Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [Spoilerfri]


*Borta*
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar aroon:
Ändrat 2012-03-11 19:18
Cit
Citerar aroon:
Citerar Alex4fun:Är det möjligt att göra side missions efter man klarat spelet, alltså gjort alla main mission?

Tillagt 2012-03-11 19:18:
Citerar GamingWaffle:Behöver snabba svar!

Herregud, välj själv människa.
Men vad får det för konsekvenser om jag stoppar honom?
GejmandeVåfflan!
  • 0
Citerar Humanisten:
Dock så tror jag att hans dialoger inte finns i spelet utan bara hans modell, AI, abilities och allt det där grundläggande, för jag tvivlar på att man till exempel på Xbox laddar ner hela 600MB med skräpdata som egentligen inte gör någonting alls.


Det bevisar ju dock att BW hade planer för Ashes redan innan det gick gold och deras påstående om att de utvecklade det efter de var klara med spelet.
  • 0
Citerar Baxter:
Det bevisar ju dock att BW hade planer för Ashes redan innan det gick gold och deras påstående om att de utvecklade det efter de var klara med spelet.


Absolut. Jag menade dock att man inte kunde låsa upp honom helt.

EA förstör Bioware...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Multiplayer eller mass Effect: Infiltrator. Det är som sagt bara en multiplikator.


Amen vad gay. Då kommer jag ju aldrig få dem.
Hur menar du med Infiltrator föresten? Måste jag lira klassen i alla spelen och importera eller kan jag lira ME3 och hoppas på det bästa?
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Amen vad gay. Då kommer jag ju aldrig få dem.
Hur menar du med Infiltrator föresten? Måste jag lira klassen i alla spelen och importera eller kan jag lira ME3 och hoppas på det bästa?


Mobilspelet Infiltrator
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Mobilspelet Infiltrator


Jaha, då var det kört. Har en Siemens C55 och tror inte att den stödjer det.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Jaha, då var det kört. Har en Siemens C55 och tror inte att den stödjer det.


Nope, än så länge finns det bara till iOS.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar GamingWaffle:
Men vad får det för konsekvenser om jag stoppar honom?


Lär dig citera ordentligt, annars kan du bli varnad för att spoila spelet.
  • 0
Citerar Humanisten:
EA förstör Bioware...


Jag tror absolut på det. De har insett att utvecklarna är duktiga och använder dem för att tjäna så mycket pengar som möjligt genom att bredda diverse spels inriktning. Att tjäna pengar är givetvis vad de ska och så länge spelen håller viss kvalité(Mass Effect-teamet gör inte dåliga spel för att de lättar på RP-innehållet) klarar jag mig. Men det gör samtidigt att all passion försvinner. Utvecklarna skapar inte till fullo sitt eget spel utan det spel mest folk vill ha.

Jag undrar hur Dragon Age II hade sett ut om EA inte blandat sig i. Med Origins visade teamet sådan fantastisk potential. Man blir allt litet ledsen.
hånobing
  • 0
  • kraz
  • kraz
Mycket bättre fighter i det här spelet, verkligen! Det är så smidigt och skönt att man måste röra på sig hela tiden, ducka för granater osv. Gillar alla karaktärer också. Det enda minuset än så länge är det något bantade konversationssystemet. Min femshep är så bitchig ibland ): blir irriterad över att jag inte får välja hur hon ska prata med folk lika ofta som förut.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Gillar alla karaktärer också.


Jag tycker om karaktärerna också, förutom kanske Spoiler:Vega, men det är mest bara för att han är tråkig. Det är inget fel på honom direkt utöver det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • I
  • I
Citerar Humanisten:
Citerar kraz:
Gillar alla karaktärer också.


Jag tycker om karaktärerna också, förutom kanske Spoiler, men det är mest bara för att han är tråkig. Det är inget fel på honom direkt utöver det.


Jag tyckte att han var en positiv överraskning, men det berodde kanske på att jag avskydde honom från första gången jag såg honom i en trailer.

För övrigt älskar jag att spela på Insanity. Det är förstås frustrerande ibland, men när man väl klarar svåra partier så känns det riktigt bra.
Ad finem ambulo.
  • 0
Spoiler:The sacrifice of the quarian people (Och Tali) kommer att minnas väl. Ärligt så var det dock inte så värst svårt val för mig. Jag hade Legion med sen tvåan och jag kände mera att jag ville att alla Geth skulle vara med mig. Tråkigt dock att Legions "plattform" dog, men samtidigt så gjorde han så att man fick armen med sig ändå.


Edit: Eftersom det kom klagomål på att jag uppenbarligen hade för lång spoilermarkering, så kortade jag ner det till det som var relevant för diskussionen just nu, även om den andra delen var lika relevant den.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Citerar kraz:
Det enda minuset än så länge är det något bantade konversationssystemet. Min femshep är så bitchig ibland ): blir irriterad över att jag inte får välja hur hon ska prata med folk lika ofta som förut.


Min Male-Shep har blivit värsta mesen nu. Körde nästan bara renegade förut. Nu när jag kör får jag bara paragon, för han ber alltid om ursäkt och använder meningar på två ord.
Stay out of my shed
  • 0
  • ZcuB
  • ZcuB
Ingen som lirar på PS3?
  • 0
  • I
  • I
Citerar Crobos:
Spoiler


Borde du inte skriva i spoiler-tråden om du behöver en så stor spoiler-markering?
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar Crobos:
Spoiler


Borde du inte skriva i spoiler-tråden om du behöver en så stor spoiler-markering?


Då jag inte vill se saker diskuteras öppet som jag själv inte har upplevt och därmed riskera att spoila mig själv så valde jag att posta här.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Gillar inte att sitta och vänta på att lösningen på importbuggen ska komma. Inte utan en tidsram.

Hur bra är nödlösningen som finns ute? Mina försök att återskapa ansiktet har varit mindre lyckade
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar El_Tobio:
Gillar inte att sitta och vänta på att lösningen på importbuggen ska komma. Inte utan en tidsram.

Hur bra är nödlösningen som finns ute? Mina försök att återskapa ansiktet har varit mindre lyckade


Btw, en sak jag undrar bara, kör du på samma Xbox som filen skapades på från första början?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Btw, en sak jag undrar bara, kör du på samma Xbox som filen skapades på från första början?


Jepp, det gör jag.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Kan vi inte samla alla som är öppna för friendrequests i startinlägget? Kan vara kul om man vill spela mp mot andra på forumet.
Skjut mig
  • 0
Citerar El_Tobio:
Jepp, det gör jag.


okej... då är det inte det
Tänkte att min första karaktär, Adaell Shepard, skapades på ett tidigare Xbox och fungerade inte, men min Arana Shepard som skapades på min nuvarande enhet fungerade att importera ansiktet på utam problem
Mycket märkligt...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Brukade använda ett egenskapat ansikte, men jag insåg hur mycket sämre kvalitet det var på alltifrån modell till textures, så nu för min senaste genomspelning enda från ettan så har jag använt default MaleShep.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Humanisten:
okej... då är det inte det
Tänkte att min första karaktär, Adaell Shepard, skapades på ett tidigare Xbox och fungerade inte, men min Arana Shepard som skapades på min nuvarande enhet fungerade att importera ansiktet på utam problem
Mycket märkligt...


Gjorde du några ändringar när du importerade Arana till ME2? Har läst att ändrade karaktärer går igenom oförändrade. Samtliga av mina är som de var från början.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!