Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [Spoilerfri]


Citerar Aaandy:
Citerar torbli79:
Obsalut! Den och Arrival är obligatoriska!


Har ingen DLC till Mass Effect 2 och så kommer du och säger det här? Tiden räcker inte till!


Varje DLC tar inte mer en ett par timmar. Du hinner.

Citerar Mr Smiley:
Citerar Nizyo:
Vad planerar ni att spela som i ME 3?


Infiltrator såklart!


Jag med! Spelat Infiltrator i både ettan och tvåan.

Eftersom det är många som kör Infiltrator så undrar jag hur er spelstil är. Om man kollar vilka vapen och inställningar folk har i MP-demot så verkar det vara väldigt olika.

Själv har jag ett så fett sniper rifle som möjligt och använder mina squadmates till att locka fram fiender.
Ingening är sant, allt är tillåtet.
  • 0
Spännande att så många kör som Infiltrator. Kanske ska försöka hinna med en genomspelning till (lol) då det hade varit fränt att ha en med allt motsatt vad jag gör nu, i.e badass val och hat mot alla mer eller mindre.

Testade Sentinel tidigare och gillade inte det alls, ganska tråkig spelstil. Vanguard har nog endå den tveklöst fetaste abilityn i spelet men det gäller att kunna hantera den på rätt sätt.

Fortfarande inte testat Kinect på demot då jag ej kört det men flera gånger i 2an då ja tänkt att det skulle vara nice eftersom att d pad på xbox sitter så otroligt klumpigt och det är ofta jag skickar iväg dem (pil på mark) istället för att dem använder sin ability på fienden.(missar fienden och trycker bredvid)
  • 0
Citerar Nizyo:
Testade Sentinel tidigare och gillade inte det alls, ganska tråkig spelstil. Vanguard har nog endå den tveklöst fetaste abilityn i spelet men det gäller att kunna hantera den på rätt sätt.


Sentinel är min favorit ändå. En skön kombination av olika egenskaper som känns spännande. Vanguar är lite för enkelriktad för min smak.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar Nizyo:

Testade Sentinel tidigare och gillade inte det alls, ganska tråkig spelstil. Vanguard har nog endå den tveklöst fetaste abilityn i spelet men det gäller att kunna hantera den på rätt sätt.


Sentinel är min favorit ändå. En skön kombination av olika egenskaper som känns spännande. Vanguar är lite för enkelriktad för min smak.


Min förra playthrough i ME2 var jag vanguard och har sällan haft så kul med att flyga runt och tokslakta folk
Det är lättare att förlora än att vinna.
  • 0
Är jag den enda som tycker att adept är den helt klart roligaste klassen i Mass effect 2? Av mina nio Shepards så är fem av dem adept. Det är den enda klassen som har både Pull och throw, två egenskaper som enskilda är så där, men är skitkul att kombinera.
Så fort fiendens sköld är nere så använder Pull och som långsamt skickar upp dem ett par meter över marken, direkt efteråt använder man throw och bokstavligt talat skickar i äg dem hundra tals meter spikrakt upp i luften och bort från banan. Skulle nog säga att ca 70% av mina fiender dör pga av fallande snarare än skottskador.
  • 0
Indecent exposure is fun.
  • 0
Nu har man ett perfekt slut i 2'an för att börja 3'an med som adept då
  • 0
Jag undrar med ett långskott, de exp man tjänar in nu på multiplayer demon kommer de att sparas till multiplayer på det riktiga spelet? Inte helt omöjligt eftersom man loggar in på EAs servar innan man lirar?
Nizyo om sina romanser i Mass Effect: "Tryckte Liara i 1an, Tali i 2an"
  • 0
Citerar Conjuration:
Jag undrar med ett långskott, de exp man tjänar in nu på multiplayer demon kommer de att sparas till multiplayer på det riktiga spelet? Inte helt omöjligt eftersom man loggar in på EAs servar innan man lirar?


Nej
Awesomeness would ensue.
  • 0
Alltså jag har ett dilemma och vet inte vad jag ska göra. :I

Äger Mass Effect 1 & 2 på PC, men utan någon DLC. Samtidigt äger jag ME2 på PS3 fast med alla tvåans DLC inklusive Arrival. Vet inte om jag ska skaffa trean till PC eller PS3. Visserligen är det billigare och smidigare till PC, men vill helst inte missa Kasumi, Arrival och Shadow Broker som jag har på PS3:an. Att köpa DLC för flera hundra sådär två veckor innan release känns också onödigt.

WAT TO DO!?!?
For relaxing times...make it Suntory time.
  • 0
Efter att återigen ha kört igenom LoTsb måste jag säga.. fan vilket jäkla uppdrag!!!!!!!!!!!

Shadow brokern är en så otroligt häftig karaktär med.
  • 0
Citerar Nizyo:
Shadow brokern är en så otroligt häftig karaktär med.


Håller med, han får också "Predator" att se vacker ut.
  • 0
  • X
  • X
Citerar Drygomaten:
WAT TO DO!?!?


Köp DLC. Värt det och så behöver man ju inte mer än Arrival och Shadow Broker heller.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Får ta och skaffa Arrival snart...
  • 0
Citerar Kitsune:
Citerar Nizyo hadow brokern är en så otroligt häftig karaktär med.

Håller med, han får också "Predator" att se vacker ut.


Ja, eller hur. Skulle vilja veta mycket mer om yahg. På tal om det, ska bli väldigt, väldigt spännande att se om dem introducerar någon ny ras.
  • 0
Citerar X:
Köp DLC. Värt det och så behöver man ju inte mer än Arrival och Shadow Broker heller.


Kikade hur mycket det skulle gå på. Arrival, Shadow Broker samt Kasumi (halvkär i na) skulle gå på cirkus 150 kronor. Prisskillnaden mellan PC och PS3-versionerna är fan 2-300 spänn så vad fan, jag köper DLC:n.
For relaxing times...make it Suntory time.
  • 0
Day 1 DLC, Origin-krav.

Nej, jag piratar Mass Effect 3.

Jag väljer mellan ett komplett spel gratis, eller ett okomplett spel för 400 spänn som kräver ett spyware-program för att spelas. Ett rätt lätt val.
  • 0
Citerar Bidoof:
Nej, jag piratar Mass Effect 3.


Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Bidoof:
Day 1 DLC, Origin-krav.

Nej, jag piratar Mass Effect 3.

Jag väljer mellan ett komplett spel gratis, eller ett okomplett spel för 400 spänn som kräver ett spyware-program för att spelas. Ett rätt lätt val.


Nej du väljer att stjäla spelet och ingenting annat. Äckligt.
  • 0
Varnad.

/Moderator
  • 0
Citerar Bidoof:
Piratkopiering är inte att stjäla. Jag tar inte ett spel och lämnar ett spel mindre, jag kopierar ett spel. Dessutom skadar begagnade spel-industrin mer, så, ja.


Som om det skulle rättfärdiga något.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Som om det skulle rättfärdiga något.

Att pirata är rättfärdigat när EA släpper spel som tvingar på en Origins. Aldrig någonsin att jag installerar spyware på min dator.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!