3 End:
Det här borde nog rädda din besättning


Nej, min sekreterare dog iaf. Alla i mitt team överlevde, men min besättning dog till hälften.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Spoiler: If you do not go through the Omega-4 relay quickly enough after the Collectors kidnap the Normandy crew, the captured crew members will die off in the endgame. Watching Kelly get liquefied was particularly horrifying. Who dies depends on how many missions you did after the Joker level (actual clock time does not affect the outcome, nor do relay jumps, fuel spent, or landing on Illium/Omega/Citadel/Tuchanka; any quest, big or small will count though):

-If you use the relay immediately, everybody survives; Horizon colonist gets liquified instead.
-If you do one mission, Kelly, engineer Daniels, mess sergeant Gardner, and half the crew dies.
-If you do two missions or more, everyone except Dr. Chakwas dies.

Legions loyalty mission.
Note that if you activate Legion and learn about his loyalty quest immediately after the Reaper IFF mission, the Collector attack /


undrar om dom kommer sluta på cerberus (dom som överlevde) efter händelsen
  • 0
  • I
  • I
Citerar ali816:
undrar om dom kommer sluta på cerberus (dom som överlevde) efter händelsen


Citera inte spoilern.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar ali816:
undrar om dom kommer sluta på cerberus (dom som överlevde) efter händelsen


Citera inte spoilern.


oops sorry...
  • 0
  • I
  • I
Nu har det blivit lite väl tyst på nyhetsfronten för det här spelet. Tror ni att de visar något på GDC?
Ad finem ambulo.
  • 0
Jag tror att de vill satsa mer på Dragon Age II för tillfället.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Är det inte två olika team inom Bioware som utvecklar det båda olika spelen? Ett team på ME3 och ett team for DAII?
''There are no secrets in life ' Just hidden truths, floating on the surface'' - Dexter Morgan.
  • 0
Antar dock att det är mest EA som har hand om marknadsföringen, eller?
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
  • I
  • I
Citerar Fatzo:
Är det inte två olika team inom Bioware som utvecklar det båda olika spelen? Ett team på ME3 och ett team for DAII?


Jodå, men det är samma företag, och det företaget vill tjäna pengar.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Jodå, men det är samma företag, och det företaget vill tjäna pengar.


Ja, självklart. Jag kommenterade bara daniel_1995 när han skrev att Bioware vill satsa mer på Dragon Age II just nu. Eftersom att de har två separata team som jobbar på vardera spel lägger de väll ner ungefär likvärdigt med resurser på bägge spelen, right?
''There are no secrets in life ' Just hidden truths, floating on the surface'' - Dexter Morgan.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Fatzo:
Ja, självklart. Jag kommenterade bara daniel_1995 när han skrev att Bioware vill satsa mer på Dragon Age II just nu. Eftersom att de har två separata team som jobbar på vardera spel lägger de väll ner ungefär likvärdigt med resurser på bägge spelen, right?


Men inom den närmaste framtiden vill de sälja Dragon Age II, så de kommer vilja se till att det får så mycket mediauppmärksamhet som möjligt, och därmed kommer de vänta med att visa upp Mass Effect 3.
Ad finem ambulo.
  • 0
Precis. De jobbar alltså lika mycket på båda spelen (eller inte alls, vet inte hur uppdelningen ser ut), men de marknadsför bara DAII, och visar bara upp bilder från DAII, och så vidare. På E3 har de ju bara ME3, så där lär de slå på stora trumman.
  • 0
När släpps Dragon Age II?
  • 0
Citerar Th3 End:
När släpps Dragon Age II?


10 mars 2011. Och även om det skjuts upp så blir en bra bit innan ME3.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Amen dåså. Sen kommer de att satsa fullt ut på ME3. Troligtvis under och efter e3 mässan. Kommer att bli kul.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Th3 End:
Amen dåså. Sen kommer de att satsa fullt ut på ME3. Troligtvis under och efter e3 mässan. Kommer att bli kul.


Jag hoppas att de släpper en trailer före E3. Jag vill inte vänta 4 månader på att få se mer av spelet.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar Th3 End:
Amen dåså. Sen kommer de att satsa fullt ut på ME3. Troligtvis under och efter e3 mässan. Kommer att bli kul.


Jag hoppas att de släpper en trailer före E3. Jag vill inte vänta 4 månader på att få se mer av spelet.


och vi får hoppas på att det blir mer spel än prylar som förra året.
  • 0
Sådärja. Nu har jag spelat klart Me1 på sättet jag vill, dvs Spoiler:Räddar Wrex, räddar rådet, dödar Kaidan, nu ska jag spela igenom Me2 som jag vill, Spoiler:räddar HELA besättningen, avsäger mig Cerberus, ligger med Jack, allt för att göra Me3 till den ultimata spelupplevelsen!
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Dr Muu:
allt för att göra Me3 till den ultimata spelupplevelsen!


Jag håller också på med en ny spelomgång där jag gör allting rätt. Fast jag Spoiler:inledde en romans med liara, som jag ska fortsätta med i LotSB.
Ad finem ambulo.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!