Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [Spoilerfri]


Tack för svaren!

Är samtliga DLCs möjliga att spela igenom efter att man klarat mainstory?
  • 0
Citerar aroon:
Jo, det gör det.


Har inte köpt Overlord men fick endå veta vad som hade hänt i 3an, så den är inte nödvändig. Det har inget att göra med hur bra den är då jag inte vet det.

Tillagt 2012-03-17 13:47:
Samma sak med the Arrival. Den har jag spelat och man får höra om vad som hände, i 3an. Men av vad jag läst så är det samma sak endå.
  • 0
Citerar Nizyo:
Har inte köpt Overlord men fick endå veta vad som hade hänt i 3an


Ja? Om du inte köpt ettan och tvåan får du ändå veta "vad som hade hänt". Det hindrar det inte från att påverka trean om du spelar ettan och tvåan. Det är samma sak med Overlord.
  • 0
Citerar aroon:
Ja? Om du inte köpt ettan och tvåan får du ändå veta "vad som hade hänt".


Ja det är väl klart att man får. Spelade du demot? Ang The Arrival och batarians, exakt samma sak sades där som i full versionen. Har inte upplevt att LoTsB påverkat det minsta heller. Om vi nu ska prata om dlc som har påverkat dvs.
  • 0
Citerar Draper:
Är samtliga DLCs möjliga att spela igenom efter att man klarat mainstory?


Så vitt jag vet ja. Har själv hört någon intervju där de sa att de ville utforma deras DLC på det sättet att även de som varvat spelet skulle kunna få fortsätta och spela sina DLC.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Draper:Är samtliga DLCs möjliga att spela igenom efter att man klarat mainstory?

Så vitt jag vet ja. Har själv hört någon intervju där de sa att de ville utforma deras DLC på det sättet att även de som varvat spelet skulle kunna få fortsätta och spela sina DLC.


Super, tack!
  • 0
Jag vill spela ME2 igen, på flera olika sätt. Enda problemet är att jag inte har tiden.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag vill spela ME2 igen, på flera olika sätt. Enda problemet är att jag inte har tiden.


Jag vill spela igenom hela triologin, igen, fast då med en Femshep och vara renegade.
  • 0
Bara jag som tycker att Geth är de coolaste fienderna någonsin?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
En fråga, jag började spela Mass Effect 3 precis och importerade en save från ME2. När jag skulle levla upp för första gången så fick jag massor av points till godo, ska det vara så? Liksom det kommer inte ta speciellt lång tid alls att fylla upp allt...
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Costae Cavea:Jag vill spela ME2 igen, på flera olika sätt. Enda problemet är att jag inte har tiden.

Jag vill spela igenom hela triologin, igen, fast då med en Femshep och vara renegade.


Jag med. Fast vill spela igenom allt som Maleshep igen och vara ett svin. Sen vill jag även precis som du spela som kvinna då jag hört att röstskådespeleriet skall vara bra. Skulle faktiskt vara roligt att börja om på 1an, se hur mycket man minns.

Min favorit del i ME1 är när man blir utnämnd till spectre samt talet som håls på Virmire av Salarian generalen.

Tillagt 2012-03-17 17:16:
Citerar bullet:
Liksom det kommer inte ta speciellt lång tid alls att fylla upp allt...


Så ska det vara. En av fördelarna att fortsätta med en karaktär. Tyckte dock själv att det var lite tråkigt.. men efter ett tag gillade jag det.
  • 0
Citerar Nizyo:
Så ska det vara. En av fördelarna att fortsätta med en karaktär. Tyckte dock själv att det var lite tråkigt.. men efter ett tag gillade jag det.


Vet inte om jag gillar det faktiskt. Får väl höja svårighetsgraden ett snäpp och så man får mer utmaning, eftersom just nu så känns det väldigt enkelt.
  • 0
Kan ni säga ungefär hur mycket jag har kvar i timmar?

Jag är ska precisSpoiler:åka till Thessia för att en artifact
  • 0
Citerar metroid_prime:
Kan ni säga ungefär hur mycket jag har kvar i timmar?


2-4 timmar kanske.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar metroid_prime:
Kan ni säga ungefär hur mycket jag har kvar i timmar?


2-4 timmar kanske.


Wow storyn går verkligen på tomgång...
  • 0
Citerar metroid_prime:
Wow storyn går verkligen på tomgång...


Huh? Händer ju skit hela tiden.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar metroid_prime:
Wow storyn går verkligen på tomgång...


Huh? Händer ju skit hela tiden.


Saker händer men spänningen har inte ökat med tanke på att det är fyra timmar kvar. Har bara 2100 i EMS
  • 0
Citerar Aaandy:
EMS?


Effective military strength.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Jaha. Jag har 3500 och kommit 18 timmar in.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jaha. Jag har 3500 och kommit 18 timmar in.


Jag hade strax över 3500 EMS när jag klarade spelet första gången (40 timmar)
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar metroid_prime:
Har bara 2100 i EMS


LOL? Har 6300 något.. och är precis efter det stället du beskrev. Förstår inte varför folk rushar i ME! Men alla spelar på sitt sätt. Har 36h speltid atm. 100% galactic readiness samt att jag skickade iväg min lvl 20 adept till single-player.. vad nu de ska göra för nytta vet jag inte, men ville endå lvla om adept då jag inte vill spoila alla andra klasser inför kommande SP omspelningar.


edit: u gon get raped
  • 0
Citerar Nizyo:
LOL? Har 6300 något..


Du har 6300 på grund av din Galactic Rediness. Det är en multiplikator. Många här bryr sig inte om multiplayerläget eller vill ta den lätta vägen ut genom det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ligger typ iaf 100 ifrån maximum. Undra hur mycket MP påverkar SP.. och samt hur olika SP sluten är. Inget att diskutera här kanske :p

Citerar Humanisten:
eller vill ta den lätta vägen ut genom det.


Hm, vad menar du?
  • 0
Citerar Nizyo:
och samt hur olika SP sluten är


Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!